Mijn bevallingsverhaal
![]()
Het is woensdag.. ik voel me niet zo lekker, maar kan wel normaal functioneren.
Dennis zn tante ziet me en zegt meteen: nou nou dat gaat niet lang meer duren.
's avonds wil Dennis nog even weg, ik heb niet veel zin maar ga toch mee.
En dan begint het; een kwartier na thuiskomst (donderdag 0.45u) beginnen de weeen.
Okay, timen en rustig blijven... pffff dit is niet prettig...
na 2 uur bellen we eens de vroedvrouw, die komt toucheren maar nog geen cm ontsluiting dus gaat ze weer naar huis. Ik zeg tegen dennis dat hij maar wat gaat slapen, ik time zelf wel. Heb hem strakjes hard nodig dus het is belangrijk dat hij een beetje slaapt. De hele nacht heb ik weeen gehad (met tussentijds overgeven) en we bellen om 8 uur smorgens nog eens de vroedvrouw..
Nog steeds geen cm ontsluiting.. nog even afwachten, de weeen moeten regelmatiger komen zegt ze en gaat weer naar huis.
Om 14.00 uur vind ik het genoeg geweest; weer wordt de vroedvrouw gebeld. Opnieuw getoucheerd, nu een krappe 2 cm. ontsluiting.
Mijn weeen komen dus te onregelmatig (de ene komt na 1 minuut, de volgende weer na 7 en die daarna weer na 2) om ontsluiting te veroorzaken.
Omdat de vroedvrouw ziet dat ik nu (na bijna 13 uur weeen) toch wel moe begin te worden, besluiten we dat ik in het ziekenhuis ga bevallen omdat ik daar pijnbestrijding kan krijgen
![]()
Ik had nooit gedacht dat ik dat wilde maar god, wat was ik blij met de narcotiseur
![]()
In het ziekenhuis heb ik eerst een uur aan de monitors gelegen zodat ze een goed beeld hadden wat er precies met mijn lijf gebeurde. Om 16.00u krijg ik morfine.. lekker maar het werkt niet echt als pijnbestrijding
![]()
Ondertussen moet ik overgeven, ze geven een bakje maar dat blijkt ontoereikend
![]()
daar gaat mn thuispyama en krijg ik dus een lelijk ziekenhuisjasje aan.
Pappa komt ff kijken hoe het staat, zodat dennis de katten eten kan geven (arme beestjes hebben geen eten en we zitten hier nog wel een paar uur).
Ik zie aan mijn vader hoe moeilijk hij het heeft met het feit dat zijn kleine meisje zo veel pijn heeft en dat hij er zo weinig aan kan doen. Hij blijft dan ook tot dat den terug is en gaat naar huis (begrijpelijk).
om 19.00 uur besluit de gyn. dat ik toch aan de ruggeprik moet (mijn ontsluiting is dan een krappe 3 cm!!) om zo mijn lichaam het werk te laten doen en zodat ik dus toch nog wat kan slapen voor de bevalling. Dennis is moegewreven, de arme man
![]()
Als de jodium op mijn rug gedaan wordt, merk ik pas hoe hard Dennis moest wrijven van mij.. mn hele opperhuid is weg
![]()
maar de ruggeprik werkt vrijwel direct, de pijn trekt weg, ik val van moeheid in slaap en hoor nog net dat Dennis ook een bedje krijgt.
23.30u.. Wakker!.. wat een pijn!
Ruggeprik werkt niet meer (vloeistof loopt op het kussen ipv in mn rug), even toucheren...
Nee nog steeds een krappe 4 (goh, toch al een cm vooruitgang
![]()
)
Ruggeprik opnieuw aangesloten.. nu maar hopen dat het niet meer gaat lekken, anders moet er een nieuwe geprikt worden.
gelukkig lekt het niet meer en maakt de verpleging mij om 8 uur wakker.
YES! ik heb volledige ontsluiting en mag naar de verloskamers
![]()
ruggeprik uit, weeenopwekker inspuiten en laat het lichaam maar werken.
Dennis is alweer aan het wrijven, maar krijgt van de verpleging de opdracht om toch maar wat te gaan eten, want als hij flauw valt; daar hebben ze geen tijd voor
![]()
"Jullie blijven wel bij haar he?" met die woorden gaat hij snel naar de kantine om een broodje naar binnen te werken.
Binnen 5 minuten staat hij weer bij me! Hij wil niets missen en mij onvoorwaardelijk steunen.
Om 13.00 uur krijg ik onhoudbare persweeen. Ik trek en knijp zo hard in dennis zn handen dat ik hem toch af en toe "auw schatje" hoor kreunen.
Om hem te sparen grijp ik het echoapparaat, maar dat vindt de verpleging niet zo leuk
![]()
die moeten nu dat apparaat tegenhouden met hun voeten haha.
Het kan mij weinig boeien en ik mag na eindelijk persen. Na een half uurjte persweeen, een knip en wat geduw op mijn buik, wordt mij mn zoontje op de borst gelegd.
Het eerste wat ik zei: goh jij bent helemaal niet zo'n lelijke beby
![]()
de rest is oninteressant. Kan alleen nog zeggen: wat was ik blij dat ik weer even kon staan zeg!
En ik besef nu pas hoe zwaar een bevalling voor sommige vaders kan zijn!
Maar zo nutteloos als Dennis zich voelde zo behulpzaam en nuttig vond ik hem!! hij heeft alles gedaan wat ik hem vroeg, pijn geleden maar toch lief gedaan.. Wat heb ik veel aan hem gehad en wat ben ik blij dat ik dat hele gebeuren niet alleen hoefde te doen.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad