abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:40:25 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25045457
Waar heb je het over?
Most Haunted is een televisie programma uit de United Kingdom waarin een aantal mensen op geestenjacht gaat. Elke aflevering gaan ze naar een locatie waar veel waarnemingen zijn gedaan en ze proberen dan 24 uur lang contact te krijgen met entiteiten die daar zouden ronddwalen. Al die plaatsen hebben een rijke historie en meestal gaat een aflevering dan ook over een kasteel of groot oud gebouw dat er al eeuwen staat.

Komen ze ook hier in de buurt?
Zeker. Inmiddels zijn er opnames geweest bij kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Ze zijn al op tig andere plaatsen geweest en de serie loopt al een tijdje. Zie Alle afleveringen

En wie is 'ze' dan wel?
Voornamelijk 3 mensen namelijk een historicus, een paranormaal persoon die dingen aanvoelt en een presentatrice. Maar ook de crew wordt wel eens geinterviewd.

Een uur lang kijken naar een paar mensen in een oud gebouw lijkt me saai!
Dat valt wel mee want er gebeuren nogal wat rare dingen namelijk. Soms proberen ze de geesten op te roepen en dan gaat er bv een tafel bewegen. Verder zijn er de meest vage geluiden te horen en veel is gefilmd als 'The Blair Witch Project' dus met een handcamera (incluus nightvision) voornamelijk gericht op het gezicht van de mensen. Dit geeft een creepy vorm van 'docu'. Soms krijgen de mensen die meedoen het zo benauwd dat ze met geen mogelijkheid meer naar binnen gaan in zo'n gebouw. Ook doet een parapsycholoog af en toe testjes die soms ook nog weleens uitkomen.

En waar kan ik dat zien?
Zover ik weet wordt het niet in Nederland uitgezonden. Mss op 1 van de buitenlandse kanalen. Als iemand weet hoe we het hier kunnen kijken dan hoor ik het graag. Verder zijn er natuurlijk verscheidene programma's om er op een niet zo legale manier aan te komen.

Maar dat kan helemaal niet.
Nou das dus de vraag van de topic. Wat vinden jullie ervan? Je hebt bv iemand die details verteld over de geschiedenis van zo'n plek waarna de historicus dit soms kan bevestigen. Aan de andere kant kun je denken: 'Hej als die historicus het kan weten dan kan die ander dat ook opzoeken'
Soms hoor je geluiden van plaatsen waar niemand is op dat moment. Of wordt het gefaked voor kijkcijfers?
Ook bewegen er dingen (biervat dat blijkbaar uit zichzelf voorbij rolt bv) terwijl een persoon alleen is in een ruimte (zie Greengate Brewery aflevering). Hierbij had ie zo te zien wel een tweede camera in een hoek neergelegd omdat er wel shots van zijn rug te zien zijn.

Ik heb na tig aflevering sterke twijfels gekregen of (alles) echt is. Die emotie op die gezichten lijkt me vaak echt maar soms doen ze de meest rare dingen. Bv een detectie laser neerzetten zonder camera erbij. Dan gaat dat ding af en weten ze nog steeds niet waarom.

Aan de andere kant verteld het medium soms dingen die hij niet echt kan weten. Verder is er iemand op fok hier die in het vorige topic verklaarde dat dit medium dingen tegen hem/haar kon vertellen die hij niet kon weten.

Moet ik eerst al die afleveringen kijken?
Das meer dan 50 uur tv. Een enkele aflevering kijken geeft een goed beeld. In sommige gebeurd niks in andere heel veel.

Anyway: Worden we genept? Is het bewijs er eindelijk? Please press the issue
Als je nooit geesten hebt gezien zoals ik dan zijn de afleveringen mogelijk een stuk minder scary dan wanneer je ze wel hebt gezien. Ik kan me in ieder geval voorstellen dat je ze liever niet kijkt. Wees gewaarschuwd

Update van de OP:
Ik, en vele anderen, hebben inmiddels meer afleveringen gezien en het blijft een verslavende serie. In de latere afleveringen gebeurd relatief meer dan de in de eerdere maar er blijven afleveringen waarbij er simpelweg niks in voor komt.

Verder is er een MH meet op 12 maart in Dordrecht dus mensen met stalen zenuwen: Melden maar

Verder zou ik het tof vinden als iedereen zijn mooiste MH moment even komt melden. Sowieso zou het leuk zijn als meer verschillende mensen reageren in het topic
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:13:14 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25045965
weet iemand al wanneer de nieuwe op 'tv' komt??
laatste die ik heb gezien is uiteraard afl. 14 Ram Inn....

of is dat 15? nahja Ram Inn in elk geval waar Stuart wordt 'aangevallen'
Ik vond trouwens die aanval van een geest bij Ghosthunters veel spectaculairder.
Dat was ook nog wat duidelijker opgenomen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:25:27 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25046156
Mja ghosthunters ken ik nog niet. Iemand spectaculaire screenshots van MH of GH?
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25046410
is dat niet op bbc te zien
jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:42:50 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25046513
Op LIVINGtv
pi_25048490
maar die hebben wij niet :p dus we moeten wachten tot dat uhmm pompidompidom... ja..zoek dat zelf maar uit :p
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_25055213
mm ik kan er de 12e niet bij zijn, verjaardag enzo.
Ram Inn vond ik wel tegenvallen eigenlijk...
Tap tap tap
  zondag 13 februari 2005 @ 02:16:35 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25067786
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:56 schreef CherryLips het volgende:
Ram Inn vond ik wel tegenvallen eigenlijk...
Wat gebeurde er in die aflevering?
pi_25071611
stuart werd in elkaar gemept
Tap tap tap
  zondag 13 februari 2005 @ 13:57:58 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25071953
quote:
Op zondag 13 februari 2005 13:33 schreef CherryLips het volgende:
stuart werd in elkaar gemept
Klinkt juist als een stoere aflevering Is ie erg gewond geraakt? En wat deed ie precies? Liep ie geesten uit te dagen ofzo?
pi_25074550
nou... hij was wel erg gechokeerd denk ik.... en hij zei dat ie twee stompen tegen zijn borst kreeg...voor de rest moet je het maar zelf bekijken!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_25076903
ff een snel vraagje... heeft iemand ooit de afleveringen van seizoen 3 gezien????
pi_25078158
quote:
Op zondag 13 februari 2005 19:22 schreef lunamoon het volgende:
nou... hij was wel erg gechokeerd denk ik.... en hij zei dat ie twee stompen tegen zijn borst kreeg...voor de rest moet je het maar zelf bekijken!
Ja maar wel jammer dat Derek's kont steeds voor de camera stond
Tap tap tap
  woensdag 16 februari 2005 @ 21:40:02 #14
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25116913
  woensdag 16 februari 2005 @ 21:45:55 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25117045
quote:
Op zondag 13 februari 2005 19:22 schreef lunamoon het volgende:
voor de rest moet je het maar zelf bekijken!
Doetus gewoon vertellen als je wil (kunnen de mensen die de show niet in hun bezit hebben het toch hier lezen namelijk)
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:14 schreef lunamoon het volgende:
ff een snel vraagje... heeft iemand ooit de afleveringen van seizoen 3 gezien????
Ik heb er een paar van gezien De dvd handelaar heeft ze niet zo erg op voorraad idd
  donderdag 17 februari 2005 @ 11:17:39 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25124334
ik heb ze allemaal al gezien season 1 tm5 alle afl.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 15:35:04 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25145795
Ik heb een mooie test bedacht voor Derec. Een keer geblinddoekt naar de locatie worden gebracht en dan kijken of ie wat oppikt.
pi_25147290
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb een mooie test bedacht voor Derec. Een keer geblinddoekt naar de locatie worden gebracht en dan kijken of ie wat oppikt.
Doen ze wel wat met suggesties van kijkers dan?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:51:20 #19
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25147890
Nou je hebt wel de interactieve weekenden waarop je tig webcams kunt volgen en orbs en dergelijke kunt doorgeven. Verder zullen ze denk ik wel ideeën meenemen als die goed te plaatsen zijn in het programma. In dit geval zou het echter overkomen alsof Derec zichzelf publiek moet bewijzen (hetgeen ergens ook zo is) en daar zal ie niet al te gelukkig mee zijn. Aan de andere kant verzinnen die parapsychologen wel meer testjes dus dit idee zien ze misschien wel zitten en een mailtje sturen is een kleine moeite. Of het voor de kijker ook nut heeft weet ik niet want als je denkt dat alles in scene is gezet dan zegt deze proef niks en als je alles geloofd dan is die test weer overbodig.

Note: Derec heeft zichzelf vaker tijdens de show 'bewezen' door dingen te noemen die hij, in mijn opinie, echt niet kon raden maar zat er ook een paar keer redelijk naast. Ik geloof dat ie echt wel wat kan maar heb af en toe het idee dat ie te graag wil en daardoor een misstap maakt.

Nog gefeli trouwens -> klaagbaak topic (nee niet via msn gehoord )
pi_25150485
Hij wil zichzelf niet bewijzen, maar aan de andere kant wil hij zichzelf dus té hard bewijzen. .

Jij had toch al eerder gemaild naar ze? Wat, hoe, wat, waar en heb je wat terug gekregen?

Vieze lurker. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:00:24 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25150836
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:33 schreef MUUS het volgende:
Jij had toch al eerder gemaild naar ze? Wat, hoe, wat, waar en heb je wat terug gekregen?
Naar medium Derec idd. Beetje standaard geblaat (uitleggen wie we zijn, dat we de show volgen enzo, etc) en verder of ie de kennis van zijn gids Sam weleens misbruikte . Als laatste gevraagd of ie terug kon mailen of een bericht op Fok kon achterlaten. Nee niks terug de lul

Nu weet ik niet meer hoe ik aan het emailadres kwam dus misschien zit een ander het nu te lezen

Kon je verwachten met zo'n topic titel en tvp is uit. Mannenhater!
pi_25157530
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:00 schreef livEliveD het volgende:
Als laatste gevraagd of ie terug kon mailen of een bericht op Fok kon achterlaten. Nee niks terug de lul
Neh, Derek is geen lul, hij heeft gewoon weinig tijd en vast heeeeel veel mail.
In 2000 mailde hij toch echt wel terug. En tekende gastenboeken. *trots naar gastenboek kijk*
pi_25158236
:

[ Bericht 50% gewijzigd door lunamoon op 19-02-2005 21:09:40 ]
pi_25168349
Zijn er eigenlijk nog meer van die bewegende Most Haunted plaatjes? Ik zag er een van dat kruis in een ander topic en kwam zelf ook nog deze tegen:

Maar waar dat was...
  zondag 20 februari 2005 @ 09:22:13 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25175393
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:29 schreef De_Schaduw het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer van die bewegende Most Haunted plaatjes? Ik zag er een van dat kruis in een ander topic en kwam zelf ook nog deze tegen:
Die van dat kruis heb ik zelf moeten maken. Duurt lang, is omslachtig, en moet beter kunnen. Maar wel mooi om te laten zien
Waar die van jouw was weet ik niet meer maar ik heb het eerder gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')