Nu mag iedereen het weten. Shannah Breukhoven en Jody Bernal zijn stapelgek op elkaar. Twee jaar terug had Shannah al stiekem haar oog laten vallen op de knappe, uit Colombia afkomstige zanger. Het destijds door vele jonge meisjes aanbeden tieneridool zag haar toen echter niet staan. Verder dan een vriendelijk handje schudden kwam het dan ook niet. Tijdens een skivakantie in het mondaine Lech, nu bijna een jaar geleden, sloeg de vonk alsnog over. En hoe! EXCLUSIEF op Pagina Privé vertellen de twee openhartig over hun liefde voor elkaar en waarom zij dit voor de buitenwereld enige tijd geheim hebben gehouden.
Shannah Breukhoven waanzinnig verliefd op haar 'Latin lover'
Jody Bernal GETEMD
TWEE JAAR GELEDEN ZAG HIJ HAAR NOG NIET STAAN
ZE zijn net terug van een stedentrip naar Rome; samen met de rest van het gezin Breukhoven even onthaasten na de drukke decembermaand. Topondernemer Hans Breukhoven schoot de op deze pagina afgedrukte foto van zijn verliefde dochter en haar 'nieuwe' vriend. Jody hoort er al helemaal bij. Als onvervalste 'Latin lover' danste hij samen met zijn grote liefde tijdens een intiem boottochtje door de Amsterdamse grachten het nieuwe jaar in. Ook zit hij minstens één avond in de week aan de dis in de gezellige villa in Wassenaar. En sinds een paar weken heeft het gelukkige jonge tweetal zijn eigen liefdesnestje, niet ver verwijderd van de wederzijdse ouders. Shannah is bij Jody ingetrokken. Hand in hand gezeten op hun gloednieuwe bank doen Shannah (18) en Jody (23) hun verhaal. "Zal ik beginnen?" vraagt Shannah verlegen aan haar vriendje. Jody knijpt haar liefdevol in de arm. "Goed idee." "Maar dan moet je me niet uitlachen. Beloof je dat?" "Natuurlijk", laat de zanger zijn vriendin glimlachend weten. "Dat zou ik toch nooit doen?" Shannah heeft er duidelijk niet veel vertrouwen in, maar steekt toch van wal.
Lekker ding
"Twee jaar geleden ontmoette ik Jody voor het eerst. Ik weet het nog als de dag van gisteren. Het was op het door mijn vader jaarlijks georganiseerde Free Record Shop-feest. Jody zou daar een optreden verzorgen." Met een schuine blik naar haar vriendje: "Net zoals zo veel meisjes vond ik hem een onwijs lekker ding. Hij zag er goed uit, danste als de beste en kwam ook nog eens hartstikke aardig over. Aan dat laatste begon ik die bewuste zondagmiddag overigens meteen te twijfelen, haha! Hij zag me gewoonweg niet staan! Had ik me daarvoor helemaal opgedoft… Het enige waar hij zich toe verwaardigde was me plichtmatig een handje geven. Wat een teleurstelling!"
Jody: "Ik keek in haar ogen en was verloren"Jody grinnikt: "Echt, ik was me van geen kwaad bewust. Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks herinneren dat ik die dag überhaupt met je heb gesproken." Shannah haakt fel in: "Nee, omdat er honderden meisjes om je heen stonden te dringen! Je was totaal verblind door alle aandacht." "Helemaal niet", verdedigt de zanger zich, "voor mij was het niets meer of minder dan één van de vele optredens. Bovendien had ik in die tijd een vriendin en ik stond er dus niet echt open voor verliefd te worden op wie dan ook."
"Ja, daar heb jij weer gelijk in", geeft Shannah schoorvoetend toe. Ze staat op en stopt een swingend cd'tje in de installatie. "Even dansen dan maar?" Als de gemoederen weer wat gekalmeerd zijn, hervat Shannah: "Maar goed, ik zag hem daarna dus een tijdje niet. Totdat ik vorig jaar februari met mijn ouders op skivakantie ging naar Lech. Tot mijn grote verassing was Jody er ook én – wat nog veel belangrijker was – hij was weer vrijgezel. Iedere avond zag ik hem bij de après-ski. We hadden het erg gezellig en Jody vroeg uiteindelijk of ik mijn laatste skidag met hem wilde doorbrengen."
Openhartig bekent Shannah: "Bang om opnieuw een blauwtje te lopen, liet ik me vergezellen door mijn broer Marvin. Die had er weinig trek in, maar ik sleepte hem tegen wil en dank toch mee. Dat moest hij maar voor zijn zus overhebben vond ik." Shannah's gedachten dwalen af: "Die dag hebben we voor het eerst gezoend…"
Romantiek ten top dus. Maar hoe verging het Jody? Kom op, voor de draad ermee. Shannah gaat er eens helemaal voor zitten. Verlegen kijkt Jody een andere kant op. "Nou ja, ik werd tijdens die bewuste vakantie ook verliefd op Shannah."
Is dat alles? Dramatisch zijn armen omhoog heffend: "Oké, oké, hier volgt de uitgebreide versie." Grinnikend kijkt hij zijn vriendin aan: "Die ogen. Het waren die ogen. Toen ik daar voor het eerst in keek was ik verloren. Op de piste had ik Shannah – voor de tweede keer blijkbaar – een handje geschud. Niks aan de hand. 's Avonds stonden we opnieuw tegenover elkaar in een discotheek en toen gebeurde het."
• Er gebeurde iets met Jody toen Shannah hem in het Spaans aansprak...
"Shannah sprak me aan in het Spaans. Daar verraste ze me mee en ik dacht: 'Oké, hier gebeurt iets met me.' Ik snapte het nog niet helemaal, maar toen ik die nacht in mijn bed lag, verscheen er continu één gezicht voor mijn geestesoog en dat was dat van Shannah." Verzucht: "We hebben een heerlijke week gehad. De laatste dag, toen we dus eindelijk samen op de ski's stonden, viel Shannah. Waarschijnlijk expres hoor, haha!" Shannah geeft Jody een por. "Helemaal niet. Ik had hartstikke veel pijn." "Natuurlijk lieverd, en daarom schoot ik toch ook onmiddellijk toe om je te helpen? Onder toeziend oog van je broer heb ik je toen voor het eerst gekust."
Jody raakt op dreef: "Vanaf dat moment was ik helemaal verkocht. Ik was tot over mijn oren verliefd. We belden, sms'ten, mailden en zagen elkaar vanaf die wintersport zo veel mogelijk."
Maar jullie hielden je liefde voor elkaar ook binnenskamers. Met welke reden? Shannah legt uit: "We wilden de tijd krijgen elkaar goed te leren kennen, zonder dat Jan en alleman zich ermee zou gaan bemoeien. Ik ben sowieso al niet iemand die ervan houdt in het middelpunt van de belangstelling te staan. Ik zat er niet bepaald op te wachten iedere week met Jody in de bladen te staan."
Kindertehuis
"Bovendien", vervolgt Shannah, "wist ik dat ik bijna vier maanden naar Costa Rica zou gaan om te werken in het kindertehuis waar ik samen met mijn broertjes heb gewoond. En hoewel Jody en ik hartstikke verliefd op elkaar waren, moet je toch maar afwachten of een prille relatie daartegen bestand is. Maar", gelukzalig haar armen om haar vriendje heenslaand, "het bleek ons juist nog dichter bij elkaar te brengen. Het is bekend dat Jody ook geadopteerd is. Hij komt oorspronkelijk uit Colombia. We zijn dus in hetzelfde werelddeel geboren!"
Shannah: "Dat we allebei geadopteerd zijn, bracht ons nog dichter bij elkaar""Maar goed, terwijl ik emotioneel gezien een heftige tijd doormaakte in Costa Rica, kon ik daar met Jody ongelooflijk goed over praten. Urenlang hingen we aan de telefoon. Je wilt niet weten hoe hoog de rekeningen van onze mobieltjes in die maanden zijn geweest. Jody begreep mij zo goed. Hij steunde me en monterde me op als ik het even niet meer zag zitten. Natuurlijk had ik ook heel veel contact met mijn ouders, maar met bijvoorbeeld mijn vriendinnen ging het moeizamer. Voor hen was het moeilijk voor te stellen hoe het er in zo'n land allemaal aan toegaat."
Jody hervat: "En zo kwam het dat toen Shannah terugkeerde uit Costa Rica we nog verliefder waren dan toen ze ging. Ik zal nooit het afscheid vergeten: en nog een zoen, en nog één. Het was vreselijk haar te laten gaan. Ik heb dan ook met mezelf afgesproken dat als ze weer gaat, ik eveneens mijn koffer pak. Brengen we meteen een bezoek aan mijn geboorteland."
Voorlopig blijft het happy koppel echter gewoon in Nederland. Jody Bernal werkt aan een nieuw album en Shannah start binnenkort haar opleiding aan de International Business School.
Jody: "Ik ben bezig met het opnemen van een aantal songs. Het is een tijdje stil geweest rond mijn persoon om redenen waarover ik het liever niet meer wil hebben. Houd het maar op 'managementperikelen'. Ik zit nu bij AT Productions en dat voelt goed. Als het aan mij ligt keer ik snel terug naar het niveau waar ik ooit gestaan heb. Zingen blijft mijn ding, en daar ga ik voor. Ik heb er alle vertrouwen in." Verliefd naar Shannah kijkend: "En dat mede dankzij deze geweldige vrouw."