Bronquote:STOP PRESS: In an audio interview at 1230GMT, Ericsson navigator Steve Hayles told the Volvo Ocean Race web site that the boat was stopped in the water and crew members Jason Carrington and Richard Mason were in the water cutting away ropes from the keel and rudder. Thirty hours ago, during the first night, Ericsson had what Hayles described as an issue with a sail and a halyard, and had been sailing since with the debris hanging off the appendages. It was only now that the conditions were judged safe enough to put the swimmers in the water to resolve the problem.
STOP PRESS: Mike Sanderson, skipper of ABN AMRO ONE spoke to Race Headquarters at 1200 GMT and shocked radio reporter Guy Swindells with a very matter of fact report of a fire on board. Apparently a bolt had dropped into the battery box and lodged between a battery terminal and the carbon fibre structure. Carbon fibre is conductive and the resulting short circuit took out the wiring and systems in navigaton, communications and the media station. Once the fire was controlled, navigator Stan Honey, an acknowledged electronics expert in the field of TV and films, and not just an offshore navigator, has managed to re-wire the damaged areas so that they are now able to communicate and use their electronic navigation systems. Mike is understandably pleased to be back in contact with the world and also reported that the crew are working to repair the steering station taken out in a wipe-out.
back to basicsquote:Op maandag 14 november 2005 15:53 schreef rubbereend het volgende:![]()
als dit zo doorgaat komen ze per vlot terug volgend jaar
niks AAB2 gaat winnen danquote:Op maandag 14 november 2005 16:38 schreef Sandworm het volgende:
Net 48 uur onderweg...
- 2 boten maken een pit-stop met kielproblemen
- 1 heeft problemen met beslag en vaart halve kracht
- 1 heeft van alles in kiel en roer en ligt stil
- 1 heeft brand gehad en mist een stuurwiel
Wat zullen de jonkies van AAB2 voor de Brasil1 in petto hebben?![]()
bron: http://www.ericssonracingteam.com/templates/News.aspx?id=207quote:Tactically the leading pack will face an important decision shortly on exactly when to gybe back toward the south. The wind has been veering right causing their courses to become increasing westerly. The navigators will be assessing where to best position the boat for the coming trade winds and the dash down to the doldrums. This will necessitate a gybe from starboard to port tack in order to continue on the shortest course toward the scoring gate at Fernando de Noronha.
als ik het goed begrijp is het zuiden beter om de doldrums te passeren dan wat AAB2 nu doet?quote:Op maandag 14 november 2005 18:59 schreef Sandworm het volgende:
[..]
bron: http://www.ericssonracingteam.com/templates/News.aspx?id=207
Wie zal als eerste gaan?
Er ligt daar een fictieve boei die ze moeten ronden (het gele puntje op de kaart). Dat heeft ook te maken met de winden die er op de route heersen. Op deze manier is het grootste gedeelte van de route "bezeild" en hoeven ze dus niet tegen de heersende winden op te kruisen.quote:Op maandag 14 november 2005 19:18 schreef Coelho het volgende:
Ze gaan toch naar Zuid Afrika? Waarom dan niet kort langs de noordwestelijke kust van Afrika maar bijna zuid amerika aantikken??
Ik moet nog iemand meekrijgen, dan ga ik ook denk ikquote:Op maandag 14 november 2005 19:19 schreef Sandworm het volgende:
hmm, ondanks ruim 1800 views is het hier niet echt druk. Misschien reden om mensen uit te nodigen om deel te nemen aan de discussie?
Wie gaat er volgend jaar juni naar de stopover in Rotterdam? Het belooft een groot feest te worden:
http://www.rotterdamstopover.nl/
Ik zal er zeker zijn....
Het ligt aan de weesystemen. Op het onderstaande kaartje is te zien dat de huidige wind tegen de klok in draait. Het volgende systeem wat eraan komt, draait de wind met de klok mee en is hier een stuk noordelijker. Ik geef toe dat het hier lastig te zien is, maar als je op de Virtual Inspector kijjkt is het goed te zien.quote:Op maandag 14 november 2005 19:21 schreef WEST het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp is het zuiden beter om de doldrums te passeren dan wat AAB2 nu doet?
ik ga zeker weten heen.quote:Op maandag 14 november 2005 19:19 schreef Sandworm het volgende:
hmm, ondanks ruim 1800 views is het hier niet echt druk. Misschien reden om mensen uit te nodigen om deel te nemen aan de discussie?
Wie gaat er volgend jaar juni naar de stopover in Rotterdam? Het belooft een groot feest te worden:
http://www.rotterdamstopover.nl/
Ik zal er zeker zijn....
Hehe, hoeveel slaapplaatsen en hoever van de veerhaven?quote:Op maandag 14 november 2005 22:22 schreef hermandeperman het volgende:
Ik zal absoluut aanwezig zijn bij de stopover en de in-port-race, aangezien ik in R'dam woon
we liggen niet op kop zie ik in VSquote:Op maandag 14 november 2005 22:52 schreef komrad het volgende:
ABN AMRO ONE 32 02.55N 23 08.13W 5577 0 1 238 17.4 16.3 No Data
Brasil 1 31 55.14N 22 34.15W 5578 1 -1 247 15.4 16.3 No Data
Ericsson Racing Team 32 21.36N 23 05.55W 5596 19 -2 254 17.3 15.9 No Data
ABN AMRO TWO 32 44.12N 24 15.28W 5603 26 -2 257 17.2 15.8 No Data
Sunergy and Friends 34 46.31N 16 08.26W 5853 276 -3 153 11.0 10.9 No Data
movistar 37 07.13N 08 31.35W 6157 580 553 0 0.0 5.0 No Data
Pirates of the Caribbean 38 41.32N 09 24.56W 6213 636 -6 0 0.0 3.9 No Data
En we liggen op kop![]()
hoeveel man kun je aan boord nemenquote:Op maandag 14 november 2005 22:25 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hehe, hoeveel slaapplaatsen en hoever van de veerhaven?![]()
Als het ff meezit ga ik op eigen kiel....
Volgens mij wordt de afstand gemeten door een lijn te trekken haaks op de ideale lijn, en dan zo de nr 1,2,3 te bepalen....quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:04 schreef the_disheaver het volgende:
Nee. De afstand tot de finish wordt door middel van een grote cirkel bepaald. Dus degene die absoluut het dichtse bij de finish (in dit geval eerst de eerste boei) is, staat eerste.
De afstand tussen de schepen wordt gemeten door het verschil tussen de absolute afstand van schip A en de finish, en schip B en de finish. Die lijn is in feite ook een cirkel.
Ze zijn nu veel westelijker dan de 'ideale' lijn. Ze zijn nu al bijna op de meridian waar de boei lichtt (en dus alleen nog maar zuidelijk hoeven te varen)
Ik denk niet dat AAB1 en 2 samen richting de finish willen gaan daarvoor zijn de belangen te groot. Bovendien denk ik dat AAB2 graag van de AAB1 wil winnen en dat als " rookie" team.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:32 schreef Sandworm het volgende:
Miischien wilde ze westelijker dan de rest met de hoop op meer wind tijdens doldrum passage. Maar nu ook de Brasil zijn spinaker kapot heeft, kunnen ze die ook aan met lichter weer. Bovendien denk ik dat ze misschien wel teamorders hebben gekregen. Alles heel in Capetown brengen levert sowieso punten op, naast natuurlijk media exposure. De AAB 1 en 2 gezusterlijk naast elkaar in een wedstrijd. We zullen wel zien.
| 1 2 3 4 5 6 7 | Ericsson Racing Team +33 ABN AMRO ONE +37 ABN AMRO TWO +42 Sunergy and Friends +363 movistar +764 Pirates of the Caribbean+820 |
Nee. Is ook te zien in het bovenstaande plaatje (wnat dan zou AAB1 en 2 wel 2 en 3de liggen en erricson 4de, maar ook te lezen op de vor-site: hierquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de afstand gemeten door een lijn te trekken haaks op de ideale lijn, en dan zo de nr 1,2,3 te bepalen....
quote:DTF
Distance To Finish; the great circle distance from the boat to the finish line at the time of the six hour poll.
DTL
Distance To Leader; the great circle distance from the boat to the leader at the time of the six hour poll.
OK!quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee. Is ook te zien in het bovenstaande plaatje (wnat dan zou AAB1 en 2 wel 2 en 3de liggen en erricson 4de, maar ook te lezen op de vor-site: hier
[..]
Ow? Ook de thumb niet? naja, staat nu op andere host.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Btw, Imageshack doet het niet op FOK! Je zult een andere host moeten zoeken.
De thumbs ook niet meer neequote:Op dinsdag 15 november 2005 11:49 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ow? Ook de thumb niet? naja, staat nu op andere host.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |