quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:49 schreef nikk het volgende:[..]
Hoe groot de groep is maakt in weze niets uit. Een taboe houd niet in dat er niemand is die het met je eens is. En nogmaals, volgens deze redenatie bestaan er helemaal geen taboes. Er zijn altijd wel mensen te vinden (in welke gemeenschap dan ook) die het met je eens zijn.
Je spreekt jezelf tegen of je leest mijn woorden verkeerd. Ik snap niet precies wat je hier probeert te zeggen.
"Een taboe houd niet in dat er niemand is die het met je eens is" -> dat klopt, en dat beaam ik ook als je mijn posts goed zou lezen. Dat er altijd wel mensen zijn te vinden die het met je eens zijn is dus helemaal niet relevant om iets als taboe te verklaren.
De grootte van de groep maakt idd niets uit, maar in de door jouw gekozen voorbeelden wel. Er is geen taboe op de doodstraf in de politiek; hooguit bij enkele politici zoals Halsema. De door jouw gequote reacties van andere politici laten blijken dat ze wel inhoudelijk in willen gaan op deze kwestie.
quote:
En nogmaals, vrijwel alle kranten (Volkskrant, NRC, AD, Juridisch dagblad, etc) en een behoorlijk aantal rechtsgeleerden spreken over een taboe. Vooral na de kwestie Nawijn is pijnlijk duidelijk geworden dat je als politicus je liever niet uit kunt spreken voor de doodstraf en een inhoudelijke discussie wenst ter invoering daarvan. Op de SGP na, die sowieso een uitzonderingspositie inneemt in de politiek. Nawijn moest destijds zelfs praktisch zijn excuses aanbieden!
Je kan blijven wijzen naar anderen die maar het hebben over taboes of je kan zelf nadenken. Ik doe het laatste en zie voldoende inhoudelijke reacties op de doodstraf. Dat zij vrijwel allemaal tegen de doodstraf zijn doet niet ter zake of iets wel of niet een taboe is, dat zei je hierboven net ook al. Je zit dus volledig mis met je stelling dat alleen de SGP een inhoudelijke discussie voert.
De excuses van Nawijn kwam vanwege zijn positie als minister. het kabinet spreekt met 1 mond, alleen had Nawijn dat niet door en waren excuses dus op zijn plaats. Wel de juiste context laten zien Nikk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders