Alle fotonen hebben energie. En ze hebben allemaal de lichtsnelheid. Een andere mening daarover hebben mag best, als je maar weet dat je ingaat tegen alle gebruikelijke modellen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:45 schreef Doffy het volgende:
Volgens mij zijn er fotonen zonder massa, maar die brengen ook geen energie over. Fotonen die wel energie hebben, hebben dan ook een lagere snelheid dan de lichtsnelheid.
Ik denk dat de juiste bewoording is: "dat het licht dat op aarde valt een impuls geeft van 50.000 kg m/s." Ofzo. Maar nou moet Haushofer het wetenschappelijk niveau maar hooghouden, want ik ga weg.quote:desiredbard: licht heeft inderdaad een "verpletterend" effect. Ik meen dat ik ooit eens gelezen dat het licht dat op aarde valt aan de zon-kant ongeveer 50.000 kg weegt.(verspreid over het hele beschenen oppervlak, natuurlijk).
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 07:45 schreef Alicey het volgende:
quote:
[..]
Dus je geeft met x,y,z een plaats aan, en vervolgens geef je met c*t nogmaals deze plaats aan.... ik zie het nu verder niet. Overigens weet je pas welke plaats het is als je ook een beginpunt en een richting hebt, volgens mij...
Deze snap ik ook nog niet helemaal.
Zullen we even ontopic blijven ? Het gaat hier over de relativiteitstheorie.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:53 schreef desiredbard het volgende:
Kijk er zijn hier nog intelligente mensen, maar ik wilde het simpel houden.
Het grappige is gewoon dat we de ruimte aan het verkennen zijn, buiten ons zonnenstelsel willen gaan maar:
Nog onbekende organismen hebben op de bodem van de zee, en nog steeds niet exact weten wat licht nu precies is.
(afgezien van een paar Gristenen maar als ik al niet over mijn schoonmoeder
mag geinen zal ik Jesus er maar buitenhouden)
OK:
Wat is de vraag ...... heheheheheh
Dat is een erg mooi verhaal. Hij heeft namelijk een afleiding gebruikt met een doos met een foton erin, en impulsbehoud. Alleen is zijn redenatie verkeerd ! En toch zie je deze afleiding nog vaak terugkomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:01 schreef DionysuZ het volgende:
daar kun je altijd een ander topic over openen desiredbard. Het gaat hier over de relativiteitstheorie.
kan iemand nog eens uitleggen hoe einstein bij e=mcc gekomen is, via welke weg. Dat is natuurlijk een aantal decennia het belangrijkste stukje van de relativiteitstheorie geweest, zonder was er nooit een koude oorlog geweest en zou de vs niet boos zijn op iran.
Verder zouden we ook het non-proliferatiegedrag niet schenden door de VS hier in ons land 20 kernkoppen te laten stallen, en zouden we dus legaler bezig zijn.
Anyway, e=mc^2 anyone?
Een mooie tvpquote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:54 schreef Rasing het volgende:
Het enige voorbeeld waarbij ik meende de theorie te snappen, was dat van de klok met de heen- en weerkaatsende lichtstraal....
.....
Perfect uitgelegdquote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:54 schreef Rasing het volgende:
Het enige voorbeeld waarbij ik meende de theorie te snappen, was dat van de klok met de heen- en weerkaatsende lichtstraal.
Er is dus een trein, waarop een klok staat die bestaat uit 2 spiegels waartussen een lichtstraal heen- en weerkaatst. Een waarnemer op de trein zal zien dat de straal de afstand tussen de spiegels in de kortst mogelijke weg aflegt:
____
...|
...|
...|
_ |___(in beide richtingen dus)
terwijl een waarnemer die langs het spoor staat, dit ziet:
_________
\........../\.....
.\......../..\....
..\...../.....\...
...\../........\..
__\/____\_
Omdat het licht vanuit beide waarnemers met 300.000 km/s reist, loopt de klok voor de stilstaande waarnemer langzamer dan voor de reizende. Het licht legt immers een langere weg af als je stilstaat.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, als iemand op- of aanmerkingen heeft: feel free.
How's that for a tvp?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |