Wanneer had jij die wortelen gezaaid? Hier is het nog steeds net Genesis 1: de aarde is Woest en Ledig...quote:Op maandag 26 maart 2007 13:51 schreef japeke het volgende:
Kijk aan, langzaamaan wat leven hierzo.
Bij mij komen spinazie, peulen, wortelen, bosui, radijs, lollo biondo en zwartduitse kropsla al op, en ook rode kool en paksoi groeien, om de uien niet te vergeten trouwens. Thuis staan de pepers, paprika struiktomaat en komkommers tijdens het groeien al te trappelen om in de kas of tuin gezet te worden!
Nu nog aan aardperen zien te komen...
Begin maart...quote:Op maandag 26 maart 2007 14:16 schreef dutch-mamma het volgende:
Wanneer had jij die wortelen gezaaid? Hier is het nog steeds net Genesis 1: de aarde is Woest en Ledig...
Dan heb je een hele kleine courgette plantquote:Op zondag 13 februari 2005 15:25 schreef zoalshetis het volgende:
alle kruiden. paprika (wellicht in kasje). reken op 1m2 per courgetteplant. ruccola, groeit door na knippen.
courgette kruipt niet, maar wordt ong. 1,5m3 grootquote:Op maandag 14 februari 2005 23:35 schreef ABgirl het volgende:
Een courgette/komkommer/pompoen zou ik je niet aanraden, omdat die door heel je tuin heen kruipen, verder nemen
Ehhh, die van mij kroop toch echt wel, hoor...!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
courgette kruipt niet, maar wordt ong. 1,5m3 groot![]()
Doe mij jou tuin!quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:10 schreef becky27 het volgende:
voor jullie info: dit is mijn moestuin
[afbeelding]
Langs de schuur naar achter tot de boom c.q. struik
de rest van de tuin:
[afbeelding]
voor
[afbeelding]
Is helaas niet mijn tuin maar die van mijn geliefde, ben ik ook blij mee, zelf woon ik twee hoog in Den Haag......quote:
Ik zaai zelf wel veel voor vanwege vraat.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:13 schreef becky27 het volgende:
ik heb zelf nog vrij weinig voorgezaaid. Ik wil eigenlijk veel meteen in de vollegrond zaaien. Zou dat een probleem zijn??
Hier ook komkommer!quote:Op woensdag 11 april 2007 13:38 schreef shmoopy het volgende:
Courgette en komkommer is al opgekomen, dat worden woest grote dingen!
Spinazie gooi ik vanavond door de salade.
Vraat, vrees ik...quote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef assepoes het volgende:
(...)De tuinbonen die ik al een tijdje geleden gelegd heb worden opgegeten ofzo er zijn er maar heel weinig opgekomen.
Even de riek eronder zetten en opwippen.quote:O ja, ik heb ook nog prei geoogst. Die gaan we vanavond lekker opeten. Ik had wel moeite om ze uit de grond te krijgen.
Witte kool en spruitjes geplant, net als reuzenuien en zilveruien (dank u wel, Ranzijn).quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:38 schreef becky27 het volgende:
niemand die zijn moestuinperikelen wil delen???
ik zou ze overzetten in een andere pot, heb ik ook gedaan met de courgetteplant, het kan in de volle grond nog erg koud wordenquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:52 schreef Troel het volgende:
Ik heb nu in de huiskamer in zo'n minikweekkasje wat tomatendingen staan, maar ze groeien bijna het kweekkasje uit. Kan ik ze nu al in de open grond zetten of kan ik ze beter verpotten naar een wat grotere pot en nog even binnen houden?
Ik tuinier sinds 1991, en heb ik elke tuin fruitboompjes gezet. Nooit heb ik er wat extra's mee/aan gedaan en het ging prima!quote:Op woensdag 18 april 2007 04:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn hier ook mensen met fruitbomen?
Ik heb afgelopen jaar twee appelbomen, een kersenboom en een pruimenboom gekregen van mijn opa die ging verhuizen en ze zitten allemaal vol in de bloesem dus ze hebben het allemaal gered.![]()
Maar volgens mij moet er nu ongeveer iets gedaan worden tegen schimmel en ongedierte en weet ik wat allemaal maar ik ben een echte tuinnoob dus ik weet niet goed wat ik er mee moet.
Heb uiteraard opa al gevraagd maar die is nog van de oude stempel: spuit maar een berg gif dan komt het wel goed. En eigenlijk wil ik dat het liefst voorkomen.
Mijn vraag is dus: Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik lekker van mijn eigen, onbespoten fruit kan genieten straks?
Moet ik überhaupt wel iets doen nu of kan ik het gewoon lekker laten gaan en hoef ik pas in te grijpen als het mis dreigt te gaan?
Nee, ik ben dit weekend weg. Ik ga maandag wel weer sproeien.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:06 schreef becky27 het volgende:
Dutch mamma hoe gaat het nou, van het weekend weer in de tuin of lukt dat nog niet?
Ik moet het ook met gieters doen en de sloot zit een eindje weg. Ik gebruik de regenton die ik op een karretje zet en vul met water. Dan naar de tuin en vanuit de ton weer met gieters de tuin bewateren.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:22 schreef dutch-mamma het volgende:
Fuck...
Blijkt dus dat we NIET mogen sproeien daar. Je moet het water in tonnen spuiten en dan met de gieter eruit halen. Ach ja, waarom makkelijk als het moeilijk kan...
Ik kan de lichaamsbeweging wel gebruiken, maar leuk is anders...
Jij moet het uit de sloot halen? Mijn god... ik klaag niet meer...!quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef assepoes het volgende:
[..]
Ik moet het ook met gieters doen en de sloot zit een eindje weg. Ik gebruik de regenton die ik op een karretje zet en vul met water. Dan naar de tuin en vanuit de ton weer met gieters de tuin bewateren.
Ook er omslagtig he? Soms heb ik wel 300 liter water nodig om de tuin goed nat te krijgen. Dat zijn 30 volle gieters.
Je mag bij ons wel sproeien, maar alleen op bepaalde tijden en je moet dan zelf een pomp op benzine hebben en een hele lange slang.
.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:50 schreef assepoes het volgende:
Ik zou gewoon bonen leggen zoals ze dat noemen,of alsnog thuis even voorzaaien. Zo gebeurd en ze doen het eigenlijk altijd. Soms moet je ze wel 3 keer leggen voordat ze opkomen, vandaar dat ik het nu meestal thuis doe.
Waarom wil je ze trouwens bestellen?
Okee, ik heb nog een handje... Laatste kans!quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:03 schreef assepoes het volgende:
Sperziebonen moet je niet te nat laten worden anders verrotten in de aarde. De aarde moet licht vochtig zijn. Probeer het nog eens! Nu kan het zelfs gewoon buiten. Succes.
Bonenplantjes worden volgens mij niet te koop aangeboden en anders misschien vanaf half mei pas, aangezien dat de beste tijd is, omdat er dan geen kans meer op vorst is. Bonenplanten kunnen absoluut niet tegen vorst.
Da's Ranzijn, die had laatst ook tuinbonen! Is alweer 2 weken geleden dat ik daar was, maar ik ga er morgen sowieso even kijken! Fijne winkel vind ik dat trouwens, net als Overvecht!quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:07 schreef Xebber het volgende:
Volgens mij hebben ze in dat grote tuincentrum in Doemere wél bonenplantjes hoor. Ben daar van de week nog geweest.
Vandaag even langsgeweest... Tuinbonen dus. Toch maar 4 gekocht (misschien lusten we ze wel van eigen kleiquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Da's Ranzijn, die had laatst ook tuinbonen! Is alweer 2 weken geleden dat ik daar was, maar ik ga er morgen sowieso even kijken! Fijne winkel vind ik dat trouwens, net als Overvecht!
