abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:32:49 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25202107
Overigens was dat goede jonge team meer te danken aan Don Leo dan aan Adriaanse. Adriaanse heeft alleen Galasek gehaald.
pi_25202239
Is de prestatie in 2003 (CL kwartfinale) dan de verdienste van Koeman of van Adriaanse?
Ik zeg Koeman, ook al heeft Adriaanse het team opgebebouwd.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:53:18 #204
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25202288
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef gras het volgende:

[..]

Ja en? Wat kan hij daar aan doen? Had hij Ajax dan maar moeten weigeren?
Nee maar hij hoeft ook niet met de eer gaan strijken van oow kijk mij is ik ben wel 2x kampioen geworden.

Vorig jaar was het ook al niet wat maarja kampioen is kampioen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_25202375
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef RayMania het volgende:
Is de prestatie in 2003 (CL kwartfinale) dan de verdienste van Koeman of van Adriaanse?
Ik zeg Koeman, ook al heeft Adriaanse het team opgebebouwd.
Adriaanse team opgebouwd? Hij had slechts de beschikking over een aantal topspelers uit de eigen jeugd en een paar topaankopen van Don Leo. Dat er zo'n selectie stond was zeker niet de verdienste van Adriaanse. De media denkt daar echter een beetje overtrokken anders over...
pi_25202377
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:53 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee maar hij hoeft ook niet met de eer gaan strijken van oow kijk mij is ik ben wel 2x kampioen geworden.

Vorig jaar was het ook al niet wat maarja kampioen is kampioen
Koeman is kampioen geworden en heeft een mooi resultaat weten te halen in de CL. Adriaanse heeft daarentegen niets gepresteerd bij Ajax.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:02:47 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25202416
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:00 schreef gras het volgende:

[..]

Koeman is kampioen geworden en heeft een mooi resultaat weten te halen in de CL. Adriaanse heeft daarentegen niets gepresteerd bij Ajax.
Nee omdat Adriaanse daar de kans niet voor heeft gekregen.

Ok die wedstrijden tegen Celtic had die gewoon moeten winnen dan was er niets aan de hand geweest en was Adriaanse met Ajax kampioen geworden
  FOK!fotograaf dinsdag 22 februari 2005 @ 11:08:35 #208
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_25202496
Mensen die bij matige wedstrijden hun club uitfluiten, zijn geen echte supporters. Neem die superboeren, die staan altijd achter hun club, en die winnen ook niet echt veel!

Ik zal Donderdag in Auxerre gaan juichen, schreeuwen en zingen, maar fluiten, nee dat zeker niet!
pi_25202571
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:02 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee omdat Adriaanse daar de kans niet voor heeft gekregen.

Ok die wedstrijden tegen Celtic had die gewoon moeten winnen dan was er niets aan de hand geweest en was Adriaanse met Ajax kampioen geworden
Adriaanse verdiende die kans ook niet. En met z'n geniale Berlijnse muur al helemaal niet.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:17:09 #210
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25202604
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:08 schreef Ronhui het volgende:
Mensen die bij matige wedstrijden hun club uitfluiten, zijn geen echte supporters. Neem die superboeren, die staan altijd achter hun club, en die winnen ook niet echt veel!

Ik zal Donderdag in Auxerre gaan juichen, schreeuwen en zingen, maar fluiten, nee dat zeker niet!
Je mag best kritisch zijn op je team toen Twente de 1ste seizoens helft er thuis wedstrijd op thuis wedstrijd een potje van maaktje Fluite ik ook wel
pi_25202659
Koeman moet na dit seizoen gewoon zelf zijn biezen pakken. Verder is het denk ik verstandiger om de eigen jeugd ene kans te geven want die zullen het niet veel slechter doen dan de meeste aankopen.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:21:55 #212
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25202662
Heeft iemand trouwens dat artikel of een link waar dat artikel staat over Mido, waarin hij terug kijkt op de afgelopen jaren en ook zijn periode bij Ajax?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_25202748
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:06 schreef gras het volgende:

[..]

Ondanks de goede resultaten is dat team het slechtste Jong Ajax sinds jaren. Met uitzondering van Maduro en Emanuelson loopt er niks rond wat ik in Ajax 1 zie komen. Voor de rest allemaal spelers voor RKC en Utrecht.
Wij leiden toch al op voor de halve eredivisie. Als je ziet hoeveel ex-Ajacieden er nu rondlopen, ongelooflijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25202765
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:00 schreef gras het volgende:

[..]

Adriaanse team opgebouwd? Hij had slechts de beschikking over een aantal topspelers uit de eigen jeugd en een paar topaankopen van Don Leo. Dat er zo'n selectie stond was zeker niet de verdienste van Adriaanse. De media denkt daar echter een beetje overtrokken anders over...
Mee eens . Je kan Koeman niet alles ontzeggen, maar de verdienste ligt toch zeker niet geheel bij hem.
slettebak [@] gmail.com
pi_25202802
quote:
Direct geruchten in Spanje: Interesse van Valencia voor Koeman
De onrust in Amsterdam is duidelijk ook doorgedrongen tot Spanje. Volgens de Spaanse sportkrant Sport heeft Valencia inmiddels een eerste contact gezocht met Ronald Koeman. Ze zouden hebben gevraagd naar de mogelijkheden en zijn interesse om naar Valencia over te stappen. Volgens de krant zou Koeman de voorwaarde hebben neergelegd dat de Italiaanse clan binnen de club wordt uitgedund.
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=33&idioma=CAS&idnoticia_PK=189074&idseccio_PK=617&h=
quote:
22/2/2005 - Van Hanegem verwacht opstappen Koeman in de zomer
(Van onze verslaggever RvN)

In zijn column in het Algemeen Dagblad laat Willem van Hanegem weten te verwachten dat Koeman in de zomer wel zal opstappen: "Ik heb geen medelijden met Koeman, die staat zijn mannetje wel, maar leuk zal het niet meer zijn voor hem. Ik verwacht daarom dat hij komende zomer zelf opstapt bij Ajax. Het zou mooi zijn als hij dat doet op het moment dat hij Champions League-voetbal bereikt met een tweede plaats."
slettebak [@] gmail.com
pi_25202825
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:21 schreef The_Hives het volgende:
Heeft iemand trouwens dat artikel of een link waar dat artikel staat over Mido, waarin hij terug kijkt op de afgelopen jaren en ook zijn periode bij Ajax?
Artikel
pi_25202835
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:21 schreef The_Hives het volgende:
Deze?
quote:
Hossam: 'Kon ik mijn Ajax-tijd maar overdoen

19/10/2004 23:43

Ahmed Hossam is bij AS Roma begonnen aan een nieuw voetballeven. Met spijt kijkt de Egyptische spits terug op zijn periode bij Ajax.
'Ik ben enorm veranderd, als persoon en als voetballer. De Mido van Ajax keek alleen maar naar het moment, leefde van dag tot dag. De Mido van AS Roma kijkt vooruit, denkt aan de toekomst. En ook de voetballer Mido is een stuk rijper', zegt de Egyptenaar in de nieuwe Voetbal International.

Hossam kijkt met spijt terug op zijn periode bij Ajax. 'Ik wilde dat ik het over kon doen. Die periode heeft me een imago gegeven van flierefluiter', zegt de Egyptenaar. 'Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon te jong was. Ik heb dingen gedaan die ik nu nooit meer zou doen.'

Dat trainer Ronald Koeman op een bepaald moment zelfs zei dat hij liever met tien man speelde dan dat hij Mido moest opstellen, kan Hossam nu wel begrijpen. 'Mido was niet klaar voor Ajax en Ajax was niet klaar voor Mido. En Koeman... Ach, natuurlijk heb ik fouten gemaakt, Koeman zal best zijn in zijn recht hebben gestaan. Maar ik weet ook dat een trainer met meer ervaring daar beter mee was omgegaan. Koeman wist gewoon niet hoe hij mij moest behandelen, hij begreep niet hoe hij het beste uit mij kon krijgen. Hij drukte altijd precies op de verkeerde knoppen.'

Hossam komt over deze en andere zaken uitgebreid aan het woord in de nieuwe Voetbal International, die vanaf woensdag in de winkel ligt. Klik hier voor de inhoud van VI 43.
.
slettebak [@] gmail.com
pi_25202843
Op nu.nl las ik dat Valencia Koeman graag wil hebben als opvolger van Ranieri. Echt onwaarschijnlijk lijkt me dit niet. Barcelona kan Koeman zowieso uit zijn hoofd zetten.

edit: ik zie het hierboven ook al staan
That's all folks!
pi_25202850
Hives heeft even wat leeswerk .
slettebak [@] gmail.com
pi_25202888
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:28 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wij leiden toch al op voor de halve eredivisie. Als je ziet hoeveel ex-Ajacieden er nu rondlopen, ongelooflijk.
Ik heb vorig seizoen eens een telling gedaan bij alle selecties en kwam tot zo'n 50 spelers afkomstig uit de Ajax-school. Heb daarbij spelers die in buitenland of de GGD actief zijn nog niet eens meegeteld.
pi_25202919
En nog een aardige column op planet.nl:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=552631/sc=ad88ac
quote:
Ronald, niet 10 minuten maar 2 jaar!

Tegen het zwakke FC Den Bosch kon Ajax gedurende de officiële speeltijd thuis opnieuw niet scoren. Pas in de extra minuten kon de hekkensluiter worden gevonnist. Het slechte spel deed de Arena roepen om het vertrek van coach Koeman. Die haalde na afloop zichzelf weg uit het centrum van de aandacht en hekelde de aanhang. Die had niet na tien minuten al ‘boeh’ mogen roepen. Zo naar voor de spelers.

Ouwe truc van Koeman. Eén front vormen met de selectie (als die zich tegen je keert, is het zeker einde wedstrijd) tegen de voortijdig fluitende en niet steunende fans, die eigenlijk blij mogen zijn dat ze voor weinig om de twee weken naar zoveel moois mogen kijken.

Ronald Koeman is goed in staat om te analyseren wat er goed en fout gaat. Zeker als het zijn spelers betreft. Al is hij er door schade en schande achter gekomen dat kritiek via de media averechts werkt. Over zichzelf hoeft hij publiekelijk natuurlijk geen oordeel te vellen. Het is begrijpelijk dat hij vecht voor zijn positie. Mislukt hij bij Ajax - dan kan er een streep door de route Ajax-Barcelona-Oranje, al weet je het nooit in de opportunistische voetbalwereld.

Het vak van voetbaltrainer is hard. Je bent deels overgeleverd aan factoren (financiën, scouting, opleiding) die je niet in de hand hebt en waarop je toch wordt afgerekend. In ‘Haalt Koeman woensdag?’ heb ik twee weken terug die nuances aangebracht. Maar hoe correct verwoord ook, dan nog veronderstellen lezers dat ik mijn pen moedwillig in azijn doop.

Voor alle duidelijkheid: ik haat ‘schrijven met azijn’. Ik haat het afbranden om het afbranden. En met de mens Ronald Koeman heb ik te doen. Maar als hij zondag de fans kapittelt dan leg ik uit waarom dat flauw is. Met als toevoeging dat ik ernaast kan zitten, dat ik ook maar één hoofd heb. Genuanceerd genoeg?

Die fans, Ronald, floten niet na tien minuten al, maar pas na bijna twee jaar matig voetbal. Het is niet zo dat zij superkritisch zijn, of het team niet bijstaan, maar dat zij pas na een lange periode van ondermaats presteren de witte zakdoekjes tevoorschijn hebben gehaald.

Dat gewapper met snotlappen komt ook niet voort uit een valse hang naar de gouden tijden, zoals Hugo Borst ’s avonds in Studio Voetbal beweerde. Die duizenden mannen, vrouwen, jongens, meisjes weten echt wel dat er geen Cruijff, Van Basten of Bergkamp in de ploeg loopt. Maar zij denken dat het beter kan met het aanwezige materiaal, dat er beter aangekocht had kunnen worden en dat de tactiek zonder ‘10’ vlees noch vis is. Hebben zij ongelijk?

Sikora: niet goed genoeg.
Soetaers: niet goed genoeg.
Sonck: slechte aankoop, typische counterspits.
Escudé: te langzaam, maakt achterin één op één moeilijk. Daarom het onervaren koppel De Jong/Heitinga achterin, weg titel.
Boukhari: technisch goed, maar te langzaam.
Anastasiou: te langzaam en niet koelbloedig.
Grygera: degelijk, maar opbouwend matig.
Charisteas: zou zomaar een tweede ‘Sonck’ kunnen zijn.
Rosales: goede voetballer, maar stut het elftal niet en er was De Ridder.

Totale kosten tegen de honderd miljoen gulden. Transfers geaccordeerd door jou, Ronald. Bij een goede scouting (kun jij weer weinig aan doen) hadden Landzaat, Mathijsen, Kromkamp en Boularouz voor een fractie gehaald kunnen worden.

De Jong: door het elftal geslingerd.
Van der Vaart: speelt op plek waar toegevoegde waarde er niet uit komt.
Sneijder: had altijd met VdV in één elftal gekund als die op ‘10’ had gespeeld.
Stekelenburg: te weinig duurzaam vertrouwen gekregen.
De Ridder: geen kans gehad, was bijna weg.

De eigen kweek is er niet beter op geworden, Ronald. Is deels verzopen omdat de aangekochte ‘ervaring’ niet goed genoeg was.

Tactiek: of een ‘volwassen’ 4-4-2 (kan ook aanvallend zijn), of een man voor de verdediging en een ‘10’.

Ik doe niets meer dan de feiten op een rij zetten. Dat doen nogal wat aanhangers van jouw club ook, Ronald. Die gingen niet zomaar na tien minuten fluiten en wapperen met die zakdoekjes.

(Planet - Column)
Twijfel trouwens of deze posts beter in het Ajax- of in het Koemantopic kunnen.
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:42:50 #222
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25202959
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:35 schreef JaWi het volgende:
Hives heeft even wat leeswerk .

thnx beide .
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_25203026
Zomaar even een lijstje van spelers met een verleden in de Ajax-jeugd bij andere eredivisieclubs:

ADO Den Haag: Cedric van der Gun
AZ: Tim de Cler, Denny Landzaat, Olaf Lindenbergh
FC Den Bosch: Dennis Schulp
De Graafschap: Michael van der Kruis, Milan Berck Beelenkamp
FC Groningen: Gijs Luirink, Valery Sedoc, Stefano Seedorf, Brian Pinas, Kieran Bechan
SC Heerenveen: Boy Waterman, Yuri Rose
NAC Breda: Adnan Barakat, Mike Zonneveld
NEC: José Valencia Murillo, Pascal Heije, Muslu Nalbantoglu
PSV: Michael Lamey, André Ooijer
RBC Roosendaal: Melvin Fleur, Danny Hesp, Juan Viedma Schenkhuizen, Pius Ikedia
RKC Waalwijk: Serginho Greene, Michael Krohn-Dehli, Nick van der Velden, Jerold Promes, Randy Rustenberg, Didi Longuet
FC Twente: Karim Touzani, Jason Culina
FC Utrecht: Sander Keller, Dave van den Bergh, Darl Douglas, Jean-Paul de Jong, Hans van de Haar, Michael Mols, Dwight Tiendalli
Vitesse: Abubakari Yakubu, Youssouf Hersi, Richard Knopper, Fred Benson-Echiah
Willem II: Oscar Moens, Michel Kreek, Kevin Bobson, Martijn Reuser

Over Tyrone Loran van RBC twijfel ik nog.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25203031
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 11:40 schreef JaWi het volgende:

[..]
Ik doe niets meer dan de feiten op een rij zetten.
Uitstekende column.
pi_25203080
Escude en Rosales niet goed genoeg? VDV doet het slecht? Ik weet neit wanneer die column is geschreven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')