abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25087659
Bloemkool en sperzieboontjes gaan er hier soepel in. Geen gekke bekken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 15 februari 2005 @ 08:53:55 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25096121
Jonnetje, nog bedankt voor die link van trappelzakjes en kleertjes enzo! Laat misschien mijn moeder wel iets in elkaar zetten, dus gebruik de inspiratie van die site!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 09:45:21 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25096602
Sugar, hoe gaat het nu met de spalk, is ze er al helemaal aan gewend? En hoe lang moet ze nu nog?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:08:23 #54
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25096872
Gaat hartstikke goed, Rewimo! Ze merkt er niks van, beweegt gewoon heel druk en kijkt nergens van op.

21 maart moeten we weer op controle, foto enzo. Misschien is het dan klaar, maar ik verwacht dat ze nog een tijdje door moet.

Het enige dat ik jammer vind, is het "ontwikkelen". Ze kan zich nu niet omdraaien met beugel, ze kan niet zelf zitten (weet helemaal niet of ze dat zonder wel had gekund, hoor!). Is nu niet erg, maar als ze nog lang moet, is het jammer. Niet heftig hoor, gewoon "jammer"...

Lief dat je het vraagt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 10:44:18 #55
13151 crew  Rewimo
pi_25097292
Ze zou je nog weleens kunnen verbazen hoor Ik heb vaak genoeg gelezen dat kindjes met spalk gaan rollen, of zelfs kruipen/tijgeren Ach, en anders komt het na de spalk wel natuurlijk. Fijn dat ze er weinig last meer van heeft, was wel afzien in het begin hè, met dat (niet) slapen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 10:51:27 #56
43556 miss_dynastie
pi_25097380
ET, Toot, hebben jullie al kadootjes voor Saskia en Danielle (bedacht)? Gewoon nieuwsgierig hoor
pi_25097447
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:51 schreef miss_dynastie het volgende:
ET, Toot, hebben jullie al kadootjes voor Saskia en Danielle (bedacht)? Gewoon nieuwsgierig hoor
nog een week aaaahhh!!!

Ehm ja: ze krijgt een (heeft zij niks aan maar wij wel ) meetlat noem ik het altijd (zo eentje voor tegen de muur, met beestjes, zodat ik later kan zeggen "je bent zo groot als de aap!!" Die vind ik persoonlijk altijd zo gezellig)....verder krijgen papa en mama een boek over ontwikkelingspsychologie :p (heeft zij ook al niks aan!) en misschien dat ik nog iets leuks tegenkom dat ik voor haar koop.....en jij ET?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 10:59:05 #58
43556 miss_dynastie
pi_25097487
Toot
Die meetlat is een heel leuk idee
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:24:49 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25097845
Saskia krijgt een zandbak En ik heb nog wat kleine dingetjes.. Een eigen afstandbediening (in de hoop dat die net zo interessant is als die van ons), een dingetje van duplo en nog iets van stapeldingen van chicco.
Verder heb ik slingers gekocht, taart is besteld, familie uitgenodigd... Volgens mij ben ik er (op wat boodschappen na) klaar voor (wij vieren het trouwens zondag)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25098635
Leuk al die kadootjes.
Mijn neefje vroeg zondag: weet je hoe groot ik ben? Ik: nou? Hij: zo groot als een leeuw
Blijkbaar heeft hij ook zo'n meetlat
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:35:19 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25102191
Soms zijn er van die momenten dat echt de tranen over m'n wangen lopen van het lachen.
Jolie is echt een vreselijk lekker monster. De puffer werpt zijn vruchten af en ze speelt en kletst als nooit tevoren. Ze was even ergens anders en ik keek even van een afstandje toe hoe ze zou reageren op haar vriendinnetje die precies 3 maanden ouder is. Jolie begon lekker te kletsen maar het vriendinnetje zat sprakeloos te kijken naar Jolie. Want Jolie kletst niet, nee ze roept! Heeeel hard!
Toen ik terugkwam zaten ze nog hetzelfde, het vriendinnetje met grote ogen in de richting van Jolie en Jolie tussen misschien wel 100 snippertjes mijn monster had wat papier te pakken gekregen en de snippers werden onder luid gejuich van haar zelf door de lucht gegooid. Het vriendinnetje moest huilen

pi_25102241
Jolietje wat ben je toch een schatje Gelukkig heb ik nu zelf zo'n schatje anders was je moeder je vast op een dag kwijt geweest opeens
pi_25102262
Jolie, groot klein supermonstertje
pi_25102311
Jolie laat je moeder maar lekker genieten van je hoor!!!

Wij zijn naar het cb geweest vandaag. Voor het eerst is Djulian gezond verklaardtot zover dat gaat met zijn allergieen Ook zijn zijn longen voor het eerst schoon Ook is hij flink aan gekomen Hij weegt nu 7865 gram en is 69cm lang Wat is het toch heerlijk om eindelijk te horen dat ze tevreden zijn!!!! Eindelijk een gemeende lach op het gezicht van de arts, eindelijk zitten we na 6 maanden op de goeie weg. En zo blij dat we de goeie keuzes gemaakt hebben zoals de dieren het huis uit. Ik wil wel schreeuwen: Mijn jochie is gezond
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:56:56 #65
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25102420
Jolie

Anitra wat heerlijk om te horen zeg...
pi_25102431
Jolie

Nog even over het op vakantie gaan met de auto. Het is toch slecht als je kind lange tijd in een autostoeltje zit? Of geldt dat alleen voor die kleine maxicosi, en mogen ze wel langer in een groter autostoeltje zitten??

Noah is weer een weekendje bij mijn ouders wezen logeren. Vorige week heeft ie de hele week heel veel last van buikkrampjes gehad, maar bij mijn ouders had ie nergens last van. En de eerste fles bij ons thuis was het meteen weer raak?! Snap er echt niks van. Een week geleden zijn we ook weer begonnen met de venkeldruppels, wat eerder wel hielp, maar nu niet heb ik het idee. Het enige verschil bij mijn ouders wat ik kan bedenken, was het flesje. Ze gebruiken wel hetzelfde flesje, maar dan een grote en wij een kleine. Maar nu zijn wij ook de grote gaan gebruiken, maar Noah heeft nog steeds last van darmkrampjes

Verder gaat het wel heel goed met hem. Als ie geen pijn heeft, zelfs tussen 2 krampjes door, lacht ie heel veel Hij heeft de grootste lol met zijn tong uitsteken Als je je tong naar hem uitstekeet gaat ie lachen en dan gaat ie ook zn tong uitsteken. En dat houdt ie gerust een half uur vol
Vandaag hebben we ook eindelijk een plank in de box bevestigd, zodat de box hoger is zeg maar. Dat kon onze box niet standaard. We hebben hem er meteen even in gelegd, en toen rolde hij ineens van z'n rug op z'n zij! Okay, het was wel uit frustratie omdat ie zn speen kwijt was en die probeerde terug te happen, maar toch Hij kan het wel, en als ie dat straks door krijgt, doet ie het misschien ook uit zichzelf
Ben in elk geval bere trots op hem Hij gaat soms echt in sprongen vooruit. Hij wordt ook al groot, hij begint al uit maat 56 te groeien... En eerst verzoop ie er nog in... Het gaat zo hard!!!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25102564
Djulian gezond verklaard

En Noah al zo'n grote man aan het worden, het gaat inderdaad hard Tex ! Ik zie het al met Myrthe, ze is vandaag 3 weken en al zo anders dan op de eerste dag ! En ook al uit haar eerste pakje gegroeid (nou ja met veel moeite zou het nog wel gaan maar ik wil niet dat ze er al te strak inzit zeg maar

Myrthe is vandaag trouwens geslaagd voor de gehoortest en ze zit onder de uitslag, rode vlekjes op haar lijfje
  dinsdag 15 februari 2005 @ 18:10:34 #68
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25102622
Pas zelf maar op LadyB ik heb gister je man gespot met kinderwagen en hij mij niet, dussuuuh ik denk eerder dat jullie slachtoffer worden

Noah, niet te snel groot worden kleintje!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 18:15:52 #69
13151 crew  Rewimo
pi_25102686
Anitra, wat fijn dat het zo goed gaat met Djulian!

Luchtbel, je hebt maar een lekker meiske

Tex, wat gek dat Noah bij je ouders geen last had van krampjes Ik zou zeggen: blijf overleggen over wat zij doen en wat jullie doen. Het kan in een heel klein dingetje zitten natuurlijk. Misschien een andere manier van de fles klaarmaken (ik noem maar iets als flessenwarmer of magnetron), andere volgorde, andere manier van vasthouden... mogelijkheden te over. Wie weet kom je erachter zo.
pi_25102709
Nu al gehoortest Ladybos? Die heeft Noah nog helemaal niet gehad voor zover ik weet?

Leuke van uit kleertjes groeien is trouwens, dat er een heleboel leuke kleertjes in maat 62 op hem liggen te wachten die ie nu bijna aan kan

En Anitra wat fijn dat Djulian gezond is verklaard
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 16 februari 2005 @ 08:02:54 #71
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25108398
Djulian gefeliciteerd

Ladybos Myrthe, jij ook gefeliciteerd met je slagen !
Nu alleen nog die rode uitslag zien weg te werken.

Jolie, jij donderstraal
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 februari 2005 @ 08:05:13 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25108410
Mag ik even zeggen dat ik mijn ogen bijna niet geloofde toen ik Jolietje op dat speelgoedauto-ding zag zitten?
Wat is ze enorm, Luchtbel! Enorm lief, groot, bol en stoer! Ik wist echt niet wat ik zag. Het ís een kind. Geen baby!!!!!

pi_25108719
Ik zag in het filpjestopic een onwijs schattig filmpje van Jolie in bad, klopt dat? (is al een tijdje geleden) Geweldig kindje...

Met Noa gaat het ook wel goed!! Ze lacht heel erg veel, net als Noah...en dat tong uitsteken is hier ook populair!! Ze begint ook echt geluidjes terug te maken, die zelfs lijken op 'heyhey' wat we vaak tegen haar zeggen. Heel erg schattig. Ze speelt op dit moment in de box met speeltjes die voor haar hangen, ze beweegt haar handjes er tegenaan en kijkt er écht naar! Ze is gewoon echt aan het spelen, geweldig.

Het slapen gaat weer minder helaas...overdag slaapt ze nog steeds bijna niet behalve als ik haar op m'n buik leg op de bank of met haar ga lopen, in de draagzak o.i.d.
Ik vraag me af of ik haar gewoon in bedje moet leggen en 'laten huilen' tot ze slaapt. Ik vind dat nameljik erg erg erg moeilijk, alleen al om haar vijf minuten te horen huilen. Dan VLIEG ik er weer naartoe.
Wat voor mij de vraag is, is natuurlijk wat het beste voor haar is. En mij lijkt dat dat ze door gaat slapen 's nachts (ze wordt nu gewoon wakker voor drinken en vaak slaapt ze dan met veel moeite pas weer in, vannacht na anderhalf uur heen en weer lopen) en overdag ook genoeg slaap krijgt!

Wat ik nu doe om haar te laten slapen (in slaap komen is het moeilijkste):
- Ik doe haar nu altijd 's avonds al in badje uitgebreid, vindt ze heerlijk. Ze wordt er alleen voor mijn gevoel alleen maar wakkerder door ...
- ik baker haar in
- ik geef haar haar speentje als ze echt niet in slaap komt
- als dat niet helpt geef ik haar nog even de borst, soms wordt ze daar erg slaperig van als het de tweede keer is

en als dat laatste niet helpt ga ik maar met haar rondlopen of leg ik haar bij mij in bed.

Dus nu een vraagje...

Laten jullie je baby'tje weleens huilen om in slaap te komen óf lukt dat vanzelf, óf heb je een ander hulpmiddel, zoals ik?

P.S. Ik weet dat ik vaak hierover gepost heb....als ik in herhaling val moeten jullie het maar zeggen...het feit is gewoon dat het niet overgaat...zelfs niet met inbakeren (wat wel een beetje rust heeft gegeven overigens).
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 09:20:53 #74
81992 Githa
pi_25108974
jolie wat heb jij een mooie ogen

Djulian helemaal gezond wat een goed nieuws

tex,Jordy heeft ook zoveel krampjes gehad en ik kreeg van de vk en kraamzorg de tip, cinebaby van vsm te gebruiken, bij krampjes 3 druppeltjes op een lepeltje en binnen 10 min is het over hier werkt het fantastisch.

Suzanna, ik luister altijd naar het soort huiltje en nu moet ik zeggen dat die van Jordy erg goed te onderscheiden zijn.... wat ook wel eens werkt is zijn mobiel aanzetten in bed, hij is dan vol verbazing waar die beestjes boven zijn hoofd toch steeds vandaan komen, en volgt ze ook echt...... zo geweldig om te zien
Soms is hij ook gewoon aan het driftkikkeren dan wil hij niet in bed, niet bij papa, niet in de box maar alleen uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren bij mama, en daar trappen we dus mooi niet in en na even doorzetten geeft hij het wel op hoor en is bij papa liggen ook wel fijn
Ik probeer het voor mezelf wat makkelijker te maken door er een beetje humor in te gooien wanneer hij zo rood doorlopen ligt te gillen maar zo moet ieder zijn eigen manier vinden.....

Ik kan me goed voorstellen hoor suzanna dat je dit blijft posten, het kan soms zo'n hopeloos gevoel geven
pi_25109066
Wat leuk dat Jordy al zo reageert op z'n mobiel!! Noa ook...maar die heeft m in de box hangen en daar werkt hij meer als stimulatie van wakker-zijn. Ik heb nu het muziekje ook bij haar in bedje liggen, zodat ze een achtergrondmuziekje even heeft wat steeds langzamer gaat...wie weet helpt muziek inderdaad wel!!
Noa heeft inderdaad ook verschillende huiltjes - een moe huiltje, een hongerhuiltje en een 'driftkikkerhuiltje'...(en vast nog wel meer...) en ik begin ze ook steeds meer te onderscheiden. De hongerhuil hoor ik eigenlijk het meeste 's nachts omdat ik het overdag wel door heb als ze honger begint te krijgen.

Bij ons helpt cinababy ook goed tegen krampjes, overigens! En ze vindt het ook lekker...
pi_25109103

Zo hangt ze ook wel vaak in de box...allleen slapen doet ze er niet zo vaak in. Teveel indrukken om haar heen, denk ik.

Deze keer lukte het echter wel!!
pi_25109241
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:54 schreef Suzanna het volgende:

Dus nu een vraagje...

Laten jullie je baby'tje weleens huilen om in slaap te komen óf lukt dat vanzelf, óf heb je een ander hulpmiddel, zoals ik?

P.S. Ik weet dat ik vaak hierover gepost heb....als ik in herhaling val moeten jullie het maar zeggen...het feit is gewoon dat het niet overgaat...zelfs niet met inbakeren (wat wel een beetje rust heeft gegeven overigens).
Suzanna, ik kan me voorstellen dat je het echt als een probleem ervaart, heb ik ook gehad.
Zoals je weet heb ik ook lopen tobben met dat slapen. Nu is het echt helemaal verbeterd.

Ik laat Benthe wel huilen. Sommige kindjes moeten zichzelf in huil slapen. Helaas...
Nu luister ik wel goed wat voor een huiltje het is, vaak is het een beetje jammerig met was tussenpozen, dan valt ze meestal binnen 5 min. in slaap. Heel soms gaat ze krijssen en dan haal ik haar er even uit. Ik probeer dan wat te sussen en geef haar een troostborst. Dan is het vaak met 10 minuten weer over en kan ik haar weer in bed leggen.

Het is even doorbijten. Ga een klusje doen zodat je niet constant het huilen hoort. Dan is het ook langer vol te houden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en wellicht is het boekje van Ria Blom ook iets voor je. Bij het CB zullen ze vast wel een leen exemplaar voor je hebben.
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:53:12 #78
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25109285
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:05 schreef Sugar het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik mijn ogen bijna niet geloofde toen ik Jolietje op dat speelgoedauto-ding zag zitten?
Wat is ze enorm, Luchtbel! Enorm lief, groot, bol en stoer! Ik wist echt niet wat ik zag. Het ís een kind. Geen baby!!!!!

Zit je weer op je stoel inmiddels
Ze was vooral ook enorm trots en blij toen ze de toeter ontdekt had

Suzanna het was niet mijn dochter in bad, ik denk dat het Amber was?
Vervelend dat het slapen niet gaat. Gaat het verder wel goed met d'r of denk je dat ze iets van pijntjes heeft? Ik wil niet heel rottig doen maar ik denk dat ze in de box echt niet zo goed in slaap kan vallen door al die dingen om d'r heen. Te veel indrukken en als ze dan slapen, dan slapen ze meestal niet omdat ze toe kunnen geven aan de slaap maar omdat ze zich afsluiten voor alles om zich heen. Dan slapen ze ook niet echt lekker en dan begint als ze waker worden het hele gedoe weer van voor af aan. Hoe vervelend het ook is, het is gewoon zoeken al kan ik me goed voorstellen dat je ze had gehoopt dat er inmiddels een oplossing was gevonden. Maar echt er komen straks tijden dat het beter gaat. Ik luister zelf overigens ook naar het huiltje, Jolie heeft ook dagen dat ze echt een kwartier huilt voordat ze in slaap valt. Heeft ook te maken met het verwerken van alles wat ze hebben gezien. Misschien moet je echt niet zo veel verschillende dingen proberen. Het is moeilijk maar ik denk dat, als er verder niks met d'r aan de hand is, het antwoord toch echt ligt in rust en liefde. En dan niet alleen rust van weinig dingen, maar ook rust van geest....ook die van jou
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:53:33 #79
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_25109291
texalonia, ik ben maar een leek, maar zou het door het water kunnen komen? bv dat jij in een plaats met hard water(kalk) woont, en je ouders in een plek met zacht water?
dat was iig het eerste wat in mij op kwam. Ik weet verder niet waar jij en je ouders wonen.
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:06:34 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25109436
Zou haar ten eerste gewoon laten liggen Suzanna fopspeen erin wel troosten maar haar gewoon in bed laten dat ze het gevoel krijgt er toch niet uit gehaald te worden. Geen idee maar heb je bv knuffels in haar bed ?? Zou nl het bed heel rustig houden dus weinig indrukken om haar heen.

Als Zoë niet "wil" slapen ga ik meestal rommelen op haar kamertje, beetje was vouwen weer weglopen, commode schoonmaken weer weglopen zo weet ze ik ben in de buurt maar ben er dus ook weer is niet.

Jolie wat zit jij daar stoer
pi_25109521
Stiekemurd: ik heb haar net ook laten huilen en dat was inderdaad zachtjes met tussenpozen...en nu is het stil! Dat is wel vaker gebeurd, dat ze ineens tóch in slaap viel na het huilen. Maar als ze krijst ga ik er snel naartoe en troost ik haar inderdaad...wie kan er nu krijsend in slaap vallen??
Wat je zegt klinkt wel logisch...dat sommige baby'tjes met een huiltje in slaap vallen. Het is inderdaad alleen gewoon moeilijk om aan te horen...

Luchtbel: ze slaapt nu niet meer in de box - ben ik al een tijdje geleden vanaf gestapt. Dit was denk ik twee weken geleden (in de hangmat). Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze daar te veel indrukken heeft. De laatste tijd probeer ik haar structureel in bedje te leggen, maar ze gaat standaard huilen...en daarom had ik toch wat andere dingen geprobeerd als ze écht niet in slaap viel (wat vaaaaaaaak gebeurt). En dat moet ik misschien niet doen...maar ik blijf denken: zou ze niet....
- tóch een vieze broek hebben (ineens)
- tóch nog niet genoeg gedronken hebben
- etc. etc.
Vooral als ze ligt te krijsen...dan voel ik me echt een slechte moeder dat ik haar zomaar in bed heb gelegd. Maar daarna blijkt vaak dat ze geen vieze broek heeft én geen honger...en de krampjes kan ik ook wel goed onderscheiden zo langzamerhand (ze gaan trouwens vaak wel over met cinababy).

Texelonia: ik zat wat jou betreft aan het zelfde te denken als zeeuwse. Het kan misschien óók zijn dat je ouders het water laten koken vóór ze de fles maken? Of misschien kun je beter bronwater gebruiken (spa o.i.d.)? Het kan natuurlijk zijn dat z'n maagje wat gevoeliger is voor een bepaald soort water?
pi_25109572
Rottdog: Ik laat haar inderdaad meestal wel liggen (behalve als ze echt krijst) de laatste tijd, maar met dat speentje kan ik soms de hele tijd heen en weer lopen omdat ze hem eruit floept met haar tongetje en dan gaat huilen omdat hij er niet meer in zit! (dilemma...) Als ik hem dan er weer in doe en de deur dicht doe, gaat ze alweer huilen. Dus de speen helpt niet ECHT (soms ook wel overigens, maar als ze dan wakker wordt en hij valt eruit huilt ze weer).

Over die knuffels: die heb ik eigenlijk in bedje om tegen haar speentje aan te leggen. Ook vindt ze het lekker om een knuffel tegen haar wangetje aan te hebben liggen. Als er niets in ligt gaat ze eerder huilen heb ik het idee...kan dat? (ik weet niet of zulke kleine baby's al hechten aan knuffels of niet?)
pi_25109658
Je moet het zo simpel mogelijk houden Suzanna. Precies wat Luchtbel beschrijft. Juist door al die indrukken, worden ze onrustig. Als je Noa uit bedje haalt en rond gaat lopen, dan doet ze weer indrukken op en wordt ze allert en juist wakkerder. Blijf dan gewoon in de slaapkamer, helemaal donker en leg haar dan weer terug. En inderdaad zonder mobiel boven haar hoofd en knuffeltjes. Het kan goed zijn dat ze dan weer huilt. 't Is echt heel moeilijk.

Ik denk zelf dat je nu even de komende 14 dagen een vast dag ritueel moet maken. Je zult zien dat de rust terugkeerd. Juist door elke keer een andere slaapplek te maken, kunnen ze ook onrustig worden.

Je kan ook altijd even naar inloopspreekuur van het CB en overleggen met de verpleegkundige.
Succes ermee!!!!!
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:35:33 #84
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25109785
Tex heeft Noah geen gehoortest gehad?? vreemd, is volgens mij standaard, zeker weten doe ik het niet hoor.
en ik kijk echt raar van dat Noah bijna uit mt 56 gegroeid is ik vergeet ff dat hij stukkie kleiner is als Maxim, die zit al 4 weken in mt 62

gisterenavond ging maxim echt niet slapen, hij wou alleen maar bij mij zijn, heel lief natuurlijk maar ook erg vermoeiend stiekum. hij was toch wel wakker geweest van 19.15 tot 23.30 ong, gevolg was wel dat hij vannacht tot 5 uur sliep en dus maar 1 x kwam. 2 dagen geleden kwam hij 2 nachten ineens 2 x, dat sloopt je wel best wel maar goed, als hij honger heeft heeft hij honger he

ik begin wel lichtelijk te panieken zo ong, over 4 1/2 week moet ik weer gaan werken en moet maxim dus met zn papa blijven en een oppas (als ik die ooit kan vinden), maaaaaaar ik ben de enigste nog steeds die maxim stil kan krijgen. zn papa durft maar amper een half uur met hem alleen te blijven, want als hij gaat huilen krijgt hij hem niet stil. iemand een idee hoe ik dat moet gaan doen?? of zal dat nog wel goed komen de komende 4 weken??
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 februari 2005 @ 10:39:56 #85
13151 crew  Rewimo
pi_25109829
Past papa een shirt van jou? Zo nee, dan pas jij vast wel een shirt van hem. Draag dat een poosje zodat jouw geur erin trekt. Kijk dan eens of het papa lukt om hem stil te krijgen als hij dat shirt aanheeft. Klinkt een beetje omslachtig maar als dat werkt heb je in elk geval resultaat en misschien lukt het papa dan een poosje later ook wel om hem te troosten zonder dat shirt.
pi_25110059
Dank je wel voor jullie opmerkingen, Githa, Rottdog, Stiekemurd, Luchtbel!
Siekemurd...ik denk dat ik je advies maar ga opvolgen.
Nog een vraagje...Noa slaapt volgens mij best licht, want als ze eenmaal slaapt moet ik echt geen enkel geluid maken want daar schrikt ze wakker van. Ik ging net douchen (zo zachtjes mogelijk) en de douche is tegenover haar kamertje (we hebben een klein driekamer appartementje)...zodra ik ging douchen begon ze te huilen. Gisteren ging ik stofzuigen en ze begon te huilen. Etc. Ec.
Is het dan niet juist goed om wat achtergrondgeluiden te hebben? Bijvoorbeeld zo'n Baby-Ei die geluiden kan maken?

Ik vraag me ook af of ik dan ook op vaste tijden de deur uit zou moeten om boodschappen te doen. Want in de wagen gaat ze meestal heerlijk slapen, maar ik ben niet lang genoeg weg om de twee/drie uur vol te maken die ze nodig heeft, en zodra ik thuis ben is ze weer wakker.
Hoe doen jullie dat?

Martineke: Noa past nog steeds in maat 56 ... Sommige pakjes doe ik niet meer aan maar er zijn er veel die ze nog past! In het begin verdronk ze er bijna in (net als Noah). En Noa is nu alweer 9 weken! Hoe oud is Maxim precies nu?
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:04:00 #87
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25110156
Suzanna, als ik ga douchen moet Stella ook vaak huilen. Weet niet wat dat is, het lijkt wel net als met het avondeten. Met stofzuigen heb ik weer geen last, daar slaapt ze doorheen.

Wij laten Stella ook af en toe huilen en luisteren dan ook naar hoe het klinkt. We proberen haar nu namelijk na de voeding van 20.00 uur in bed te krijgen en dan huilt ze ook heel even. Maar daarna slaapt ze heel goed door en komen wij ook een beetje bij. Ze ligt dan wel in haar bedje met de gordijnen dicht. En als ze na 5 minuten nog huilt troosten we haar, maar doen niet het licht aan of halen haar niet uit bed.

Overdag moet ik zeggen dat ze nog niet zo'n vast ritme heeft, maar dat vind ik ook niet zo erg. Als ik zie dat ze moe wordt, leg ik haar in bed. En anders gaat ze zelfs slapen waar ze wil.
pi_25110208
Suzanna, ik denk als je een vast ritme wilt maken, dan zul je je even af moeten zonderen van de buitenwereld. Doe je boodschappen gewoon 's avonds als je man thuis is en overdag zoveel mogelijk een ritme opvolgen in voeden, spelen/knuffelen, slapen. Na die 14 dagen (misschien wel wel eerder) zou je weer weg kunnen gaan. Belangrijkste is dat ze een goed ritme krijgt.

Ik heb nooit echt stil gedaan voor Benthe, ze moet maar aan de geluiden wennen.
Dat van dat lichte slapen herken ik wel. Dat was ook het probleem bij Benthe, het niet diep slapen en uit zichzelf inslapen. Sowieso worden veel babietjes na 50 min. weer even wakker. Benthe ook. Ze huilt dan even en vervolgens valt ze weer in slaap.
pi_25110265
Huilt Stella 's nachts ook nog om eten? Of slaapt ze lekker door?
IK heb het idee dat Noa 's nachts echt nog eten nodig heeft (in tegenstelling met wat mijn zus zei, dat het niet nodig is om baby's na twee maanden 's nachts nog te voeden), want het huiltje is ook écht een hongerhuiltje. Het probleem is alleen dat ze rond 10/11 uur voor de laatste keer voeding krijgt (na het badje) en dan meestal maar tot half vijf/vijf uur slaapt. En vaak zelfs nog minder.
Dat zou niet zo erg zijn, als ze daarna maar lekker zou gaan slapen. Maar meestal wordt ze daarna helemaal wakker, ook al doe ik geen licht aan etc.

Is het een idee om haar nu al een fles pap te gaan geven 's avonds of kan dat echt niet? Ik dacht dat vier maanden daarvoor wel normaal was...maar dat duurt nog zo lang!
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 11:13:18 #90
81992 Githa
pi_25110299
ja precies stiekemurd
Ik ga ook gewoon door met wat er moet gebeuren terwijl Jordy slaapt, anders kom ik helemaal nergens meer aan toe.
Ik geloof dat hij zelfs niet eens echt heeft moeten wennen aan de geluiden omdat we vanaf dag 1 gewoon op zijn kamertje stonden te stofzuigen terwijl hij sliep.
pi_25110346
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:07 schreef Stiekemurd het volgende:
Suzanna, ik denk als je een vast ritme wilt maken, dan zul je je even af moeten zonderen van de buitenwereld. Doe je boodschappen gewoon 's avonds als je man thuis is en overdag zoveel mogelijk een ritme opvolgen in voeden, spelen/knuffelen, slapen. Na die 14 dagen (misschien wel wel eerder) zou je weer weg kunnen gaan. Belangrijkste is dat ze een goed ritme krijgt.
Is het niet ongezond om 14 dagen binnen te blijven voor Noa? Ik bedoel ... frisse lucht lijkt me wel heel goed voor haar ook juist.
Overigens gaan we elke zondag weg - met de trein naar Brabant. Klinkt misschien raar, maar dat is omdat we daar naar vrienden gaan waar we samen bijbelstudies mee hebben. We willen erg graag in die buurt gaan wonen, ook om deze reden (hebben geen auto en rijbewijs )
Zou die grote reis ook haar hele ritme in de war kunnen schoppen denk je? In ieder geval kan ik natuurlijk proberen om haar daar ook elke keer weer in haar wagentje te leggen om te slapen en tussendoor lekker wakker te laten zijn.

Pff...wat ben ik allemaal aan het posten zeg....er komen wel veel vragen boven naar aanleiding van jullie reacties. Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik het topic aan het volposten ben )
Ik ben bang dat als ik niet ALLES vraag waar ik mee zit, ik weer ergens vastloop terwijl ik goed op weg ben bijvoorbeeld.
pi_25110379
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:13 schreef Githa het volgende:
ja precies stiekemurd
Ik ga ook gewoon door met wat er moet gebeuren terwijl Jordy slaapt, anders kom ik helemaal nergens meer aan toe.
Ik geloof dat hij zelfs niet eens echt heeft moeten wennen aan de geluiden omdat we vanaf dag 1 gewoon op zijn kamertje stonden te stofzuigen terwijl hij sliep.
Githa: in het begin ging het slapen juist heel goed bij Noa. Ik weet niet waar het 'fout' is gegaan...want in het begin sliep ze overal doorheen, ook door stofzuigen etc.
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:22:41 #93
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25110442
Suzanna, waarom vraag je die vrienden niet om naar jullie toe te komen i.p.v. andersom?

Geluid maken is inderdaad een kwestie van gewenning. Dat "stilletjes douchen" zou ik dus echt niet meer doen. Ze wennen er wel aan, heus, als je maar volhoudt !
... ♥ ik mis je ♥
pi_25110466
Suzanna, ik denk echt dat je er éérst voor moet zorgen dat die kleine meid een ritme krijgt en leert inslapen en diep slapen. Dan maar een zondag niet treinen etc. Tuurlijk frisse lucht is goed. Die 14 dagen is ook maximaal, als je merkt dat Noa er goed op reageert zou je uiteraard na een week naar buiten kunnen.

Het belangrijkste is ook dat je haar dit gaat aanleren in een vaste slaapplek. De rest komt later wel.

En die opmerking van je zus snap ik echt niets van. Ieder kindje is verschillend. Benthe is nu bijna 3 maanden en komt de ene nacht niet en de andere nacht 2 keer..... Jouw kindje geeft aan wanneer ze door wil slapen en niet omdat jij dat zo graag wilt.

Het slapen en voeden heeft zoveel verband met elkaar!!!!

Ik zou sowieso dit ook met CB overleggen hoor! Misschien hebben zij ook nog andere tips, tenslotte zijn zij gespecialiseerd in dit soort "problemen".

nou ja zeg, dat ik ooit nog een tip over slapen bij iemand anders kan geven, paar weken geleden zat ik zelf met mijn handen in mijn haar
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:26:15 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25110507
Oh ja, over die nachtvoeding: mijn overbuuf geeft nog steeds nachtvoeding, haar dochter is nu 7 maanden. Niet om je te ontmoedigen, maar sommige baby's hebben dat nodig, volgen hun eigen schema, etc. etc.
Enne ... niet altijd denken dat andere mensen het wel zullen weten ("je zus zei zussemezo").
In babyland zijn er ALTIJD veel VRAAGTEKENS. Elk baby'tje is nu eenmaal uniek. En da's maar goed ook
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:31:08 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_25110588
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:45 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Net als Glenn dus

Glenn heeft afgelopen week al z'n 1e geld verdiend: Ik had hem 5 Euro beloofd als ie zelfstandig een grote bal de box uit zou krijgen en afgelopen maandag terwijl ik stond te koken hoorde en zag ik dus een bal uit de box stuiteren
Hij krijgt van mij 10 euro als hij binnen een jaar: "Ajax is geweldig" kan zeggen.
Lekker douchen!
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:33:08 #97
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_25110627
Texelonia, in Utrecht doen ze (volgens mij) vanaf 1 januari 2005 de gehoortest een paar dagen na de geboorte. Kindertjes die voor die tijd zijn geboren vallen nog in de oude regeling en krijgen hun eerste gehoortest tussen de 9 en 13 maanden. Melvin krijg 28 februari pas zijn eerste gehoortest, hij is dan 11 maanden. Vraag het anders even na bij het CB voor de zekerheid.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_25110751
phluphy: ze wonen allemaal in brabant...en wij hebben zo'n klein appartementje dat ze niet allemaal hierin passen ... maar ach, één keer overslaan is ook niet erg. Voor de rest vind ik wel dat af en toe weggaan met Noa wel moet kunnen.
En inderdaad is elk baby'tje uniek...gelukkig maar!!!
Gelukkig is het niet abnormaal o.i.d. dat Noa dus nog 's nachts wil drinken!! Ik zou ook nooit luisteren naar iemand die zei dat ik dat dan maar moet negeren...maar toch ga je er wel door twijfelen.

Stiekemurd: ik ben blij DAT je advies kan geven!! Hopelijk werkt het bij mij net zo goed als bij Benthe. En Noa is nog maar 9 weken...dus tijd genoeg om nog te gaan wennen aan een nieuw ritme.
Helaas word je door allerlei advies-bronnen altijd weer aan het twijfelen gebracht aan het één of ander. Maar ik ben van plan om echt een ritme overdag te gaan vasthouden, en ik laat wel weten of het werkt!

Even als noot:Noa sliep na het 'in slaap huilen' vanaf half tien (grove gok) tot ongeveer half elf o.i.d. en werd toen wakker van het douchen. Daarna heb ik haar speentje er nog even in gestopt en het muziekje aan gedaan omdat ze klaarwakker was. Nu slaapt ze alweer een uur!
Zegt natuurlijk nog niets, maar het geeft de burger wel moed zegmaar.
pi_25110782
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 11:33 schreef Jambo het volgende:
Texelonia, in Utrecht doen ze (volgens mij) vanaf 1 januari 2005 de gehoortest een paar dagen na de geboorte. Kindertjes die voor die tijd zijn geboren vallen nog in de oude regeling en krijgen hun eerste gehoortest tussen de 9 en 13 maanden. Melvin krijg 28 februari pas zijn eerste gehoortest, hij is dan 11 maanden. Vraag het anders even na bij het CB voor de zekerheid.
Wat raar dat die nieuwe gehoortest nog niet wordt toegepast? Noa heeft in de tweede week ongeveer een gehoortest gehad, heel simpel en snel (en hij was gelukkig goed). Ik dacht dat dat al lang zo was...blijkbaar niet! (maar ja, ik ben dan ook nog maar net moeder )
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:46:32 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25110865
Geen idee of het water bij mijn ouders harder/zachter is dan bij ons. Wij wonen in Utrecht, en mijn ouders in Amsterdam. Wij maken de voeding altijd met gekookt water, en mijn ouders ook. Het gekke is alleen wel, dat ie er bij ons niet altijd last van heeft. Nu toevallig een tijdje wel, al is het nu ook weer minder dan vorige week. Maar soms heeft ie er ook een tijd helemaal geen last van. Ik heb alleen geen idee wat we dan anders doen...?

Dat cinebaby ga ik zeker wel proberen in elk geval. Dat spul wat Catootje had getipt hebben we ook nog niet geprobeerd, vooral vanwege de prjs, einde van de maand, etc...
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:35 schreef Martineke het volgende:
Tex heeft Noah geen gehoortest gehad?? vreemd, is volgens mij standaard, zeker weten doe ik het niet hoor.
en ik kijk echt raar van dat Noah bijna uit mt 56 gegroeid is ik vergeet ff dat hij stukkie kleiner is als Maxim, die zit al 4 weken in mt 62
Of ze moeten het in het ziekenhuis hebben gedaan, maar daar heeft ie maar 1 week gelegen. Bij het cb hebben ze het niet gedaan... Misschien volgende keer dan ofzow? Al is voor ons wel duidelijk dat ie niet doof is, hij reageert al vanaf het begin op onze stemmen, of schrikt van onverwachtse geluiden enzow
En Maxim was bij de geboorte al groter dan Noah toen Noah heeft maat 50 zelfs nog aan gehad, alleen daar hadden we bijna geen kleertjes van gekocht.
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')