Behalve dan dat de nachttemperatuur veel lager is dan in juli...quote:Op zondag 29 april 2007 01:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik had afgelopen maanden komkommer voorgezaaid. Was prachtig gekiemd, heb ik vervolgens laten afharden op het balkon (1 hoog, niet te dramatisch dus). Maar toen ik het vorige week in de volkstuin overzette, was het metéén einde verhaal. Van de 10 prachtig ontwikkelde plantjes is er eentje (met moeite) overgebleven, de rest is enorm doodgegaan. En ik heb ze netjes water gegeven, en zo, en het huidige weer is als een warme julimaand dus de kou is het ook niet... Jammer...
Maar toch ook abnormaal hoog voor de tijd van het jaar... Komt overeen met minima van begin juni (ik ben eigenwijs, maar ik ben redelijk thuis in klimatologie)quote:Op zondag 29 april 2007 07:36 schreef assepoes het volgende:
[..]
Behalve dan dat de nachttemperatuur veel lager is dan in juli...
Pas op dat je je niet over-eet...quote:
ja maar jij hebt al radijsjes, die zijn bij mij nog maar twee blaadjes groot (en over de worteltjes zal ik maar niet eens beginnenquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:04 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Pas op dat je je niet over-eet...
Ik heb alleen nog maar witte bloemetjes...
Al geprobeerd met brandnetels te laten trekken in water en met het aftreksel de plant bespuiten?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
en nog even een noodkreet van deze kant.
mijn bessenstruik krijgt rare rode blaren op de bladeren. het blijkt dat er luis in zit.
ik knip nu steeds aangedane bladeren eruit, maar hoe bestrijd ik dit?
die enorme vracht bessen die er nu aan hangt moet nog wel eetbaar blijven.
ja dat weet ik, dat werkte voor mijn rozen perfekt. maar zijn de bessen daarna nog te eten?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:43 schreef Maneki.Neko het volgende:
1 liter water, een lepel spiritus en een lepeltje groene zeep. Daarmee spuiten dan gaan die luizen de pijp uit.
wow!quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:57 schreef becky27 het volgende:
Tuin van mijn lief
[afbeelding]
Mijn moestuin bij mijn vriend
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's zijn wat ouder, van drie of vier weken terug
spinazie is al geoogst, erwten en peultjes groeien goed, 16 slaplantjes zijn uitgezet, rode kool moet uitgedund worden, 10 aarbeiplanten doen het goed, broccoli groeit (5 planten), radijsjes zijn opgekomen en de worteltjes ook!! ik ben blij want het loopt lekker
Dat ziet er goed uit Becky.quote:ik ben blij want het loopt lekker
Ik heb dat de laatste jaren ook op mijn 2 aalbessenstruiken, maar ze blijven groeien en de bessenoogst is nog steeds enorm, terwijl ik er niks aan doe.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:20 schreef lady-wrb het volgende:
en nog even een noodkreet van deze kant.
mijn bessenstruik krijgt rare rode blaren op de bladeren. het blijkt dat er luis in zit.
ik knip nu steeds aangedane bladeren eruit, maar hoe bestrijd ik dit?
die enorme vracht bessen die er nu aan hangt moet nog wel eetbaar blijven.
Jeetje. da's even schikken. Sterkte meidquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
ik heb geen tuin meer, het is over met mijn lief, hij mag zelf verder tuinieren.....ik niet meer![]()
Ook sterkte van deze kant meissie!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
ik heb geen tuin meer, het is over met mijn lief, hij mag zelf verder tuinieren.....ik niet meer![]()
Getver, krijg je net de smaak te pakken, weg tuin.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
zó! dat is snel, maar twee dagen na je tuinpost. jammer heur.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
Ach meissie toch...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:35 schreef becky27 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |