abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26434983
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:59 schreef Sater het volgende:
2e: " Referendum is een fopspeen t.g.v. de graaicultuur."
M.b.t. 2e: zelfverrijkende Europese maagd?
Maagd is in dit verband wel een hele misplaatste beeldspraak, Europa is al zo vaak verkracht,
De publieke vrouw Europa past beter, met als souteneurs Frankrijk en Duitsland.

Het is een illusie om te denken dat een verenigd Europa, via een democratische evolutie tot stand kan komen. De VS zijn ontstaan na een zeer bloedige burgeroorlog en Hitler is het ook niet gelukt 1 Europa (Rijk) te stichten.

Dus stem tegen, houdt het bij goede economische en militaire verdragen en werk samen waar het voor partijen zinvol is.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_26435105
quote:
b]Uittredingsclausule[/b]
• Nieuw is dat lidstaten het lidmaatschap van de EU kunnen opzeggen.
Ja leuk, bij de Cosa Nostra mag je ook uittreden
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:14:08 #78
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26437081
Het lijkt me beter om de discussie over de Grondwet wat centraal in POL te houden, waar er al een topic bestaat: Tegen de europese grondwet, waarom?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:24:10 #79
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26437312
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nederland is ook een samenraapseltje van onafhankelijke staten (Hertogdom Gelre en Brabant, Graafschap Holland, Bisdom Utrecht)
Ik zal onze lieve Heer op mijn blote knieën bedanken als Brabant niet meet behoort tot het gezelschap van wat er in Den-Haag beslist wordt. Is dat wat je wilt horen (graag gedaan).
En ik denk (nee ik weet wel zeker) dat Limburg en Zeeland ook wel een duit in het zakje willen doen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:29:29 #80
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26437428
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:34 schreef longinus het volgende:
Ja stemmen op de Europese grondwet is hetzelfde als klakkeloos op ja klikken als er een pop-up venster op je beeldscherm verschijnt.
Geweldige quote.....
pi_26439178
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:34 schreef longinus het volgende:
Ja stemmen op de Europese grondwet is hetzelfde als klakkeloos op ja klikken als er een pop-up venster op je beeldscherm verschijnt.

helaas doen nogsteeds teveel mensen dat.
met daarbij dat mensen die er niet van gedient zijn een popup blokker kunnen installeren. een aangenomen grondwet hebben we allemaal maar te accepteren
  woensdag 27 april 2005 @ 03:11:09 #82
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536621
Jonges, ik had als radio techiecus zitten schuiven voor een politiek discussieprogramma. Ik had wat 2e kamer figuren te gast. Maar pet af voor die gasten. Er zaten er een paar bij die die hele fucking EU grondwet hadden bestudeert (dus niet doorgelezen, maar echt bestudeerd).
En alle vierhonderdnogwat pagina's dus!
Viel me wel op dat alle gasten die het echt hadden bestudeert de grondwet afkeurden, en de gasten die het alleen maar hadden doorgelezen, en vaak het woordje "globaal" erbij in de mond namen, er voor waren. Dus ze hadden het kennelijk niet gelezen, maar enkel er door heen gebladert...Op z'n minst!

Een goeie discussie waarin ik recentelijk techniek schoof en waar ik heel veel van op stook, was de discussie tussen Harry van Bommel (SP) en ene Kim van EUnee.nl .
Allebei waren ze tegen de grondwet, maar vanuit verschillende perspectieven.
Luister: windows media Player
Luister: MP3 formaat
Presentator is Hans Bennik. Gastpresentator is Ad (achternaam is mij ontschoten, maar hij is een ervaren journalist)

Deze week schoof ik ook in een radio programma waarin de zelfs de ChristenUnie verkondigde dat ze tegen waren, en de desbetreffende gast wist in begrijpelijk Nederlands zijn standpunten zodanig te bewoorden dat je als normaal denkend mens (zoals mij) alleen nog maar NEE kan stemmen.

Maar om iedereen een eerlijke kans te geven komt er over een maand een debat op onze likale omroep, en die gaat best spannend worden, gezien de gasten die gaan meedoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karzeuler op 27-04-2005 03:32:22 ]
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  woensdag 27 april 2005 @ 03:29:08 #83
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536699
foutje
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_26536711
Diie grondwet ik weet nie. Ik snap er nix van en ben er tegen.
pi_26536737
Ik heb dat propagandafoldertje gelezen, en dat schoot vrij weinig op want in principe zie ik een grondwet natuurlijk wel zitten. Binnenkort eens op zoek naar wat info van de andere kant, en bovendien die grondwet zelf. Onbegrijpelijk dat zoiets niet online wordt aangeboden, trouwens. Dat is denk ik goedkoper dan het rondsturen van foldertjes.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 27 april 2005 @ 03:37:52 #86
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536741
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:31 schreef schvvmert het volgende:
Diie grondwet ik weet nie. Ik snap er nix van en ben er tegen.
Da's een goed begin om nee te stemmen

Ga 'm lezen, en je krijgt nog meer redenen om nee te stemmen.

Al lezenede krijg je vanzelf een groot innerlijk besef dat daar in dat EU gebouw hele erge luie ambtenaren zitten die enkel de C & P toetsen kenne n van MS Word en zo allerlei verdragen hebben geknipt en plakt, en dachten dat dat wel welletjes was voor een grondwet.
pi_26536762
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:37 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Da's een goed begin om nee te stemmen

Ga 'm lezen, en je krijgt nog meer redenen om nee te stemmen.

Al lezenede krijg je vanzelf een groot innerlijk besef dat daar in dat EU gebouw hele erge luie ambtenaren zitten die enkel de C & P toetsen kenne n van MS Word en zo allerlei verdragen hebben geknipt en plakt, en dachten dat dat wel welletjes was voor een grondwet.
Ah zo. De wetten uit Europa volgen we in NL al niet helemaal en de grondwet hier is al ingewikkeld genoeg.
  woensdag 27 april 2005 @ 03:43:08 #88
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536772
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:36 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb dat propagandafoldertje gelezen, en dat schoot vrij weinig op want in principe zie ik een grondwet natuurlijk wel zitten. Binnenkort eens op zoek naar wat info van de andere kant, en bovendien die grondwet zelf. Onbegrijpelijk dat zoiets niet online wordt aangeboden, trouwens. Dat is denk ik goedkoper dan het rondsturen van foldertjes.
Die folder is propaganda waar Goebels nog wel een puntje aan kon zuigen.

Voor goeie info, check: EUnee.nl.

Een voorbeeld van hoe bedriegelijk dat propaganda foldertje van de EU grondwet in elkaar zit:
Neem bijvoorneeld de regel dat Nederland elk moment uit de EU mag treden. Da's dus een grote wassen neus!

De keerzijde is dat geen enkele regerining in de EU stappen mag ondernemen die tegen de doelstellingen van de EU ingaan. Daaronder valt uittreden.

Dus we nogen uit de EU stappen, maar dat mag ook weer niet. Snap jij het?

[ Bericht 1% gewijzigd door Karzeuler op 27-04-2005 03:55:03 ]
pi_26536808
Dat foldertje had ik echt al bijna weggepleurd. Het ziet er niet uit de veels te veel ambtelijke taal...
  woensdag 27 april 2005 @ 03:56:16 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26536810
Tegen de europese grondwet, waarom?

Daar verder graag, tenminste, in het deel twee ofzo dat daar vast over geopend is maar dat mogen de mods in POL uitzoeken, heb ik geen zin in.

[ Bericht 33% gewijzigd door Dagonet op 27-04-2005 04:09:45 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26536844
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:56 schreef Dagonet het volgende:
Tegen de europese grondwet, waarom?

Daar verder graag, tenminste, in het deel twee ofzo dat daar vast over geopend is maar dat mogen de mods in POL uitzoeken, heb ik geen zin in.
Ja ok dan Ik heb ff geen zin in een Europese grondwet.
  woensdag 27 april 2005 @ 04:17:00 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26536845
Dan post je niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 27 april 2005 @ 04:17:30 #93
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536846
Hallelujah, prijs Dagonet hij is weer open
Dankjewel
pi_26536849
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:43 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Die folder is propaganda waar Goebels nog wel een puntje aan kon zuigen.

Voor goeie info, check: EUnee.nl.
Ik geloof zo dat dat foldertje propoganda achtige trekjes bevat..maar om nu te zeggen dat iets dat EUnee heet als geheel objectief gezien kan worden lijkt me ook sterk.
underground forever baby
  woensdag 27 april 2005 @ 04:19:54 #95
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536852
Oja check http://www.eunee.nl voor alle betrouwbare argumenten over de grondwet
pi_26536854
quote:
Op woensdag 27 april 2005 04:17 schreef Dagonet het volgende:
Dan post je niet.
Ja duh net gedaan.
  woensdag 27 april 2005 @ 04:22:14 #97
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_26536857
quote:
Op woensdag 27 april 2005 04:18 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik geloof zo dat dat foldertje propoganda achtige trekjes bevat..maar om nu te zeggen dat iets dat EUnee heet als geheel objectief gezien kan worden lijkt me ook sterk.
Het is op z'n minst al objectiever dan dat foldertje.
En! Door overheidssubsidie betaald
ze zijn een van de 10 tegenpartijtjes die 40.000 euro subsidie hebben gekregen voor een NEE campagne
pi_26536862
Kijk de grondwet die we nu hebben moet je als burger al goed bewaken zodat deze niet aan alle kanten met voeten getreden wordt.

Welke instantie gaat die Europeese grondwet controleren dan?
pi_26536871
Op www.eunee.nl krijg ik een beetje een onbehaaglijk gevoel eerlijkgezegd. Maar ok, het is weer een andere mening. Als we het van de objectieve kennisoverdracht van meneer Laurenzzz Jan Brinkhorst moeten hebben pfff. Er komt nooit een zinnig woord uit die man, wat blijft hangen is een dwingend toontje van 'doe het nou maar want ik kan het u niet zo even haarfijn uitleggen maar anders gebeuren er vreselijke dingen'. OK het krantje kun je inmiddels halen op het postkantoor maar belachelijk dat iets wat zo belangrijk en ingewikkeld lijkt te liggen zo slecht en laat wordt toegelicht door de overheid. Bij het publiekelijk debat met Chirac kreeg ik hetzelfde gevoel. Alsof je opnieuw een Euro door je strot geduwd krijgt. Maar wat de werkelijke consequenties zijn?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_26536872
dubbel
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')