abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48219231
Ik heb ook veel voorgezaaid. De dingen die wel opkomen zijn: sla, bietjes, lathyrus, tomaten.

De dingen die niet goed opkomen zijn de snijbonen, pronkbonen en sperziebonen. Nog eventjes geduld hebben, denk ik.

Vanochtend aardbeienplantjes, een druif, uitjes en aardappels in de moestuin gezet. Jeetje wat was de grond droog zeg.

De tuinbonen die ik al een tijdje geleden gelegd heb worden opgegeten ofzo er zijn er maar heel weinig opgekomen.

O ja, ik heb ook nog prei geoogst. Die gaan we vanavond lekker opeten. Ik had wel moeite om ze uit de grond te krijgen.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:15:11 #242
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_48232155
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef assepoes het volgende:
(...)De tuinbonen die ik al een tijdje geleden gelegd heb worden opgegeten ofzo er zijn er maar heel weinig opgekomen.
Vraat, vrees ik...
quote:
O ja, ik heb ook nog prei geoogst. Die gaan we vanavond lekker opeten. Ik had wel moeite om ze uit de grond te krijgen.
Even de riek eronder zetten en opwippen.

Ik heb vanmiddag geprobeerd van die netten over gezaaid goed te spannen. Wát een drama, die netten! Het blijft voor geen meter zitten, kruipt op etcetera
Binnenkort eens ander soort net kopen. Dit is meuk.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 12 april 2007 @ 10:37:56 #243
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48247487
ik vandaag weer eens naar Vreeken voor radijs en bleekselderij zaad.
Ik heb alleen geen bakken meer om voor te zaaien alleen nog perspotjes
pi_48248933
Ik bedacht me gisteren dat je ook dingen (kleine plantjes dan) kunt voorzaaien in eierdozen.
Het is praktisch hetzelfde materiaal als die pers/turfpotjes, en kost lekker niks.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:33:42 #245
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48282273
ik ga iig weer aan de slag van het weekend!! het wordt lekker weer dus veel sproeien en das lastig want mijn mannetje heeft het megadruk op het land......en ik woon net iets te ver weg om het zelf te doen
  zondag 15 april 2007 @ 13:40:46 #246
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48346358
zooo weer het hele weekend in de tuin bezig, met dit weer....Heerlijk.

Mijn spinazie groeit goed, nog een paar weekjes en dan jammie! Er komen een paar erwten op dus ik heb nog wat extra voorgezaaid in bakjes die kan ik er nog bij zetten. Verder zijn de peulen, wortelen en rode kool gezaaid en heb ik gister aardbeiplanten geplant. Vandaag eindelijk de topinamboer erin. Verder snijbonen en gewone bonen voorgezaaid en een stapeltje kruiden, ben benieuwd.....
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:38:16 #247
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48409781
niemand die zijn moestuinperikelen wil delen???
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:13:26 #248
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_48410961
Ik ben nog voor een groot deel met de grondbewerking bezig. Gisteren wel al wat sla en bloemkool gepoot.

Grond is kurkdroog, en dan krijg je van die kluiten.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:32 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_48412231
Ik heb nu in de huiskamer in zo'n minikweekkasje wat tomatendingen staan, maar ze groeien bijna het kweekkasje uit. Kan ik ze nu al in de open grond zetten of kan ik ze beter verpotten naar een wat grotere pot en nog even binnen houden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:24:13 #250
66422 dutch-mamma
pi_48413327
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:38 schreef becky27 het volgende:
niemand die zijn moestuinperikelen wil delen???
Witte kool en spruitjes geplant, net als reuzenuien en zilveruien (dank u wel, Ranzijn).

Ben helaas flink ziek momenteel dus er komt weinig uit mijn handen. Morgen even sproeien en de slakkenkorrels controleren, en that's it.

Geen zorgen, komt wel weer goed binnenkort
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:12:19 #251
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48430284
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:52 schreef Troel het volgende:
Ik heb nu in de huiskamer in zo'n minikweekkasje wat tomatendingen staan, maar ze groeien bijna het kweekkasje uit. Kan ik ze nu al in de open grond zetten of kan ik ze beter verpotten naar een wat grotere pot en nog even binnen houden?
ik zou ze overzetten in een andere pot, heb ik ook gedaan met de courgetteplant, het kan in de volle grond nog erg koud worden
pi_48432665
ik heb dit jaar voor het eerst tomaatjes in een minikweekkasje in de huiskamer gezet, maar dat is geen succes geworden. Dus ik struin wel weer naar de markt om plantjes.
Mijn aardbeien staan vol in bloei en de bloemkool komt ook eindelijk schot in.
Verder heb ik op dit moment alleen nog maar veldsla en krulsla staan en natuurlijk peterselie en bieslook in mijn kruidenkasje.
Wat ik sowieso nog wil zaaien/ planten....zijn dille, paprika, boontjes en natuurlijk tomaatjes.
Aangezien mijn tuintje niet zo heel groot is kan er niet zoveel in, maar dat is een kwestie van een beetje inplannen, als het een geoogst is kijken wat ik ervoor in de plaats kan zetten.
this bitch bites
  dinsdag 17 april 2007 @ 23:48:16 #253
66422 dutch-mamma
pi_48442797
Ja, het valt me tegen wat er over is van mijn tomatenzaaisel... het kan werkelijk niks hebben!!!

Er zijn 2-3 plantjes die ovelrevingskans hebben. Uit dat hele zakje zaad!
pi_48446340
Zijn hier ook mensen met fruitbomen?
Ik heb afgelopen jaar twee appelbomen, een kersenboom en een pruimenboom gekregen van mijn opa die ging verhuizen en ze zitten allemaal vol in de bloesem dus ze hebben het allemaal gered.
Maar volgens mij moet er nu ongeveer iets gedaan worden tegen schimmel en ongedierte en weet ik wat allemaal maar ik ben een echte tuinnoob dus ik weet niet goed wat ik er mee moet.
Heb uiteraard opa al gevraagd maar die is nog van de oude stempel: spuit maar een berg gif dan komt het wel goed. En eigenlijk wil ik dat het liefst voorkomen.
Mijn vraag is dus: Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik lekker van mijn eigen, onbespoten fruit kan genieten straks?
Moet ik überhaupt wel iets doen nu of kan ik het gewoon lekker laten gaan en hoef ik pas in te grijpen als het mis dreigt te gaan?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48446668
Ik heb jaren terug 2 pruimenbomen gehad en er nooit iets aan gedaan en toch lekkere pruimen. Wel stikte het er altijd van de wespen rond de bomen, maar daar kun je bvb wespenvangers voor hangen. Of je kunt er ook iets van kruiden rond planten die het ongedierte weghoudt.

http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=121
this bitch bites
  woensdag 18 april 2007 @ 07:42:03 #256
66422 dutch-mamma
pi_48446915
quote:
Op woensdag 18 april 2007 04:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn hier ook mensen met fruitbomen?
Ik heb afgelopen jaar twee appelbomen, een kersenboom en een pruimenboom gekregen van mijn opa die ging verhuizen en ze zitten allemaal vol in de bloesem dus ze hebben het allemaal gered.
Maar volgens mij moet er nu ongeveer iets gedaan worden tegen schimmel en ongedierte en weet ik wat allemaal maar ik ben een echte tuinnoob dus ik weet niet goed wat ik er mee moet.
Heb uiteraard opa al gevraagd maar die is nog van de oude stempel: spuit maar een berg gif dan komt het wel goed. En eigenlijk wil ik dat het liefst voorkomen.
Mijn vraag is dus: Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik lekker van mijn eigen, onbespoten fruit kan genieten straks?
Moet ik überhaupt wel iets doen nu of kan ik het gewoon lekker laten gaan en hoef ik pas in te grijpen als het mis dreigt te gaan?
Ik tuinier sinds 1991, en heb ik elke tuin fruitboompjes gezet. Nooit heb ik er wat extra's mee/aan gedaan en het ging prima!
Dus: laat de natuur zijn gang maar gaan!
pi_48462498
Mooi dan doe ik voorlopig niets.
Nog tips waar ik op moet letten?
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 19 april 2007 @ 10:30:28 #258
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48494158
bij mijn tomatenzaaisel kwam ook niets uit. vind ik an sich niet erg, heb het gehad en lust geen tomaten
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:06:46 #259
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48535185
Dutch mamma hoe gaat het nou, van het weekend weer in de tuin of lukt dat nog niet?
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:41:23 #260
66422 dutch-mamma
pi_48545213
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:06 schreef becky27 het volgende:
Dutch mamma hoe gaat het nou, van het weekend weer in de tuin of lukt dat nog niet?
Nee, ik ben dit weekend weg. Ik ga maandag wel weer sproeien.
Heb woensdag wel wat gedaan (sproeien, wat kruiden planten), maar héél langzaam en voorzichtig.
Woensdag wil ik voorgezaaide dingen brengen, want sommigen groeien al echt hard! Tikkie vroeg nog, maar na dinsdag denk ik dat ik het wel kan wagen (ik heb weermannen m/v in mijn vriendenkring ).
pi_48749196
Vandaag veel verspeend. Afrikaantjes, sla, tomaten.

Vanavond naar de tuin om te sproeien. Ik ben benieuwd hoe het erbij staat. Ik gooi ook de cougettes de grond in, want ze worden veel te groot. Ik hoop alleen dat mei dan ook zacht blijft.
  donderdag 26 april 2007 @ 22:22:41 #262
66422 dutch-mamma
pi_48755542
Fuck...

Blijkt dus dat we NIET mogen sproeien daar. Je moet het water in tonnen spuiten en dan met de gieter eruit halen. Ach ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan...

Ik kan de lichaamsbeweging wel gebruiken, maar leuk is anders...
  vrijdag 27 april 2007 @ 08:47:04 #263
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48765869
ik had dat ook met de courgettes................zitten nu in een grotere pot
pi_48769576
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:22 schreef dutch-mamma het volgende:
Fuck...

Blijkt dus dat we NIET mogen sproeien daar. Je moet het water in tonnen spuiten en dan met de gieter eruit halen. Ach ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan...

Ik kan de lichaamsbeweging wel gebruiken, maar leuk is anders...
Ik moet het ook met gieters doen en de sloot zit een eindje weg. Ik gebruik de regenton die ik op een karretje zet en vul met water. Dan naar de tuin en vanuit de ton weer met gieters de tuin bewateren.

Ook er omslagtig he? Soms heb ik wel 300 liter water nodig om de tuin goed nat te krijgen. Dat zijn 30 volle gieters.

Je mag bij ons wel sproeien, maar alleen op bepaalde tijden en je moet dan zelf een pomp op benzine hebben en een hele lange slang.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:00:51 #265
66422 dutch-mamma
pi_48770058
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef assepoes het volgende:

[..]

Ik moet het ook met gieters doen en de sloot zit een eindje weg. Ik gebruik de regenton die ik op een karretje zet en vul met water. Dan naar de tuin en vanuit de ton weer met gieters de tuin bewateren.

Ook er omslagtig he? Soms heb ik wel 300 liter water nodig om de tuin goed nat te krijgen. Dat zijn 30 volle gieters.

Je mag bij ons wel sproeien, maar alleen op bepaalde tijden en je moet dan zelf een pomp op benzine hebben en een hele lange slang.
Jij moet het uit de sloot halen? Mijn god... ik klaag niet meer...!
Wij hebben kranen op het volkstuincomplex... En mogen het water in onze regenton spuiten.

Mij ontgaat het voordeel van het water eerst in de ton spuiten en dan met een gieter uitgieten t.o.v. rechtstreeks spuiten, maar goed, ik zie zaken wel vaker te simpel...

Anyway... verder staat de boel er mooi bij! Alleen de gezaaide komkommers, die in voorgezaaide staat zo mooi waren opgekomen, lijken een klap te hebben gekregen...
Morgen even checken of ze het alsnog hebben gered.

Vraagje: iemand een idee of je online bonenplantjes en zo kan bestellen? Ik kan ze in Almere nergens vinden (wel tuinbonen maar die lusten we niet)...
pi_48771792
Ik zou gewoon bonen leggen zoals ze dat noemen,of alsnog thuis even voorzaaien. Zo gebeurd en ze doen het eigenlijk altijd. Soms moet je ze wel 3 keer leggen voordat ze opkomen, vandaar dat ik het nu meestal thuis doe.

Waarom wil je ze trouwens bestellen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 12:38:31 #267
66422 dutch-mamma
pi_48773637
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:50 schreef assepoes het volgende:
Ik zou gewoon bonen leggen zoals ze dat noemen,of alsnog thuis even voorzaaien. Zo gebeurd en ze doen het eigenlijk altijd. Soms moet je ze wel 3 keer leggen voordat ze opkomen, vandaar dat ik het nu meestal thuis doe.

Waarom wil je ze trouwens bestellen?
.

Ik heb tot 3x toe sperziebonen voorgezaaid. Binnen, buiten, opkomen ho maar...

Bestellen: omdat ik in Almere van alles kan kopen qua groenteplantjes en zo, behalve sperziebonenplantjes. Even naar elders gaan is helaas een beetje een probleem wegens geen vervoer dus ik bestel wel meer online. Ook mijn fruitboompjes heb ik online besteld. Goeie ervaringen mee (behalve met Bakker Hillegom).
pi_48774516
Sperziebonen moet je niet te nat laten worden anders verrotten in de aarde. De aarde moet licht vochtig zijn. Probeer het nog eens! Nu kan het zelfs gewoon buiten. Succes.

Bonenplantjes worden volgens mij niet te koop aangeboden en anders misschien vanaf half mei pas, aangezien dat de beste tijd is, omdat er dan geen kans meer op vorst is. Bonenplanten kunnen absoluut niet tegen vorst.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:12:18 #269
66422 dutch-mamma
pi_48774837
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:03 schreef assepoes het volgende:
Sperziebonen moet je niet te nat laten worden anders verrotten in de aarde. De aarde moet licht vochtig zijn. Probeer het nog eens! Nu kan het zelfs gewoon buiten. Succes.

Bonenplantjes worden volgens mij niet te koop aangeboden en anders misschien vanaf half mei pas, aangezien dat de beste tijd is, omdat er dan geen kans meer op vorst is. Bonenplanten kunnen absoluut niet tegen vorst.
Okee, ik heb nog een handje... Laatste kans!

Je hebt gelijk wat de vorstkans betreft, maar je wordt al sinds half april ook doodgegooid met meloen-, komkommer-, paprika-, peper- en andere gevoelige plantjes, en petunia's en zo. En ik zie de komende weken echt geen nachtvorst aankomen met dit maffe weer (IJsheiligen zijn toch 11-14 mei?).

Verder weet ik dat ze elders wel worden verkocht op markten en tuincentra, maar ja, helaas tikkie te ver weg voor mij (toch wel lastig af en toe, geen auto... ) En Ranzijn had tuinbonen, maar die lusten we niet

Ik ga nog een poging wagen, en anders kwak ik er wel wat anders in
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:07:07 #270
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_48779428
Volgens mij hebben ze in dat grote tuincentrum in Doemere wél bonenplantjes hoor. Ben daar van de week nog geweest.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:14:13 #271
66422 dutch-mamma
pi_48781888
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:07 schreef Xebber het volgende:
Volgens mij hebben ze in dat grote tuincentrum in Doemere wél bonenplantjes hoor. Ben daar van de week nog geweest.
Da's Ranzijn, die had laatst ook tuinbonen! Is alweer 2 weken geleden dat ik daar was, maar ik ga er morgen sowieso even kijken! Fijne winkel vind ik dat trouwens, net als Overvecht!
  zondag 29 april 2007 @ 01:28:31 #272
66422 dutch-mamma
pi_48822331
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:14 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Da's Ranzijn, die had laatst ook tuinbonen! Is alweer 2 weken geleden dat ik daar was, maar ik ga er morgen sowieso even kijken! Fijne winkel vind ik dat trouwens, net als Overvecht!
Vandaag even langsgeweest... Tuinbonen dus. Toch maar 4 gekocht (misschien lusten we ze wel van eigen klei )

Verder gezwicht voor een zakkie bruine bonenzaad (bruine bonen dus ) en snijbonen. Nu is het een mooi moment om te zaaien. Volgens de verpakking is dat het best in mei, maar dat was vast gedrukt vóór het Al Gore-klimaat toesloeg

Ik had afgelopen maanden komkommer voorgezaaid. Was prachtig gekiemd, heb ik vervolgens laten afharden op het balkon (1 hoog, niet te dramatisch dus). Maar toen ik het vorige week in de volkstuin overzette, was het metéén einde verhaal. Van de 10 prachtig ontwikkelde plantjes is er eentje (met moeite) overgebleven, de rest is enorm doodgegaan. En ik heb ze netjes water gegeven, en zo, en het huidige weer is als een warme julimaand dus de kou is het ook niet... Jammer...
pi_48825196
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik had afgelopen maanden komkommer voorgezaaid. Was prachtig gekiemd, heb ik vervolgens laten afharden op het balkon (1 hoog, niet te dramatisch dus). Maar toen ik het vorige week in de volkstuin overzette, was het metéén einde verhaal. Van de 10 prachtig ontwikkelde plantjes is er eentje (met moeite) overgebleven, de rest is enorm doodgegaan. En ik heb ze netjes water gegeven, en zo, en het huidige weer is als een warme julimaand dus de kou is het ook niet... Jammer...
Behalve dan dat de nachttemperatuur veel lager is dan in juli...
  zondag 29 april 2007 @ 21:34:16 #274
66422 dutch-mamma
pi_48849763
quote:
Op zondag 29 april 2007 07:36 schreef assepoes het volgende:

[..]

Behalve dan dat de nachttemperatuur veel lager is dan in juli...
Maar toch ook abnormaal hoog voor de tijd van het jaar... Komt overeen met minima van begin juni (ik ben eigenwijs, maar ik ben redelijk thuis in klimatologie)

Ik vermoed dat ze de volle zon (ondanks wat wennen op het balkon) een beetje teveel ineens vonden...
pi_49328024
Typisch dat hier veel mensen slechte ervaringen hebben met tomatenzaadjes, bij mij gaan ze super! Had vrij royaal gezaaid met de gedacht dat ze toch niet allemaal op zouden komen, nu zit ik met 14 plantjes
  woensdag 16 mei 2007 @ 13:09:00 #276
66422 dutch-mamma
pi_49439346
De bruine bonen en sperziebonen komen boven de grond!

De eerste sla is bijna plukklaar (volgens mij is het lollo bianco, het komt uit een setje van 6 gemengde planten).
Telkens als we in de tuin zijn, vinden we enorme radijzen en lekkerrrrr dat ze zijn!
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 13:29:44 #277
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:04:14 #278
66422 dutch-mamma
pi_49453027
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:29 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb al 1 aardbei

Pas op dat je je niet over-eet...

Ik heb alleen nog maar witte bloemetjes...
pi_49458831
Hier staan nu:

Worteltjes (4 regels)
Aardbeien (6 plantjes, vanaf vorig jaar, dus al met uitgroeiien)
2x tomatenplant
1x courgetteplant
Edit:
Er staat ook nog een appelboom en een frambozenplantje, maar die zal nog beter moeten groeien...

Die aardbeien doen het erg goed, zijn veel bloemetjes aangekomen en ze groeien nu volop
Tomaten gingen vorig jaar ook goed, eens kijken wat het dit jaar wordt.
Ik zou m'n moestuin eigenlijk weer wat groter moeten maken, maar dat betekent dan gras omspaaien...en daar heb ik natuurlijk weinig zin in. En ook wat minder de tijd voor nu, met een scriptie enzo...

[ Bericht 8% gewijzigd door Ikook op 16-05-2007 22:25:27 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 22:18:37 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49461041
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:04 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Pas op dat je je niet over-eet...

Ik heb alleen nog maar witte bloemetjes...
ja maar jij hebt al radijsjes, die zijn bij mij nog maar twee blaadjes groot (en over de worteltjes zal ik maar niet eens beginnen )
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 22:20:14 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49461104
en nog even een noodkreet van deze kant.
mijn bessenstruik krijgt rare rode blaren op de bladeren. het blijkt dat er luis in zit.
ik knip nu steeds aangedane bladeren eruit, maar hoe bestrijd ik dit?
die enorme vracht bessen die er nu aan hangt moet nog wel eetbaar blijven.
pi_49461371
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
mijn bessenstruik krijgt rare rode blaren op de bladeren. het blijkt dat er luis in zit.
Al geprobeerd met brandnetels te laten trekken in water en met het aftreksel de plant bespuiten?
Ik weet trouwens niet of dat bij alle struiken kan
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:41:44 #283
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49462086
ik zal eens wat fotos plaatsen
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 22:41:52 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49462094
ik heb geen brandnetels (verdorie, was ik net blij dat mijn tuin eindelijk onkruidvrij was, heb ik het weer nodig )
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:43:21 #285
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49462170
1 liter water, een lepel spiritus en een lepeltje groene zeep. Daarmee spuiten dan gaan die luizen de pijp uit.
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 22:45:46 #286
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49462280
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
1 liter water, een lepel spiritus en een lepeltje groene zeep. Daarmee spuiten dan gaan die luizen de pijp uit.
ja dat weet ik, dat werkte voor mijn rozen perfekt. maar zijn de bessen daarna nog te eten?
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:47:56 #287
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49462397
Weet ik niet eigenlijk
Anders moet je iets biologisch halen, spruzit ofzo
Saartje
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:57:37 #288
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49462862
Tuin van mijn lief

Mijn moestuin bij mijn vriend

foto's zijn wat ouder, van drie of vier weken terug
spinazie is al geoogst, erwten en peultjes groeien goed, 16 slaplantjes zijn uitgezet, rode kool moet uitgedund worden, 10 aarbeiplanten doen het goed, broccoli groeit (5 planten), radijsjes zijn opgekomen en de worteltjes ook!! ik ben blij want het loopt lekker
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:17:06 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49463799
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:57 schreef becky27 het volgende:
Tuin van mijn lief

[afbeelding]

Mijn moestuin bij mijn vriend

[afbeelding]

[afbeelding]

foto's zijn wat ouder, van drie of vier weken terug
spinazie is al geoogst, erwten en peultjes groeien goed, 16 slaplantjes zijn uitgezet, rode kool moet uitgedund worden, 10 aarbeiplanten doen het goed, broccoli groeit (5 planten), radijsjes zijn opgekomen en de worteltjes ook!! ik ben blij want het loopt lekker
wow!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49465958
quote:
ik ben blij want het loopt lekker
Dat ziet er goed uit Becky.

Wat leuk dat je de ruimte hebt bij je lief om je uit te leven.
Ik heb een postzegeltuintje met veel bloemen en een beetje fruit. Morgen gaan de trostomaten in een grote pot op een zuid-muur, vorige week heb ik een gestekte druif geplant tegen dezelfde muur. Enkele weken geleden heb ik een vijg geplant, maar het duurt nog even voordat ik daar de vruchten kan van plukken. De aardbeien bloeien en de braam begint.

Al met al, genieten.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:44:07 #291
66422 dutch-mamma
pi_49467427
Ik heb zelf een kiwi "Jenny" (want zelfbestuivend/tweeslachtig) geplant. Weekje of 3 geleden alweer.

Maar mozeskriebel, wat GROEIT dat ding...!!!

Ja, ik weet dat het een klimmer is, en zo, maar een bruidssluier is er nog niks bij, geloof ik!

Enne... de in februari geplante stammetjes die moeten uitgroeien tot struikjes (!) appel, pruim, kers en peer, gaan misschien wel enkele appeltjes en peertjes produceren, al in het eerste jaar...!
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2007 @ 09:57:38 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49503096
klinkt goed d-m

becky, wat een tuin
  FOK!Babe vrijdag 18 mei 2007 @ 10:56:40 #293
11324 shmoopy
pi_49504276
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
Ik heb dat de laatste jaren ook op mijn 2 aalbessenstruiken, maar ze blijven groeien en de bessenoogst is nog steeds enorm, terwijl ik er niks aan doe.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:35:50 #294
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49514651
ik heb geen tuin meer, het is over met mijn lief, hij mag zelf verder tuinieren.....ik niet meer
pi_49515390
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
ik heb geen tuin meer, het is over met mijn lief, hij mag zelf verder tuinieren.....ik niet meer
Jeetje. da's even schikken. Sterkte meid
pi_49625583
quote:
Ook sterkte van deze kant meissie!

Hier zijn trouwens de aarbeien al richting de rode kleur aan 't gaan. Afgelopen weekend stro onder de plantjes gelegd. De worteltjes doen het ook goed, maar ik vind het moeilijk om te zien wanneer ik ze kan oogsten? En hoe doe ik dat oogsten bij wortels? Uitgraven? Met beleid uit de grond trekken?
En de eerste tomaat is ook gesignaleerd!
pi_49627664
quote:
Getver, krijg je net de smaak te pakken, weg tuin.
Hmmz, dan jezelf maar verwennen met potten op het balkon. Wist je dat je best wel wat groenten en ander eetbaar spul in potten kan kweken? Zelfs aardappels.

Momenteel heb ik amper tijd voor de tuin. Werk, werk en nog eens werk. Van het weekend nog wel bonen in een grote pot gezaaid en de tomatenplantjes buiten gezet. Volgend weekend maar eens kijken of ze nog een beetje willen groeien.
  maandag 21 mei 2007 @ 23:45:38 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49629278
quote:
zó! dat is snel, maar twee dagen na je tuinpost. jammer heur.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:12:31 #299
66422 dutch-mamma
pi_49630031
quote:
Ach meissie toch...
Dat is rot, zeg... (niet alleen vanwege de tuin...)

Sterkte!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:59:13 #300
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49635280
hmmmm...ik kom dit topic wel binnen na wat slecht nieuws zeg sterkte becky....

ik ben zelf een grote kruidentuin aan het aanleggen, maar afgelopen zaterdag heb ik ook twee pomodoro tomatenplanten in een grote pot gezet. nu stond er op het kaartje dat je ze moest 'dieven'
Ik heb geen benul wat dat inhoudt
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')