abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2005 @ 11:52:41 #1
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25037681
ik begin me steeds meer te ergeren aan de manier waarop producenten ons een smaak opdringen (99% uit financieel belang)

mierzoete drankjes, suikervervangers die nog nauwelijks hun effecten op lange termijn bewezen hebben, tomaten waar de geur en smaak vanaf is, mensen die lollies aanprijzen omdat er nauwelijks vet inzit , sensationchips die overmatig sterk gekruid zijn, pringles die druipen van de vetsin, kinderen die eigenlijk niet eens meer de originele smaak van het ongekweekte, maassagemanipuleerde fruit-, groente- of vleesras kennen...

lijkt me een goede tijd om weer terug te gaan naar basic. het lekkerste lam smaakt nog altijd naar het lam dat de hele dag melk, kruiden en gras genoot.
aangezien ik het lichaam als een chemische fabriek beschouw denk ik dat het een taak is van alle mensen op deze wereld om elkaar de beste brandstof voor te schotelen die mogelijk is.

ik post dit met opzet in culinair omdat ik graag wil horen of meer mensen hier basic koken, verse kruiden gebruiken, bij de boer/groene slager langsgaan en/of klant zijn bij 'de natuurwinkel'. gewoon omdat het beter is om de best mogelijke brandstof binnen te krijgen. nog even afgezien het feit dat de dieren ook een beter leven hebben en de groente en het fruit minder giftig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 11-02-2005 12:08:43 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25037850
ben het met je eensch. Houdt dat een organisatie als slowfood.org in de gaten. De smaakvervlakking wordt onder het mom van hygiene dorr de Europeesche Unie gepropageerd! slowfood propageert de bescherming van locale voedselproducten, zoals rauwmelkse kazen, die zullen verdwijnen als de europeesche unie zijn zin krijgt. Ook wordt de bekendheid van veel streekproducten verbeterd waardoor de fijnproevers dit product leren kennen en waarderen , Hierdoor stijgt de omzet en is de toekomst voor zo'n product zekerder.

www.slowfood.org
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:07:28 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25037895
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:05 schreef lone_wolf het volgende:
ben het met je eensch. Hoedt dat een organisatie als slowfood.org in de gaten. De smaakvervlakking wordt onder het mom van hygiene dorr de Europeesche Unie gepropageerd!

www. slowfood.org
ken ik heel goed.
pi_25037944
Okee krijg iig altijd een prettig warm gevcoel van die mensen die zo goed bezig zijn!!!

Of ben je lid?!?!

[ Bericht 14% gewijzigd door lone_wolf op 11-02-2005 12:18:59 ]
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:13:08 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25037971
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:11 schreef lone_wolf het volgende:
Okee krijg iig altijd een prettig warm gevcoel van die mensen die zo goed bezig zijn!!!
ja het is een top club. ik hou vooral van italiaans. alles vers.
pi_25038131
Ze hebben laatst nog een varkensras gevonden ergens in duitschland. Stond op het randje van uitsterven. In destreek waren dan ook recepten voor het vlees van dit varken bekend. Het vlees was extreem verdooraderd.....

en tja das niet gezond en modern he.....
Gelukkig begit deze organisatie ook buiten Italie voet aan de grond te krijgen o.a. in Duitsland ...
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:27:35 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25038232
zoals de best mogelijke brandstof voor je auto niet rechtstreeks uit de grond komt maar pas na een lange reeks industriele processen uit de benzinepomp komt.....
zo komt de beste brandstof voor je lichaam natuurlijk van de genetisch manipulerende fabriek/boerderie en niet van de groene (komt ie van mars of zo) slager....

kortom eet gezond eet genfood!!!!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:32:03 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038307
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:27 schreef DoctorB het volgende:
zoals de best mogelijke brandstof voor je auto niet rechtstreeks uit de grond komt maar pas na een lange reeks industriele processen uit de benzinepomp komt.....
zo komt de beste brandstof voor je lichaam natuurlijk van de genetisch manipulerende fabriek/boerderie en niet van de groene (komt ie van mars of zo) slager....

kortom eet gezond eet genfood!!!!
zo denken je vooroudersch niet.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:34:44 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25038359
Mijn vooroudersch zijn dood. Die denken helemaal niet meer.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_25038405
Het is erg moeilijk om altijd vers te eten als je veel op kantoor zit en onderweg bent...maar ik ben het met je eens, een oudbakken broodje van het tankstation met 'ham' en plakken ei van zon 'eistaaf', dat is toch eigenlijk om te kotsen...
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:37:27 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038415
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:34 schreef DoctorB het volgende:
Mijn vooroudersch zijn dood. Die denken helemaal niet meer.
ok. maar waarom denk jij dat elke evolutie een verbetering is?
pi_25038429
Ja, ik ben verpest door Piet...

Alles het liefst vers, zo eerlijk mogelijk.
Je proeft wel degelijk het verschil, maar heel soms vind ik het uit een pakje gewoon lekkerder, sue me...
Ook dat moet kunnen, heeft toch ook met smaak te maken?

Wat ik dan wel weer jammer vind, is dat ik soms verhalen lees hier in CUL, over het laten besterven(?) van vlees, en dat daar niet eens een keus in is.
Ik zou dus niet weten hoe dat smaakt. En DAT had mijn eigen keus moeten zijn.
In je OP zet je neer dat kinderen soms de smaak niet meer weten, wat dacht je van deze volwassene? Ik weet soms ook niet hoe het moet smaken.....

Maar is het over het algemeen niet dat we "gestuurd" worden in deze maatschappij?
Niet alleen het eten?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25038449
Oh ja.... ik slacht mijn eigen kippen... geen leuk werk maar de smaak is het waard!!!!
Ik ga dit jaar een grote moestuin aanleggen met allerlei,, min of meer exotische groenten en kruiden. En er wordt een grotere kippenren aangelegd zodat ik ook grotere kippenrassen kan houden als de krieltjes. Die grotte rassen wil je liever niet vrij hebben lopern ivbn met de stront ;-)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:40:32 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25038456
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is erg moeilijk om altijd vers te eten als je veel op kantoor zit en onderweg bent...maar ik ben het met je eens, een oudbakken broodje van het tankstation met 'ham' en plakken ei van zon 'eistaaf', dat is toch eigenlijk om te kotsen...
Dat ligt aan jezelf hoor.
Je kunt best 's ochtend je eigen boterhammen smeren. Je hoeft geen baggerbroodje te kopen bij een tankstation of in de bedrijfskantine.
Het is niet moeilijk maar je bent gewoon lui.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:41:41 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038473
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:36 schreef cinnamongirl het volgende:
die ham bestaat uit samengeperste, kort gerookte, varkendsdelen. de achterham, die dus alles achter de schouder inhoudt? ja dat is best goor. ik koop ook een kroket of whatever troep, maar als main fuel zorg ik voor gezond eten. en dat is wel duurder, maar ook eerlijker en zorgt ervoor dat we straks niet allemaal als michelinmannetjes op deze planeet rondlopen.
pi_25038490
* Roellio neemt nog een flinke slok euroshopper cola om de pringles hot & spicy weg te spoelen!
pi_25038523
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:40 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Dat ligt aan jezelf hoor.
Je kunt best 's ochtend je eigen boterhammen smeren. Je hoeft geen baggerbroodje te kopen bij een tankstation of in de bedrijfskantine.
Het is niet moeilijk maar je bent gewoon lui.
Klopt, het is pure luiheid.
Kijk je weleens het programma 'je bent wat je eet'? Het kwam gisteren.
Het stel met de slechte eetgewoonten moet dan alles wat ze eten in 1 week op een tafel uitstallen.
Wat je dan ziet is onstellend: alleen processed foods: witmeelprodukten en veel suiker. Geen groenten en fruit.
Ik vrees dat het er bij mij ook zo uit ziet. Veel afhaal, vrijwel geen groenten en fruit.
Ik moet echt een knop gaan omzetten in mijn hoofd en beginnen met gezond eten.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:44:49 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038535
lol roellio. remember the fuel part.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:48:42 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038604
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:38 schreef Oblivion het volgende:

Maar is het over het algemeen niet dat we "gestuurd" worden in deze maatschappij?
Niet alleen het eten?
ja dat zou best kunnen. maar ik ben meer de bamboo die liever buigt dan barst. m.a.w. tuurlijk is alles wat ik in de tt beschreef lekker, maar wel met mate. mijn basis bestaat uit gezond.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:49:28 #20
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25038620
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt, het is pure luiheid.
Kijk je weleens het programma 'je bent wat je eet'? Het kwam gisteren.
Het stel met de slechte eetgewoonten moet dan alles wat ze eten in 1 week op een tafel uitstallen.
Wat je dan ziet is onstellend: alleen processed foods: witmeelprodukten en veel suiker. Geen groenten en fruit.
Ik vrees dat het er bij mij ook zo uit ziet. Veel afhaal, vrijwel geen groenten en fruit.
Ik moet echt een knop gaan omzetten in mijn hoofd en beginnen met gezond eten.
Gezond eten is lekkerder en gezonder, zelf je eten koken werkt ontspannend....
Dus eigenlijk is gezond eten ook gezond voor je geest.
En het kost helemaal geen extra tijd want:
Voor afhaal moet je de deur uit en in die tijd kun je makkelijk koken.
Dus, omzetten die knop en daarna afbreken.
pi_25038634
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:44 schreef zoalshetis het volgende:
lol roellio. remember the fuel part.
Ik ben student man. Junkfood, bier, cola en pringles is de brandstof voor de nouveaux intellectuelle.

geen idee of ik dat goed geschreven heb
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:53:04 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038686
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:50 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik ben student man. Junkfood, bier, cola en pringles is de brandstof voor de nouveaux intellectuelle.

geen idee of ik dat goed geschreven heb
ik werd de patatgeneratie genoemd, of de generatie nix. dat terzijde. je kan voor precies hetzelfde geld en een beetje interesse (lees tijd) heel gezond eten als je wilt.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:55:48 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25038737
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:49 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Gezond eten is lekkerder en gezonder, zelf je eten koken werkt ontspannend....
Dus eigenlijk is gezond eten ook gezond voor je geest.
En het kost helemaal geen extra tijd want:
Voor afhaal moet je de deur uit en in die tijd kun je makkelijk koken.
Dus, omzetten die knop en daarna afbreken.
helemaal mee eens. met dat verschil dat het wel degelijk extra tijd kost. zeker in het begin. ik schuw de diepvries ook niet trouwens. dus heel goedkoop en heel gezond en heel erg lekker.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:03:45 #24
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_25038880
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal mee eens. met dat verschil dat het wel degelijk extra tijd kost. zeker in het begin. ik schuw de diepvries ook niet trouwens. dus heel goedkoop en heel gezond en heel erg lekker.
mmm in het begin misschien wel, maar als ik wat ga afhalen dan ben ik zo een half uur kwijt en in een half uur kan ik vrijwel alles koken.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:06:42 #25
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_25038930
Op dit gebied prijs ik me elke dag gelukkig dat ik in de horeca ben opgegroeid. Een vette restaurantkeuken en een plethora aan verse ingredienten stimuleren een mens echt om wat te experimenteren met hun eigen prakkie.
Het gaan bij elkaar zoeken van de ingredienten in de supermarkt en toko's zijn soms gewoon zo demotiverend als je snel iets lekkers wil maken.

Genfood zorgt er meestal voor dat het betaalbaar blijft.

Nu met de huidige trends in de voedingsindustrie, vraag ik me af wanneer de Chinese restauranten eens meedoen:
Babi Pangang ACE:
- Gekloonde varken met onschadelijk groeihormoon
- Atjar van GEN-kool en wortel en voedingszuur:citroenzuur en wijnsteenzuur
- saus met Exxx rode kleurstof en kunstmatig gembersmaak en uienextract
- tot slot vitamine A,C,E toevoeging (ziel je ook in veel nectar, vruchtendranken terugkomen)
Dit allemaal in een bio-afbreekbare verpakking van gemodificeerd zetmeel.

Het is niet perse slechter, maar het is hier lang neit zo erg aan toe als in de VS en Azie.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')