![]()
Aan de CR
gesleuteld gesloopt, de uitlaat plus een tussenstuk is er nu af en schoongemaakt.
Aan een zijde zijn de imbussen van de uitlaat eraf, maar ik krijg hem nog niet open.
De andere kant had ik 1.5 week geleden al eens geprobeert.
Ik kan er nu wel inkijken, en zie dat het voor de helft een demper is met verschillende kamertjes, en voor de andere helft een open systeem is met die gaatjes aan de zijkant.
Mocht ik hem openkrijgen dan kan ik er demperwol instoppen, dat zullen de buren wel zo prettig vinden.
![]()
Verder zijn er dus 2 overgangen in het uitlaatbochtsysteem die enigzins lekken, dat is te zien aan de tweetakt olie die daar op ligt, en in die regionen eruit gespetterd is op het plastic van de motor.
Die kan ik dus ook nog afdichten, heb hittebestendige en magisch zelfvulkaniserende siliconentape van mijn oude werkgever liggen.
![]()
(en dat is nergens in Nederland te koop)
Morgen strak om de 2 aansluitingen winden die in de andere pijp gaan als een soort uitlaatpakking, en dan de buitenkant ook een paar wikkelingen geven bij montage later.
Dat moet zeker schelen ook wat schelen in de geluidsproduktie.
Eenvoudig en zonder uitgaven dingen verbeteren met een nuttig en blijvend resultaat, daar hou ik van.
![]()
De demper is trouwens best wel zwaar, van het weekend ga ik ook nog even shoppen met dat ding in de hand bij wat brommer en scooter zaken. De diameter is best wel klein van het ding, en dan met name de aansluiting.