abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25141267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Van mij mogen alle geloven uitgebannen worden . Goh wat zou de wereld er dan beter uitzien!
Geloof is achterlijk en achterhaald door de wetenschap.

Toch heb ik minder problemen met bijv een kruis, aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:34:20 #52
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25141277
Ik heb nog nooit een ambtenaar in functie met een keppel of een kruis gezien, dus dat is gelul.

Als ik bij een overheidsloket kom wil ik geen uiting van religie zien van de ambtenaar, heel simpel.

Bovendien is die dooddoener dat 'moslima's verplicht zijn om die hoofddoek te dragen' ook zo achterhaald als de pest, er zijn miljoenen moslima's in Turkije, Tunesie en Marokko die dat ding terecht niet dragen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25141282
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen

zeg zij dragen het en niet jullie , jullie hoeven er niet naar te kijken
waarom zijn jullie jaloers op hoofddoeken
Dat ben ik helemaal met je eens; eigenlijk zou geen enkele uiting toegestan moeten worden in overheidsfuncties. Daarbij vind ik wel dat een hoofddoek iets anders is dan een ketting met subtiel een symbool eraan... tot op zekere hoogte dan.

Een hoofddeksel kan gewoon niet; niet om iets tegen een bepaalde religie oid te hebben, maar een neutrale uitstraling is belangrijk en een hoofddeksel (religieus) is niet subtiel genoeg imo.

En jaloers op hoofddoeken zal met niet gauw worden; smaken/voorkeuren verschillen.
pi_25141295
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef QED het volgende:

[..]

Juist.

En daarom zag ik graag:

Vrijheid om te zeggen wat je denkt.
Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin.
Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'.
Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.

Vrijheid.
Weet je nog?

btw, Hoe zit het met de vrijheid van moslim vrouwen om een hoofddoekje te weigeren?
je evrgeet nog iets

vrijheid om hoofddoekjes te dragen of niet
pi_25141311
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef Meki het volgende:

[..]

zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dag
Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past. als ze een hoofdoek willen dragen gaan ze maar terug naar de woestijn ,

[ Bericht 11% gewijzigd door Gixxer_Dude op 18-02-2005 10:42:45 ]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:40:32 #56
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141370
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:

[..]

je evrgeet nog iets

vrijheid om hoofddoekjes te dragen of niet
Je vergeet zelf ook iets...
Dit alles is prima als het binnen de cultuur past van het land waarin je verblijft.
Aanpassen enzo...misschien wel is van gehoord?
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25141397
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:36 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.

Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.
oow jij denkt als een dictatuur
nederland wordt langzamer een dictatuur
het is niet meer vrij in Nederland
pi_25141401
quote:

[..]

Zie redernatie

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.

Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kjew op 18-02-2005 10:44:13 (dubbel) ]
pi_25141409
quote:

[..]

Zie redernatie

beetje respect mag ook wel he... om dat nou poetsdoek te noemen...
En "ons" christendom is ook niet alles.. net als de Islam overigens.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:44:23 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141435
Tja, het is maar waar je je druk om maakt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25141438
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:40 schreef nossio het volgende:

[..]

Je vergeet zelf ook iets...
Dit alles is prima als het binnen de cultuur past van het land waarin je verblijft.
Aanpassen enzo...misschien wel is van gehoord?
wat bedoel je met aanpassen
dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he

pi_25141446
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.
En dat in een cultuur waar vrouwenonderdrukking de normaalste zaak van de wereld. Die verplichting is dus een stukjes cultuur.
quote:
Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.
Zoals al aangegeven. Dat is wel zo.
quote:
Onzin natuurlijk. Het is belangrijk dat ik snel een uittreksel, paspoort of rijbewijs krijg van de gemeente, hoe ze eruit zien doet er niet toe.
Dus die neger met peniskoker moet kunnen? Of een homo met roze tutu Kan zijn dat jij dat vindt maar de meerderheid wil denk ik toch wel geholpen worden door een net uitzien anoniem persoon en niet geconfronteerd worden met wat voor uiting dan ook. Als ze geconfronteerd willen worden met wat voor geloof dan ook gaat men vast wel een geloofshuis van 1 of ander geloof binnen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_25141475
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:42 schreef Kjew het volgende:

[..]

beetje respect mag ook wel he... om dat nou poetsdoek te noemen...
En "ons" christendom is ook niet alles.. net als de Islam overigens.
Ik heb geen respect voor islamieten.

En idd ons christendom is ook niet alles , maar zeker 10x beter geevalueerd als de islam. Als christenen gaan verkondigen dat homo's ernstig ziek zijn mogen ze van mij ook in de stront zakken

Zoals ik al zei, van mij mogen alle geloven overboord gekieperd worden/.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:47:15 #64
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141486
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef Meki het volgende:

[..]

dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he

Nee een hoerenkast beginnen in Iran...omdat het hier ook legaal is.
Of omdraaien?
Diefstal wordt hier voortaan ok beloond met het afhakken van je hand.

als we dan toch simpel gaan denken
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25141490
quote:

[..]

Meki, je bent geen haar beter met je zwakke generalisatie-reactie hierboven...
pi_25141492
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:46 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Ik heb geen respect voor islamieten.

En idd ons christendom is ook niet alles , maar zeker 10x beter geevalueerd als de islam. Als christenen gaan verkondigen dat homo's ernstig ziek zijn mogen ze van mij ook in de stront zakken

Zoals ik al zei, van mij mogen alle geloven overboord gekieperd worden/.
ik heb geen respect voor ezels waar jij bij hoort
pi_25141517
Ja, of een jongen met een Lonsdale-trui moet kunnen, of een wollen trui moet wel kunnen?

Godjezus, .
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:51:21 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141566
Ga je een nieuw paspoort halen, zit er gewoon iemand met een hoofddoekje achter de balie .

What is this world coming to .
pi_25141573
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op. Wat heeft dat met een Islamstaat te maken!!!?
Het is wat duidelijker dat iemand moslim is, want je ziet het meteen maar sinds wanneer mogen mensen niet voor hun religie uitkomen?!
Een overheidsorgaan in een seculiere staat dient gevrijwaard te zijn van onbesproken gedrag of uittingen.
Dat is zo ís, betekent niet, dat het bij de burgers ook zó over komt.
Om speculatie te ontmoedigen dient iedere diender die namens de overheid op visuele wijze in contact treed met burgers zijn of haar geloofsovertuiging niet openbaar te maken.
Keppeltjes en zichtbare kruisjes dienen derhalve óók niet zichtbaar te zijn bij dergelijke ambtenaren.
Yeah baby Yeah!
pi_25141598
quote:

[..]

Dan ben je een echte marokkaan, een echte mannelijke marokkaan ook nog.
pi_25141617
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:51 schreef Posdnous het volgende:
Ga je een nieuw paspoort halen, zit er gewoon iemand met een hoofddoekje achter de balie .

What is this world coming to .
dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:55:43 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141649
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:

[..]

dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken .
pi_25141728
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken .
Aah waarom zo grote probleem van maken
alleen de " ouders " dragen hoofddoeken , de derde generatie gaat dat juist minder doen

in Marokko lopen weinig mensen met hoofddoeken maar veel mensen modern gekleed
pi_25141734
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:

[..]

dat maakt toch niet uit
Hoe bedoel je een kruis? Zo'n ding aan een ketting onder de kleren? Waarvan je alleen maar kan raden dat er een kruis aanhangt? Of over de kleren heen? Dat laatste zou namelijk onbetamelijk zijn. Het lijken dan wel kampers.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:03:59 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141775
Meki, sarcasm is wasted on people like you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')