Ppfff, daar vraag je me wat. Ik doe het altijd on-the-spot...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Obli, zou je dat recept van die Kip Fajita eens willen posten..
Het verschil tussen enchiladas en burritos weet ik even niet, maar fajitas zijn volgens mij gewoon een soort losse bloem tortillas waar je zelf een mengsel van vlees en of groenten indoet en het zo opeet. Ik bedoel dat dat dus los van elkaar geserveerd wordt.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:36 schreef Chielus het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat exact het verschil is tussen, Enchiladas, Burrito's en Fajita's, zit het verschil hem in de manier van opvouwen/rollen of verschilt het op inhoud (en wat is dan wat?_)
Ik heb m'n guacamole liever zonder knoflook, maar ingredienten mogen bijgevoegd worden naar voorkeurquote:
Verse koriander er doorheen, en een fijngesnipperd sjalotje, is ook lekkerquote:Op zaterdag 5 maart 2005 02:32 schreef Copycat het volgende:
Guacamole:
In straafmixer: rijpe avocado, driekwart pakje verse roomkaas, zwarte olijven, pepertje, pittige paprikapoeder, peper, zout en een heel klein beetje citroensap.
De avocadopit in de guacamole leggen tegen verkleuren.
Hoort er geen knoflook door? Heb wel eens Guacamole gehad met knoflook er in.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 02:32 schreef Copycat het volgende:
Guacamole:
In straafmixer: rijpe avocado, driekwart pakje verse roomkaas, zwarte olijven, pepertje, pittige paprikapoeder, peper, zout en een heel klein beetje citroensap.
De avocadopit in de guacamole leggen tegen verkleuren.
quote:Op maandag 2 mei 2005 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoort er geen knoflook door? Heb wel eens Guacamole gehad met knoflook er in.
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:17 schreef Copycat het volgende:
Ik heb m'n guacamole liever zonder knoflook, maar ingredienten mogen bijgevoegd worden naar voorkeur.
Dank.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:58 schreef JacMar het volgende:
Nachos maak ik als volgt:
Gehakt rul bakken met Mexicaanse kruiden. Een ovenschaal een beetje invetten met olie en op de bodem een laagje tortillachips verdelen, gehakt erover, geraspte kaas erover en wat ringetjes jalapenopepers (kun je in de supermarkt al gesneden kopen). Zo maak ik ongeveer 3 lagen in de schaal en ik eindig altijd met wat extra kaas. In de oven zetten en kijken wanneer de kaas goed gesmolten is. Dan is het klaar. Je kunt er dan zelf salsasaus, quacamole, sla en zure room opdoen.
Eet smakelijk![]()
Leuke site met Mexicaanse recepten: http://www.recepten.net/mexicaans.html
In veel supermarkten hebben ze van die hele grote zakken met nachos.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef R0ADKILL het volgende:
Het hoofdgerecht staat, daar ga ik niet meer aan sleutelen
Is wil sowieso Taco saus maken. (tomaat)
En bij de Burrito's zit Yoghurt saus... dus dat schiet al lekker op
Nachos met guacamole is zo te zien gewoon chips waar je een vulling in schept
Goed plan, dat ziet er lekker uit
Die chips is gewoon ook echt bij de chips te vinden of zijn er alternatieven ?
Dat is idd lekker! Ik heb het zelf niet zo op Guacamole, maar dat is smaak! je kunt ook andere sausjes gebruiken dat is wat je zelf wilt.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:04 schreef R0ADKILL het volgende:
Het hoofdgerecht staat, daar ga ik niet meer aan sleutelen
Is wil sowieso Taco saus maken. (tomaat)
En bij de Burrito's zit Yoghurt saus... dus dat schiet al lekker op
Nachos met guacamole is zo te zien gewoon chips waar je een vulling in schept
Goed plan, dat ziet er lekker uit
Dit AH recept is het eerste wat ik kon vinden
Mja, ik zei ergens hierboven dat iedereen guacamole wel lust, maar ik bedoelde taco saus (of hoe noem je dat rode spul?)quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:12 schreef R0ADKILL het volgende:
Ik ben bang dat ik levenslang genezen ben van guacamole![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:58 schreef AHLY-ALU het volgende:
Straks lekker borrelen (mexicaanse whiskey) rond een uur of vier met echte mexicaanse tapas samen met mn mexicaans ingestelde vrienden.... en dan later rond een uur of half tien lekker samen dineren!
voor de borrel:tortilla sjips beleggen met gekookte mais uit blik, lekker chilisaus erover heen bruine bonen met stukjes avocado lekkere enchilladas gevuld met paprika en stukjes citroen ( voor de frisheid) mexicaanse gehaktballetjes met guacamolesaus uit een pakje van remia (ofzo)
diner:
en dan later op de avond, lekker een pak van knorr opentrekken... hmmm die burritos zijn echt niet te versmaden! dan voel ik me echt weer zoals toen in puerto vallarta... (echt een aanrader trouwens: all in... lekker de hele dag zuipen en eten!)
Ik heb gekookt voor 4 mensen en het was veel en veel te veel :-)quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:08 schreef Wolter het volgende:
Voor hoeveel mensen heb je gekookt en was het genoeg (net genoeg of ruim genoeg?) ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |