abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:49:54 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25110919
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:33 schreef Jambo het volgende:
Texelonia, in Utrecht doen ze (volgens mij) vanaf 1 januari 2005 de gehoortest een paar dagen na de geboorte. Kindertjes die voor die tijd zijn geboren vallen nog in de oude regeling en krijgen hun eerste gehoortest tussen de 9 en 13 maanden. Melvin krijg 28 februari pas zijn eerste gehoortest, hij is dan 11 maanden. Vraag het anders even na bij het CB voor de zekerheid.
Ah okay! Wist ik niet, thanx Zal het volgende week vragen, dan moet ik weer naar het cb
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25111013
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:54 schreef Suzanna het volgende:
Ik zag in het filpjestopic een onwijs schattig filmpje van Jolie in bad, klopt dat? (is al een tijdje geleden) Geweldig kindje...
Was het anders misschien Giulia...? Naam lijkt erop?

Jolie wat word je groot Op een echte wagen!

En Suzanna Wat anderen ook al gezegd hebben: misschien af en toe gewoon even laten huilen als ze gaat slapen. Sommige kindjes hebben dit gewoon even nodig om indrukken te verwerken. Als je er gewoon af en toe nog even heen gaat om te laten weten dat je er wel bent.. en dat ze dus niet "alleen" is.. maar haar er niet uithalen.. Misschien helpt het... Veel succes in ieder geval!
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_25111166
Suzanna, ik zeg ook niet dat je nooit meer met de kleine weg kan gaan, maar ik zou er niet mee rond gaan sjouwen overal naar toe, als je wilt beginnen met een bepaald ritme. Juist daardoor wordt een regelmaat verstoord.

Ennieweej. Succes! (nogmaals)
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:07:33 #104
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25111202
wat een tip Rewino, thanks zal eens een shirt van hem aan gaan doen

Maxim is nu 6 weken Suzanna
maat 50 heb ik hier gelijk in een doos gegooid paste hij echt niet

gisteren was ik weer apetrots (ben ik altijd al hoor) ik had hem beetje gemasseerd op de commode na het badje, toen pakte ik hem op om op zn buikje te leggen, meneer strekte zn beentjes helemaal en "stond"er als het ware op, tis dat ik geen foto kon maken maar anders hd ik het gedaan, geweldig is het zon beebje
pi_25111261
heee ben weer helemaal bijgelezen... Klinkt weer goed dames!! Veel positieve verhalen, dat is altijd goed. Met slapen gaat het hier eigenlijk altijd goed, Danielle heeft het juist nodig (maar die is dan ook stuk ouder) dat ik uit de weg ga. Zodra ze me ziet, moet ze kijken en luisteren wat ik doe. Dus die moet gewoon even zelf haar draai vinden en het ritueel voor het slapen gaan houd ik zoveel mogelijk hetzelfde. Ze weet dit nu helemaal: schone broek twee keer ondersteboven gehouden worden, 1 keer schudden (ik heb een heel vreemd kind ) muis gedag zwaaien en dan de beer een kus.....werkt als een trein

Ikg a de stad in voor de muis aap leeuw beer giraffe-meetlat en wij spreken elkaar!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 12:15:34 #106
43556 miss_dynastie
pi_25111318
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:12 schreef Catootje het volgende:
schone broek twee keer ondersteboven gehouden worden, 1 keer schudden

Toot
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:18:13 #107
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25111359
Djulian!!!
Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn Anitra.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_25111448
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Toot
Ik schud heeeel zachies uiteraard Vind ze heerlijk

Djulian, dat is inderdaad wel heeel fijn, en ook fijn voor jou anitra, wat heb je dan goede beslissingen genomen omtrent dit mannetje!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_25111469
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:31 schreef sjak het volgende:

[..]

Hij krijgt van mij 10 euro als hij binnen een jaar: "Ajax is geweldig" kan zeggen.
Deal.

Ik laat het hem wel in een zin proppen dat ie het van mij ook mag zeggen ("Die Amstelcup nederlaag van Ajax is geweldig" of zo)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 12:24:14 #110
43556 miss_dynastie
pi_25111480
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:22 schreef Catootje het volgende:
Zijn er ook filmpjes van ??
pi_25111509
tex, anna heeft ook nog geen gehoortest gehad, dus volgens mij volgen ze in deze omgeving nog steeds de oude methode: pas bij een maand of 9 dus.

anna heeft de afgelopen 2 dagen minder last van krampjes en 's nachts al 2x heel goed in haar bedje geslapen. en wij zijn dus ook allemaal weer goed uitgerust. suzanna, we hebben haar ook af en toe een tijd laten huilen, en dan wel af en toe even troosten tussendoor maar pas na 3 kwartier er uit gehaald en dan was ze heel goed troostbaar en ook zo moe dat ze daarna wél ging slapen. maar ja, we rekenen er maar niet teveel op dat dit vanaf nu allemaal goed blijft gaan, ze is net 1 week! ze zit trouwens ook alweer 3 dagen boven haar geboortegewicht, de voeding loopt dus goed, olé!
pi_25111651
Blijf het grappig vinden dat Bix nu ook haar eigen Anna heeft

olé!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 16 februari 2005 @ 12:47:26 #113
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25111891
Bix, zit Anna nu gewoon op volledige bv? Goed gegroeid trouwens!

Weet niet meer wie 't vroeg, maar Saskia heeft tot voor kort nog nachtvoedingen gehad en die is bijna een jaar... zo lang ze echt honger heeft, mag ze van mij een fles 's nachts. Als ik 's nachts honger heb doe ik er ook wat tegen. (even snel iets eten/drinken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:07:03 #114
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25112190
E.T. wanneer zien we weer eens wat mooie foto's van mijn schoondochter?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:17:57 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25112339
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:07 schreef dutchie het volgende:
E.T. wanneer zien we weer eens wat mooie foto's van mijn schoondochter?
binnenkort, dutch... binnenkort..

(verjaardagsfoto's ofzo.. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25113051
Ik weet niet wat jullie onder nachtvoedingen verstaan, maar nadat Myrthe om 22u naar bed gaat drinkt ze nog zeker 2 keer tot 10u de volgende morgen. Ook 's nachts dus. En als je op het bv-forum kijkt is dat niet abnormaal: daar zijn zelfs kinderen van 1 jaar en ouder die dat nog wel doen, en vaak komt het rond dezelfde perioden weer terug (veel kinderen krijgen 'slaapproblemen' als ze 6 maanden/9 maanden/18 maanden etc zijn, en een ontwikkelingssprong hebben).

Suzanna, zie je Noa wel eens iets opboeren of wegslikken? Spuugt ze veel? Het zou ook nog kunnen dat er gewoon wat maagzuur omhoogkomt af en toe, hebben veel baby's, en dat voelt ook niet prettig -> huilen dus. Wordt ook wel fysiologische reflux genoemd en gaat na een paar maanden vanzelf over, tot die tijd veel rechtop houden zodat het maagzuur minder makkelijk omhoog kan komen.
pi_25113526
poemojn, je hebt wel gelijk...Noa spuugt regelmatig wel wat. Ik laat haar heel veel boertjes doen, ook tussendoor bij het voeden moet ze af en toe boeren anders drinkt ze niet meer. Ik heb ook weleens gehad dat ze huilde in bed en ik ging kijken en ze had gespuugd (echt zielig om te zien!).

Ze houdt zowiezo heel veel van rechtop gehouden worden ... dat was vanaf het begin al. Misschien heeft het er een beetje mee te maken! Ik kan helaas haar bedje niet zo goed 'verhogen', want dan wordt het matrasje wiebelig (ik wil niet dat ze er tussen valt! ). Dus laat ik haar altijd goed boeren voordat ze gaat slapen. Maar soms lukt het gewoon niet en blijft het dwarszitten. Als ik haar dan na een tijdje oppak laat ze een FLINKE boer soms. Dan vraagt mijn man: Suus, was jij dat???
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:24:31 #118
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25113721
Suzanna, je kan het bedje ook in zijn geheel verhogen door een paar boeken onder de bedpoten te doen. Dan heb je ook geen wiebelig matrasje
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 februari 2005 @ 18:32:26 #119
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25114968
Even over dat wennen aan geluiden, ik weet niet hoor maar als je zelf slaapt zit je er toch ook niet op te wachten dat iemand naast je gaat staan stofzuigen? Juist doordat ze dan de ene keer 'moeten' slapen met geluid en de andere keer met veel stilte vallen ze in situaties met veel geluid vaak niet in slaap omdat ze moe zijn maar omdat ze zich afsluiten. Lijkt mij niet de bedoeling.

Suzanna losse knuffeltjes in bed is sowieso gevaarlijk als ze erbij kan, misschien ben ik zo'n zeikerd maar dan kan je ze beter een heel dun doekje geven waar ze niet in zouden kunnen stikken. Als ik jou was zou ik echt gewoon nu beginnen met vaste dingen aanbrengen, huilen; oke aai over bol, speentje, even praten of wat dan ook en iedere keer hetzelfde ritueel. En hoe vervelend ook, naast de gewone dingen niet weggaan. Ik heb Jolie ook overal mee naar toe genomen vanaf het begin maar op dagen dat het ruk gaat dan kan het gewoon niet. Het bedje kun je ophogen door iets van telefoonboeken aan de voorkant eronder te leggen.
Blijf vooral zelf rustig en niet in paniek raken of gestresst. Het is heel logisch hoor dat je alles wil proberen voor je kind en ook voor jezelf uit radeloosheid maar probeer gewoon door te gaan op een rustige manier. Laat haar vooral zo weinig mogelijk merken dat je het een vervelende situatie vindt, wees rustig en geduldig. Als Jolie zo'n dag heeft dan gaat ze bijv. ook enorm liggen klieren met omkleden, dan gilt ze al als d'r sokken uit gedaan worden. Gewoon zo min mogelijk laten merken dat het niet zo leuk is. Ik werd in het begin dan altijd stil, dan probeerde ik het snel te doen en zei niks meer, ervaring leert dat het dan alleen maar erger wordt. Gewoon doorgaan met hoe je normaal doet, als dat niet lukt zing ik altijd maar een liedje om zelf rustig te blijven en zij reageert weer op mijn stem.
Als je denkt dat ze last heeft van dat spugen heb je dat al eens aangekaart op het cb of bij de dokter? Misschien kunnen zij je advies geven. Masseer je d'r buikje wel eens met olie of iets? Hiel hier wel in het begin. Succes weer.
pi_25115713
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:22 schreef Catootje het volgende:

[..]

Djulian, dat is inderdaad wel heeel fijn, en ook fijn voor jou anitra, wat heb je dan goede beslissingen genomen omtrent dit mannetje!
Idd. het moeder gevoel klopte dus weer en dat geeft je een goed gevoel en het maakt je een stuk zekerder!
Maar ben zo blij dat het "puzzelen" is afgelopen. alhoewel we de 22ste weer mogen gaan puzzelen met de bijvoeding. We gaan dan voor het eerst naar de dieetiste
pi_25115837
Luchtbel, leuk speelgoedding trouwens waar Jolie op zit. Kan ze daar ook al mee rijden, heeft ze door hoe het werkt?
Er zit hier vlakbij een speel-o-theek, ik moet morgen toch maar eens vroeg m'n bed uit en kijken of ze daar ook leuke dingen voor Myrthe hebben.

Suzanna, vraag het anders eens aan je cb-arts of huisarts. Als ze denken dat het reflux is kun je nl ook nog johannesbroodpitmeel voorgeschreven krijgen om te voorkomen dat de voeding weer wordt uitgespuugd (is bij bv niet erg waarschijnlijk omdat een kind dat onbeperkt mag drinken maar wordt soms wel gegeven) en de arts kan beter beoordelen of dat nodig is dan wij. Bovendien kan reflux soms zo vervelend zijn voor een kind dat de slokdarm steeds geirriteerd wordt en daar kan ook iets voor gegeven worden (maar dat is vrij zeldzaam).

Anita, fijn dat het beter gaat met Djulian!

[ Bericht 48% gewijzigd door poemojn op 16-02-2005 19:51:46 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 19:56:30 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25115972
Poemojn, het is een Nijntje loopauto. Hij komt geloof ik bij Kruidvat vandaan, hij is niet van ons dus kwee nie precies. Ze kon er al op zitten en afzetten met d'r voetjes deed ze ook, dat vond ze leuk maar had niet helemaal door dat ze zichzelf dan met 2 handen moest vasthouden een beetje te veel opwinding denk ik. Want bij de oppas is zo'n soort wagen met een ding eronder waardoor ze niet kunnen rijden (o.a. te koop en vooral te zien bij Bart Smit) en daar kan ze heel lang op schommelen, ze vindt dat echt al erg leuk. Ook de toeter is erg in trek. Ze kan dus wel rijden maar wel een beetje eng moet ik zeggen. Maar goed je zit er toch bij neem ik aan. Gewoon ff proberen of ze het al wat vind! Ik ga op zoek naar een leuk tweedehandsje want vind ze erg duur en het heeft geen haast maar is wel zo leuk en goed bevallen om er zelf 1 in huis te halen.
pi_25116208
Hé Poemojn waar zit die speel-o-theek dan? Ik weet niet beter dat er 1 in Beyum is en eentje in Hoogkerk.

Ik vind het knap hoor als Jolie zich voort kan bewegen op die loopauto!
Jadey bakte er helemaal niks van, viel er alleen maar op den duur zijdelings van af.

[ Bericht 1% gewijzigd door danosa op 16-02-2005 20:20:23 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 20:58:06 #124
81992 Githa
pi_25116284
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:33 schreef Jambo het volgende:
Texelonia, in Utrecht doen ze (volgens mij) vanaf 1 januari 2005 de gehoortest een paar dagen na de geboorte. Kindertjes die voor die tijd zijn geboren vallen nog in de oude regeling en krijgen hun eerste gehoortest tussen de 9 en 13 maanden. Melvin krijg 28 februari pas zijn eerste gehoortest, hij is dan 11 maanden. Vraag het anders even na bij het CB voor de zekerheid.
Jordy heeft zijn gehoortest ook al gehad en deze was prima
erg makkelijk die nieuwe test, hij hoeft alleen even niet te huilen
pi_25116556
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:47 schreef E.T. het volgende:
Bix, zit Anna nu gewoon op volledige bv? Goed gegroeid trouwens!
(2x)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')