abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:03:16 #101
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25327014
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 09:59 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Ja wat is daar mis mee? Of valt dat bij jou niet onder "normaal"... Maar voor jouw "kick" ga jij Sky-diven ofzo... en dat vindt je dan wel normaal?
Bovendien lees ik al meteen aan je TT dat je geen flauw benul hebt van waar je het over hebt...
Dus jij bent al in dit geval de I.Q.- loze mongool...
[..]

Dat vergeten ze niet hoor... denk je echt dat ze dat vergeten?? En BUITEN het stadion is het "slachtveld"... (wat een groot woord is... dr worden hoogstens wat tikken uitgedeelt meestal)
Ze doen toch niks meer binnen het stadion? Ze spreken tegenwoordig netjes ergens buiten het stadion af... waar ze onschuldigen geen kwaad kunnen doen...
En dan slaan ze elkaar de kop in... En wat is daar mis mee? Het is de keus van beide partijen om daar te staan en te vechten. I.m.o is daar helemaal niks mis mee.
Bovendien heb je het OOK NOG es over "supporters"...
Hooligans zijn geen supporters... (heb je ook es wat geleerd)
En oow jah: Hooligans hebben ze bij ELKE club... zijn genoeg clubs met meerdere hooligan-groeperingen...

Maar WAT is nu jouw GROTE probleem?? Waarom keur JIJ dit af?
Leg es uit... En kom niet met Hypothetische reacties want daar hebben we allebei niks aan..
Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, omdat jouw reactie mij zo ongelooflijk kwaad maakt. Hoe durf jij het in jouw hoofd te halen om dat soort beesten te verdedigen. Alsof ze geen onschuldige mensen aanpakken.

Ik heb het 2 keer mogen meemaken, dat ze mij zonder reden hebben aangevallen. Gewoon omdat ik voor de tegenpartij ben. Dit terwijl ik niet eens een sjaaltje of ander herkenningspunt aanhad. Ik ben wonder boven wonder zonder al teveel kleerscheuren vanaf gekomen.

1 maal terwijl ik met 3 vrienden was en we wisten ons enigszins vechtend tegen 20 man uit de voeten te maken. De 2e keer wilden 30 nac hooligans mij en een vriend bewerken. Nadat ik een klap heb gekregen ben ik samen met die vriend in een politiebusje gesprongen. Deze klootzakken wilden ons eigenlijk weer voeren aan die beesten ( maar dat is een ander verhaal). Deze hebben ons toen afgezet bij de auto. Deze mooi hooligans wilden ons alsnog te pakken krijgen en zochten de parkeerplaats af. Gelukkig konden we er langsdoor rijden.

Ik hoop voor jou, dat je ook eens zoiets meemaakt en iets minder gelukkig bent met de uitkomst. Dan praat je misschien eens een keer iets minder poep.
Horrible Cunt!
pi_25332332
Deze discussie wint niemand. Je bent tegen (weet dan wel wat hooliganisme inhoudt, lees je ff in ofzo) of je hebt er geen problemen mee.
Het spijt me zeer, maar ik kies voor het laatste. Ik ga al heel wat jaartjes regelmatig naar (risico) wedstrijden en ik heb er nog nooit last van gehad.

Ik denk er zo over:
Die gasten hebben de hele week normale banen,gezinnen, zie je niks aan en bij tijd en wijlen gaan ze los. Het is hun uitlaatklep. En ga allemaal nou niet zo hypocriet doen alsof het iets nieuws is, dit bestaat al sinds er voetbal bestaat (dus ruim 100 jaar), deal with it.

En dat geouwehoer over dat het de duurste sport is omdat er zoveel belastinggeld naartoe gaat ivm beveiliging. Ehm.. dus je denkt echt dat voetbal niks binnen brengt? En denk je nu echt dat je minder belasting gaat betalen als voetbalwedstrijden minder beveiligd gaan worden. Erg controleerbaar ook..

Nee, laat gaan. Zoals ik zei, je doet er niks aan en het zal altijd blijven bestaan.
And mind you: de meeste hoolies hebben heus geen seizoenskaart (meer).
pi_25332513
quote:
Traditionally, football hooliganism has been seen as first occurring in the late 1960's, and peaking in the late 1970's and mid 1980's before calming down following the Heysel and Hillsborough disasters. However, incidents of crowd disorder at football matches have been recorded as early as the 19th Century. During a match in 1846 in Derby the riot act was read and two troops of dragoons called in to deal with a disorderly crowd, whilst pitch invasions became increasingly common from the 1880's onwards.

bron

Een onderwerp dat TS beter zo'n 150 jaar geleden aan had kunnen kaarten dus, toen het nog geen oud nieuws was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucyfurr op 02-03-2005 15:48:41 (bronvermelding..) ]
pi_25333217
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef Lucyfurr het volgende:

Ik denk er zo over:
Die gasten hebben de hele week normale banen,gezinnen, zie je niks aan en bij tijd en wijlen gaan ze los. Het is hun uitlaatklep. En ga allemaal nou niet zo hypocriet doen alsof het iets nieuws is, dit bestaat al sinds er voetbal bestaat (dus ruim 100 jaar), deal with it.
Sterker nog....denk je dat in de Romeinse tijd de spelen en festiviteiten rond de arenae zonder relletje gepaard gingen? Ja??? Think again...
pi_25333333
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 16:06 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Sterker nog....denk je dat in de Romeinse tijd de spelen en festiviteiten rond de arenae zonder relletje gepaard gingen? Ja??? Think again...
Daarooom..
Daar ging het met het duimpje naar beneden en nu wordt het witte zakdoekje gebruikt als men iemand weg wil hebben.
Moraal van dit verhaal: de mens is door de eeuwen heen geen zak veranderd, ookal wil men anders doen geloven.
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:38:25 #106
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25333966
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:03 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, omdat jouw reactie mij zo ongelooflijk kwaad maakt. Hoe durf jij het in jouw hoofd te halen om dat soort beesten te verdedigen. Alsof ze geen onschuldige mensen aanpakken.
Oke... dan zou ik de rest ff echt gaan lezen.... dat jij durft te reageren trouwens zonder de rest te lezen!
Dr zal vast al heel vaak gebeurt zijn dat onschuldigen gepakt worden...
Helaas zijn dat meestal geen hooligans.... Maar worden er wel weer verantwoordelijk voor gehouden...
quote:
Ik heb het 2 keer mogen meemaken, dat ze mij zonder reden hebben aangevallen. Gewoon omdat ik voor de tegenpartij ben. Dit terwijl ik niet eens een sjaaltje of ander herkenningspunt aanhad. Ik ben wonder boven wonder zonder al teveel kleerscheuren vanaf gekomen.
Dus kees... laat me dit ff uitleggen:
Punt 1:Je gaat op eigen vervoer.
Punt 2:Je draagt geen clubkleuren.
Weet je dat je dan voor de politie een potentiele hooligan bent? En voor andere hooligans ook..
Hooligans dragen geen clubkleuren!
Hooligans vallen doorgaans niemand aan met clubkleuren. (petjes en sjaaltjes volk aanvallen word als een laffe daad gezien)
Was dus je eigen fout! klinkt cru... maar het is zo...
quote:
1 maal terwijl ik met 3 vrienden was en we wisten ons enigszins vechtend tegen 20 man uit de voeten te maken. De 2e keer wilden 30 nac hooligans mij en een vriend bewerken. Nadat ik een klap heb gekregen ben ik samen met die vriend in een politiebusje gesprongen. Deze klootzakken wilden ons eigenlijk weer voeren aan die beesten ( maar dat is een ander verhaal). Deze hebben ons toen afgezet bij de auto. Deze mooi hooligans wilden ons alsnog te pakken krijgen en zochten de parkeerplaats af. Gelukkig konden we er langsdoor rijden.
Zie mijn vorige reactie waarom de politie je wilden voeren aan de "beesten"...
quote:
Ik hoop voor jou, dat je ook eens zoiets meemaakt en iets minder gelukkig bent met de uitkomst. Dan praat je misschien eens een keer iets minder poep.
Zoals eten door een rietje? Been there... done that... helaas... want littekens gaan nooit weg.
En minder gelukkig? ik zou eerder zeggen: Een stuk voorzichtiger...en heftig gemotiveerd
Iedereen denkt dat maar.... Maar als jij van motorrijden houdt en je gaat heftig op je bek.... Lijkt me sterk als je daarna nooit meer gaat motorrijden... uit angst om weer te vallen....
net als met de fiets...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:42:27 #107
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_25334026
Het zijn trieste hersenloze sukkels die een IQ van 60 hebben en het stoer vinden het te verpesten voor anderen. Met hun baantje in een fabriek

Losers zijn het...

En NEE jullie KUT supporters...jullie zijn NIET stoer, maar ontzettend triest
Het helpt geen nut!
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:10:18 #108
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25334383
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef Lucyfurr het volgende:
Deze discussie wint niemand. Je bent tegen (weet dan wel wat hooliganisme inhoudt, lees je ff in ofzo) of je hebt er geen problemen mee.
Het spijt me zeer, maar ik kies voor het laatste. Ik ga al heel wat jaartjes regelmatig naar (risico) wedstrijden en ik heb er nog nooit last van gehad.
Zo zou iedereen er over moeten denken
quote:
Ik denk er zo over:
100% waar!! Oke dr zijn dr ook genoeg die werkeloos zijn..(wat ook de nodige frustraties brengt)
Maar een hoop met een normale familie en gezin... Die (geloof het of geloof het niet) met liefde omgaan met hun kinderen zoals het zou moeten... Die hard ervoor werken...
En die mensen zouden dan beesten zijn omdat ze een hobby die voor de maatschappij afwijkt van het zogenaamde "normale"... Zoals ik al eerder heb gezegd: Niemand is normaal... Normaal zijn bestaat niet...
quote:
En dat geouwehoer over dat het de duurste sport is omdat er zoveel belastinggeld naartoe gaat ivm beveiliging. Ehm.. dus je denkt echt dat voetbal niks binnen brengt? En denk je nu echt dat je minder belasting gaat betalen als voetbalwedstrijden minder beveiligd gaan worden. Erg controleerbaar ook..
Ja... voetbal kost de staat alleen maar geld niks komt binnen... en dat komt door de supporters en de hooligans...
quote:
Nee, laat gaan. Zoals ik zei, je doet er niks aan en het zal altijd blijven bestaan.
And mind you: de meeste hoolies hebben heus geen seizoenskaart (meer).
De meeste niet nee... maar dat verschild ook maar per groep...
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:16:31 #109
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25334451
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:42 schreef Escape2Dawn het volgende:
Het zijn trieste hersenloze sukkels die een IQ van 60 hebben en het stoer vinden het te verpesten voor anderen. Met hun baantje in een fabriek
Die harder moeten werken voor een hongerloontje dan jij met je stinkend kantoor... (ik noem maar wat... ik weet dat ik je niet ken... maar werken op een fabriek doe je dus al niet...)
quote:
Losers zijn het...
Ik ga niet meer reageren op zo'n naïve stelling...
quote:
gaat het nog? vergeet niet adem te halen hypocriet...
pi_25334474
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:42 schreef Escape2Dawn het volgende:

Losers zijn het...

Lees jij doorgaans topics door voordat je iets post of gooi je die wartaal altijd zomaar neer?
pi_25334601
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:10 schreef DeHeldjes het volgende:

De meeste niet nee... maar dat verschild ook maar per groep...
Maar natuurlijk! Je kunt natuurlijk ook nog altijd vaak op iemands anders kaart.
Dat was enkel om duidelijk te maken dat men niet panisch moet reageren op wat er eerder werd gezegd, namelijk dat het 'onveilig' zou zijn in de stadions.
Waar je voor uit moet kijken in de stadions zijn doorgeflipte ME-ers die panisch iedereen voor hun voeten wegmaaien wanneer er ergens 1 rotje ontploft.
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:40:35 #112
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25334737
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:38 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Oke... dan zou ik de rest ff echt gaan lezen.... dat jij durft te reageren trouwens zonder de rest te lezen!
Dr zal vast al heel vaak gebeurt zijn dat onschuldigen gepakt worden...
Helaas zijn dat meestal geen hooligans.... Maar worden er wel weer verantwoordelijk voor gehouden...
[..]

Dus kees... laat me dit ff uitleggen:
Punt 1:Je gaat op eigen vervoer.
Punt 2:Je draagt geen clubkleuren.
Weet je dat je dan voor de politie een potentiele hooligan bent? En voor andere hooligans ook..
Hooligans dragen geen clubkleuren!
Hooligans vallen doorgaans niemand aan met clubkleuren. (petjes en sjaaltjes volk aanvallen word als een laffe daad gezien)
Was dus je eigen fout! klinkt cru... maar het is zo...
[..]

Zie mijn vorige reactie waarom de politie je wilden voeren aan de "beesten"...
[..]

Zoals eten door een rietje? Been there... done that... helaas... want littekens gaan nooit weg.
En minder gelukkig? ik zou eerder zeggen: Een stuk voorzichtiger...en heftig gemotiveerd
Iedereen denkt dat maar.... Maar als jij van motorrijden houdt en je gaat heftig op je bek.... Lijkt me sterk als je daarna nooit meer gaat motorrijden... uit angst om weer te vallen....
net als met de fiets...
Ik hoef de rest van de reacties trouwens niet eens te lezen, want ik heb een probleem met jou persoonlijk. Ik walg van je. Ik haat jouw soort mensen.

Jij gaat mij de schuld geven, dat ik bijna in elkaar word geslagen omdat ik als supporter het voetbal ga kijken. Dat is de omgekeerde wereld ventje. Maar gezien de rest van jouw reacties ( ja ik heb ze toch maar gelezen) zul jij dat met jouw verminderde breinfuncties, zul jij dit niet begrijpen.

Mensen sowieso zonder reden aanvallen met 30 man tegen 2 is laf. Of ze nou clubkleuren dragen of niet.

Ik zou eigenlijk graag een afspraak met jou willen maken om je weer door een rietje te laten eten. Maar ja, dan verlaag ik me tot jouw dubieuze niveau. Trouwens je zou dan niet eens alleen komen.
Horrible Cunt!
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:06:04 #113
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_25335089
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:16 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Die harder moeten werken voor een hongerloontje dan jij met je stinkend kantoor... (ik noem maar wat... ik weet dat ik je niet ken... maar werken op een fabriek doe je dus al niet...)
Nee... want ik ben geen dakdekker
Het helpt geen nut!
pi_25335440
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:29 schreef Lucyfurr het volgende:

[..]

Maar natuurlijk! Je kunt natuurlijk ook nog altijd vaak op iemands anders kaart.
Dat was enkel om duidelijk te maken dat men niet panisch moet reageren op wat er eerder werd gezegd, namelijk dat het 'onveilig' zou zijn in de stadions.
Waar je voor uit moet kijken in de stadions zijn doorgeflipte ME-ers die panisch iedereen voor hun voeten wegmaaien wanneer er ergens 1 rotje ontploft.
Moet je maar geen vuurwerk meenemen
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:40:27 #115
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25335586
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:40 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik hoef de rest van de reacties trouwens niet eens te lezen, want ik heb een probleem met jou persoonlijk. Ik walg van je. Ik haat jouw soort mensen.
hahaha... ja jij bent ook zooooo veel beter als mij... Probleem met mij persoonlijk.... je kent me niet kees... hoe kan dat dan hahaha
Walg van mij ik lach me alleen maar rot...
quote:
Jij gaat mij de schuld geven, dat ik bijna in elkaar word geslagen omdat ik als supporter het voetbal ga kijken. Dat is de omgekeerde wereld ventje. Maar gezien de rest van jouw reacties ( ja ik heb ze toch maar gelezen) zul jij dat met jouw verminderde breinfuncties, zul jij dit niet begrijpen.
Ach man... Denk je nu werkelijk dat ook maar iemand jouw bazel-verhaaltje gelooft. Jij hebt net niks meegemaakt... Jij hebt dat zelf uitgelokt! Of zijn die NAC hoolie's op goed geluk 2 supporters van de andere club tegengekomen... ZONDER ook maar iets te zien... Dus jullie hadden net zo goed clubgenoten kunnen zijn....
Dat slaat op poep man... echt... maak mij niks wijs...
En ff over mijn breinfunctie's:
quote:
Bashen op een IQ van iemand die je niet begrijpt en niet kent zegt zoveel over je eigen IQ
:w
quote:
Mensen sowieso zonder reden aanvallen met 30 man tegen 2 is laf. Of ze nou clubkleuren dragen of niet.
100% mee eensch ... maar jah... das wel weer erg hypothetisch..
quote:
Ik zou eigenlijk graag een afspraak met jou willen maken om je weer door een rietje te laten eten. Maar ja, dan verlaag ik me tot jouw dubieuze niveau. Trouwens je zou dan niet eens alleen komen.

* DeHeldjes heeft buikpijn van het lachen....
pi_25335720
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:30 schreef CasB het volgende:

[..]

Moet je maar geen vuurwerk meenemen
Dus als 1 persoon een rotje gooit moet een heel ME-cordon alles en iedereen wegmaaien, of er nu kinderen, ouderen of vrouwen bij staan die er helemaal geen ruk mee te maken hebben?
Jij doelt op iets wat laatst gebeurd is, ik doel op de rest van het seizoen.
pi_25335756
Het echt fysiek bedreigen van elkaar, lijkt me de discussie niet echt ten goede komen.
Ga gewoon inhoudelijk op elkaar in en dat mag best hard, maar pas een beetje op met het dreigen.
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:03:47 #118
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25335901
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:49 schreef Lucyfurr het volgende:

[..]

Dus als 1 persoon een rotje gooit moet een heel ME-cordon alles en iedereen wegmaaien, of er nu kinderen, ouderen of vrouwen bij staan die er helemaal geen ruk mee te maken hebben?
Dat klopt... zo gaat dat ook steeds... De ME is groter schorem als hooligans...
maar ik ben niet zo'n fan van vuurwerk in een stadion. Een stadionfakkeltje of 20 is wel cool... maar bommen op het veld... of waar dan ook slaat helemaal nergens op imo...
pi_25336444
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 16:35 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

De regering wekt frustratie's op bij bepaalde mensen. Die mensen gebruiken hooliganisme om hun "ei" kwijt te kunnen.
Jij wekt ook frustratie bij me op, nou ga ik toch ook niet mijn buurman voor zijn neus beuken ?

Droplul.
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:11 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Pff als jij niet kan begrijpen/snappen/beseffen dat hooligans ook maar mensen zijn... En dat "kansloos" is jouw mening DWZ: dat niet iedereen het daar mee eens is. Dus jij hebt meer last van hooligans, dan die vieze Junks in je binnenstad.. Het wordt allemaal zo Opgeblazen...
[..]
Een totaal ander maatschappelijk probleem erbij halen om een ander probleem goed te praten, hoe treurig is dat.
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:34:26 #120
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25337289
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:40 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

hahaha... ja jij bent ook zooooo veel beter als mij... Probleem met mij persoonlijk.... je kent me niet kees... hoe kan dat dan hahaha
Walg van mij ik lach me alleen maar rot...
[..]

Ach man... Denk je nu werkelijk dat ook maar iemand jouw bazel-verhaaltje gelooft. Jij hebt net niks meegemaakt... Jij hebt dat zelf uitgelokt! Of zijn die NAC hoolie's op goed geluk 2 supporters van de andere club tegengekomen... ZONDER ook maar iets te zien... Dus jullie hadden net zo goed clubgenoten kunnen zijn....
Dat slaat op poep man... echt... maak mij niks wijs...
En ff over mijn breinfunctie's:
[..]

Ik hoef je niet en wil je niet verder kennen. Ik ben een beter mens dan jij. Dat is een feit. Een hooligan is een minderwaardig schepsel. Je kunt net doen alsof je lacht, maar ik en anderen weten dat een persoon als jij eiegnlijk van binnen huilt.

Je hoeft dat nac verhaal niet te geloven als je niet wil. Het blijft een feit, dat het zo gebeurd is. Het is mij ook nog steeds een raadsel hoe ze wisten, dat we van de andere club waren. Misschien dat ze ons in het uitvak hebben gezien. Maar ja, dat had je met je lagere breinfucties niet kunnen bedenken.

Je probeert jouw levenstijl hier hardnekkig te verdedigen. Dat is jou goed recht, maar mij overtuig je niet. Ik vind jou schorem en zal dat blijven vinden. Waarom moeten jullie voetbal gebruiken om jullie lusten te bevredigen? Kunnen jullie dat niet ergens anders op uitnodiging doen. Op deze manier worden geen onschuldige slachtoffers gemaakt.

:w
[..]

100% mee eensch ... maar jah... das wel weer erg hypothetisch..
[..]

* DeHeldjes heeft buikpijn van het lachen....
Je doet net alsof je lacht, maar eigenlijk huil je van binnen.
Horrible Cunt!
pi_25338546
Slotje
  donderdag 3 maart 2005 @ 02:09:07 #122
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25341500
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 20:39 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Jij wekt ook frustratie bij me op, nou ga ik toch ook niet mijn buurman voor zijn neus beuken ?

Ik stink.
[..]
wat doe jij dan om je frustratie kwijt te kunnen?
quote:
Een totaal ander maatschappelijk probleem erbij halen om een ander probleem goed te praten, hoe treurig is dat.
Of je leest de rest van het topic ook
  donderdag 3 maart 2005 @ 02:15:13 #123
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25341547
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 21:34 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Je doet net alsof je lacht, maar eigenlijk huil je van binnen.
Oke dan ben ik in jou ogen toch schorem... je zegt eigenlijk: doe geen moeite...ik luister lekker toch niet...
Maakt nie uit joh

"no one likes us, we don't care"
pi_25341653
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:49 schreef Lucyfurr het volgende:

[..]

Ik doel op alle wedstrijden waar het gebeurd...Dat van laatst heb ik niet eens meegekregen omdat ik nooit voetbal kijk, en als ik het een keer kijk dan is het altijd hetzelfde...eerst spreekkoren, en dan ineens een lekkere strijker op het veld...
pi_25341673
mooi toch,vooral als ze de nederlandse eer in het buitenland gaan verdedigen,dat lijkt me wel wat,duitsers en belgen de tering schoppen,alles slopen en vooral veel plunderen zodat je er ook nog wat aan verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')