abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25211697
Belt er net zo'n TPG bennie aan..jah zegtie je moet een nieuwe brievenbus kopen..ik zeg oja> waarom dan? ( Heb nl. een standaard woningbouw brievenbus in mijn deur die meer dan 40 jaar dienst heeft gedaan )...jah zegtie je bus staat meer dan 10 meter van de openbare weg af...ik zeg o ja? is dat zo? jah zegtie...om precies te zijn 10 meter en 40 centimeter. Nou....ik ga dus echt geen brievenbus kopen om die recht voor mijn deur te plaatsen! Idioten!
pi_25211723
regels zijn regels dude

Bij tijd en wijle aanwezig...
  Milf woensdag 23 februari 2005 @ 10:36:18 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_25211727
Het was toch 12 meter

Ik zal eens kijken
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_25211731
Wat is een TPG bennie
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_25211742
heeft die postbode dat echt staan opmeten?
wat een sukkel !

Maar ja, regels zijn regels.
pi_25211770
heeft die man staan meten in je tuin met een rolmaat oid om toen die extra 40 cm te ontdekken
pi_25211777
Koop er nou een joh. En dan 41 cm vanaf je deur plaatsen.
  Milf woensdag 23 februari 2005 @ 10:39:50 #8
16000 nikky
pi_25211788
quote:
Voor thuis Post ontvangen Informatie over uw brievenbus Uw brievenbus moet gemakkelijk en snel bereikbaar zijn. Daarom dient uw brievenbus aan een aantal voorwaarden te voldoen. Basis is dat uw brievenbus niet meer dan 10 meter van de openbare weg staat. Deze brievenbussen moeten op een niveau van maximaal 2,5 meter boven of beneden het wegdek geplaatst te zijn. De vorm en de kleur van de brievenbus moet zodanig zijn, dat verwarring met publieke (rode) brievenbussen niet mogelijk is.
10 meter dus. http://www.tpgpost.nl/voo(...)_trefwoord/index.jsp
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_25211801
postbode's

hi schmiekie
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_25211802
... "ziek in hun hoofd"

Als we nou allemaal gebrekkig Nederlands gaan praten alsof scheelt dat een stuk in de integratieafstand
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:43:22 #11
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_25211816
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:41 schreef Manono het volgende:
... "ziek in hun hoofd"

Als we nou allemaal gebrekkig Nederlands gaan praten alsof scheelt dat een stuk in de integratieafstand
Na het nalezen van jou post kwam ik tot de conclusie dat een zin vormen voor jou ook nog een uitdaging is .
[b]lauw[/b] (bn.)
pi_25211818
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:41 schreef Chrishop het volgende:
postbode's

hi schmiekie
mja.. regels

hi
  Milf woensdag 23 februari 2005 @ 10:45:44 #13
16000 nikky
pi_25211845
Deze brievenbussen moeten op een niveau van maximaal 2,5 meter boven of beneden het wegdek geplaatst te zijn

Hoe moet ik dit interpeteren? . Ik mag hem dus gewoon 2.5 meter hoog hangen? Knappe postbode die hem daarin krijgt. .
pi_25211853
postbode hoeft toch ook maar 10 meter te LOPEN.. die 40cm kan hij dan wel aanreiken..
Trotse mamma :)
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:48:06 #15
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_25211873
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:45 schreef nikky het volgende:
Deze brievenbussen moeten op een niveau van maximaal 2,5 meter boven of beneden het wegdek geplaatst te zijn

Hoe moet ik dit interpeteren? . Ik mag hem dus gewoon 2.5 meter hoog hangen? Knappe postbode die hem daarin krijgt. .
Ja dus ook 2.5 meter onder de grond dat is helemaal prachtig
[b]lauw[/b] (bn.)
pi_25211909
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:48 schreef Chrishop het volgende:

[..]

Ja dus ook 2.5 meter onder de grond dat is helemaal prachtig
Dan kun je imo naar je post fluiten ...
pi_25211911
quote:

Als je dat zo leest dan zou je dat denken inderdaad, maar even verderop staat dit:
De brievengleuf dient horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en bevindt zich 1,1 meter boven het niveau waarop de brieven in de brievenbus worden gedaan, maar niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter.

Ik denk dat ze met die 2,5 meter een brievenbus bedoelen die aan zo'n boerenoprit met een steile helling ligt.
pi_25211946
Gekke vent dat hij het heeft op staan meten.
Ik begrijp niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, ze weten toch voordat ze bij de TPG gaan werken dat ze een beroep hebben waarbij ze moeten lopen

Maar ik neem aan dat je wel post wil blijven ontvangen de komende tijd dus ik zal maar een brievenbus dichter bij de straat zetten..
pi_25211951
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:43 schreef Chrishop het volgende:

[..]

Na het nalezen van jou post kwam ik tot de conclusie dat een zin vormen voor jou ook nog een uitdaging is .
OK, het is 'jouw post' en niet 'jou post' maar je hebt een punt. Vooruit, mijn post is ook ehh ziek in z'n hoofd
Jusqu'ici tout va bien...
  Milf woensdag 23 februari 2005 @ 10:55:10 #20
16000 nikky
pi_25211973
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:51 schreef Carport het volgende:

[..]

Als je dat zo leest dan zou je dat denken inderdaad, maar even verderop staat dit:
De brievengleuf dient horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus te zijn aangebracht en bevindt zich 1,1 meter boven het niveau waarop de brieven in de brievenbus worden gedaan, maar niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter.

Ik denk dat ze met die 2,5 meter een brievenbus bedoelen die aan zo'n boerenoprit met een steile helling ligt.
Jammer. .
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:55:47 #21
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_25211980
of je maakt je oprit een stukje korter.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
pi_25211985
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:43 schreef Chrishop het volgende:

[..]

Post is persoonlijk, dus je mag niet iemand anders zn post lezen
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_25212030
Ik zou het nameten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:59:59 #24
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25212041
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:53 schreef Mr._Incredible het volgende:
Gekke vent dat hij het heeft op staan meten.
Ik begrijp niet dat ze daar moeilijk over gaan doen, ze weten toch voordat ze bij de TPG gaan werken dat ze een beroep hebben waarbij ze moeten lopen
Dat zijn nou eenmaal de regels van TPG. Heeft niets te maken met die ene vent en of hij nou wel of geen zin heeft om te lopen.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25212059
Heb je het nog nagemeten?
pi_25212061
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:59 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Dat zijn nou eenmaal de regels van TPG. Heeft niets te maken met die ene vent en of hij nou wel of geen zin heeft om te lopen.
vind je het niet een beetje triest van de postbode dat hij moeilijk doet over 40 centimeter?
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:02:50 #27
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_25212082
Leg een stoeptegel in je tuin tegen de stoep aan.
Is dat ook openbare weg, en telt dat dus niet bij de te lopen afstand...
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_25212117
Een postbode die relatief veel tijd kwijt is door een lange oprit zal inderdaad dit melden. Dit mannetje heeft het dus opgemeten en die postbode in het gelijk gesteld. Kan 40cm wel net 40cm zijn, maar het is 4% meer lopen. Misschien dat ze dus de regel op 5meter moeten instellen officieel en dat ze onofficieel niet zeuren tot 8meter?
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:09:24 #29
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25212166
Als die brievenbus al 40 jaar geacepteerd is het wel raar dat TPG nu moeilijk gaat doen.
pi_25212186
Gewoon een brievenbus op 50 cm van je deur met de gleuf op 1.75 meter hoog.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_25212232
je kunt wel stoer doen en geen bus plaatsen, maar de post is dan niet meer verplicht om de post te bezorgen. Met andere woorden, dan kan je elke dag naar het postkantoor om je post op te halen.
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:16:22 #32
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25212257
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 11:01 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

vind je het niet een beetje triest van de postbode dat hij moeilijk doet over 40 centimeter?
TPG wordt nou eenmaal steeds strenger. Niet dat de postbodes dat leuk vinden of dat het er voor hun makkelijker op wordt ... M'n zwager werkt er ook en ik heb wel gekkere verhalen gehoord.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:19:08 #33
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_25212302
Heerlijk zo'n bureaucratie
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_25212338
Er zit wel degelijk logica achter die maximumafstand. Stel dat 500 huizen hun bus ipv op 10 meter op 10.40 hebben staan. Dat betekent dat je als postbode 200 meter meer loopt. Dat lijkt natuurlijk niet zoveel en de gemiddelde postbode is echt niet lui, maar de tpg wordt steeds strenger en je krijgt ook steeds minder betaald voor het doen van je ronde. Met andere woorden dan sta je niet te lachen als postbode wanneer een hoop mensen hun brievenbus op een grotere afstand hebben staan. Want dat kost tijd die je niet betaald krijgt.
pi_25212404
Heeft uw brievenbus het goede formaat?
TPG Post is op grond van het Besluit brievenbussen (Staatscourant van 12 september 1988 nr. 252) bevoegd eisen te stellen aan de brievenbussen en de plaatsing ervan. De algemene regel is dat brievenbussen zo dicht mogelijk bij een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg moeten worden aangebracht. Die weg dient voorts de gelegenheid te bieden dat de bestelroute zonder omwegen of belemmeringen kan worden vervolgd. Het mag dus geen doodlopende weg zijn.

Wat betekent de algemene regel voor de plaats van brievenbussen?

Het Besluit brievenbussen maakt onderscheid tussen:

- brievenbussen aan of in gebouwen of woningen;
Deze brievenbussen moeten binnen tien meter van de grens van de
openbare weg bereikbaar zijn.

- buitenbussen;
Deze brievenbussen moeten worden geplaatst indien de bereikbaarheid
van woningen en gebouwen vanaf de openbare weg meer dan tien meter
is.

- groepsgewijs geplaatste brievenbussen ten dienste van galerijflats;
Zij dienen in de onmiddellijke nabijheid van een lift geplaatst te worden.

- groepsgewijs geplaatste brievenbussen ten dienst van geadresseerden die
op recratieterreinen verblijven;
Zij dienen bij de ingang van het terrein geplaatst te worden. Bij het
ontbreken hiervan kan de post door of namens de terreinbeheerder in
ontvangst worden genomen.

- met uitzondering van de brievenbussen ten dienste van een galerijflat
dient het niveau, waarop de bussen kunnen worden bediend, te zijn
gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.

Welke eisen worden gesteld aan de brievenbussen zelf?

U mag zelf bepalen hoe de brievenbus er uit ziet. De vorm en de kleur moeten echter zodanig zijn, dat verwarring met de voor het publiek bestemde brievenbussen van TPG Post niet mogelijk is. De inwerpopening dient zich bij voorkeur te bevinden op 1,1 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend, maar in geen geval lager dan 0,6 meter dan wel hoger dan 1,8 meter.
De afmetingen van de inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm.
De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.

bron: http://www.uniekbo.nl
hofleverancier van sterretjes :)
pi_25213044
jah die man kwam aan met een rolmeter uit zijn tas...en begon dat voo rmijn neus op te meten...dus ik ga echt wel ff een brievenbus kopen en dan zet ik hem exact 40 cm van mijn deur af haha
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:24:47 #37
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_25213095
Klacht indienen bij de TPG dat er een of andere malloot in hun uniform door je tuin loopt te lanterfanten.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_25215310
Mijn brievenbus staat wel 20 meter van de weg af en ik hoor er nooit wat over.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_25215537
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:24 schreef pieter_pontiac het volgende:
Klacht indienen bij de TPG dat er een of andere malloot in hun uniform door je tuin loopt te lanterfanten.
Dus dan kan iedereen wel een klacht gaan indienen als we elke dag de post komen brengen
pi_25216981
Ik moest vroeger wel lachen tijdens mijn krantenwijk, de zaterdagtelegraaf proppen in een brievenbus waar nauwelijks brieven in konden, vooral tijdens regen probeerde ze de krant toch naar binnen te rukken wat het effeckt had van een papierversnipperaar. Sommige mensen opperde dan het idee om de krant per katern naar binnen te gooien m.a.w. sta je een minuut lang de krant naar binnen te werpen.
Dus regels over de brievenbus zijn wel goed, zij het dat ze het soms wel erg strikt naleven.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25221109
Tja, als jij geen brievenbus koopt.... krijg jij gewoon geen post meer. Maar ik zou hem ook irritant neerzetten.
pi_25221279
Je hebt je goddomme maar aan de regels te houden zeikerd! Die man bezorgt je post. Het minste wat je kunt doen is zorgen dat je brievenbus goed staat, doe je dat niet dan verdien je het om keihard in je hol te worden genomen!
Touch my tralalaaa
pi_25221428
Wat een mierenneukerij, zeg! (ja, ook ik kraam soms dit soort taal uit)
Stond ie met een meetlat in je tuin ofzo?

Als ie volgende keer weer aan de deur staat dan zeg je gewoon: "Dan moet je bij de gemeente zijn. Ik heb ook niet gevraagd om zo'n grote tuin, een voetpad en een groenstrook voor mijn deur. "
(Un)masking for the greater good.
pi_25221436
Ik zou de betrouwbaarheid van zijn rolmaat in twijfel trekken. Ik bedoel is dat ding wel geijkt?
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:03:00 #45
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_25221816
Pure mierenneukerij, maar ja, wat wil je ook met een bedrijf met werknemers die nog steeds denken ambtenaren te zijn.

Om terug te pesten moet je de brievenbus in een 2,5 meter diepe doolhof plaatsen precies 10 meter van de stoep plaatsen. Jijzelf loopt gewoon met een loopplank van je deur tot de bus toe om post op te halen.
Is een heel gedoe misschien, maar zie het zo en wel het gezicht van die rolmaatnicht.
The Internets, I needs it..
pi_25221852
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 22:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
Pure mierenneukerij, maar ja, wat wil je ook met een bedrijf met werknemers die nog steeds denken ambtenaren te zijn.

Om terug te pesten moet je de brievenbus in een 2,5 meter diepe doolhof plaatsen precies 10 meter van de stoep plaatsen. Jijzelf loopt gewoon met een loopplank van je deur tot de bus toe om post op te halen.
Is een heel gedoe misschien, maar zie het zo en wel het gezicht van die rolmaatnicht.
Ze zouden jou es moeten rolmaten, piep je wel anders
Touch my tralalaaa
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:35:40 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_25222482
quote:

knappe postbode zich meldt.... ik krijg em er wel in hoor nikky... de post... de post!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:09:46 #48
6290 Dr_Crouton
pi_25223136
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 22:04 schreef ShutTheFuckUpDonny het volgende:

[..]

Ze zouden jou es moeten rolmaten, piep je wel anders
Je hebt het over ZE, maar zelf durf je niet, jochie? ZE kunnen zichzelf wel verdedigen, hebben ZE jouw kneuzerige dreigpogingen niet voor nodig.
pi_25223512
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 22:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ja wat wil je het personeel word de pispaal van de hoge heren, en de klant word de pispaal van het personeel. Zo heeft iedereen wat te zeiken
  donderdag 24 februari 2005 @ 00:18:58 #50
6290 Dr_Crouton
pi_25224451
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 23:29 schreef nexcro het volgende:

[..]

Ja wat wil je het personeel word de pispaal van de hoge heren, en de klant word de pispaal van het personeel. Zo heeft iedereen wat te zeiken
Ik zou zeggen, doe er wat aan, ga een dagje staken om betere ... (vul in wat van toepassing is) te eisen, een beetje professionaliteit in te scheppen etc.
Mij heb je er niet mee dat een pakketje iets later aankomt, áls ie maar aankomt. De klanten kunnen weinig doen tegen sjaggo postbodes, ja helemaal geen post ontvangen, dat schiet natuurlijk ook niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')