Dat er mensen in het begin van het topic ook riepen dat het typisch zinloos geweld was - en zelf "een aanval op het vrij woord" (quote:Op zondag 20 februari 2005 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou dat valt allemaal wel mee, Doc, de reacties veranderen omdat men nu een heel ander verhaal te lezen krijgt dan de woordvoerders van Guzman ons voorschotelde.
Als zij meteen dat gemat met de politie en het feit dat Guzman zelf ook een flinke slok op had erbij hadden vermeld was het wat anders geweest.
Dat ik bijvoorbeeld Guzman een mega eikel vind, was al bekend, maar dat deed niets af aan het feit dat ik iemand in elkaar timmeren omdat hij reageert op opmerkingen van hun kant, uitermate laf vindt, zelfs als het een eikel betreft
Maar eerst lezen dat iemand zelf 'rustig' een bierte zat te drinken en toen zomaar in elkaar getrimd is, ms wel voorgoed zijn gehoor beschadigd en dan lezen dat iemand zelf ook flink hem had zitten en eerst een hele poos, na al dan niet verbaal gemat met de politie, op het politiebureau heeft doorgebracht, tja.....
Ik zag een compleet overstuur en zwaar bloedende (en dove) Javier voor me, die zwaar aangeslagen, letterijk en figuurlijk, bij zat te komen na ziekenhuisopname van een traumatische ervaring, i.e. zinloos geweld, zo kwam die eerste berichtgeving op me over.
Nu krijg je , door het achterhouden van een en ander in 1e instantie, een ander beeld, en wel een gewone ordinaire matpartij, waar er ws 2 vechten én ook 2 schuld hebben, en wordt Javier ineens een stuk minder zielig.
Of nee, juist meer
Ik eigenlijk ook niet, misschien kan Javier er wat mee...quote:Op zondag 20 februari 2005 17:48 schreef Falco het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarheen je wilt met die uitspraak, maar goed.
De buren. Die hebben ook de kinderen ontzet...quote:Op maandag 21 februari 2005 19:00 schreef milagro het volgende:
en heeft de ex de politie gebeld, zoiets.
zo te lezen behoor jij ook helemaal niet tot zijn doelgroep..quote:Op maandag 21 februari 2005 19:00 schreef milagro het volgende:
Nou Javier ontkent alles (zijn dubieuze rol in het geheel), hij is slechts slachtoffer, en op een vreselijke manier in elkaar geslagen.
Kortom , de politiewoordvoerder heeft gelogen tegen RTL Boulevard.... right.
Er is daar, bij RTL B, ook een email binnen gekomen dat Guzman tot 2 keer toe het huis van zijn ex is uitgezet door de politie vanwege huiselijk geweld, onder de ogen van zijn 2 kinderen.
Meubilair aan gort geslagen, ex klappen gekregen, de tweede keer stond hij stomdronken voor de deur te tieren en te doen en heeft de ex de politie gebeld, zoiets.
Nu is dat natuurlijk een email maar ik heb al eerder zoiets gehoord, dat meneer een zeer kort lontje heeft, meestal onder invloed van drank en dat dan richting ex.
Ik wist niet eens dat hij 2 kinderen had?!
Ja, ik moet die gozer niet, ik vind zijn grappen niet leuk, nooit, en er komt buiten de shows , de keren dat ik hem gezien heb, geen zinnig woord uit.
En, en dat zal men ms onzinvinden om iemand daarom niet te moeten, maar zijn ogen staan raar, hij heeft geen okay ogen.
Zijn uitstraling is mij niet sympathiek dus.
Maar bij de eerste versie vh verhaal vond ik het niettemin mega laf om met zijn drieen of vieren (dat veranderde ook nog eens) 1 iemand om een paar bijdehandte woorden in elkaar te beuken, ook als het Guzman is
Alleen blijkt het dus heel anders in elkaar te zitten, al beweert Guzman van niet, de politie beweert van wel, er heeft volgens hen gemat plaats gehad tussen Guzman en de politie.
Maar goed, Guzman gaat alsnog een klacht indienen, ziet zijn carriere onder hem vandaan glippen en komt dus deze week uitleg geven bij RTL Boulevard.
Op dat punt moet ik die Guzman wel gelijk geven, maar dat had hij zich bij netwerk misschien ook wel over zich uitgeroepen. Want als hij inderdaad uit gaat, dan zijn er zat gasten die hem gaan uitproberen en hij is heus niet de enige nederlander die wel eens uitgeprobeerd wordt en zeker wanneer er alcohol in het spel is.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:57 schreef op_dreef het volgende:
Wat een dramaqueen zeg!
Mijnheer zat vanavond bij Netwerk het slachtoffer uit te hangen en stelde vurig dat hij nooit meer in een cafe of uitgaansgelegenheid komt. Goede zaak, want er lopen al genoeg agressors rond in het uitgaansleven.
heb je er nog blauwe plekken van?quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:46 schreef PM-girl het volgende:
Sta nog op de foto met Javier.......![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
heb je er nog blauwe plekken van?
quote:
''Javier Guzman niet zo lief''
Bron: Algemeen Dagblad
Cabaretier Javier Guzman is afgelopen dagen meer onder vuur komen te liggen. Naast zijn arrestatie wegens openbare dronkenschap, belediging en mishandeling van politie-agenten, zijn er nu ook berichten dat de grappenmaker in zijn vrije tijd allerminst grappig in de weer is in huiselijke kring.
RTL Boulevard meldde deze week dat er bij Javier Guzman sprake is van 'een gewelddadig verleden'. Zo zou hij meerdere keren zijn voormalige vrouwelijke partner hebben geslagen. Die beaamde dat desgevraagd tegenover Boulevard, maar deed er vervolgens op dringend advies van haar advocaat het zwijgen toe. Wel zou de vrouw een zaak tegen Guzman hebben aangespannen omdat de cabaretier weigert alimentatie te betalen. Ook zou de cabaretier consequent ontkend hebben vader te zijn van een kind, dat volgens RTL Boulevard door zijn voormalige partner tegen de dronkemansuitbarstingen van Guzman aan de deur werd beschermd.
Albert Verlinde: ,,Beau van Erven Dorens, die samen met Javier Guzman rollen heeft ingesproken voor de film Garfield, heeft hem uitgebreid gesproken. In dat gesprek gaf hij inderdaad toe dat er sprake was van conflicten thuis, waaraan de politie te pas moest komen. Maar dat lag voornamelijk aan haar.'' Volgens Verlinde heeft RTL Boulevard ook telefoonnummers van anderen die de onenigheid tussen Guzman en zijn ex beamen.
Guzman, kind van een Spaanse vader en Nederlandse moeder, deed er, tot gistermiddag, het zwijgen toe. In het programma Netwerk zei de cabaretier gisteravond dat hij en zijn broer Emilio eerst binnen en vervolgens buiten de nachtbar San Francisco op de Amsterdamse Zeedijk inelkaar werden geslagen door vijf man die het op de grappenmaker hadden gemunt. Toen de politie ter plekke kwam ontstond een handgemeen toen agenten Emilio wilden arresteren. Hierop reageerde Javier 'zeer heftig geëmotioneerd'. Die reactie werd volgens de cabaretier voor dronkenschap gehouden. Na enige uren op het politiebureau te hebben doorgebracht zijn de broers zelfstandig naar het ziekenhuis gegaan, waar onder meer een hersenschudding bij Javier en kneuzingen bij diens broer werden geconstateerd.
Vanavond zal Guzman - die bij enkele cabaret-collega's bekend staat als een agressieve persoonlijkheid die, kennelijk onder invloed van drank, buiten het podium mensen diep kan beledigen of zelfs te lijf kan gaan - in RTL Boulevard een weerwoord geven. Op 28 februari zal de cabaretier zijn voorstellingen hervatten.
Het stelt het hele verhaal 'van een onschuldig cabaretier'wél in een ander daglicht, maar ik snap niet zo waarom er zo gegraven wordt in het prive-leven van Guzman. Hij is op zijn bek geslagen om een woordenwisseling (dat is niet uitzonderlijk, ik kan er over meepraten) en hij heeft aangifte gedaan en zou het misschien verwerken in zijn shows.quote:
Wat ik pas schreef over die foto, die is genomen op het festival tomaat 2004, van de SP wel te verstaan....quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
overigens beter als deze gesouffleerde pvdaslet minder kaarten gaat verkopen.
dat maakt iets goed?quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:47 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat ik pas schreef over die foto, die is genomen op het festival tomaat 2004, van de SP wel te verstaan....
je mag vinden/zeggen wat je wil, alleen geef ik aan dat de naam pvdaslet niet helemaal klopt!quote:
ik ben een kritisch mens en ook tegenstanders beluister ik goed eer ik oordeel. ik vind hem in zijn shows metname een pvdaslet. dat ie ook heult met sp, tsja...zeg wat deed jij daar eigenlijk?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
je mag vinden/zeggen wat je wil, alleen geef ik aan dat de naam pvdaslet niet helemaal klopt!![]()
foto's maken met BN'ers! (en muziek luisteren etc.)quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben een kritisch mens en ook tegenstanders beluister ik goed eer ik oordeel. ik vind hem in zijn shows metname een pvdaslet. dat ie ook heult met sp, tsja...zeg wat deed jij daar eigenlijk?
en vertel eens, welke bn'ers waren er allemaal?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:13 schreef PM-girl het volgende:
[..]
foto's maken met BN'ers! (en muziek luisteren etc.)
lache zeg! een heuse bngroupie.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:23 schreef PM-girl het volgende:
Wel erg offtopic, maar ok,degenen die ik naast me of mijn medebezoekers op de foto heb gevangen?
- Javier Guzman
- Jan Douwe Kroeske
- Agnes Kant
- Jan Marijnissen
- Ali B.
- Bob Fosko
- Chiel Montagne
- aantal kamerleden (o.a. remi poppen, jan de wit)
ok, nu weer ontopic!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |