De mensheid bestaat al iets langer dan dat. Afhankelijk van hoe je beschaving dateert, zou je kunnen stellen dat deze pas 5000 jaar geleden op gang is gekomen met de vorming van steden en schrift in Mesopotamie.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
Sorry allemaal. Ik vraag het net na bij een collega, en de mensheid bestaat pas een jaar of 6000. De evolutietheorie is dus onzin (volgens hem dan).
De pyramides bij Gizeh worden algemeen aangenomen gemaakt te zijn rond 2400BC. Er zijn verschillende theorieen die de pyramiden vroeger dateren, maar die zijn allen populaire fictie, geen wetenschappelijke onderzoeken en/of rapporten.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 06:09 schreef Aegir het volgende:
hmm, volgens mij zijn de piramides van gizeh gemaakt 11500jr. geleden![]()
Adam en Eva waren niet de enige mensen op aarde:quote:Op deze fiets krijg je volgens mij zoveel inteelt dat we in no time uitgeroeit zouden zijn......
quote:Gen. 4:13 Kain zei tegen de HEER: 'Die straf is te zwaar om te dragen. U jaagt mij weg van de bebouwde grond, en ik zal ver van U vandaan moeten blijven. Ik zal een zwerver en een vagebond zijn op de aarde, en iedereen die mij ontmoet kan mij doden'. Maar de HEER antwoordde: 'Nee! Wie het ook is die Kain doodt, hij zal zevenvoudig boeten!' En de HEER gaf Kain een merkteken, om te voorkomen dat ieder die hem ontmoette hem zou doden.
het tweede lijkt mij voorwaardelijk voor het eerste...quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou, ongelovigen slaat dan ook meer op de mensen die niet geloven in de Bijbelse schepping. Of er een God of een interpretatie daarvan bestaat is dan een tweede.
Het is maar net wat een God noemt, he.. vandaar ook 'interpretatie'.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
het tweede lijkt mij voorwaardelijk voor het eerste...
Evolutie heeft geen einde zolang er RNA/DNA structuren ronddobberen. Dus de mens is niet het einde van de evolutie.quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:41 schreef longinus het volgende:
De mensheid is niet het hoogtepunt van de schepping maar het einde van de evolutie.
En toch kan ik me vinden in de gequotte opmerking.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Evolutie heeft geen einde zolang er RNA/DNA structuren ronddobberen. Dus de mens is niet het einde van de evolutie.
Zo dacht ik ook altijd, totdat ik me besefte dat ook de producten van onze intelligentie in feite deel uitmaken van de evolutie zelf. In feite is het gesleutel aan onszelf een nieuwe overlevingsstrategie naast de velen die al in de natuur voor komen. En evolutionair gezien een hele succesvolle - tot dusver.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:21 schreef Mobious het volgende:
Evolutie zal nog wel plaats vinden (dus in principe heb je gelijk), maar kan niet op tegen krachtige revolutie.
Nature will find a way, om Jurassic Park eens te citerenquote:Ach, leuk gespeculeer. Wellicht blazen we onszelf met zijn allen binnen niet afzienbare tijd op en duurt het weer een paar miljoen jaar voordat de revolutie de overhand neemt op de evolutie.
Jazeker. Zo gezien is eigenlijk alles wat de mens produceert een voortbrengsel van de evolutie. Genetische manipulatie en biochips zullen wellicht bij veel beschavingen (ook buitenaards/buiten univereel) een logisch gevolg zijn van evolutie.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook altijd, totdat ik me besefte dat ook de producten van onze intelligentie in feite deel uitmaken van de evolutie zelf. In feite is het gesleutel aan onszelf een nieuwe overlevingsstrategie naast de velen die al in de natuur voor komen. En evolutionair gezien een hele succesvolle - tot dusver.
[..]
Uiteraard. Dat valt niet uit te sluiten. Al is mijn vooronderstelling: "Evolutie (als beschreven in de evolutie-FAQ) bestaat. De Hand van God mengt zich niet actief in het proces de komende 1000 jaren"quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:19 schreef SingleCoil het volgende:
...of de Hand van God, natuurlijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |