De muziek is opgedeeld in genre's. Genre's die staat voor bepaalde stijl of een bepaalde tak van de muziek. Er zijn genre's die gewoon voor zich spreken, maar er zijn er ook een hele hoop waarvan men geen enkel idee heeft waar het nou voor zou moeten staan, met vaak ellenlange discussies als gevolg. Iedereen heeft wel zo'n beetje zijn eigen opvatting over bepaalde stijlen en bepaalde genre's waardoor het eigenlijk al onmogelijk is geworden om de meeste bands onder te verdelen cq. in hokjes te duwen en eigenlijk is dat maar goed ook!
Desondanks ben ik wel eens benieuwd daar jullie definitie's van bepaalde gen're's. Wat is voor jou nou bijvoorbeeld typisch Nu-metal of wat versta jij onu onder indie pop. Neemt de Genre's eens onder de loep en probeer de muziekstroming eens samen te vatten in een paar regels.
Ik weet het, het is moeilijk, het is ook eigenlijkniet te doen, maar toch, er mag ook wel eens gediscussieerd worden in dit forum.
Hardcore vind ik trouwens wel een leuke.
Hardcore ken ik als term voor oerpunk uit de categorie Fugazi, Minor Treath etc.
Maar het schijnt ook iets house- of danceachtigs te zijn. Hoe zit dat?
quote:Grunge
Op zondag 30 september 2001 00:22 schreef Vork het volgende:
Wat genre's wou je?Grunge
Trip Hop
Acid Rock
Speed Metal
AmbientProbeer daar maares wat mee
Trip hop
Een nieuwe variant van touwtjespringen? Geen flauw benul?!
Acid rock
Wordt beoefend door mensen die strakker staan dan de snaren waar ze op spelen. Nee, sorry, geen idee.
Speed metal
Wat krijg je als je metal combineert met een kolibrie? Juist: speed metal. Overtreffende trap van 'ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig'. De gematigde variant imiteert een C130, met uitschieters naar F16-achtigen. In het oostblok doen ze een Tupolev na, maar alleen als een Floyd-Rose tremelo hebben (vanwege de duikvluchten). Andere kenmerken van deze muziekstijl: lange haren, die versmelten met de verhitte snaren. Verplichte aanwezigheid van een operatiekamer in de coulissen, om de microfoon weer uit de strot van de zanger te verwijderen.
Wat is een genre? Geen flauw benul. Ik begrijp er vaak geen bal van, ik vind het vaak totaal lachwekkend. Is dit grunge of Indierock? Wat zou het? Nou?
Ik ken twee genres: 'goed' en 'niet goed'. En zelfs daar heb ik vaak nog problemen mee om ze uit elkaar te houden
Ik vind de bedenkers van genres trouwens vaak wel van een hoge creatieve geest getuigen. Zo hoorde ik een tijdje terug van 'Flamengo Metal' (spv op z'n LA-Mexicaans uitspreken).
Is er ook al Klezmer-Salsa?
How about 'Wereldmuziek'. Wat is dat dan?
Maar serieus:
Trance: Jankende, brullende cynths, handjes in de lucht en zweven maar. Kenmerkt zich door saaie composities en uitgemolken ritmes. (Tiesto
Progessive: Wat volwassener muziek, mist vaak een hoogtepunt in het nummer ( vind ik dan). Veel creatiever gebruik van synths en ritmes. ( Remy)
Tekno: tussenvariant van Techno en Gabber. hoge bpm's maar niet zo hoog als gabber. ( ? )
Lounge: langzame rustige muziek die een gezellige sfeer schept in het huis. Langzame ritmes en veel gesample. Stuk akoustischer dan house. Soms vocalen.( K&D
Drum 'n bass. Swingende muziek met kenmerkende ritmes ( in feite opgepitche breakbeats). Lage bassen en percussie waar je u tegen zegt. Weinig begrenzingen. zeer creatief gebruik van alle soorten middelen. Soms vocalen. ( Optical)
Techno. Zeer breed, kenmerkende sfeer, vaak gericht op dansen. Kan heel hard zijn en soms heel rustig. Enrom potentie voor experimenten. Accent ligt op ritme en niet op melodie. de melodieeen zijn vaak fragmentarisch en vervormd. ( Luke Slater)
pfff. enz.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 30-09-2001 01:04]
quote:zet bij een term als Progressive dan ook nog echt het genre erbij, progressive trance of progressive metal ofzo. idem voor hardcore. hardcore wat?
Op zondag 30 september 2001 00:59 schreef zodiakk het volgende:
Progessive: Wat volwassener muziek, mist vaak een hoogtepunt in het nummer ( vind ik dan). Veel creatiever gebruik van synths en ritmes. ( Remy)
quote:Licht ons de staar svp
Op zondag 30 september 2001 01:21 schreef Tokus het volgende:[..]
zet bij een term als Progressive dan ook nog echt het genre erbij, progressive trance of progressive metal ofzo. idem voor hardcore. hardcore wat?
leren mensen het dan nooit?
quote:sommige mensen gaan verder met categoriseren dan ik.
Op zondag 30 september 2001 01:21 schreef Tokus het volgende:[..]
zet bij een term als Progressive dan ook nog echt het genre erbij, progressive trance of progressive metal ofzo. idem voor hardcore. hardcore wat?
leren mensen het dan nooit?
quote:het is eigenlijk dat er meerdere genres zijn waarin het woord progressive voorkomt, en niet zozeer dat progressive nog 's onderverdeeld is. progressive metal is namelijk totaal niet te vergelijken met progressive trance.
Op zondag 30 september 2001 01:27 schreef zodiakk het volgende:[..]
sommige mensen gaan verder met categoriseren dan ik.
quote:ik doel waarschijnlijk op de house variant.
Op zondag 30 september 2001 01:32 schreef Tokus het volgende:[..]
het is eigenlijk dat er meerdere genres zijn waarin het woord progressive voorkomt, en niet zozeer dat progressive nog 's onderverdeeld is. progressive metal is namelijk totaal niet te vergelijken met progressive trance.
quote:dat dacht ik al. No offense hoor, maar meestal zijn het de house-lui die vergeten er house achter te plakken (zie ook: hardcore).
Op zondag 30 september 2001 01:34 schreef zodiakk het volgende:[..]
ik doel waarschijnlijk op de house variant.
quote:Misschien wel ja. Maar waarom moet er house achteregezet worden? Zet dan gitaar achter de variant die jij bedoelt.
Op zondag 30 september 2001 01:35 schreef Tokus het volgende:[..]
dat dacht ik al. No offense hoor, maar meestal zijn het de house-lui die vergeten er house achter te plakken (zie ook: hardcore).
quote:daarbij staat dan ook zowat altijd hardcore metal, of progressive metal. dan is het dus duidelijk dat het om metal gaat.
Op zondag 30 september 2001 01:41 schreef zodiakk het volgende:[..]
Misschien wel ja. Maar waarom moet er house achteregezet worden? Zet dan gitaar achter de variant die jij bedoelt.
quote:Maar als je dus hardcore zegt met niks erachter dan weet je dus ook waart het over gaat.
Op zondag 30 september 2001 01:43 schreef Tokus het volgende:[..]
daarbij staat dan ook zowat altijd hardcore metal, of progressive metal. dan is het dus duidelijk dat het om metal gaat.
quote:ik wel, een hoop andere niet. en het blijkt wel dat die house-mensjes nogal arrogant zijn dan.
Op zondag 30 september 2001 01:51 schreef zodiakk het volgende:[..]
Maar als je dus hardcore zegt met niks erachter dan weet je dus ook waart het over gaat.
Punk Rock - AL een stuk makkelijker, bekende bands Bad Relgion en Pennywise.
Poppunk - ook te doen namelijk bands als blink 182.
Folkcore - Bands als dropkick murphys
Is eigenlijk onbegonnen werk om punk bandjes in te delen, niemand is het er toch ooit over eens waar wat bij hoort en wat nou onder wat wordt verstaan.
Andere genres die je nog hebt(of niet) Ska, Skacore, Punkcore, hardcore, skapunk, punk revival. Wees creatief hussel de namen wat en je hebt gelijk al wat meer nieuwe genres.
quote:Trip hop is flex. Beetje relaxte jazzy breakbeat muziek (om het maar eens te omschrijven). Bekende artist: Massive Attack, Tricky, Portishead, Morcheeba
Op zondag 30 september 2001 00:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Trip hop
Een nieuwe variant van touwtjespringen? Geen flauw benul?!
Luistert heel erg lekker...
Ik ken maar twee genres: "goed" en "kut".
quote:Kom je toch al meer in de richting van de Big Beat volgens mij (wat dat is moet je mij niet vragen, ik heb t ook maar es n keer gehoord).
Op zondag 30 september 2001 05:09 schreef MadScientist het volgende:
Trip hop is flex. Beetje relaxte jazzy breakbeat muziek (om het maar eens te omschrijven). Bekende artist: Massive Attack, Tricky, Portishead, Morcheeba en Red Snapper
Iets minder trip hop: Propellorheads, Benthley Rhythm Ace
En dat terwijl Metal ook best wel rockt...
quote:Muziek met een bandrecordertje in de huiskamer/kelder/badkamer opgenomen en zo op een cd gezet. Low budget hi-fi dus. Zou daarom niet voorbehouden aan een bepaalde muziekstijl moeten zijn, maar het gaat meestal om onversterkte indie-rockers (Sebadoh, Beck etc.)
Op zondag 30 september 2001 04:59 schreef Reefer het volgende:
lo-fi schijnt ook een genre te zijn geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen
En wie weet nu hoe wereld-muziek moet worden omschreven.
En wat is drum-and-bass?
quote:hardcore is denk ik wel de meest breede stroming die er bestaad, wat van eigenlijk iedere muziek soort is er een hardcore variant van( hardcore/gabber, hardcore/metal etc.). bij mij staat hardcore voor alles wat tegen de extreme kant aan hangt.
Op zondag 30 september 2001 00:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hardcore ken ik als term voor oerpunk uit de categorie Fugazi, Minor Treath etc.
Maar het schijnt ook iets house- of danceachtigs te zijn. Hoe zit dat?
quote:Of kijk op www.audiogalaxy.com of www.allmusic.com en kom tot de conclusie dat t welles volledig vanmekaar verschilt.
Op zondag 30 september 2001 13:11 schreef metalbazzz het volgende:
koop een oor encyclopedie
daar staat het allemaal in
En wie weet het verschil tussen progressieve rock en symfonische rock? Ik probeer er al jaren achter te komen. En wat is het verschil tussen fusion en jazz-rock? En wat is nou precies avant-garde? Ik weet 't niet! Oftewel: Opzouten met die hokjes!
Doe mij maar de simpele tweedeling toegankelijke/ontoegankelijke muziek
quote:Wat heeft dit met arrogantie maken.
Op zondag 30 september 2001 01:53 schreef Tokus het volgende:[..]
ik wel, een hoop andere niet. en het blijkt wel dat die house-mensjes nogal arrogant zijn dan.
quote:Amen...
Op zondag 30 september 2001 13:28 schreef MuadDib het volgende:
Van al die house versies snap ik helemaal niks, hardhouse, clubhouse, trance.....pffff.En wie weet het verschil tussen progressieve rock en symfonische rock? Ik probeer er al jaren achter te komen. En wat is het verschil tussen fusion en jazz-rock? En wat is nou precies avant-garde? Ik weet 't niet! Oftewel: Opzouten met die hokjes!
quote:Och errum, daar hebben we spuit 11 weer
Op zondag 30 september 2001 13:28 schreef MuadDib het volgende:
Muziek met een pincode....
quote:Hoi Dino
Op zondag 30 september 2001 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Och errum, daar hebben we spuit 11 weer
Muziek met een pincode....
En wel erg grappig om zowel de metalfans als housers dezelfde termen te zien gebruiken waardoor ik als ik de band niet ken niet weet of er nou metal of house aangeprezen wordt (hardcore, progressive, enzo).
Ik hoorde de term 'alternatieve rock' noemen, dat is volgens mij een verzamelnaam voor de niet standaard rock. Maar ja wat is dan standaard.
Eigenlijk denk ik dat je maar een paar stromingen hebt, namelijk 'dance' en 'rock', daarbij dan waarschijnlijk nog klassiek en wereld. Maar de eerste 2 kun je dan verder opdelen, bv. dance in disco, hiphop en house, waarbij house dan verder gaat in techno, trance etc. Rock zou je kunnen opdelen in rock'n'roll, hardrock, punk (ofzo) waarna hardrock verder gaat in fmrock en metal, metal in black-metal, speed-metal en gothic-metal, punk gaat verder in bv. alto, punkpop en hardcore, waar alto dan weer te verdelen is in alternatief algemeen (rest groep), noise, gothic en nog veel meer, nou ja, zoiets dus, dit is mij gevoel een beetje.
Maar natuurlijk zijn er dan weer stromingen die van alles met elkaar combineren dus dan heb je weer problemen... blijft moeilijk.
quote:Zo'n ding waarmee je kleine zusje speelde toen ze klein was. Barbie poppen bijvoorbeeld, snappie?
Wat is eigenlijk pop?
quote:Maar ik heb geen kleiner zusje, daarom wist ik 't niet.
Op zondag 30 september 2001 15:58 schreef Xhorder het volgende:[..]
Zo'n ding waarmee je kleine zusje speelde toen ze klein was. Barbie poppen bijvoorbeeld, snappie?
En wat is pop-muziek dan, bijdehandje?
quote:http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN2/B00004U3H5/qid%3D995576325/br%3D1-11/disnesworldofdol/103-7695463-5819828
Op zondag 30 september 2001 16:07 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar ik heb geen kleiner zusje, daarom wist ik 't niet.
En wat is pop-muziek dan, bijdehandje?
quote:
Op zondag 30 september 2001 16:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
quote:sick
Op zondag 30 september 2001 16:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN2/B00004U3H5/qid%3D995576325/br%3D1-11/disnesworldofdol/103-7695463-5819828
quote:hmm als dat trip hop is, vind ik 't wel leuk
Op zondag 30 september 2001 05:09 schreef MadScientist het volgende voorbeeld van trip hop:
Moloko
dan heb ik hier nog even een paar muzikanten waarvan ik me afvraag hoe die stijl heet... ik twijfel tussen ska of rock, maar 't kan ook goed anders heten
-aquabats
-reel big fish
-jaya the cat (painful memory!)
-blink 182
-jettingham
-linkin park
-greenday
en als moloko triphop is, is de muziek van onderstaande artiesten dat dan ook? want hoewel ik dit érg lekkere muziek vind, heb ik eigenlijk nooit geweten hoe 't heet:
-cleptomaniacs
-bob sinclair
-jean jacques smoothie (2 people)
-full intention
quote:Blink is punkpoprock,punkpop,of softpunk,Greenday was vroeger punkrock,maar ook een beetje softpunk geworden, Linkin Park is een van de NuMetal boegbeelden. (of is het new-metal?
Op zondag 30 september 2001 16:37 schreef Flat© het volgende:-blink 182
-linkin park
-greenday
quote:Die zijn toch wel ska ja, Aquabats roelen heel erg hard BTW!
Op zondag 30 september 2001 16:37 schreef Flat© het volgende:[..]
dan heb ik hier nog even een paar muzikanten waarvan ik me afvraag hoe die stijl heet... ik twijfel tussen ska of rock, maar 't kan ook goed anders heten
-aquabats
-reel big fish
quote:Moloko is redelijk trip hop, maar die bands die jij noemt ken ik amper...
en als moloko triphop is, is de muziek van onderstaande artiesten dat dan ook? want hoewel ik dit érg lekkere muziek vind, heb ik eigenlijk nooit geweten hoe 't heet:
-cleptomaniacs
-bob sinclair
-jean jacques smoothie (2 people)
-full intention
quote:volgens mij is "alternative" tegenwoordig de standaard
Op zondag 30 september 2001 15:06 schreef ranja het volgende:
Ik hoorde de term 'alternatieve rock' noemen, dat is volgens mij een verzamelnaam voor de niet standaard rock. Maar ja wat is dan standaard.
quote:pop komt van poppy wat zoveel wil zeggen als vrolijk, blij, lief, springerig en pakkend (je weet wel, je *vind* het niet leuk maar het stuitert wel 3 weken lang door je kop) (AQUA!)
Op zondag 30 september 2001 15:28 schreef MuadDib het volgende:
Wat is eigenlijk pop?
Industrial:
Industrial is harsh, pessimistic electro-rock with a sonic palette of abrasive, mechanical sounds. The genre takes its name from Industrial Records, the label that hosted Industrial pioneers Throbbing Gristle. Nine Inch Nails Pretty Hate Machine is a masterpiece of the genre, and other Industrial bands include Ministry, Coil, Einstürzende Neubauten, Front 242, and Skinny Puppy.
Industrial Metal:
Slightly less abrasive than its bastard son, Grindcore, Industrial Metal fuses Industrial beats, sounds and production techniques with Metal guitar and vocals. Nine Inch Nails, Ministry, and early Marilyn Manson are big name Industrial Metal acts.
New Wave:
New Wave is Pop music that combined the energy of Punk with the theatrical nature of Glam and did it all with an abundance of synthesizers. Rock-heavy acts like the Cars share this title with synth-poppers like Gary Numan, ska revivalists like Madness and a million one-hit-wonders like Flock Of Seagulls.
quote:bij wijze van spreken dan..
Op maandag 01 oktober 2001 09:19 schreef MuadDib het volgende:
Maar is pop-muziek dan niet gewoon de tegenhanger van klassieke muziek en jazz. The Beatles maakten toch ook pop-muziek en dat is toch niet echt simpele zielen muziek.
-zucht-
pop is volgens mij gewoon een afkorting van populair, een stroming muziek die vooral door de invloed van nieuwe media (denk aan de tv bijv.) ontzettend populair was bij de jeugd in eerste instantie (jaren 50 en verder).. Dat heeft zijn eik steeds verder ontwikkeld. Later kwam dara ook weer verschil in en was het een beetje op te delen in genre's.
quote:En dan zijn we weer aan het begin van dit topic
Op maandag 01 oktober 2001 09:25 schreef Vork het volgende:
...en was het een beetje op te delen in genre's.
quote:Is dat erg?
Op maandag 01 oktober 2001 09:26 schreef MuadDib het volgende:
En dan zijn we weer aan het begin van dit topic
Laat ik anders maar een paar voorzetten geven:
Minimal Techno:
Techno variant met simpele doch doeltreffende 909 gebaseerde four to the floor ritmes. Een echte structuur kennen de trax niet, je hebt een begin en een eind maar geen break of climax in de ware zin van het woord. Een minimal techno track heeft over het het algemeen wel een enorme "drive" van begin tot eind door een consequent samenspel van geluiden (veel gebruik echo effecten voor/achtergrondtransities fade in/out etc.). Het heeft alleen de gemoedelijkheid van dub en niet het aggressieve karakter van tool techno. Verder kenmerkend is het "palet" geluiden dat meestal alleen de midden en lage frequenties bestrijkt.
Typische minimal techno trax zijn te vinden op labels als:
Basic Channel, Chain Reaction
Wellicht dat trax als Vainqueur - Lyot of Maurizio - 6 EP bij sommigen bekend zijn.
Tool Techno:
Harde recht voor z'n raap techno. In tegenstelling tot minimal techno *erg* direct en (erg) hard. Denk alleen niet aan zinloos hoge tempo's (130-150 BPM is goed genoeg) of goedkope zaaggeluiden. Het motto is vooral (relatief) "simpele" doch doeltreffende en effectieve techno te maken die heel makkelijk in de gemiddelde DJ-set is in te passen (Tool komt van DJ Tool namelijk). Het wordt alleen nergens goedkoop.
Bekende namen:
Surgeon, Regis, DJ Umek, Planetary Assault Systems (is pseudoniem waaronder Luke Slater z'n wat meer tooly platen uitbrengt).
Punk: Gewoon snelle ritmes, positief ingesteld
bekende bands zoals Pennywise, NoFX en Blink182
Energy Punk: 2x zo snelle ritmes, postitief ingesteld
niet veel bekende bands, maar Army Of Darkness en misschien Undeclinable?
PunkHardcore: mijn favoriete stijl, soort punk, met eentonigere bassritmes. De muziek is negatief ingesteld, dus je krijgt wat hardere en aggressievere muziek.
bekende bands zoals Rage Against the Machine, BioHazard, MachineHead en Sick Of ItAll
Kan iemand me wat vertellen wat bands zoals Deftones, System of a down, Dreadlock Pussy enz... zijn?
quote:Nu-metal
Op donderdag 04 oktober 2001 20:18 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Kan iemand me wat vertellen wat bands zoals Deftones, System of a down, Dreadlock Pussy enz... zijn?
groet,
Ac!dFog
quote:redelijke, goede en aardige muziek
dus jij beweerd dat Deftones, SOAD en Dreadlock Pussy allemaal Nu-Metal zijn? 3 totaal verschillen de bands man!
quote:Uhm...hard geschreeuw,zware gitaar riffs, en wat moderne effecten? Lijkt mij toch wel nu-metal...
Op donderdag 04 oktober 2001 21:00 schreef PuNkOrAmA het volgende:
dus jij beweerd dat Deftones, SOAD en Dreadlock Pussy allemaal Nu-Metal zijn? 3 totaal verschillen de bands man!
Zijn inderdaad best wel goede bands,vind DLP alleen niet echt bij die andere passen.Net een maatje (of twee) kleiner.
quote:Slayer, Kreator, Testament etc. zijn ook totaal verschillende bands. Toch maken ze allemaal trash metal.
Op donderdag 04 oktober 2001 21:00 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Als ik SOAD, Deftones en Dreadlock Pussy in een hokje moet plaatsen, plaats ik ze in de nu-metal hoek.
Ac!d
quote:Ik ook.
Op donderdag 04 oktober 2001 21:53 schreef AcidFog het volgende:
Als ik SOAD, Deftones en Dreadlock Pussy in een hokje moet plaatsen, plaats ik ze in de nu-metal hoek.Ac!d
quote:Ik dus wel. Nu-metal. En die heeft dan ook weer vele stromingen...maar wat is er mis met Nu-metal?Zo kan je trouwens bezig blijven in hokjes te plaatsen. Heej,Limp Bizkit heeft een hiphop nummer! Het is dus Hiphop! Wat doet het er toe...ik word er zo moe van...k ga naar bed.
Op donderdag 04 oktober 2001 22:00 schreef PuNkOrAmA het volgende:
})Zeker wel wat mis mee!
Je hebt bijvoorbeeld symphonische-metal, aggresive-metal, alternative-metal enz....
Ik zou SOAD bijvoorbeeld eerder bij alternative-metal zetten, maar die andere 2 kan ik niet thuisbrengen
Ik vrees dat je geen goeie omschrijving kunt geven (het is zowieso lastig om hokjes te omschrijven). Er zijn een paar dingen die wel duidelijk zijn voor mij, maar voor t grootste deel zie ik al die verschillende soorten Metal gewoon als Metal. Voor t gemak zegmaar.
1000x maal sorry
Hier stond iets over dat deathmetal coel was
en progressivemetalook
en gothic metal
(bands als Within Temptation).
sorry voor t editten, ik ramde op de verkeerde knop
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 04-10-2001 22:10]
Dus, het boeit eigenlijk helemaal niet!
quote:Ik zal het nog sterker vertellen : Deftones word zelfs gezien als 1 v/d grondleggers van de Nu-metal.
Op donderdag 04 oktober 2001 22:03 schreef Xhorder het volgende:
SoaD klinkt wel wat unieker dan die andere twee. Zelf beschouw ik ze niet echt als nu-metal. Maar goed... het maakt me ook weinig uit eigenlijk.
Ac!d
Wat helemaal verboden zou moeten worden is platenwinkels die de muziek indelen in genres, graag gewoon alles op alfabet a.u.b.
quote:Kijk dat bedoel ik.
Op donderdag 04 oktober 2001 23:20 schreef menjo het volgende:
Wat helemaal verboden zou moeten worden is platenwinkels die de muziek indelen in genres, graag gewoon alles op alfabet a.u.b.
Ik ben het met je eens dat veel platenzaken bij de indeling nogal eens fouten maken, maar het is toch wel handig dat het min of meer bij elkaar staat.
Acid
quote:OK ze mogen 1 indeling maken, en dat is in oud en nieuw spul, gewoon van al het nieuwe van de latste paar weken een paar exemplaren bij elkaar. Maar een indeling in genres vind ik echt mateloos irritant, als je dan iets niet kan vinden moet je je eerst gaan bedenken of je niet toevallig in de verkeerde bak zit te kijken. Elke platenzaak doet het ook weer anders, ook lekker handig maar niet heus.
Op donderdag 04 oktober 2001 23:25 schreef AcidFog het volgende:[..]
Kijk dat bedoel ik.
Zie je het al voor je? Even bijv. in de metalbakken, of de reggaesectie kijken is er dan niet meer bij. Dan moet je dus iedere keer door al die bakken om te kijken wat voor nieuw spul ze hebben.Ik ben het met je eens dat veel platenzaken bij de indeling nogal eens fouten maken, maar het is toch wel handig dat het min of meer bij elkaar staat.
Acid
Als je het een beetje bijhoudt weet je ook wel ongeveer wat er nieuw is van wat je leuk vindt.
quote:ik luister al jaren naar deze bands, maar dit is echt de 1e keer dat ik een van deze bands geassocieerd zie worden met punk.
Op donderdag 04 oktober 2001 20:18 schreef PuNkOrAmA het volgende:
PunkHardcore: mijn favoriete stijl, soort punk, met eentonigere bassritmes. De muziek is negatief ingesteld, dus je krijgt wat hardere en aggressievere muziek.bekende bands zoals Rage Against the Machine, BioHazard, MachineHead en Sick Of ItAll
edit: naja, Biohazard had nog 1 punkrock achtige cd gemaakt, Mata Leao. maar daar zijn ze gelukkig van teruggekomen. shit cd was dat.
Hoe he(e)t(en) deze soort(en) muziek?
quote:aangezien Moby van alles maakt, van dance tot punk, kan je hem niet in een hokje douwen.
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:55 schreef Arjeninho het volgende:
Underworld, Leftfield, Orbital, The Prodigy, Fatboy Slim, Bran Van 3000, Pepe Deluxe, Faithless, Moby ....... etc.Hoe he(e)t(en) deze soort(en) muziek?
quote:OK maar Underworld, Orbital, Fatboy Slim en ook wel Prodigy is Big Beat (net als Chemical Bros.)
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:10 schreef Tokus het volgende:[..]
aangezien Moby van alles maakt, van dance tot punk, kan je hem niet in een hokje douwen.
het meeste van de anderen zou ik in het dance-hokje douwen.
Bovendien is Bran van 3000 (als je hun eerste CD kent) iets meer experimenteel dan gewone dance...
Maar al die dingen zijn ook niet 100% te verdedigen.... hokjes plaatsen blijft toch altijd lastig.
Over RATM: op allmusic.com staat er o.a. Rap-Metal, dat vind ik wel een mooie term eigenlijk
quote:Nee want het is geen metal
Over RATM: op allmusic.com staat er o.a. Rap-Metal, dat vind ik wel een mooie term eigenlijk
zo simpel is 't
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |