Ik dacht dat Nicolas die stand-in voor Julia was.quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:08 schreef Wup het volgende:
[sub]
Carlo verveelt zich want hij had vandaag weer ene Nicolas op de gastrollijst gefantaseerd,
ik denk dat hij een bijbaantje bij Fok heeft...
naast het [mis]lurken doet hij nu ook aan serveronderhoud.....
Misschien kan Stephan een handje helpen met de communicatie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:47 schreef babette21 het volgende:
de communicatie tussen ons en hen is al maanden niet meer wat het geweest is.... lezen ze nog wel mee???
quote:Robert de la Haye onderworpen aan een diepzinnig interview:
Twee jaar en een pruts in ONM
Robert de la Haye speelt al ruim twee jaar (of zoals hij zelf zegt: "twee jaar en een pruts") in ONM. Wij voelden hem aan de tand over zijn carrière, Niels Richter en zijn ervaringen bij ONM.
Middelbare school en op naar België
De middelbare school doorliep hij in Maastricht waar hij ook uiteindelijk zijn vwo-diploma haalde. Daarna schreef hij zich in bij de toneelschool in Antwerpen. Deze doorliep hij met succes. Hij speelde daarna bijna tien jaar toneel in België voordat hij voor het eerst op televisie te zien zou zijn. In Wildschut & de Vries leerde het Nederlands publiek hem kennen als Niels (!) Wildschut. Na een pauze van anderhalf jaar, waarin zijn zoon geboren werd, werd Robert gebeld door Harry Klooster Casting met de vraag of hij interesse had in een vaste rol in ONM. Sindsdien zien we hem dagelijks voorbijkomen als Niels Richter in ONM. Hij woont nog steeds in Antwerpen, net als Bettina Berger rijdt hij iedere dag op en neer naar Aalsmeer. Ze rijden wel eens samen naar de studio, maar helaas is dat door verschillende werktijden niet heel vaak mogelijk. 'Als we het doen is het wel verschrikkelijk gezellig', aldus Robert. Toneel blijft echter trekken en hij noemt het theater dan ook zijn grote liefde. 'Je hebt daar echt contact met je publiek, je merkt meteen of je het goed of fout doet en je kunt jezelf vier keer in de week verbeteren.' Tijdens de zomerbreak van ONM is hij van plan weer het theater in te gaan: 'Met een soort dansvoorstelling, geregisseerd en mede geschreven door mijn vrouw. Het gaat Bella Donna heten en is vrij naar Shakespeare's De Getemde Feeks.'
Opvliegend met een peperkoeken hartje
Robert vindt het heerlijk om Niels Richter te spelen. Hoewel Niels in het echte leven nooit een vriend zou worden, is het een zeer interessant karakter. Robert: 'Hij is nogal opvliegend wat zelfs naar het agressieve kan overslaan. Niels probeert zijn emoties steeds weg te drukken, maar daar slaagt hij niet altijd in. Als ze er dan uitkomen is het explosief! Hij is recht door zee, op het botte af. Maar hij heeft, als ie het laat zien, wel een peperkoeken hartje.' Een korte geschiedenis van Niels Richter werpt wat meer licht op zijn karakter. Hij is opgegroeid in Brussel zonder vader en familie. Hij vindt het heel erg dat hij zijn vader nooit gekend heeft en hij heeft wel een drang naar familie. Dus wanneer Niels via het testament van Oscar Couwenberg hoort dat hij zijn onechte zoon is, staat hij al snel bij de Couwenbergs op de stoep. In één klap heeft hij zo een halfbroer (Victor) en twee nichtjes (Joyce en Renee) erbij. Al snel werk hij in het AZB als neurochirurg. Robert: 'En de rest weten jullie!'
Dag en Nacht
Qua karakter verschillen Niels en Robert als dag en nacht. Robert: 'Ik ben veel zachtaardiger. Maar het zou ook helemaal niet leuk zijn iemand te spelen die heel dicht bij je eigen karakter staat. Zo ben je zelf altijd al en waarom zou je dan gaan acteren? Ik vind het altijd leuk om andere en het liefst zo extreem mogelijke personages te spelen.' De rol is, zoals we eerder al lazen, die van een man die behoorlijk geëmotioneerd tot een explosie kan komen. Onlangs hebben we dit nog kunnen zien toen Niels' vrouw Claire overleed. Niels was een wrak, ging door een diep dal en wilde niet meer leven. 'Dat was behoorlijk heftig ja,' vertelt Robert, 'Ik had nog nooit zo'n diepe emotie gespeeld, dus dat was wel spannend.' Lachend: 'Echt vrolijk werd ik er ook niet van, maar ik vond het wel fijn om te doen. Het was ook heel leerzaam, ik stond soms van mezelf te kijken. Ik wist niet dat ik dat kon.'
quote:Mensen gaan en mensen komen
Robert hoort bij de cast die er al was voor het nieuwe ONM de lucht in ging. Hij heeft dus nogal wat zien veranderen de afgelopen maanden. 'Voor mij is de overgang niet zo heel groot. Maar ik mis als ik eerlijk ben wel wat mensen, bijvoorbeeld mijn favoriete tegenspeelster Kim Pieters die mijn vrouw Claire speelde. Maar ja, zo gaat dat wel in dit vak, mensen gaan en komen. En ook hier hebben we er gelukkig weer een heleboel leuke mensen voor terug gekregen. De serie vind ik er snel uitzien. En de nieuwe decors zijn mooi. Vooral het AZB, waar ik het meeste werk, ziet er goed uit!'
Zie je in de OK, ok?
Robert maakt nogal wat leuke scènes mee en er zijn er ook wel een paar waar hij echt trots op is. Een van de leukste die hij zich zo snel voor de geest kan halen is er een met Gürkan. 'Het was gewoon iets dat op het moment zelf ontstond, een leuke opeenvolging van woorden. We moesten in mijn kantoortje even wat bespreken en we gingen uit elkaar met: 'Ik zie je over een half uur in de OK, ok?' 'Ok in de OK!' Dat ging lekker organisch en dat is leuk!'
Pilaartje mee
Ook ervaren acteurs als Robert maken grappige bloopers op de set. En zoals dat met bloopers en blunders gaat, gebeurt het op de momenten dat je het het minst kunt gebruiken. De allereerste dag op je nieuwe werk bijvoorbeeld: 'Ik heb een gewoonte: altijd als ik langs een obstakel loop moet ik er even mijn hand op leggen. Nou staan er in DOK van die pilaren en die staan natuurlijk los omdat het decorstukken zijn. In een scène moest ik gewoon naar buiten lopen. Mijn hand gaat langs zo'n pilaar en ik neem zo de hele pilaar mee naar buiten. En tijdens de tweede take deed ik gewoon weer precies hetzelfde, weer die pilaar mee. Een andere blooper: 'Ik heb ook een keer in een heel boze scène dwars door een deur heengeslagen. Ik dacht dat die wel steviger waren. Het art-departement was er niet zo blij mee, maar het zag er wel heel mooi uit op beeld! Het is daarna ook gebruikt.'
Brad Pitt, Egbert-Jan Weeber of Pieter Embrechts
Op de vraag wie in zijn schoenen zou mogen staan en de rol van Niels Richter over zou mogen nemen, moet Robert lang nadenken. Gekscherend zegt hij: 'Ik zou natuurlijk zeer gevleid zijn als Brad Pitt het overnam, hahaha. Maar, ik denk dat je dat beter aan Annemiek kunt vragen, die moet er tenslotte mee werken.' Zo makkelijk komt hij er natuurlijk niet vanaf en we blijven vasthouden. 'Ik was laatst erg gecharmeerd van Egbert-Jan Weeber in Flirt, dat zou ik wel een eer vinden. Maar ja, die heeft de leeftijd niet, is te jong en te mooi. Dus... moeilijk hoor... Ja! Pieter Embrechts, een hele goeie Belgische acteur.'
BRON: Yorin
ik vind dat meneer de la Haye Niels Richter ernstig overschatquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:59 schreef Iwan1976 het volgende:
* Ook Yorin staat dit weekend in het teken van Robert de la Haye:
ik vind Niels juist eerder 'n softie... maar zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:40 schreef Wup het volgende:
ik vind dat meneer de la Haye Niels Richter ernstig overschat
en als hij een scene met Ilyas als zn favoriet kiest, mag hij eigenlijk voor straf linea recta het raam uit [inclusief Ilyas graag]
en Egbert Jan Weeber pleit ook al niet in zijn voordeel
vastquote:maar goed hij mist La Claire dus dat maakt het weer een beetje goed
ze komt hem vast nog wel eens de serie uitspelen........
wie haar tegenhoudt wordt mijn held van de dag!!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:19 schreef weet_ik_veel het volgende:
Dinsdag 1 maart
Komt Kyra op tijd als Romeo al zijn frustratie op Hugo wil afreageren?
wat is dat toch met Marnix en Iris....??? [retorische vraag, antwoord is niet nodig...]quote:Donderdag 3 maart
Marnix blijft zich mateloos blijft irriteren aan Stephan. Joyce kan hem niet milder stemmen, Sanne ook niet, Iyas moet het ontgelden en zelfs Bettina’s autoriteit krijgt hem niet klein. Heeft Iris dan misschien een betere invloed?
Sinds wanneer wonen ze boven Dok dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:55 schreef pberends het volgende:
Tuurlijk Tara, Tonnie enzo lieten Julia zeker zomaar naar boven naar Joost toezonder hem eerst te waarschuwen.
Ow jaquote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sinds wanneer wonen ze boven Dok dan?
nee dat dacht ik ook niet....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:56 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sinds wanneer wonen ze boven Dok dan?
Nee, JP kan zo overtuigend vertellen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:05 schreef weet_ik_veel het volgende:
Die slachtofferhulpmuts (een zwaar verouderde versie van Marina de Graaf) stond zelf nog te shaken van angst, vanwege een overval van een paar jaren geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |