abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25446582
Ach, als je in het bestaan van de Almachtige gelooft is ieder bewijs juist...dat was toch juist de grap van dat Almachtig zijn ?
Mu!
pi_25446919
Tja.. Duizend-Nul voor de ongelovigen wil ik bijna zeggen. Het is ook zo makkelijk eigenlijk. Het enige wat je hoeft te doen is nadenken. En dat kunnen de meeste mensen hier gelukkig wel.
pi_25447057
..maar de echte lol is natuurlijk dat God wel zou kunnen bestaan...en de Gelovigen zouden allemaal gelijk kunnen hebben...en je kunt maar moeilijk bewijzen dat dat niet zo is. Duizend-Nul geldt dan ineens niet meer, geloof ik...
Mu!
pi_25447226
Nou, ongelovigen slaat dan ook meer op de mensen die niet geloven in de Bijbelse schepping. Of er een God of een interpretatie daarvan bestaat is dan een tweede.
pi_25447329
Evolutie vs creationisme komt in feite neer op een strijd tussen toeval en noodzakelijkheid / bestemming (niets nieuws hier). Mensen in t algemeen zijn erg bang voor 't toeval , hetgeen resulteerd in het toekennen van een betekenis aan een toevallige samenloop van omstandigheden. Dit is meteen de denkfout die streng gelovigen maken en waarop religies zijn gebaseerd .Want wat religies doen is aan toevallige gebeurtenissen een reden toekennen, het bekende 'God heeft het zo gewild' is zo'n "reden" .
Kennelijk jaagt ook de gedachte dat onze aanwezigheid op aarde wellicht op blind toeval berust ons, de mens in t algemeen, vrees aan. Het is immers een opvatting die expliciet afrekent met het idee dat ons leven op aarde zin zou hebben, of dat er een of andere reden is dat we er zijn...
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_25447402
Dat is goed gezegd, het draait allemaal om de aminozuren!
pi_25447452
en orale sex natuurlijk...
Mu!
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:38:26 #84
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_25447633
quote:
Op maandag 21 februari 2005 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
Sorry allemaal. Ik vraag het net na bij een collega, en de mensheid bestaat pas een jaar of 6000. De evolutietheorie is dus onzin (volgens hem dan).
De mensheid bestaat al iets langer dan dat. Afhankelijk van hoe je beschaving dateert, zou je kunnen stellen dat deze pas 5000 jaar geleden op gang is gekomen met de vorming van steden en schrift in Mesopotamie.
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 06:09 schreef Aegir het volgende:
hmm, volgens mij zijn de piramides van gizeh gemaakt 11500jr. geleden
De pyramides bij Gizeh worden algemeen aangenomen gemaakt te zijn rond 2400BC. Er zijn verschillende theorieen die de pyramiden vroeger dateren, maar die zijn allen populaire fictie, geen wetenschappelijke onderzoeken en/of rapporten.
pi_25447702
De mensheid is niet het hoogtepunt van de schepping maar het einde van de evolutie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25447744
of het einde van de schepping...
Mu!
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:46:33 #87
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_25447780
quote:
Op deze fiets krijg je volgens mij zoveel inteelt dat we in no time uitgeroeit zouden zijn......
Adam en Eva waren niet de enige mensen op aarde:
quote:
Gen. 4:13 Kain zei tegen de HEER: 'Die straf is te zwaar om te dragen. U jaagt mij weg van de bebouwde grond, en ik zal ver van U vandaan moeten blijven. Ik zal een zwerver en een vagebond zijn op de aarde, en iedereen die mij ontmoet kan mij doden'. Maar de HEER antwoordde: 'Nee! Wie het ook is die Kain doodt, hij zal zevenvoudig boeten!' En de HEER gaf Kain een merkteken, om te voorkomen dat ieder die hem ontmoette hem zou doden.
pi_25447788
In ieder geval het eind van alles.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25447823
of het begin. Ik vind de mensheid wel gezellig...
Mu!
pi_25447943
Ja, gezellig, maar zullen we er geen slowchat van maken?
pi_25448661
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou, ongelovigen slaat dan ook meer op de mensen die niet geloven in de Bijbelse schepping. Of er een God of een interpretatie daarvan bestaat is dan een tweede.
het tweede lijkt mij voorwaardelijk voor het eerste...
Mu!
pi_25448968
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:24 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

het tweede lijkt mij voorwaardelijk voor het eerste...
Het is maar net wat een God noemt, he.. vandaar ook 'interpretatie'.
pi_25450259
Dat lijkt me onjuist. Los van wat je god noemt zal een bijbelse schepping niet kunnen bestaan zonder god.
Mu!
pi_25450361
Ow pardon, je hebt gelijk. Ik las het precies andersom
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:10:35 #95
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25454699
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:41 schreef longinus het volgende:
De mensheid is niet het hoogtepunt van de schepping maar het einde van de evolutie.
Evolutie heeft geen einde zolang er RNA/DNA structuren ronddobberen. Dus de mens is niet het einde van de evolutie.
'Nuff said
pi_25454860
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Evolutie heeft geen einde zolang er RNA/DNA structuren ronddobberen. Dus de mens is niet het einde van de evolutie.
En toch kan ik me vinden in de gequotte opmerking.
Evolutie = lanzaam proces. Waar wij wellicht in terecht komen is een revolutie, een snel proces. Binnen niet al te lange tijd (lees 1000 jaar) hebben we mbv gentherapie erfelijke ziektes geminimaliseerd, maar misschien ook de mens voorzien van betere genen, lichaamsvreemde implantaten (je zou een vergelijking kunnen maken met de huidige computerchips).

Evolutie zal nog wel plaats vinden (dus in principe heb je gelijk), maar kan niet op tegen krachtige revolutie.

Ach, leuk gespeculeer. Wellicht blazen we onszelf met zijn allen binnen niet afzienbare tijd op en duurt het weer een paar miljoen jaar voordat de revolutie de overhand neemt op de evolutie.
En weer een stukje onzinnige proza.
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:27:44 #97
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25454945
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:21 schreef Mobious het volgende:
Evolutie zal nog wel plaats vinden (dus in principe heb je gelijk), maar kan niet op tegen krachtige revolutie.
Zo dacht ik ook altijd, totdat ik me besefte dat ook de producten van onze intelligentie in feite deel uitmaken van de evolutie zelf. In feite is het gesleutel aan onszelf een nieuwe overlevingsstrategie naast de velen die al in de natuur voor komen. En evolutionair gezien een hele succesvolle - tot dusver.
quote:
Ach, leuk gespeculeer. Wellicht blazen we onszelf met zijn allen binnen niet afzienbare tijd op en duurt het weer een paar miljoen jaar voordat de revolutie de overhand neemt op de evolutie.
Nature will find a way, om Jurassic Park eens te citeren We maken, of we dat willen of niet, deel uit van een veel groter eco-systeem. Als we dat rucksichtlos slopen, zal ons op een dag de rekening gepresenteerd worden. Daar heb je geen Johannes of zo voor nodig, maar gewoon wat inzicht.
'Nuff said
pi_25455099
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:27 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook altijd, totdat ik me besefte dat ook de producten van onze intelligentie in feite deel uitmaken van de evolutie zelf. In feite is het gesleutel aan onszelf een nieuwe overlevingsstrategie naast de velen die al in de natuur voor komen. En evolutionair gezien een hele succesvolle - tot dusver.
[..]
Jazeker. Zo gezien is eigenlijk alles wat de mens produceert een voortbrengsel van de evolutie. Genetische manipulatie en biochips zullen wellicht bij veel beschavingen (ook buitenaards/buiten univereel) een logisch gevolg zijn van evolutie.

Ik denk dat je een beschaving (evt. buitenaards) in drie fases kan indelen:
1. Opstartfase, evolutie vindt plaats als beschreven in de evolutie FAQ.
2. Gerichte selectie; de beschaving vindt het fokken uit en zal gericht gaan selecteren. (het selectie deel wordt beinvloed door de beschaving).
3. Gerichte mutatie; de beschaving gaat gericht muteren (oa genetische modificatie)
pi_25455675
...of de Hand van God, natuurlijk...
Mu!
pi_25455760
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:19 schreef SingleCoil het volgende:
...of de Hand van God, natuurlijk...
Uiteraard. Dat valt niet uit te sluiten. Al is mijn vooronderstelling: "Evolutie (als beschreven in de evolutie-FAQ) bestaat. De Hand van God mengt zich niet actief in het proces de komende 1000 jaren"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')