De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld en de gelijkenis van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf te overwegen en toe te passen. “Wie des mensen bloed vergiet, zijn bloed zal door de mens vergoten worden; want God heeft de mens naar Zijn beeld gemaakt” (Genesis 9 vers 6). Ook het Nieuwe Testament bevestigt de legitimiteit van deze straf. Denk bijvoorbeeld aan Romeinen 13 vers 4 of Handelingen 25 vers 11.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef Alicey het volgende:
Ik lees net Pleidooi voor debat invoering doodstraf
Tot mijn verbazing lees ik:
[..]
Weet iemand op welke grond de SGP dit standpunt baseert?
Denk je ook aan het lot van de nabestaande van de crimineel?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:18 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Levenslang staat gelijk aan doodstraf, zoniet erger.
Welk van me 10 persoonlijkheden spreek je nu aan?quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:30 schreef Doffy het volgende:
Zeg je dat uit persoonlijke overwegingen?![]()
Oh dat scheelt. Ik dacht even dat je Helena bedoelde maar die is de politie altijd 3 stappen voor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:37 schreef Doffy het volgende:
Die 9 die achterblijven nadat de 10e de doodstraf heeft gekregen
Bij deze bieden wij onze excuses aanquote:Op woensdag 23 februari 2005 01:48 schreef Doffy het volgende:
Hoe jij jezelf op zaterdagavond noemt, hoef ik niet per se te weten hoor![]()
Nee doe ik ook dagelijks en als ik de kans kreeg tot 14:00quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:05 schreef Doffy het volgende:
KOFFFFIEEEEEEEEEE! In Amsterdam!![]()
![]()
Is het erg als je tot half 9 in je bed blijft liggen?
Hmm, nee, zo lang lukt me niet. Maar ik lag er pas om kwart over 2 vannacht inquote:Op woensdag 23 februari 2005 10:08 schreef livEliveD het volgende:
Nee doe ik ook dagelijks en als ik de kans kreeg tot 14:00![]()
Ik was het ook niet van plan, dus dat scheelt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:36 schreef Haushofer het volgende:
Maar met kleine vlokjes bouw je toch geen sneeuwpop...
Euj? Wat moet je anders met sneeuw? Behalve met weemoed terug denken aan die witte kersten heel lang geleden?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was het ook niet van plan, dus dat scheelt.
Nouja, voorlopig sneeuwt het buiten en niet binnen.. En natte sneeuw.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Euj? Wat moet je anders met sneeuw? Behalve met weemoed terug denken aan die witte kersten heel lang geleden?
En het sneeuwt hier alweer in Grunn!quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:01 schreef Haushofer het volgende:
SNEEEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUWWWWWWWW! In Grunn !
Mjah honden.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:49 schreef Doffy het volgende:
Ik paste gisteren op een hond. Als je die uitlaat in de sneeuw, dan ruikt na afloop het hele huis naar... hond.![]()
En daarom heb ik een hoogslaper.quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Logeert nu een hond bij me. Die hond heeft een nieuw spelletje : Als ik wakker ben even bovenop me springen als ik er niet snel uitkom om hem te begroeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |