quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:05 schreef lone_wolf het volgende:
ben het met je eensch. Hoedt dat een organisatie als slowfood.org in de gaten. De smaakvervlakking wordt onder het mom van hygiene dorr de Europeesche Unie gepropageerd!
www. slowfood.org
ja het is een top club. ik hou vooral van italiaans. alles vers.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:11 schreef lone_wolf het volgende:
Okee krijg iig altijd een prettig warm gevcoel van die mensen die zo goed bezig zijn!!!
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:27 schreef DoctorB het volgende:
zoals de best mogelijke brandstof voor je auto niet rechtstreeks uit de grond komt maar pas na een lange reeks industriele processen uit de benzinepomp komt.....
zo komt de beste brandstof voor je lichaam natuurlijk van de genetisch manipulerende fabriek/boerderie en niet van de groene (komt ie van mars of zo) slager....
kortom eet gezond eet genfood!!!!
ok. maar waarom denk jij dat elke evolutie een verbetering is?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:34 schreef DoctorB het volgende:
Mijn vooroudersch zijn dood. Die denken helemaal niet meer.
Dat ligt aan jezelf hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is erg moeilijk om altijd vers te eten als je veel op kantoor zit en onderweg bent...maar ik ben het met je eens, een oudbakken broodje van het tankstation met 'ham' en plakken ei van zon 'eistaaf', dat is toch eigenlijk om te kotsen...
die ham bestaat uit samengeperste, kort gerookte, varkendsdelen. de achterham, die dus alles achter de schouder inhoudt? ja dat is best goor. ik koop ook een kroket of whatever troep, maar als main fuel zorg ik voor gezond eten. en dat is wel duurder, maar ook eerlijker en zorgt ervoor dat we straks niet allemaal als michelinmannetjes op deze planeet rondlopen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is erg moeilijk om altijd vers te eten als je veel op kantoor zit en onderweg bent...maar ik ben het met je eens, een oudbakken broodje van het tankstation met 'ham' en plakken ei van zon 'eistaaf', dat is toch eigenlijk om te kotsen...
Klopt, het is pure luiheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:40 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf hoor.
Je kunt best 's ochtend je eigen boterhammen smeren. Je hoeft geen baggerbroodje te kopen bij een tankstation of in de bedrijfskantine.
Het is niet moeilijk maar je bent gewoon lui.
ja dat zou best kunnen. maar ik ben meer de bamboo die liever buigt dan barst. m.a.w. tuurlijk is alles wat ik in de tt beschreef lekker, maar wel met mate. mijn basis bestaat uit gezond.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:38 schreef Oblivion het volgende:
Maar is het over het algemeen niet dat we "gestuurd" worden in deze maatschappij?
Niet alleen het eten?
Gezond eten is lekkerder en gezonder, zelf je eten koken werkt ontspannend....quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt, het is pure luiheid.
Kijk je weleens het programma 'je bent wat je eet'? Het kwam gisteren.
Het stel met de slechte eetgewoonten moet dan alles wat ze eten in 1 week op een tafel uitstallen.
Wat je dan ziet is onstellend: alleen processed foods: witmeelprodukten en veel suiker. Geen groenten en fruit.
Ik vrees dat het er bij mij ook zo uit ziet. Veel afhaal, vrijwel geen groenten en fruit.
Ik moet echt een knop gaan omzetten in mijn hoofd en beginnen met gezond eten.
Ik ben student man. Junkfood, bier, cola en pringles is de brandstof voor de nouveaux intellectuelle.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:44 schreef zoalshetis het volgende:
lol roellio. remember the fuel part.
ik werd de patatgeneratie genoemd, of de generatie nix. dat terzijde. je kan voor precies hetzelfde geld en een beetje interesse (lees tijd) heel gezond eten als je wilt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:50 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik ben student man. Junkfood, bier, cola en pringles is de brandstof voor de nouveaux intellectuelle.
geen idee of ik dat goed geschreven heb
helemaal mee eens. met dat verschil dat het wel degelijk extra tijd kost. zeker in het begin. ik schuw de diepvries ook niet trouwens. dus heel goedkoop en heel gezond en heel erg lekker.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:49 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Gezond eten is lekkerder en gezonder, zelf je eten koken werkt ontspannend....
Dus eigenlijk is gezond eten ook gezond voor je geest.
En het kost helemaal geen extra tijd want:
Voor afhaal moet je de deur uit en in die tijd kun je makkelijk koken.
Dus, omzetten die knop en daarna afbreken.
mmm in het begin misschien wel, maar als ik wat ga afhalen dan ben ik zo een half uur kwijt en in een half uur kan ik vrijwel alles koken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helemaal mee eens. met dat verschil dat het wel degelijk extra tijd kost. zeker in het begin. ik schuw de diepvries ook niet trouwens. dus heel goedkoop en heel gezond en heel erg lekker.
ja ok in dat geval, ik bestel meestal. komt binnenkort trouwens een versgevroren sushibedrijf dat alles vers invriest, waanzinnig lekkere sushimi trouwens, portie 5 euro.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:03 schreef DoctorB het volgende:
[..]
mmm in het begin misschien wel, maar als ik wat ga afhalen dan ben ik zo een half uur kwijt en in een half uur kan ik vrijwel alles koken.
ik ken het programma niet, maar het geeft wel de decadentie van een maatschappij aan. meer bewegen en je kan een houthakkers maaltijd aan, zou ik tegen die mensen zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:10 schreef Aventura het volgende:
Ik heb gisteren ook 'Je bent wat je eet' gezien. Dat was een Engels stel, en hun dieet bestond uit hamburgers, gebakken eieren, chocopops, red bull, patat, donuts, koekjes, cola, wit brood, heel veel vlees, gebakken aardappelen, chocolade, kipnuggets, gefrituurde vis, ovenpizza's. De voedingsdeskundige die bij hen thuiskwam werd er gewoon kwaad van. Ze vertelde dus dat ze hun lichaam veruineerden en vergiftigden met dat soort eten. Beide waren veel te dik en hadden geen energie. Ze hadden maar 2 keer in de week (!) ontlasting, en heel veel darmproblemen. Kortademigheid ook. Ze konden zelfs geen kinderen krijgen door hun overgewicht. Het is echt waar; je bent wat je eet. Stop je er iets goeds in, dan zie je dat ook aan de buitenkant.
als je het wil weten heb je in breda 7 'natuurwinkels' (dat is een landelijke keten. google) ze zijn wel redelijk duur. maar ze hebben ook vaak groenten die in de aanbieding zijn. ken je trouwens het theetopic? thee is heerlijkquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik begin ook wel steeds meer te beseffen dat heel veel van wat je denkt wat lekker is niet echt lekker is, maar meer een soort van acquired taste. Het valt me vooral op bij dranken. Ik ben aan de lijn en heb dus alle dranken behalve water en thee geschrapt van mijn menu. Wanneer ik nu een drankje drink waar ik vroeger echt verslaafd aan was, gruwel ik zowat bij de smaak. Bleurk!
Ik heb gelukkig een goede slachterij ontdekt hier in de buurt, waar het vlees echt goddelijk lekker is. Ik denk er steeds vaker over na om zoiets ook voor ander voedsel (groenten, kruiden, aardappels, kaas etc.) op te gaan zoeken.
Maar op de 1 of andere manier heb ik dat nog steeds niet echt gedaan, dus alsiemand tips heeft in omgeving Breda?
je hebt ook theesoorten die je online kan bestellen, heel goed zelfs. doe het maar eens. aanrader: kleine hoeveelheden en in je bestelling eisen dat het zo vers mogelijk is.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Google is my homeboy. Ik ga gelijk eens even kijken. Ik ken het theetopic, maar ik ben een heuse pickwick fan, dus daar hou ik me maar buiten.
je hebt helemaal gelijk. mijn fout, geen "natuurwinkel" daar. ik zocht op iets anders ( http://www.chi.nl/waar/verkooppunten/chinlplaats.html )quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hmm, van mij hoeft het niet zo nodig. Maar bedankt voor den tip!
Trouwens als ik zoek op natuurwinkels google, dan krijg ik geen vestigingen in Breda hoor?
Italianen hebben een belangrijke stelregel voor de keuken, een gerecht niet meer dan 5 ingredienten geven. Geld voor 90% van de Italiaanse keukenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja het is een top club. ik hou vooral van italiaans. alles vers.
idd. ik ben in usa afgestudeerd op zelf-brood-bakken. sterker nog, ik kon vrienden daar geen groter plezier doen dan een 'dutchbread' te geven voor verjaardagen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:50 schreef Aventura het volgende:
In Amerika is het nog veel heftiger. Toen ik daar was vond ik niets lekker. Dingen zijn daar veel te zoet en/of veel te vet. Zelfs gewoon brood is daar gezoet en zit bovendien vol met conserveringsmiddelen. Kaas is kunstmatig gekleurd en bewerkt, het lijkt niet eens meer op kaas.
Koffie wordt alleen gedronken met enorme hoeveelheden suiker erin. Water smaakt er naar chloor. Overal gaat saus op, in of bij. Een salade is bijna niet als zodanig te herkennen omdat er meestal een op room gebaseerde vette dressing overheen gaat.
Als je daar een supermarkt binnenkomt zie je dat 95% van de producten bewerkt is. Er ligt echt niets oorsponkelijks meer in de schappen.
Ik kon daar echt niet lekker eten.
En het smaakt nog fantastisch ook!!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Italianen hebben een belangrijke stelregel voor de keuken, een gerecht niet meer dan 5 ingredienten geven. Geld voor 90% van de Italiaanse keuken
Demeter. In de natuurwinkel is dat spul te koop. Biologisch-Dynamisch, dus de beesten lopen echt vrij rond enzo. http://www.demeter-bd.nl/quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:01 schreef Marietje_ het volgende:
Ik was vandaag bij mijn antroposofische tandarts (ja ze bestaan) en ik las in de wachtkamer een aardig artikel over 'actieve' biologische boeren.
Weet iemand hier meer over?
Dus niet gewoon biologisch
Ahhh...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 08:53 schreef Marietje_ het volgende:
Ja, biologisch dynamisch. En het ging idd over demeter, thanks Toeps en Bowiefan.
Ik ga de linkjes eens bekijken![]()
Ik was aardig zenuwachtig, dus vandaar dat ik het niet meer wist. Ik bleek een groot gaatje te hebben in mijn kiesEn het boren deed heel veel pijn.
Ik vind het jammer dat je altijd dezelfde mantra herhaalt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind het jammer dat de Slow Food beweging in NL opgeeist wordt door de Bioboertjes en Eco´tjes die de discussie gelijk verleggen naar heile wereld en niet waar het om gaat, smaak.
Hoezo, JIJ begint oftopic te spammen met ecologische merknamen, en JIJ hebt het niet over smaak.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:02 schreef Marietje_ het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je altijd dezelfde mantra herhaalt.
Het gaat erom dat we allemaal iets puurs willen eten. En die 'bioboertjes' zorgen daar voor.
Dus ik weet niet waarom je altijd zo loopt te zeiken, je hebt vast een trauma ofzo.
Laten we gewoon ontopic chatten over puur eten
Ipv altijd zo te katten.
Ik vroeg wat over biologische producten --edit-quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo, JIJ begint oftopic te spammen met ecologische merknamen, en JIJ hebt het niet over smaak.
Toen ik student was besteedde ik mijn geld wel beter dan aan junkfood en cola. Veels te duur!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:50 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik ben student man. Junkfood, bier, cola en pringles is de brandstof voor de nouveaux intellectuelle.
geen idee of ik dat goed geschreven heb
ja heel herkenbaar. ik maakte met een ijskast vol bier en een appel en een ei nog iets heel leuks.quote:Op maandag 14 februari 2005 19:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
Toen ik student was besteedde ik mijn geld wel beter dan aan junkfood en cola. Veels te duur!
In die tijd heb ik juist leren koken met hele simpele, goedkope ingredienten.Vaak wel weer spullen die uit de super kwamen, maar dat is beter dan die zoute 'wereldgerechten' of andere van die kant-en-klaar meuk, laat staan de Mac.
En het geld dat ik over hield kon ik dan mooi aan bier besteden
Mee too! Goed koken KAN heel goedkoop!!! Kookte oook altijd toen ik studeerde. Mijn sate's van kippehartjes, stoofpotjes van kippemaagjes, en stamppot wittekool met varkenstong was wereldberoemd (in een klein gedeelte van Wageningen....) Gek...als mensen wisten wat het precies was dat ze het dan ineens niet meer lekker vonden....quote:Op maandag 14 februari 2005 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja heel herkenbaar. ik maakte met een ijskast vol bier en een appel en een ei nog iets heel leuks.
ach ja als ik zeg dat je bij een kennis water zo uit ze filter kan drinken verklaren ze me ook voor gek.quote:Op zondag 13 februari 2005 23:58 schreef krakkemieke het volgende:
In december reisde ik een stuk per trein in Nederland met een Amerikaans echtpaar. Op een station kochten ze een vlaaitje en ze vonden het heerlijk omdat het niet zo idioot zoet was.
Ik kreeg een flesje water van ze uit Las Vegas< dus ik denk: mineraal water.
Nee, het was kraanwater, maar op alle denkbare manieren gezuiverd.
Koolstof filtratie, reverse osmose, microfiltratie, UV behandeling en behandeling met ozon....... Waar heb dat voor nodig? Of zit het vol met enge ziektes en wurmen?
De ingredienten zijn weer wel erg goedkoop. Moet je je eens voorstellen wat een winstmarges daar op zittenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:00 schreef pikwik het volgende:
en junk food is echt niet goedkoop
waarom denken de mensen dat toch!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |