kip=duur volgens mijquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:59 schreef Faithy het volgende:
Misschien een beetje laat, maar ik had eerder echt geen tijd
Vanavond is er hier een tortilla-feestje.
Natuurlijk erg leuk, ook met de standaard dingen: gehakt, ui, paprika, mais en sla enzo..
Maar zijn er nog andere goedkope tortillagerechten met kip ofzo, of juist koude tortilla's met iets van pesto en creme frache ofzo?
Ik ben op google het een en ander tegengekomen en dat is vaak of heel duur, of de bereidinstijd (marineren van het vlees) is meer dan 3 uur
iemand met leuke tips?
--> niet als je nog een voorraad in de vriezer hebt liggen...quote:
hm! lekker!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:15 schreef gnoompje het volgende:
Dit is meer als hapje, maar je maakt het van tortillas.
ik gebruik zelf altijd de tortillas van Santa maria.
Je hebt nodig:
1 pak van 8 tortillas (naturel of tomaat naar smaak)
2 grote kuipjes paturain of een andere room- of kruidenkaas
2 ons vers gesneden achterham in dunne plakken
2 tomaten.
je smeert de tortillas in met de kruidenkaas en belegt ze dan met ham; hierover verdeel je de tomaat(gesneden in dunne schijfjes).
Dan rol je de tortillas op en snijdt ze in gelijke stukjes van 2 cm. Even vastzetten met een prikker en klaar is je tortillahapje
Chicken....quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Maar ik ga het eten vanavond als het lekker klinkt, dus op met dat recept!
Krijg jij een portret van mij:
De rijst lijkt me niet pittig, meer die bloesem, nou die zou ik lekker gewoon niet maken...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Hmmm lekker! Ga ik vanavond maken (maar dan iets minder scherp denk ik), lijkt me erg lekker met gehaktballetjes erbij!!
Mijn dank is groot!
Er zit in elk geval geen roomkaas in, ik denk crème fraîche. Verder niets bijzonders idd.quote:Op woensdag 16 februari 2005 04:46 schreef BBQ-kip het volgende:
Waarschijnlijk gerookte zalm met bieslook en roomkaas? Of is het echt heel anders?
Want wat jij noemt is een hele bekende combi op een tortilla (of een bagel).
Even vanuit een ander topic.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
weet je wat lekker is.
komt ie.
hoeveelheden weet ik ff niet. als iemand dat perse wil weten zoek ik t wel op.
winterpeen in stukken snijden
uitjes in stukjes.
bleekselderij in stukjes snijden.
kipfilet in stukjes.
kip in de pan, wat aanbakken. als t enigszins gaar is, alle groenten erbij, aanbakken tot beetgaar.
pijnboompitten roosteren.
groentenvleesmengsel af laten koelen.
mayo, kerrie, peper en zout erdoorheen.
wraps insmeren met wat kruidenboter.
alles incl. pijnboompitten erop, dichtrollen, prikkers erin, en smullen maar![]()
lauwwarm erg lekker
Van welk merk koop je ze dan bij de Super?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn post!
ik koop ze altijd bijd e super of de xenos
ja, dat is casa fiesta!quote:
Of moet ik de tortilla's warm maken en daarna gewoon vullen vlees sla en oprollen zonder kaas erop tegratineren dat kan ook toch??quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:28 schreef Oblivion het volgende:
Misschien dat je het kan proberen met ijsberg sla, en maar hopen dat het knapperig bllijft?
De rest van de soorten sla gaat denk ik niet...![]()
Dat is een taco..?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:50 schreef Zèna het volgende:
[..]
Of moet ik de tortilla's warm maken en daarna gewoon vullen vlees sla en oprollen zonder kaas erop tegratineren dat kan ook toch??
taco's zijn een tortilla maar dan dubbel en keihard net als een chippie .. tortilla is zacht..quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat is een taco..?
En dat wil je niet.
In spanje ja eten ze dat ja aardappelschijfjes gebakken en daarover ei en en verschillende soorten groenten en vleeswaren... spek,salami, ham kaas oa prei,spinazie uien, knoflook,tomaat,erwten etc eigenlijk wat je er in wil.. Eigenlijk een soort luxe omeletquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:13 schreef Spuit het volgende:
je moet ook wel échte spaanse tortilla's eten, die lijken totaal niet op deze. Dat is een soort aardappeltaart met ei en nog wat lekkere dingen. Heerlijk
Ik snap echt wel de verschillen...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:09 schreef Zèna het volgende:
[..]
taco's zijn een tortilla maar dan dubbel en keihard net als een chippie .. tortilla is zacht..
[afbeelding] TACO
Buritto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar koop je dat / wat is het ? Het klinkt wel interessantquote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:11 schreef klaarover het volgende:
Of limoenbiefstuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |