Misschien wist je het juist wel, maar ze varen zo westelijk omdat er een ten oosten van z-amerika een (virtuele) boei zit waar ze omheen moeten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:58 schreef zakjapannertje het volgende:
hopelijk belanden ze niet in Brazilie met dat zo westelijk van Afrika varen, wat Cabral in 1500 voor het eerst dus wel deed
Scherp, maar ik doelde dat ze eindelijk eens de beslissing genomen hebben om naar het zuiden te gaan (ze zijn dus overstag...) en ja, je hebt gelijk, d.m.v. een gijpquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:44 schreef bigger het volgende:
je bedoelt dat ze een gijp hebben gemaakt? En dat ze ingelopen zijn verwacht ik niet, want Brasil vaart een betere koers om op korte termijn uit te lopen. Of het een goede beslissing is zal pas op lange termijn blijken denk ik.
Hadden ingeschat op zes uur werk. Maar wat ik denk belangrijker, ze hebben reserve spullen op kunnen pikken die ze bij de start vergeten waren.....quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:51 schreef Enriqueo het volgende:
Ik had niet verwacht dat de Sunergy zo snel weer zou vertrekken. Over de AAB's, je ziet dat ze constant sneller zijn dan de Brasil maar gewoon een langere route varen, ik denk dus ook dat ze bij de volgende meting dichter bij de Brasil komen, omdat ze nu ook richting het zuiden varen.
whaha, zoals wat?quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:46 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hadden ingeschat op zes uur werk. Maar wat ik denk belangrijker, ze hebben reserve spullen op kunnen pikken die ze bij de start vergeten waren.....
Was het niet zo dat zij toen tussen Zuid-Amerika en de Falklands door gingen en de rest om de Falklands heen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:34 schreef rubbereend het volgende:
altijd leuk als de vloot uit elkaar gaat ipv van bij elkaar blijft, nu kunnen we straks zien wie de beste route heeft gekozen. Soms kan dat verrassende uitslagen brengen, Brunel won zo vorige keer volgens mij een etappe
klopt ja. hoewel ik me nu bedenk dat het ook anders om geweest kon zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:17 schreef Skande het volgende:
[..]
Was het niet zo dat zij toen tussen Zuid-Amerika en de Falklands door gingen en de rest om de Falklands heen?
Ja, op de boten krijgen ze ook iedere 4 of 6 uur ofzo de data (van de anderen door). Deze zelfde info wordt gebruikt in de Virtual Spectator, op de boten hebben ze ook (berperkt) internet. Als je dus actuele info geeft, wordt het voor ons wel leuker, maar voor de sporters op de boten een wat minder strategisch spel enzo.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:49 schreef Enriqueo het volgende:
Ik wist niet dat ze van tevoren de tijd op 6 uur hadden geschat. Dat is best handig dat ze nu die spullen toch aan boord hebben. Ik vind trouwens dat die Virtual Spectator niet echt vaak nieuw locaties doorgeeft. Je zou toch denken dat tegenwoordig de techniek wel toeslaat dat dit om het half uur bijvoorbeeld kan gebeuren. Is hier nog een speciale reden voor?![]()
Ik verzin ze niet, hoor! Maar kan me best voorstellen dat in alle hectiek iemand vergeten is om de gereedschapbox aan boord te zetten.. Is best lastig als je het hele circuit moet omleiden na blikseminslag,...quote:
Bij de tussenstand van 16:00 uur vanmiddag, lag Sunergy slechts 429 mijl achter. Bij een gemiddelde van 20 knoop is dat 21,5 uur achtersatnd. Maar, de gemiddelde snleheid is lang niet de topsnelheid die we nog niet gezien hebben (40knots). Ik zeg niet dat ze nog gaan inhalen, maar vind de tijd die ze verloren hebben niet heel erg veel. Zo kunnen ze toch op een vijfde plaats komen, voor de Pirates en de Movistar. En dat terwijl iedereen zeer negatief was omdat ze niet op tijd waren voor de inport race van Vigo.......Klassequote:Sunergy and Friends has now left Porto Santo and at 1319GMT were back in the race, but a lot of work was completed first.
Wat is een voor de winds rak? Je bedoelt dat de AAB's meer mijlen varen, maar met meer wind dus hogere snelheid??quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:10 schreef Sandworm het volgende:
[afbeelding]
Gezien de windvoorspelling in VP, denk ik dat Brazil een echt voor-de-winds-rak krijgt en dat de AAB's een ruime windse koers zulle krijgen. In ieder geval tot de volgende positiebepaling. Dan zal de achterstand dus een stuk minder moeten zijn.....
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Brasil 1 5248 Ericsson Racing Team +35 ABN AMRO ONE +39 ABN AMRO TWO +39 Sunergy and Friends +466 movistar +909 Pirates of the Caribbean+965 |
de PotC niet, dat was op sportjournaal laatst. de movistar weet ik niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 01:54 schreef rubbereend het volgende:
gaan PotC en Movistar binnenkort nog varen eigenlijk?
over een kleine 45 minuten is er weer een nieuwe standquote:Op woensdag 16 november 2005 22:34 schreef komrad het volgende:
nieuwe stand idd en de NL boten lopen weer verder in
Sorry, was vanmiddag en vanavond niet beschikbaar....quote:
Precies wat ik dacht. Nu zijn ze niet helemaal hetzelfde. De 2 was de eerste prototype en ze hebben ervaringen gebruikt om de tweede boot (AAB1) te bouwen. Kan me voorstellen dat ie op een paar punten verbeterd is. Maar de afgelopen dagen hebben ze dicht achter elkaar gevaren. Hoop dat het niets is. Tenslotte is het verschil maar 23 mijl....quote:Op woensdag 16 november 2005 23:30 schreef WEST het volgende:
wat ik me af vraag. de AAB2 is de zelfde boot als de AAB1 ze lagen dichtbij elkaar en nu opeens een groter verschil.
Ik hoop idd dat er geen problemen zijn. Maar als je zo even de simulator laat afspelen zie je wel dat ook AAB2 gewoon deze dag erg veel dichterbij is gekomen aan Brazil en aan Ericsson. Laten we hopen dat dit de komende uren doorzet. En het zal me niets verbazen als straks AAB1 en AAB2 bij de volgende doorkomst eerste en tweede liggen. Of word ik nu iets te positief?quote:Maar de afgelopen dagen hebben ze dicht achter elkaar gevaren. Hoop dat het niets is. Tenslotte is het verschil maar 23 mijl....
Maar op de simulator is ook wel een hikje van AAB2 te zien. Van 17:30 uur tot 18:10 hebben ze de spi eraf gehad, terwijl AAB1 doorvoor met spi. Misschien spi gescheurd en ff een nootreparatie? We zullen het morgen wel horen. En positief denken, dat is altijd goedquote:Op woensdag 16 november 2005 23:45 schreef Enriqueo het volgende:
[..]
Ik hoop idd dat er geen problemen zijn. Maar als je zo even de simulator laat afspelen zie je wel dat ook AAB2 gewoon deze dag erg veel dichterbij is gekomen aan Brazil en aan Ericsson. Laten we hopen dat dit de komende uren doorzet. En het zal me niets verbazen als straks AAB1 en AAB2 bij de volgende doorkomst eerste en tweede liggen. Of word ik nu iets te positief?![]()
Nee, maar is wel via de Virtual spectator te zienquote:Op woensdag 16 november 2005 23:33 schreef Sandworm het volgende:
(Heeft toevallig iemand de stand van vanmiddag 16.00 uur genoteerd? Voor de archieven. Alvast bedankt.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |