quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
Was n foutje!quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Je maakt precies hetzelfde mee, grappige cupido?
Dat heb ik ook weleens. Maar dat zijn dan gewoon vervelende levendenquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:59 schreef ReadMe het volgende:
Is het normaal als je deurbel 's nachts 4x achter elkaar afgaat, je dan uit je slaapkamerraam kijkt en er niemand blijkt te staan?
Dat heb ik namelijk laatst gehad.
Ik werd wakker door de hond die begon te brommen en ineens bij mij kwam liggen.
Toen hoorde ik dat de deurbel ging (3/4 uur 's nachts).
Toen ik uit mijn slaapkamer raam keek stond er niemand, daarna ben ik naar de voordeur gelopen, waar nog steeds niemand stond.
Vervolgens even op straat gaan kijken, waar helemaal niemand te bekennen was.
Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef FunnyValentine het volgende:
Mmm... 4 uur.... Gisternacht werd ik om 4 uur wakker van glasgerinkel... de volgende dag bleek er een schilderij van de muur gedonderd te zijn...
En die avond ervoor zat ik met een vriend wat te drinken. Hij zette zijn glas neer, dat verschoof een paar tellen later een centimeterAllebij zagen we het en riepen we het!
Spijker zat nog in de muur, het lijstje zal niet al te sterk zijn geweest denk ik, hoop ik! Maar dat glas was wel raar, het verschoof best snel, er lag niets onder, geen water, niets anders, daar keken we nog even naar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:17 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?
Maar niemand houdt zich er mee bezig bij ons in huis... We hebben wel een paar keer per jaar een raar gebonk in een muur op zolder. Gelukkig slaap mijn zusje daar. Het is dan net of er iemand met een hele zware hamer aan de binnenkant klopt. We hebben aan die zijde geen buren... Toen mijn usje er nog niet sliep hoorde ik (ik sliep in een kamer onder de zolder) zacht gebons alsof er mensen op zolder rondwandelden.quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:46 schreef lunamoon het volgende:
jeetje... dat klinkt wel heel erg raar dan! Klinkt alsof jullie idd geesten hebben of iets dergeljks.. SPANNEND!!!
dat klinkt wel liev als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 9 april 2005 19:58 schreef FunnyValentine het volgende:
[..]
Volgende dag vertelde ik het aan mn ouders ("wat ik nu weer mee maakte!!!"). Mn moeder vertelde dat die opa viool speelde...
Ach het zal allemaal wel toeval zijn!!!![]()
Ja ik vond het ook erg lief, het was een mooi lieflijk wijsje... Ik wist niet dat hij viool speelde...quote:Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat klinkt wel liev als je het mij vraagt, wist je dat je opa viool speelde?
Brrrrrrquote:Op maandag 18 april 2005 09:46 schreef livEliveD het volgende:
Ik hoorde ooit op tv van een kerel dat ie in een spookhuis woonde. Voetstappen op de trap terwijl ie alleen thuis was enzo. Medium erbij gehaald en die wees een stoel op zolder aan als favoriet van de entiteit. Paar dagen later stond er een afdruk in alsof er iemand op gezeten had die nacht.
Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
Je wilt ze niet hier vertellen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.
quote:Als je verhalen vertelt, breng je ze tot leven.
Ik hou niet van pushen en tis een appel en peren vergelijking. Ik denk dat ik haar wel begrijp.quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:
Wat is dat voor onzin? :\
Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal
Ik begreep niet wat je vorige opmerking in dit topic met poltergeist activiteit te maken had maar bij deze ontgaat me ook een beetje waar je op doelt. Soms kan het als spannend worden ervaren ja. Soms loopt het een stuk negatiever afquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:23 schreef Fahrion het volgende:
haha in dat geval heb ik nog wel wat verhalen
spannend
Bingo! Ben het helemaak met je eens:)quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? :\
Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal
Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het isquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:13 schreef lunamoon het volgende:
Bingo! Ben het helemaak met je eens:)
dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.quote:Op maandag 7 maart 2005 03:44 schreef Prego het volgende:
iedereen kent het bekende verhaal wel dat iemands horloge crasht zo gauw een dierbaar iemand dood gaat?
ik heb wel ooit een zware hoofpijn aanval gehad op school op het tijdstip dat mijn buurvrouw overleed. toen ik naar huis fietste (en nog van niks wist) zag ik haar ook staan aan de overkant van de weg, met een continu vreemd onaangenaam gevoel in je romp. best vaag als je dan thuiskomt en je hoort dat slechte nieuws.
ik heb het 2 weken geleden ook gehad, mijn overleed, ik ging de hond uitlaten en keek een beetje rond over het veld. toen zag ik hem ook staan in zijn 3/4 jas.
mijn oom keek heel triest terwijl mijn buurvrouw juist een heel ontspannen tevreden blik had. ze is 30 geworden (zwangerschapsvergiftiging, zij overleed, kindje maakt het erg goed) en mijn oom 55 (plotselinge hartaanval) geworden
Beetje lullig dat ie er dan nog geen kennis van had en dus nog helemaal niet met het verwerkingsproces bezig zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:42 schreef cs-Blade het volgende:
dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.
heb het zelf ook gehad, ik was nogal jong 12 ofzo, en toen m'n oma overleden was dacht ik haar ook een paar keer gezien te hebben. er is een naam/verklaring voor, maar google levert me zo snel even niets op.
daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komtquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:36 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het is![]()
Nogmaals ik snap denk ik hoe ze het bedoeld en dus waarom ze het niet verteld. Ten tweede zeg je zelf dat je het helemaal eens was met de post, das ten eerste dus die appel en peer vergelijking en dus ook: "Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal ". Dat komt op mij over als pushenquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:35 schreef lunamoon het volgende:
daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komt![]()
Dus wat ik bedoelde was niet een poging om iemand te pushen.
Ons huis is rond 1790 gebouwd. (Ja echt).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:00 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.
Het ligt eraan welke mensen er hebben gewoond en wat ze hebben meegemaakt. Is er iemand traumatisch gestorven? Heeft iemand ooit zelfmoord gepleegd in dat huis? Etc. Soms blijven er dan dingen hangen of ook geesten die nog niet weg kunnen/willen.
Een huis uit 1985 is nog vrij jong dus de kans dat er voor jij woonde iets gebeurd is, is zeer gering tot niet zeg maar. Dus vandaar dat je nergens last van hebt. Ik woon in een huis die in 1934 is afgebouwd. Er zit of zat hier wel iemand, maar we hebben nooit geen last van hem. Soms staren de katen naar een hoek van de kamer en worden ze helemaal bang en gaan dan ook ontzettend miauwen. Daar merk ik het aan. Huis van mijn ex stamt volgens mij ook uit deze tijd, maar daar is gewoon meer gebeurd.
Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafondquote:Op zondag 8 mei 2005 13:12 schreef 2NutZ het volgende:
maar ok lunamoon jij ziet in elke pixel gezichten. Hout kraakt ook nou eenmaal.
Fantasie terwijl jullie allebei hetzelfde voelen zonder het er vantevoren met elkaar over te hebben? En zelfs het geslacht weten en geluiden horen?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Hert het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet in dat soort dingen.
Maar onlangs ging mijn vriend naar zijn werk, en ik sliep nog eventjes door (in zijn apartement), en toen ik half wakker/half in slaap was, voelde ik dat er iemand op de gang, langs de slaapkamer liep (de deur was open van de slaapkamer). De vloer kraakte ook af en toe.
Die persoon (een vrouw) bleef maar op en neer lopen en naar binnen kijken.
Het voelde ook echt alsof er iemand was.
Toen ik dit 's avonds aan mijn vriend vertelde, zei hij dat hij hetzelfde had gehad, een aantal dagen ervoor. Alleen liep ze toen door de slaapkamer.
Hij liegt niet over dat soort dingen, dus het was best toevallig.
Zal best gewoon fantasie kunnen zijn, maar ik vond het iig geen prettig gevoel.
Juist wel en ik vind jouw posts allemaal iets TE mooi om waar te zijnquote:Op zondag 8 mei 2005 14:15 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafondEn ja...hou kraakt idd, maar het klinkt niet van zichzelf alsof iemand erop loopt.. Vind het jammer dat je zo'n dom commentaar geef als je de rest van mijn posts duidelijk niet hebt gelezen
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |