abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25155371
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:42 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Da's wel erg optimistisch. Een vriend van me heeft een Fazer 600, en kan best rijden, maar hij wint het toch niet van de Cosworth van een andere kennis. Moet zeggen dat die ook wel erg rap is En ik ken een Nissan GTi-R (foto van het type is al eerder gepost in het topic) die het heel veel motors erg lastig kan maken. En dan is er uiteraard de Delta Integrale nog, die in rally-uitvoering in iets meer dan 2.5 seconde naar de 100 gaat, op onverhard...

Overigens is het verhaal "een motor wint het per definitie van een auto" niet waar. Wel in 99% van de gevallen, maar zeker niet per definitie. Auto's kunnen ook de 1 PK per kg halen (en wel meer dan dat). Daarnaast zijn 4 wielen nu eenmaal sneller in de bochten vanwege de veel betere grip ten opzichte van een motor.
delta integrale rally uitvoering met 450+pk's

en idd in de bochten zijn ze sneller.. maar sprinten.. no way in 99% van de gevallen ja EN voor de prijs van een uber motor (R1 ofzo) heb je nog geen uber auto die de R1 kwijt kan rijden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25155452
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:44 schreef Youp het volgende:

[..]

tot de 50
Nuh uh!
All the way, die motor gaat in dit klote weer toch niet voluit
(Y)
pi_25155484
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:52 schreef chiren het volgende:

[..]

Nuh uh!
All the way, die motor gaat in dit klote weer toch niet voluit
jij krijgt ook geen grip met dit weer dan maar idd in dit weer zou je wel sneller kunnen zijn, tenzij rossi er op zit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25155572
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:54 schreef Youp het volgende:

[..]

jij krijgt ook geen grip met dit weer dan maar idd in dit weer zou je wel sneller kunnen zijn, tenzij rossi er op zit
Met 4wd en 3 banden meer die ook allemaal nog eens dikker zijn dan een motorband ben je met een auto die in 5,2 seconden op de 100 zit sneller weg dan een motor die in gemiddeld 4 seconden op de 100 zit, als we het over regen hebben dan ja inderdaad

Agh ja, feit blijft gewoon dat je met een hell of a 4wd auto moet komen om het een motor moeilijk te maken bij het stoplicht...
(Y)
pi_25155605
Ik zeg het maar weer eens...

Als een R1 die 180 kilo oid 180 pk's heeft, hoort een Audi RS6 die 1800 kilo weegt 1800 pk's te hebben, std. heeft ie maar 450 pk

Zie je eigenlijk hoe weinig vermogen blikken hebben als je het vergelijkt met hun gewicht. (of je moet het over Dauer 962 en dat soort apparaten hebben, 1100 kilo en 730 pk, 700 nm, specs waar je U tegen zegt dus.)
pi_25155626
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:58 schreef chiren het volgende:

[..]

Met 4wd en 3 banden meer die ook allemaal nog eens dikker zijn dan een motorband ben je met een auto die in 5,2 seconden op de 100 zit sneller weg dan een motor die in gemiddeld 4 seconden op de 100 zit, als we het over regen hebben dan ja inderdaad

Agh ja, feit blijft gewoon dat je met een hell of a 4wd auto moet komen om het een motor moeilijk te maken bij het stoplicht...
liever RWD... 4wiel betekend de eerste 10cm rustig optrekken en daar verlies je snelheid op
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25155652
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:01 schreef Youp het volgende:

[..]

liever RWD... 4wiel betekend de eerste 10cm rustig optrekken en daar verlies je snelheid op
MAAARRrrr, als je 1000pk (ik zeg maar iets) op de achterwielen gooit, zal je toch alleen maar spinnen? Ja of je moet superslicks hebben
(Y)
pi_25155697
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:03 schreef chiren het volgende:

[..]

MAAARRrrr, als je 1000pk (ik zeg maar iets) op de achterwielen gooit, zal je toch alleen maar spinnen? Ja of je moet superslicks hebben
nee... dan moet je met de koppeling om kunnen gaan en heeeeeeeeeeeeeeeeele brede banden monteren en de juiste overbrengingsverhouding kiezen RWD wint het van 4wd op sprinten... zo is het nou eenmaal
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25155698
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:03 schreef chiren het volgende:

[..]

MAAARRrrr, als je 1000pk (ik zeg maar iets) op de achterwielen gooit, zal je toch alleen maar spinnen? Ja of je moet superslicks hebben
Nee, brede wielen helpen enorm.

Dauer 962 (730 pk 700 nm) Le Mans bijv. had een test ofzo gelezen, ding heeft vrijwel geen wielspin (als je ermee kan omgaan), ding gaat in 2.6 seconden naar de 100. Dat doet vrijwel geen enkele ultra supersport motor hem na (en dat ding kost volgens mij 100 supersports bij elkaar dus dat is geen eerlijk vergelijk nee).
pi_25155761
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:05 schreef yup het volgende:

[..]

Nee, brede wielen helpen enorm.

Dauer 962 (730 pk 700 nm) Le Mans bijv. had een test ofzo gelezen, ding heeft vrijwel geen wielspin (als je ermee kan omgaan), ding gaat in 2.6 seconden naar de 100. Dat doet vrijwel geen enkele ultra supersport motor hem na (en dat ding kost volgens mij 100 supersports bij elkaar dus dat is geen eerlijk vergelijk nee).
Dodge Viper GTS Stryker TT Stage 3... 1150pk en 12xx nm koppel... op de achterwielen en op 395 bandjes ofzo gaat goed... <9 sec quarter mile... 2e hands viper GTS in nederland 60k met 20.000km (nagenoeg nieuw dus) 40k dollar voor dat TT stage 3 pakket... dus <100k... redelijk goedkoop voor die snelheid en ze zijn nu bezig met de TT RS (rocket sledge) met 1700pk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25155821
Ahw kijk zo leer ik ook weer wat

En nu begint het topic tenminste weer te lijken op wat ik wil (ik dacht zo van, 'Mijn topic, wat doe je !)

En wtf men, 1700pk uit een Viper
Wat is eigenlijk het meeste aantal pk uit een auto ooit gehaald? Een fabrieksauto dan, getuned. Geen 8 meter lange draggers met 20 V12-en ofzo
(Y)
pi_25155923
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:12 schreef chiren het volgende:
Ahw kijk zo leer ik ook weer wat

En nu begint het topic tenminste weer te lijken op wat ik wil (ik dacht zo van, 'Mijn topic, wat doe je !)

En wtf men, 1700pk uit een Viper
Wat is eigenlijk het meeste aantal pk uit een auto ooit gehaald? Een fabrieksauto dan, getuned. Geen 8 meter lange draggers met 20 V12-en ofzo
geen idee... de TT Stage 3 viper heeft wel het wereldrecord topsnelheid gehaald ooit in de jaren 90... ver in de 400km/h... ze doelen nu met de 1700pk op iets boven de 500km/h volgensmij

trouwens 1700pk uit een 8 liter is net boven de 200pk per liter... aangezien dat ding 2 enoooorme turbo's heeft is dat best te doen (ookal is het maar een 20klepper) er zijn jappen die veel meer vermogen per liter hebben
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25156016
Dat is waar, ik kan me een 1300+pk supra herinneren, 3liter, dus dat is 433,3 pk per liter... Maar ik denk dat het viperblok misschien wat minder tunable is dan zo'n 2JZ. Ander zou je er in principe (433,3*8=) 3500pk uit moeten kunnen persen
(Y)
pi_25156051
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:23 schreef chiren het volgende:
Dat is waar, ik kan me een 1300+pk supra herinneren, 3liter, dus dat is 433,3 pk per liter... Maar ik denk dat het viperblok misschien wat minder tunable is dan zo'n 2JZ. Ander zou je er in principe (433,3*8=) 3500pk uit moeten kunnen persen
is minder tunable... maar waarschijnlijk valt er uit het viper blok wel meer koppel te halen de viper met 1150pk is nog erg laagtoerig... bij 5000 rpm ofzo levert hij zn max vermogen al dus dat betekend een heeeele berg koppel (dat staat in verband met elkaar ja, ik ben te lui om nu de formule te gaan typen want dan moet ik eerst weer wat nakijken iig hoe lager het toerental waarbij het vermogen vrij komt, hoe hoger het koppel)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25156843
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:18 schreef Youp het volgende:
er zijn jappen die veel meer vermogen per liter hebben
Skyline met meer dan 1600 PK
pi_25156920
1000+rwhp drag supra vs big bore hayabusa met wat weight savings

http://www.badassride.com/videos/busa_vs_supra.wmv

Met de juiste auto laat je vrijwel alle motoren achter je.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25157469
Vet filmpje blijft dat, die soundtrack ook van Rob Zombie
'T was alleen wel bekend dat die motorgast niet echt een goede rijder was, daarintegen reed hij wel met nos en die supra niet. Busa verliest ook veel met schakelen, supra was geloof ik 3speed automaat afgesteld om een zo snel mogelijke tijd op de quarter mile neer te zetten (correct me if I'm wrong). Ook vet om te zien hoe die Busa ff een wheelie popt bij 115 km/u. Alleen jammer voor hem dat de suup wint

Maar het is dus zeker mogelijk, alleen moet je er helaas wel veel geld tegenaan smijten. Er was ook nog ergens een filmpje van een raceboot vs f1 vs racebike, allen van Honda dacht ik. Was ook mooi om te zien hoe ongelofelijk stront die motor werd getrokken
(Y)
pi_25157599
Offtopic maar een R1 bijv. (LANGVANZELEVENNIET de snelste motor in rechte lijn, maar wel verdomde snel) kan ook zijn voorwiel liften... Bij 200 km/u...

Een ding moet iedereen niet uit het oog verliezen.

Een Hayabusa kost niks (denk een factortje of 10) vergeleken met een auto die zulke prestaties (van de Hayabusa dus) kan neerzetten...

Een std. Hayabusa vlamt al 99.9% van het hele wegennet in Nederland, zelfs extreem getunede kleine wagentjes (Golf 1 GTi met 450 pk oid) houd hem niet bij.

In mijn ogen respect voor de zieke motherfucker op 2 wielen...
pi_25157640
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:47 schreef chiren het volgende:
ten eerste hoort hij mij wel flink toeren brullen (motorkap met 'gaten', open air intake en remus demper)
Op een Daewoo, lol, het moet niet gekker worden!
pi_25157645
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:18 schreef chiren het volgende:

In het rood alleen, en zonder de 2liter turbo motor met 4wd Anders had ik die fucker wel kunnen hebben
Ow sorry, niet goed gelezen.
Maar al had je een GTi-R, zelfs dán nog had je niet gewonnen van een doordeweekse alledaagse niks speciaal zijnde motor.

Die GTi-R's zijn trouwens wel toffe karretjes om mee te scheuren
pi_25157651
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:26 schreef StefanP het volgende:
1000+rwhp drag supra vs big bore hayabusa met wat weight savings

http://www.badassride.com/videos/busa_vs_supra.wmv

Met de juiste auto laat je vrijwel alle motoren achter je.
Je bedoelt het net andersom he. Met een huis- tuin en keukenmotor laat je al vrijwel ALLE auto's achter je

Je kan het wel de juiste auto noemen, maar die kan jij niet betalen, en ik ook niet, en waarschijnlijk niemand hier op fok

Als je een (ik noem maar iets) een RR Fireblade koopt (tegenwoordig ook al voor haast een appel en een ei) dan laat je echt wel de porsches en ferrari's achter je hoor.
pi_25157656
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 03:53 schreef yup het volgende:

Een std. Hayabusa vlamt al 99.9% van het hele wegennet in Nederland, zelfs extreem getunede kleine wagentjes (Golf 1 GTi met 450 pk oid) houd hem niet bij.
Als ik ff gok hoeveel auto's er zijn in nederland, ik heb geen idee hoor, maar zeg iets van (krap geteld) 5 miljoen. En dan tel ik denk ik echt krap?!

99,9 procent zou dan betekenen dat er in nederland 5000 auto's rondrijden die een busa eruitscheuren...........sorry, maar ik denk dat je die 99,9% iets moet bijstellen hoor.

Ik gok eerder 99,999% ofzo, dat zouden er 50 zijn, en zelfs dat vind ik nog veel.
pi_25157669
quote:
Oh ja en de statistieken omtrent motorrijden en de kans op een dodelijk ongeluk. Ik begrijp nooit waarom motorrijders denken dat ze onsterfelijk zijn.
Precies mijn reden om mijn rijbewijs NIET te halen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25157674
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 04:38 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Als ik ff gok hoeveel auto's er zijn in nederland, ik heb geen idee hoor, maar zeg iets van (krap geteld) 5 miljoen. En dan tel ik denk ik echt krap?!

99,9 procent zou dan betekenen dat er in nederland 5000 auto's rondrijden die een busa eruitscheuren...........sorry, maar ik denk dat je die 99,9% iets moet bijstellen hoor.

Ik gok eerder 99,999% ofzo, dat zouden er 50 zijn, en zelfs dat vind ik nog veel.
Jaja sorry zoeits bedoelde ik

Sterker nog, volgens mij bestaat er in NL geen enkele auto die sneller is dan een std. Hayabusa...? Of je moet hier Lingenfelter TT Corvettes (1000+ pk's), Dauer 962 Le Mans, McLaren F1, dat soort apparaten hebben...

Ik denk dat je met een Ferrari Enzo een Busa wel moeilijk kan maken, maar toch lijkt het me dat de Busa sneller is, alleen op zeer hoge snelheden zal de Ferrari weglopen me dunkt... (top van Enzo is 350 km/u, std. Busa haalt iets over 300).
  zaterdag 19 februari 2005 @ 09:26:33 #95
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_25158020
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:42 schreef Five_Aces het volgende:
(Als je in Limburg woont kan je altijd nog naar de ring, kan je blazen wat je wilt )
Is die alleen voor limbo's dan?
Kan me nog herinneren dat ik er ook op mocht....

en flick is echt geen limbo



En waarom lult iedereen pver een hayabusha
Dit is toch echt niet de snelste fiets(hooguit op topsnelheid),de SS van Yamaha of Suzuki(nieuwe GSX1000) gaan over het vermogen van een haya met minder gewicht.

[ Bericht 20% gewijzigd door Herr.Flick op 19-02-2005 09:36:49 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_25158178
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 09:26 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Is die alleen voor limbo's dan?
Kan me nog herinneren dat ik er ook op mocht....

en flick is echt geen limbo



En waarom lult iedereen pver een hayabusha
Dit is toch echt niet de snelste fiets(hooguit op topsnelheid),de SS van Yamaha of Suzuki(nieuwe GSX1000) gaan over het vermogen van een haya met minder gewicht.
idd, de nieuwste GSXR1000 zet 180 achterwielpk's neer, dus meer dan 200 krukaspk's met alleen een ander uitlaatsysteem.
Ik heb overigens ook ergens een site gezien, waar ze de tijden van sprintjes hadden geplaatst, zowel auto's als motoren. De eerste auto stond op de 20e plaats, de McLaren F1.
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25158180
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:42 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Da's wel erg optimistisch. Een vriend van me heeft een Fazer 600, en kan best rijden, maar hij wint het toch niet van de Cosworth van een andere kennis
Zeg toch niet dat ie van een Cosworth wint, zegt me niks die auto. Zeg alleen dat ie in 3 sec op de 100 kan zitten.

0-200 is trouwens veel leuker! FJR1300 @ 245kg @ 143.5pk @ 132nM doet 0-200 in 8.3 seconden

[ Bericht 15% gewijzigd door Rietvaerder op 19-02-2005 10:32:18 ]
pi_25158413
op de afsluitdijk al weer wat jaartjes terug, mijn man had een kawasaki 1100 of 1300 de ander reed in een bmw d8.
Bij Den Oever zwaaide we naar elkaar en gingen ieder een andere kant op
pi_25158432
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:26 schreef StefanP het volgende:
1000+rwhp drag supra vs big bore hayabusa met wat weight savings

http://www.badassride.com/videos/busa_vs_supra.wmv

Met de juiste auto laat je vrijwel alle motoren achter je.
moet je op die busa eens een turbo kitje schroeven... die dingen zijn tunable tot 500pk (en over een tijdje misschien wel meer) dan wil ik die supra dat nog wel eens zien winnen en trouwens weight savings zijn niet slim voor een dragrace met een busa... hij lift zn voorwiel zo al van de grond, dat zou betekenen dat je minder hard op kan trekken het eerste stuk...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25158443
Dat is ook altijd zo leuk. Een nieuwe Busa kost ca 15.000 euro. Een nieuwe Supra was in 1996 84.836 euro. En dan nog 40.000 euro aan tuning? Dan vind ik wel dat je mag winnen Dat gun ik die jongen dan gewoon.

Voor 3000 euro koop je al een GSX-R1100W bijvoorbeeld met 155pk Je moet het gewoon eigenlijk niet vergelijken want die verhoudingen liggen heel anders....
pi_25158455
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:39 schreef Sorella het volgende:
op de afsluitdijk al weer wat jaartjes terug, mijn man had een kawasaki 1100 of 1300 de ander reed in een bmw d8.
Bij Den Oever zwaaide we naar elkaar en gingen ieder een andere kant op
ik denk dat je een Alpina BMW B8 bedoelt en als ze als basis een M3 gebruikt hebben zou het enigszins wel eens een klein beetje mee kunnen komen.. maar dan nog is de kawa veeeeel sneller (of was het een chopper? )
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25158547
Het was geen chopper en het ging om de lol
Heb de teller de 200 zien passeren en er moest ook rekening gehouden worden met de andere weg gebruikers.
Nog nooit zo vlug de afsluitdijk over gestoken
pi_25158666
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:53 schreef Sorella het volgende:
Het was geen chopper en het ging om de lol
Heb de teller de 200 zien passeren en er moest ook rekening gehouden worden met de andere weg gebruikers.
Nog nooit zo vlug de afsluitdijk over gestoken
ok
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25158907
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 09:26 schreef Herr.Flick het volgende:
En waarom lult iedereen pver een hayabusha
Niet zo moeilijk, de eerste motor met een top over de 300 heeft en met een prijs die jan modaal kan opbrengen heeft een beetje opschudding in den haag veroorzaakt. Zo is het fietsje aardig in het nieuws geweest en ook bij de niet motor kenners bekend geworden.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_25159332
Hayabusha...meen dat Ghostrider er ook 1 heeft.

Ik heb er 2 filmpjes van (hij rijd wel asociaal en gevaarlijk trouwens, bijv op een 2baansweg inhalen met tegenliggers, en dus tussen 2 auto's rijd, met een gangetje van 200)

Dan heb je ook nog die motoren met straalaandrijving, Jay Leno heeft er 1 geloof ik. Heb alleen geen idee wat zo'n ding aan prestaties levert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')