Ook als ie compleet doorgezaagd is. Weet je hoe fruitbomen worden geent? Je pakt een wilde boom (die hebben stevigere wortels dan fruitbomen), je zaagt die af, je zet er een tak van een fruitboom op, en de fruitboom groeit vast op de wortels van de wilde boom. Daarna moet je wel regelmatig takken die uit het wilde gedeelte komen afknippen, als je wilt dat je fruitboom voldoende energie krijgt.quote:Op zondag 27 februari 2005 22:40 schreef Swolly het volgende:
[..]
Ook als ie compleet doorgezaagd is
Lijkt me sterk.
dat is leuk als de buren van TS een fruitboompje hebbenquote:Op maandag 28 februari 2005 00:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ook als ie compleet doorgezaagd is. Weet je hoe fruitbomen worden geent? Je pakt een wilde boom (die hebben stevigere wortels dan fruitbomen), je zaagt die af, je zet er een tak van een fruitboom op, en de fruitboom groeit vast op de wortels van de wilde boom. Daarna moet je wel regelmatig takken die uit het wilde gedeelte komen afknippen, als je wilt dat je fruitboom voldoende energie krijgt.
Zo kun je in principe op 1 boom sinaasappels en citroenen kweken. Is wel geinig![]()
dat is wel jammer, zou dan de gezichten van die lui graag willen zien, als er ineens pruimen aan de appelboom groeienquote:Op maandag 28 februari 2005 01:35 schreef Sessy het volgende:
Helaas, zo makkelijk gaat dat niet. Dat lijmen hoeft niet successvol te zijn, bovendien kun je geen echte boomstam erop enten en het moet in een bepaalde tijdsperiode gebeuren.
Ik weet dat ze dat vroeger bij oma in het dorp veel deden, ik weet de details niet, dus wat ik daarboven beschreef is zeg maar een schematische voorstelling van het echte entproces.
De buren zijn nogal perfectionistisch en ze vinden de boom gewoon lelijk. Het paste niet in hun tuinbeeld.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:29 schreef Jereon het volgende: Op die reacties van het "terug zetten van de boom en vastmaken met de meest vreemde methoden"het volgende:
Denk je nu echt dat die buren daar mee zitten? Hoogstwaarschijnlijk gaat het hen om de troep die een berk veroorzaakt. In het najaar en het voorjaar laat deze boom redelijk wat troep vallen. Nu deze boom afgezaagd is is dat probleem dus weg.
Het terugplaatsen van die boom doet hen dus waarschijnlijk niet zo veel. Met afgezaagde stam zal die boom niet veel troep meer veroorzaken. Mogelijk dat er nog enige bloei inkomt van reeds aanwezige voedingstoffen, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Eerst moeten zich nog bladeren vormen wat veel voeding vergt, lijkt mij...
Het lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk dat het de buren om de schaduwhinder van de boom gaat.
Whehehe.quote:Op maandag 28 februari 2005 10:09 schreef gfree het volgende:
Hij staat behoorlijk schuin en hangt nu nog meer boven de tuin van de buren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |