Ik heb er wel eens iets over gelezen, en had enkele namen in een word doc staan omdat ik die nog eens wou nazoeken en belezen...quote:Op zondag 13 februari 2005 01:48 schreef livEliveD het volgende:
Hoe wist je die namen zo snel? Respect voor de info enzo
Stigmata's bestaan echt. Ik heb er geen bronnen van, dus je moet me daarop geloven. Als een persoon contempleert over jesus zijn marteling, waar hij voor leefde. Als de persoon dan contempleert verder dan woorden in je geest, maar verder, naar een plek waar er geen woorden meer zijn maar slechts een gedachten stroom is. Als je op dat niveau contempleert, dan kan je uiteindelijk, mits je diep genoeg zit, stigmata's krijgen. Dit is dus een trance.quote:Op zondag 13 februari 2005 01:37 schreef livEliveD het volgende:
Ja ik heb hem wel gezien. Ik vond het goede sfeerbeelden bevatten en het onderwerp sprak me natuurlijk aan. Bestaat het fenomeen stigmata echt eigenlijk?
Of je contempleert heel hard, en als niemand kijkt, bewerk je je handpalmen met een aardappelschilmesje. Dan heb je ook stigmata's. Een beetje creatief omgaan met de waarheid en voilą: een mirakel!quote:Op zondag 13 februari 2005 01:50 schreef Choices het volgende:
Stigmata's bestaan echt. Ik heb er geen bronnen van, dus je moet me daarop geloven. Als een persoon contempleert over jesus zijn marteling, waar hij voor leefde. Als de persoon dan contempleert verder dan woorden in je geest, maar verder, naar een plek waar er geen woorden meer zijn maar slechts een gedachten stroom is. Als je op dat niveau contempleert, dan kan je uiteindelijk, mits je diep genoeg zit, stigmata's krijgen. Dit is dus een trance.
Haha.. het is allemaal mogelijkquote:Op zondag 13 februari 2005 15:27 schreef Rasing het volgende:
[..]
Of je contempleert heel hard, en als niemand kijkt, bewerk je je handpalmen met een aardappelschilmesje. Dan heb je ook stigmata's. Een beetje creatief omgaan met de waarheid en voilą: een mirakel!
Dit vind ik zo'n mooie tekst! En wat mij betreft is het ook verschrikkelijk waar.quote:Op zondag 13 februari 2005 01:31 schreef Choices het volgende:
En jesus zei:
"Het koningkrijk van god, zit vanbinnen, en overal om ons heen. Niet in gebouwen van steen of hout. Splijt een stuk hout, en u zult mij vinden. Til een steen op, en ik ben er. "
"Hij die de waarheid in deze woorden realiseert, is aan de dood ontsnapt" Zij die deze waarheid realiseren, zullen dus eeuwig zijn.
Inderdaad. Die gedachte erachter, die slotzin van woorden die mogelijk eens uitgesproken door jesus, is gewoon echt het klapstuk op de film. Er zijn weinig films op de markt die 'de waarheid' op dit niveau naar voren brengen.quote:Op zondag 13 februari 2005 15:45 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n mooie tekst! En wat mij betreft is het ook verschrikkelijk waar.
De film vind ik eigenlijk ook gewoon erg fascinerend, al is het alleen maar door deze gedachte er achter.
De kerk als een musuem. Ha, dat vind ik een leuke. Had het voor mijzelf nooit zo neergezet, maar ik kan me er iets in vinden! Veel plezier met alexquote:Op zondag 13 februari 2005 20:39 schreef Morwen het volgende:
Ik denk dat het ware geloof in ieder van ons zit en niet in een kerk (met al zijn regeltjes en beperkingen). Alleen daarom al hang ik geen enkel regulier geloof aan, de kerk is in mijn ogen een mooi oud gebouw waar ik graag naartoe ga om dezelfde reden dat ik graag naar een museum ga. En geen enkele andere reden dan dat.![]()
Ik snap het bloed uit de ogen niet helemaal.quote:Op zondag 13 februari 2005 01:47 schreef _The_General_ het volgende:
[afbeelding]
Therese Neumann von Konnersreuth op goede vrijdag,
Misschien tranen ... ?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:59 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik snap het bloed uit de ogen niet helemaal.
Dat is juist het interessante, de Romeinen deden het ook door de polsen, niet door de handen. Maar Jezus is vaak afgebeeld met spijkers door de handen. De stigmata komen op de plek waar de persoon die ze heeft, denkt dat ze bij jezus zaten...quote:Bij stigmata zou men toch alleen 'moeten' bloeden op de plekken waar ook Jezus wonden had? En de spijkers zaten toch niet door de handen maar door de polsen?
In welke tijd? De tijd dat Jezus leefde?quote:Op maandag 14 februari 2005 09:25 schreef livEliveD het volgende:
Als ze in die tijd uit haar polsen zou hebben gebloed zouden mensen dan wel geloven dat het stigmata was zeg maar? Omdat toen het beeld bestond dat Jezus aan zijn handen was opgehangen.
Ja precies, die Maria beeldjes. Waarom huilt Maria zo vaak bloed en niet gewoon tranen? Staat dat voor pijn van binnenuit?quote:Net als met die ogen die ergens lijken op huilende maria beeldjes. Als je het in die tijd ziet lijkt het wel erg religieus op deze manier alsof ze echt geraakt is door boven zeg maar
Het meisje uit de film geloofde juist helemaal nergens in, zij was een rokende drinkende ketter (quote:Op maandag 14 februari 2005 09:13 schreef MUUS het volgende:
Ik geloof wel dat mensen zichzelf iets kunnen aandoen door heel sterk in iets te geloven. Maar worden zij in dit geval ook geholpen door iets van boven? Als extra zetje?
Nou meer in de tijd van de vrouw op de foto. Ik denk dat het algemene beeld van de kruisiging toen was dat iemand door zijn handen werd vastgespijkerd. Net als het idee dat Jezus in de nacht van 25 december zou zijn geboren. Als ik dan een teken wil geven, als God zijndequote:Op maandag 14 februari 2005 09:35 schreef MUUS het volgende:
In welke tijd? De tijd dat Jezus leefde?
Ik denk niet dat dit soort dingen toen al gebeurde eigenlijk.
Weet ik eigenlijk niet. Het geeft wel een soort lijden aan idd. Ik vind het krachtiger overkomen dan tranen in ieder geval.quote:Ja precies, die Maria beeldjes. Waarom huilt Maria zo vaak bloed en niet gewoon tranen? Staat dat voor pijn van binnenuit?
Het lijkt mij heel sterk dat je zoiets voor mekaar kunt 'denken'. Ik ga nog steeds voor een combinatie van scheermesjes en goedgelovige toeschouwers.quote:Op maandag 14 februari 2005 10:38 schreef livEliveD het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het meer een vorm van heel krachtig geloven is dat z’n uitwerking vind op het lichaam. Hoe dat biologisch werkt heb ik geen idee van maar ik snap wel meer niet. Een soort van uber placebo effect? Sterke gedachtes die vertaald worden?
Rasing, geloof jij dat iemand bij zichzelf hoofdpijn of buikpijn kan veroorzaken? Bijvoorbeeld uit angst: "Oh, als ik nu maar geen buikpijn krijg, als ik nu maar geen buikpijn krijg!"quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:31 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het lijkt mij heel sterk dat je zoiets voor mekaar kunt 'denken'. Ik ga nog steeds voor een combinatie van scheermesjes en goedgelovige toeschouwers.
Jawel, ik krijg zelf buikpijn als ik zenuwachtig ben.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:23 schreef MUUS het volgende:
Rasing, geloof jij dat iemand bij zichzelf hoofdpijn of buikpijn kan veroorzaken? Bijvoorbeeld uit angst: "Oh, als ik nu maar geen buikpijn krijg, als ik nu maar geen buikpijn krijg!"
Juist, dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
Jawel, ik krijg zelf buikpijn als ik zenuwachtig ben.
Mijn oudtante kon niet tegen koffie, ze kreeg ontzettende maagkrampen als het alleen maar rook bij wijze van spreken. Tot het moment dat ze dement werd, toen dronk ze sloten koffie zonder probleem.
Waarom zou je bepaalde organen wel 'overhoop' kunnen leggen door sterke gedachtes en een ander orgaan (de huid) niet?quote:Maar dat gaat wat verder dan wonden aan je hand. Ik kan me niet voorstellen dat je de huid van je handen zo 'kapot kunt denken' dat er bloed uitkomt.
Omdat 'pijn' en bijv. misselijkheid subjectieve begrippen zijn. Je kunt niet meten hoeveel pijn iemand heeft. Als je denkt dat je minder pijn hebt, dan heb je ook minder pijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:42 schreef MUUS het volgende:
Waarom zou je bepaalde organen wel 'overhoop' kunnen leggen door sterke gedachtes en een ander orgaan (de huid) niet?.
Ik kan me niet herinneren ooit een foto te hebben gezien waar echt een gat in de handen en/of voeten zat, meestal zag was het alleen bloed wat je zag.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef Rasing het volgende:
[..]
Omdat 'pijn' en bijv. misselijkheid subjectieve begrippen zijn. Je kunt niet meten hoeveel pijn iemand heeft. Als je denkt dat je minder pijn hebt, dan heb je ook minder pijn.
Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je pijn 'denkt' in je hand, of dat je je hand niet meer kunt bewegen omdat je dat 'denkt'. Maar een echt, fysiek gat in de huid van je hand? Dat zou ik met mn eigen ogen moeten zien.
Wat is het verschil met schijnzwanger zijn ? ( om maar een voorbeeld te noemen )quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:12 schreef Rasing het volgende:
[..]
Maar dat gaat wat verder dan wonden aan je hand. Ik kan me niet voorstellen dat je de huid van je handen zo 'kapot kunt denken' dat er bloed uitkomt.
Derren Brown heeft hier in zijn show dingen mee gedaan idd. Twee mensen pijn laten voelen door hun wang aan te raken en iemand die in voodoo geloofde die, door hem met z'n voodoo pop, ineens haar handen, benen en mond meer kon bewegenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef Rasing het volgende:
Ik zou me wel voor kunnen stellen dat je pijn 'denkt' in je hand, of dat je je hand niet meer kunt bewegen omdat je dat 'denkt'.
Nouja, bloed zit normaal in je hand, dus als het eruit komt, moet er een gat in die hand zittenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:45 schreef MUUS het volgende:
Ik kan me niet herinneren ooit een foto te hebben gezien waar echt een gat in de handen en/of voeten zat, meestal zag was het alleen bloed wat je zag.
Goeie. Wat is precies schijnzwanger? Ff googlen levert alleen schijnzwangere honden opquote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:32 schreef Mirage het volgende:
Wat is het verschil met schijnzwanger zijn ? (om maar een voorbeeld te noemen )
Ik kan via google inderdaad ook niet veel vinden.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:29 schreef Rasing het volgende:
[..]
Nouja, bloed zit normaal in je hand, dus als het eruit komt, moet er een gat in die hand zitten
[..]
Goeie. Wat is precies schijnzwanger? Ff googlen levert alleen schijnzwangere honden op![]()
Is het alleen het uitblijven van menstruatie? Of wordt de buik ook dikker? En is het wel goed gedocumenteerd, of zijn het broodje-aapverhalen? Ik weet er niet genoeg van.
Ken van Stigmata niet veel, enkel de film.quote:It says that a 50-year-old father of three, whose identity is being kept secret, is displaying stigmata on his hands and feet – wounds that appear to be similar to those on the crucified body of Christ.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |