afgelopen jaar was t niet veel, ze staan er nog. misschien dit jaar, t zijn ook 2 jarigen planten, en mooi , diep donkerrood en paars. bij ons thuis staat de tuin er iederjaar vol van.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:36 schreef dutch-mamma het volgende:
Er komt nu van alles boven in de volkstuin. Volgens mij (ik kan me vergissen) staan er héél wat duizendschonen...!!!
Heb ik dus ook last van! Het is allemaal nog veel te natquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:42 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik vrees dat ik nog even geduld moet hebben...
De klei is zo verzadigd van de regen, daar kan ik voorlopig niks mee. Ik ga wel voorzaaien binnenkort, maar het weer moet omslaan, anders blijf ik voorlopig met de drek zitten en kan ik straks niks uitplanten...
Gevarieerd! Doe je die meloenen in de vollegrond, of hoe is je plan? En hoe kan ik aan topinamboer komen? Vreeken stuurt die schijnbaar niet op namelijk... MIsschien eens rondvragen op de volkstuin trouwens... Bij deze een fotootje van mijn peper- en paprikaplantjes en mijn vensterbank-kasje met daarin nog meer paprika en struiktomaat....quote:Op maandag 5 maart 2007 10:06 schreef becky27 het volgende:
Heb ik dus ook last van! Het is allemaal nog veel te nat
Ik heb ook een boek besteld bij Vreeken maar nog niets mogen ontvangen!
Wat komt er in mijn tuin te staan:
* [LIJSTJE] *
En vast nog wel meer
Daarnaast planten we nog wat struiken (kruisbes en braam) en pruimenbomen
Ik wacht op mijn Tempexbakken, dan kan ik pas zaaien.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 07:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Wow...! Da's allemaal verder dan bij mij...!
Ik wacht nog steeds op mijn Vreekenpakketje...
Heb je dat ecologische tuinierboek van velt besteld? Is een pil, maar geweldig om te lezen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:13 schreef becky27 het volgende:
Volgende week ben ik vrij dus ik rijd denk ik op en neer naar Vreeken, mijn boek is ook nog niet binnen en ik heb weinig zin een eeuwigheid op mijn bestelling te wachten. Dus de topinamboer kan dan gewoon mee, ik ga ook eens kijken naar zo een pakketje met "oud hollandsche" groenten, is wel leuk denk ik. Mijn lief is akkerbouwer dus die vindt het allemaal machtig interessant!
Maar de meloen gaat op volle grond, echter is de klei in noordwest Friesland wel zwaar maar we zien wel, volgende week ook maar eens gaan 'voorzaaien'.
Ik ook!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:20 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Heb je dat ecologische tuinierboek van velt besteld? Is een pil, maar geweldig om te lezen!
En welke meloen neem je? Ik heb er ook eentje besteld. Ben benieuwd...!
Qua klei: ik woon in Flevoland. Dat zegt wel genoeg denk ik![]()
Ai...! Gezien mijn eigen wachttijd vrees ik het ergste voor je :Squote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:22 schreef becky27 het volgende:
gezellig allemaal op klei! Ik kom origineel van een zandgrondje (Brabant) das toch wel echt anders!
Ik ga voor de net/galia meloen, heeeel misschien nog een watermeloen om te proberen! Maar ik zie het wel als ik volgende week bij Vreeken ben
en ja ik heb die pil besteld al een hele tijd geleden, zal van de week eens bellen! Ze zouden het op mijn werkadres afleveren maar aangezien ik mijn laatste week hier heb zou het toch wel fijn zijn het boek deze week binnen te krijgen
Ik heb de bestelling gecanceld vandaag. Ik heb eerlijk gezegd dat het me te lang duurde, en dat ik bang ben dat straks, als mijn bestelling aan de beurt is, de helft al op is... Maar ik heb beloofd mijn volgende bestelling eerder te plaatsen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef japeke het volgende:
Nou hopen voor de vreeken-bestellers dat jullie jeukende handen snel aan de slag kunnen...
Ik ga vanmiddag na 3 uur, als de kinderen uit school zijn, ook! Heb gister een zak sjalotjes gekocht en die moeten erinquote:Op donderdag 8 maart 2007 09:09 schreef assepoes het volgende:
Ik ga straks naar de moestuin. Het is nu stralend weer, alleen een beetje koud. Even kijken of mijn slaplantjes al opkomen en of het erg nat is. Als dat niet zo is ga ik toch maar tuinbonen leggen, maar dat bekijk ik ter plekke wel.
Ik had de laatste keer 3x1.5 meter.....zeer productief en soms werden we zelfs flauw van de peultjes....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef japeke het volgende:
Nou hopen voor de vreeken-bestellers dat jullie jeukende handen snel aan de slag kunnen...
Ik had weer eens een vraagje!
Ik heb rijspeulen, grijze roodbloeiende. Kan ik deze het beste ter plaatse zaaien, of kan ik ze ook voorzaaien in mijn koude vensterbank-kasje (koud, want slaapkamer is onverwarmd)???
En hoeveel zou ik er moeten zaaien voor een redelijke opbrengst? De grijze roodbloeiende heeft een redelijke opbrengst volgensmij...
Nou, hoop dat iemand me kan helpen, en anders probeer ik wel wat...
Ok, daar heb ik al wat aan. heb nu een rek van ca. 3 meter gemaakt. En wat heb je gedaan? voorzaaien ofter plaatse zaaien?quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:59 schreef lone_wolf het volgende:
Ik had de laatste keer 3x1.5 meter.....zeer productief en soms werden we zelfs flauw van de peultjes....
maar je kunt ze invriezen.!
Ik heb spruiten voorgezaaid...quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:24 schreef becky27 het volgende:
zijn er hier nog mensen die in de tuin hebben geklust?
Wanneer had jij die wortelen gezaaid? Hier is het nog steeds net Genesis 1: de aarde is Woest en Ledig...quote:Op maandag 26 maart 2007 13:51 schreef japeke het volgende:
Kijk aan, langzaamaan wat leven hierzo.
Bij mij komen spinazie, peulen, wortelen, bosui, radijs, lollo biondo en zwartduitse kropsla al op, en ook rode kool en paksoi groeien, om de uien niet te vergeten trouwens. Thuis staan de pepers, paprika struiktomaat en komkommers tijdens het groeien al te trappelen om in de kas of tuin gezet te worden!
Nu nog aan aardperen zien te komen...
Begin maart...quote:Op maandag 26 maart 2007 14:16 schreef dutch-mamma het volgende:
Wanneer had jij die wortelen gezaaid? Hier is het nog steeds net Genesis 1: de aarde is Woest en Ledig...
Dan heb je een hele kleine courgette plantquote:Op zondag 13 februari 2005 15:25 schreef zoalshetis het volgende:
alle kruiden. paprika (wellicht in kasje). reken op 1m2 per courgetteplant. ruccola, groeit door na knippen.
courgette kruipt niet, maar wordt ong. 1,5m3 grootquote:Op maandag 14 februari 2005 23:35 schreef ABgirl het volgende:
Een courgette/komkommer/pompoen zou ik je niet aanraden, omdat die door heel je tuin heen kruipen, verder nemen
Ehhh, die van mij kroop toch echt wel, hoor...!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
courgette kruipt niet, maar wordt ong. 1,5m3 groot![]()
Doe mij jou tuin!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:10 schreef becky27 het volgende:
voor jullie info: dit is mijn moestuin
[afbeelding]
Langs de schuur naar achter tot de boom c.q. struik
de rest van de tuin:
[afbeelding]
voor
[afbeelding]
Is helaas niet mijn tuin maar die van mijn geliefde, ben ik ook blij mee, zelf woon ik twee hoog in Den Haag......quote:
Ik zaai zelf wel veel voor vanwege vraat.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:13 schreef becky27 het volgende:
ik heb zelf nog vrij weinig voorgezaaid. Ik wil eigenlijk veel meteen in de vollegrond zaaien. Zou dat een probleem zijn??
Hier ook komkommer!quote:Op woensdag 11 april 2007 13:38 schreef shmoopy het volgende:
Courgette en komkommer is al opgekomen, dat worden woest grote dingen!
Spinazie gooi ik vanavond door de salade.
Vraat, vrees ik...quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef assepoes het volgende:
(...)De tuinbonen die ik al een tijdje geleden gelegd heb worden opgegeten ofzo er zijn er maar heel weinig opgekomen.
Even de riek eronder zetten en opwippen.quote:O ja, ik heb ook nog prei geoogst. Die gaan we vanavond lekker opeten. Ik had wel moeite om ze uit de grond te krijgen.
Witte kool en spruitjes geplant, net als reuzenuien en zilveruien (dank u wel, Ranzijn).quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:38 schreef becky27 het volgende:
niemand die zijn moestuinperikelen wil delen???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |