SupersilentBeetje moeilijk te omschrijven, maar jazz zou het dichste in de buurt komen. Tot nu toe hebben deze heren zes albums uitgebracht, welke allemaal bijzonder eenvoudig getiteld zijn: namelijk met nummers. De eerste drie zijn verkrijgbaar als (wat voor de hand liggend) 3-CD digipak en alle albums erna als losse digipaks. De meest toegankelijke is het zesde album, aangezien dat een stuk minder abstract is dan de voorgangers.
The AntarcticansZijn qua muziek een beetje te plaatsen in een rijtje met GY!BE, Do Make Say Think en Explosions In The Sky. Eerste album is nog niet zo heel lang geleden in eigen beheer uitgebracht en zeer de moeite waard.
EncreRustige, mooie en bijzondere muziek. Stonden vorig jaar op
)toon), maar ik was (van alle optredens) juist daar weer niet bij.
![]()
Een een verslag/recensie van een optreden kun je trouwens
hier vinden.
FlëurOmschrijven hun muziek als cardio-wave, wat ook meteen de enige juiste omschrijving is volgens mij. Erg melodieus, schattig en meeslepend. Muziek om verliefd op te worden.
![]()
Tenzij je niet van Russische zang houd althans.
![]()
Nog even een toevoeging van groot belang:
Twine. Aparte/abstracte electronische muziek. Ik ken ze al een jaar of vijf, dankzij AudioGalaxy en heb Greg begin vorig jaar live aan het werk mogen zien in Haarlem, tijdens Soundtracks by Artifacts. Een bijzondere ervaring.
[ Bericht 11% gewijzigd door fibberish op 18-02-2005 10:45:30 (Hoe kon ik dat nou vergeten!) ]
"But I don't want to go among mad people," Alice remarked.
"Oh, you can't help that," said the Cat: "we're all mad here. I'm mad. You're mad."