abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:33:45 #151
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25574447
Ik merkte aan Noa de laatste week dat ze erg vaak wil drinken, aan twee borsten niet genoeg heeft en net zo lang drinkt (met wisselvoeden) tot ze genoeg binnenheeft, maar ik denk dat dat uiteindelijk alleen voormelk wordt als ik wisselvoed. Ook zag ik gewoon géén verschil terwijl ik haar heel vaak aanleg (én lang...).

Noa wilde net trouwens maar heel eventjes drinken en ligt al een tijd te slapen, maar ik neem aan dat dat door de prik vanmiddag komt...
pi_25574448
hier is het ook nog geen volle maaltijd hoor qua bijvoeding, hier is het fruit met achtereen volgens borst en avondeten met daarachtereen borst. Maar het viel me op sinds ik het op deze mannier toepas Thijs ineens dus weer later nog een keertje terug komt, en vind het wel grappig.

Suzanne s6 ermee ik zou ook zolang mogelijk proberen om volledige bv te geven
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25575224
Suzanna, ik heb nog heel lang doorgevoed toen ik zwanger werd van mijn tweede. Het wordt wel minder de melk maar dat is pas na een paar maanden. Tenminste zo was het bij mij. Het hoeft niet, maar ik zou er wel op rekenen. Ik heb Joshua nog zeker 3 maanden volledig gevoed tijdens mijn zwangerschap. En dat was wel voldoende, hij at toen al wel maar dat was niet veel en telde zeker nog niet als een voeding.

Joshua is ook nooit geen snelle geweest kwa aankomen gewicht. Ik denk dat je naar je baby zelf moet kijken, hoe ze reageert en is ze vrolijk, actief. En vooral je eigen intuitie. Laat je niet gek maken door gewicht wat niet snel genoeg aankomt. Wat je misschien wel gaat merken straks, is dat als je misselijk gaat worden je eigenlijk al moet eten omdat je misselijk bent, ik had ineens een honger dat was niet normaal. En die was bijna niet te stillen, eten als je misselijk bent is niet fijn maar helemaal niet als je nog eens extra moet eten om je baby te voeden. Dat was de tijd dat het toch wel af ging nemen de productie. Ik kon het zelf niet meer aan om nog volledig te voeden.

Dus probeer gewoon relaxed ermee om te gaan en je vooral niet te druk te maken. Je voelt vanzelf aan of je baby echt een te kort krijgt aan voeding. Dat ze van borst naar borst wil daar voert ze alleen de productie mee op dus juist weer goed voor haar
  zondag 20 maart 2005 @ 12:39:11 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25607548
ik heb toch 1 vraagje, ik maak me niet echt zorgen, maar wil herkenning zien of zo

bv gaat hier nog steeds goed, maxim drinkt meestal 1 borst helemaal leeg en de 2e een beetje.
alleen het valt mij op dat als maxim aan de rechterborst ligt hij 3 (of 2 x of 4 x whatever) x zuigt en snel slikt en vervolgens loslaat, en zo gaat dat dan ff door totdat hij zich verslikt omdat hij zo wild doet. alleen ik snap niet helemaal waarom hij zo doet aan de rechterborst eigenlijk, links is nooit geen probleem. zou t zijn omdat hij a) eigenlijk vol zit? b) lucht in zn buikje zal hebben dan? (boertjes laten doet hij ook goed) c) misschien omdat hij te moe is om nog te drinken maar toch wil!!

spruw kan niet he aan 1 borst?? bij maxim zie ik niks geks in zn mondje, witte aanslag op zn tong gaat eraf als ik met gaasje eroverheen ga.
doen andere baby's dit ook?
pi_25611565
Misschien dat ie wat te gulzig is en teveel drinkt. Opzich kan het heel goed dat ie genoeg heeft aan 1 borst. En als ie een tweede borst krijgt dan zal het misschien zo zijn dat jij een toeschietreflex krijgt en dat dat ineens teveel voor hem is. Daar kunnen baby's ook onrustig van worden als ze ineens teveel naar binnen krijgen.
  zondag 20 maart 2005 @ 17:35:59 #156
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25614593
ik heb alleen niet het idee dat die tsr nu zo heftig is, als hij loslaat spuit het er niet uit zeg maar, en druppelen ook niet. wel als hij paar keer heeft los gelaten, dan komt er een nwe tsr. ik snap alleen dat loslaten en weer vastpakken niet, en al helemaal niet dat het alleen maar rechts is
pi_25622329
Baby's hebben vaak een voorkeur borst. En bij mij was het zo en dat heb ik veel vaker gehoord dat de ene borst meer aanmaakt dan de andere. Joshua dronk vaak prettiger aan de rechterkant dan aan de linkse kant. Op een of andere manier aan de linkse kant ging het altijd wat moeizaam.

Maar Martineke, misschien een vraagje voor het borstvoedings forum. Daar zitten veel ervarings deskundigen. Zelf denk ik niet echt dat het een groot probleem is maar misschien dat je hem kunt helpen met verbetering ofzo.
pi_25623110
martineke, het lijkt erop dat maxim heeft ontdekt dat hij de tsr kan opwekken aan die kant door dat loslaten etc. slim van 'm!

hier gaat het wel weer redelijk. veel aanleggen, ook dat 'wisselvoeden' zoals suzanna noemt doe ik nu vaker, almaar doorgaan tot anna enigszins tevreden lijkt. voor ik het vergeet: suzanna heel veel geluk gewenst met je nieuwe zwangerschap!! wat een schok he? hopelijk loopt 't allemaal soepeltjes en kun je intussen toch nog lang doorgaan met de bv aan Noa. sterkte ermee, zal best ff zwaar zijn!
Anna is inmiddels weer goed aan het aankomen. dus zolang het enigszins gaat probeer ik dit toch vol te houden, maar in de loop van de dag is 't vaak wel lastiger om haar tevreden te krijgen, ook omdat ik natuurlijk druk ben met Piet. af en toe een beetje bijvoeden zoals we laatst hebben gedaan zie ik dan ook wel als optie om even wat rust in te bouwen, maar ik wil wel proberen dat tot een minimum te beperken. 's avonds ligt ze vaak de hele avond te drinken/soezen, zoals ook in dat artikel genoemd werd dat poemojn aanhaalde. alleen wordt daar dus ook ergens genoemd "geen reden tot bezorgdheid, zolang de baby de rest van de dag vrolijk en tevreden is..." en dat laatste was hier de afgelopen week niet meer vaak het geval, vandaar mijn wanhoop. en dat blijf ik wel een beetje als criterium hanteren hoor, er moeten toch ook nog wat momenten tussendoor zijn voor rust en leuke dingen. maar goed, vanaf een uur of 22.00u is ze dan voor pampus, en dan komt ze pas om 04.00u weer, da's wel prima.
  maandag 21 maart 2005 @ 12:40:24 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25632594
Martineke, Noa doet dat bij mij ook...pakken en dan weer loslaten en dan weer met veel gretigheid pakken...Meestal alleen bij de rechterborst. Die heeft trouwens een betere toeschietreflex óf maakt meer melk aan, want daar drinkt ze beter en 'klokt' ze ook meer. De andere borst niet echt.

Ik heb al een paar keer een flesje na gegeven, want ze had echt niet genoeg. Jammer hoor...maar goed, ze moet toch eten he!! En het is ook niet elke keer, de voeding erna heeft ze soms weer wel genoeg ineens.
pi_25637383
oja suzanna over die voormelk/achtermelk hoef je je volgens mij geen zorgen te maken bij wisselvoeden, zie de link die poemojn hier plaatste.
  maandag 21 maart 2005 @ 19:56:29 #161
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25642984
verrek, zo had ik het nog niet bekeken joh dat dat wel eens zou kunnen zijn om tsr op te wekken
ikke maar denken dat er iets is wat ik niet weet

thanks

al doende leert men
pi_25643609
ik weet 't natuurlijk ook niet zeker he martineke. maar anna doet ook wel dat soort dingen en het werkt vaak wel!

gisteravond laat heb ik trouwens nog wat gekolfd en dat hebben we Anna vanavond rond etenstijd gegeven ipv de kunstvoeding. als we dit nou een tijdje zo vol zouden kunnen houden krijgt ze toch nog volledige BV.
pi_25645719
Fijn Bix!

Fijn ook Suzanna dat je haar nog wel bv kunt geven.

En Martineke, dat deed Myrthe ook om de tsr op te wekken.
pi_25646943
Ik kan me dat niet herinneren van Joshua. Maar het zou best kunnen van die tsr. Heel slim

Bix ik moest nog aan jouw denken over de bv omdat je toen vertelde dat je Piet moest bijvoeden. Wat fijn dat het zo goed gaat met Anna.
  maandag 21 maart 2005 @ 23:05:04 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25648889
Thnx Bixister! Wel goed om te weten inderdaad!
Noa drinkt trouwens vanavond veel beter dan ze overdag deed. Ze dronk maar kleine beetjes, ging dan rond liggen kijken, geluidjes maken, kraaien en lachen, etc. Of heel hard huilen als ik haar probeerde aan te leggen. Madammeke vond de omgeving veel interessanter... het zal de leeftijd wel zijn!
En ik maar bang zijn dat ze nog honger had...dus proberen aan te leggen (nou ja zeg Suzanna, als ze niet meer wil dan wil ze niet meer...toch????) en zij wilde gewoon niet.
Leg ik haar in de box, raad eens wat ze doet? Juist ja, vragen om eten. Dit keer drinkt ze ietsjes langer maar gaat dan weer rond liggen kijken. En zo ging het nog wel even door. Niet bevorderlijk voor het huishouden ...

Maar omdat ze vanavond wel weer goed dronk ben ik weer tevreden. Ze leek ook echt genoeg te hebben aan mijn melk, misschien heb ik me te vroeg zorgen gemaakt (eigenlijk door mijn zus, die zei dat Noa echt niet genoeg kon hebben aan mijn melk omdat ik zwanger ben ... ik ga haar maar niet meer tegenspreken maar heb het er gewoon niet meer over...tis lief bedoeld maar het maakt mij alleen maar onzeker!)
  maandag 21 maart 2005 @ 23:06:35 #166
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25648943
fijn bixister beetje voorraadje aan proberen te leggen dan, zou fijn zijn als ze volledige bv krijgt

niet te snel zorgen maken he suzanna, laat je niet gek maken hoor
  maandag 21 maart 2005 @ 23:18:53 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25649285
Tja...ik ben nu eenmaal makkelijk van iets te overtuigen als iemand een mening met overtuiging brengt...da's best een moeilijke eigenschap af en toe! (ik ben het aan het afleren, maar dat gaat niet altijd zo snel...)
pi_25719155
over 't kolven en het gebrek aan tijd.gelegenheid daarvoor (kwam in babietjestopic ter sprake) :

het is niet zozeer de tijd op zich, maar meer dat Anna erg vaak drinkt en er dus te weinig tijd tussen voedingen zit om ook nog te kolven. en daar helpt G's aanwezigheid helaas niks aan.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:50:32 #169
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25719341
Drinkt Anna 's morgens beide borsten leeg?
's morgens zitten je borsten vaak (over) vol, het is dan een optie om de ene borst te kolven terwijl Anna de andere leegdrinkt.. Je hebt dan ook nog eens het voordeel van goede TSR'en omdat Anna die zelf opwekt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:51:36 #170
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25719378
Nee, daar heb je dan idd niet veel aan... Ik zou het ook zo 123 niet weten, behalve dan steeds kleine beetjes kolven en die invriezen totdat je voldoende hebt, maar da's nogal een klus.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25719390
jahoor, ze drinkt 'voortdúrend' beide borsten leeg!
pi_25719508
tussen de 'voedingsblokken' door zit wel wat tijd, maar die dwing ik min of meer af door bijvoorbeeld een heel end te gaan wandelen; dan slaapt ze wel. en 's middags slaapt ze ook een paar uur, maar dan lig ik zelf ook plat, bovendien wil ze dan ook regelmatig tussendoor nog wel even lurken. maar goed, we hebben nog even tot 21 april (vooralsnog mijn 1e avondje uit vanaf nu) en anders geeft G d'r die avond maar kunstvoeding hoor en neem ik gewoon m'n kolf mee (daar is wel gelegenheid voor daar).
pi_25720051
's Morgens de andere borst afkolven is dan de enige optie denk ik, of idd een flesje kunstvoeding geven.
De tips om meer te kolven kende je al (tepels kneden enzo)? Heb ooit wel eea op het bv-forum gezien maar zelf geen ervaring, en niet alles onthouden omdat ik toch niet kolf.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:18:39 #174
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_25828504
Ik zat erover na te denken om Ela's laatste voeding kunstvoeding te doen, zelf dan af te kolven en dan de nacht-en ochtend voeding zelf te geven (bv), want ik zit met hetzelfde punt als Bix: alleen als we wandelen/hobbelen komt er tijd tussen de voedingsblokken. En in theorie zou ze er langer over moeten doen om de kv te verteren en dus langer slapen-> meer rust snachts. Hoewel het nu wel te doen valt hoor, alleen aan kolven kom ik dus ook niet toe.
..en laat gaan...
pi_25829119
inbakeren geeft hier sinds gisteren weer opnieuw wat rust, Jdee, misschien ook iets voor jullie? het werkte in 't begin ook goed bij Anna, later weer een tijd helemaal niet, en gisteren dacht ik: kom, laat ik dat maar weer es proberen. (ze sliep weer steeds slechter en eigenlijk alleen maar als ze lekker tegen mij aan lag of in de (rijdende) wandelwagen. en jawel hoor, mevrouw heeft vannacht ontzettend goed geslapen, in haar eigen bedje! van 22.30 tot 05.00u, en daarna weer tot 08.00u. ook vanochtend heeft ze zo een hele tijd heerlijk geslapen. (had ik dat geweten, dan had ik vanochtend gemakkelijk even kunnen kolven tussendoor).

en over die kunstvoeding: ik zou er als ik jou was eerder voor kiezen om de avondvoeding gewoon zelf te blijven geven en dan maar niet te kolven. die ene keer dat je weggaat kan ze dan alsnog wel kunstvoeding krijgen, toch? hebben jullie al es geprobeerd of ze dat wel lust trouwens? Anna dus wel, als 't maar precies op de juiste temperatuur is.
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:37:18 #176
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_25941551
Hallo allemaal,

Een berichtje van mijn kant, nieuw in dit topic.
Ik ben twee weken geleden bevallen van ons tweede zoontje. Eerste zoontje heb ik bijna een half jaar borstvoeding gegeven. Ook nummer 2 krijgt weer borstvoeding. Tot mijn grote vreugde gaat de borstvoeding uitstekend. Groot verschil met de eerste keer is dat ik me dit keer geen tepelhoedje heb laten aansmeren door een stel nitwits in het ziekenhuis. Dat zou nodig zijn omdat ik zulke vlakke tepels heb. Destijds heb ik nummer 1 uiteindelijk, en met heel veel moeite, het drinken zonder tepelhoedje kunnen aanleren. Omdat ik dat tepelhoedje om verschillende redenen een ontzettend onding vond, had ik mij voorgenomen om nummer 2 zonder tepelhoedje te gaan voeden. Dat is dus gelukt .

Wat ik me alleen niet zo duidelijk herinner van de vorige keer is dat de toeschietreflex zo'n pijn doet! Zowel ongeveer een half uur voordat junior zich aankondigt (als de borsten weer 'vollopen', als tijdens het voeden zelf. Ik moet echt op mijn tanden bijten dan!
Herkent iemand dit? Het zijn echt maar een paar momenten hoor, ik heb niet voortdurend last van pijn tijdens het voeden. En wordt het straks minder?

(Ik denk overigens dat ik niet zo'n last had van zo'n heftige toeschietreflex te vorige keer, juist vanwege dat tepelhoedje).

o ja, ik heb het over 'nitwits', omdat ik ook dit keer weer de grootst mogelijke onzin hoorde van sommige (dus niet alle) verpleegkundigen, zoals tegen mijn buurvrouw, die zes uur geleden was bevallen: 'goh, u heeft nog geen melk, ja, daar moeten we dan wel wat aan gaan doen, u moet maar met tepelhoedjes gaan voeden'.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  zaterdag 2 april 2005 @ 23:00:21 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25942335
Icaa, ik weet dat bij mij in het begin de tsr ook tegen het pijnlijke aan was.. Dit werd gelukkig na verloop van tijd beter. Op het laatst voelde ik 't bijna niet meer.

En sja, nitwits in het ziekenhuis.. er zijn er genoeg van helaas. En helaas zijn zulke mensen regelmatig de oorzaak van het 'niet lukken' van de bv..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25944217
Weet je zeker dat het de toeschietreflex is en niet het uittrekken vd tepel? Dat kan ook pijn doen maar gaat wel over na een tijdje, als-ie ook minder vlak is..
  zondag 3 april 2005 @ 13:04:59 #179
109497 Icaä
pi_25950892
quote:
Op zondag 3 april 2005 00:06 schreef poemojn het volgende:
Weet je zeker dat het de toeschietreflex is en niet het uittrekken vd tepel? Dat kan ook pijn doen maar gaat wel over na een tijdje, als-ie ook minder vlak is..
Ja, dat doet inderdaad ook pijn, het uittrekken van de tepels (wat een klaagmuts ben ik zeg...). Maar het meeste pijn doet toch de tsr, dan moet ik soms echt even mijn adem inhouden (heb de neiging om de pijn weg te gaan puffen ).

Ben blij van ET te horen dat het op den duur minder gaat worden trouwens
  FOK!fossiel zondag 3 april 2005 @ 14:21:00 #180
2628 Karin
pi_25952315
Icaä, bij mij deed het ongeveer de eerste 4 weken veel pijn die eerste slokken, of dat nou de toeschietreflex was of het aanzuigen, ik weet het niet. Had de eerste weken echt niet gedacht ooit pijnloos te voeden maar opeens was die pijn weg.
  zondag 3 april 2005 @ 22:48:08 #181
63367 Jdee
pi_25965350
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:42 schreef bixister het volgende:
inbakeren geeft hier sinds gisteren weer opnieuw wat rust, Jdee, misschien ook iets voor jullie?
(...)
en over die kunstvoeding: ik zou er als ik jou was eerder voor kiezen om de avondvoeding gewoon zelf te blijven geven en dan maar niet te kolven. die ene keer dat je weggaat kan ze dan alsnog wel kunstvoeding krijgen, toch? hebben jullie al es geprobeerd of ze dat wel lust trouwens? Anna dus wel, als 't maar precies op de juiste temperatuur is.
we wikkelen haar wel in een fleece deken sinds ze geboren is, en soms in de box ook, dan slaapt ze daar ook redelijk in. Maar echt inbakeren hebben we nog niet gedaan, toch eens proberen misschien. aan de andere kant, wat ze nu al een aantal nachten achtereen doet is vanaf een uur of 11 tot 5-half 6 slapen. Wat een luxe! En we hebben wel een nachtje geprobeerd met een soort bijvoeding (50 cc na de borstvoeding toen ik scheel begon te zien van de vermoeidheid na een hele avond veel aanleggen), en toen sliep ze inderdaad 8 uur! Maar wel halverwege de nacht flink gespuugd, zonder dat ze daarvan echt ons wakker voor gemaakt heeft, dus dat was best zielig smorgens (maarwel schoon te maken dus). Die ochtend na haar bv gegeven te hebben 190 cc gekolfd (ieks das veel!).

verder sindsdien niet meer gekolfd, ikkom er echt niet aan toe gewoon... maar kv (nutrilon) accepteert ze dus wel, alleen spuugt ze na geruime tijd wel een boel eruit.

ze heeft al 2 weken mt 62 aan (hema), wawie! van mijn voeding! *trots*.

en mijn tsr doet ook nog steeds stekend zeer, de omschrijving 'naalden in je tepel' lijkt me erg toepasselijk. maar Ela die haar kaken klem zet doet zeerder
..en laat gaan...
  maandag 4 april 2005 @ 08:33:00 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25970315
Ah...flashbacks naar een tijd die nog maar kort achter mij ligt!!

Icaä: mij was ook bijna tepelhoedjes aangesmeerd door een verpleegkundige in het ziekenhuis, toen ze mij 'hielp' met aanleggen kneep ze in mijn tepel (zij deed me erg pijn!) en zei toen dat ze ingetrokken of vlak waren en 'niet goed', zodat ik onwijs onzeker was en de eerste dagen erg veel gedacht heb: nou, dan stop ik maar...
Maar gelukkig had ik een goede kraamverzorgster...dus met veel moeite uiteindelijk wel geleerd om goed aan te leggen! Nu gaat het al een hele poos heel goed met aanleggen en drinken, maar heb ik natuurlijk minder melk vanwege de zwangerschap. Daarom moet ik ook bijvoeden.

Jdee: Noa spuugt de kunstvoeding er ook veel sneller uit. Ook soms later nog, als je denkt dat het verteerd zou moeten zijn. Ik weet ook niet hoe dat komt...
  maandag 4 april 2005 @ 10:12:47 #183
109497 Icaä
pi_25971474
Suzanna, zoals ET ook al zei: wat gaat er toch een boel mis in ziekenhuizen bij het aanleren van borstvoeding
Ik had het er over met mijn verloskundige, en zij zei 'kun je je voorstellen dat wij helemaal niet blij zijn als iemand twee dagen in het ziekenhuis moest blijven; dan kunnen wij daarna de scherven [t.a.v. de borstvoeding] bij het kraambed opruimen'. Zo droevig vond ik dat; het lijken geen incidenten meer, maar meer een soort desinteresse of gemakzucht bij (sommige) verpleegkundigen.

Goed van je trouwens dat het je toch gelukt is.
  maandag 4 april 2005 @ 13:10:13 #184
63367 Jdee
pi_25975181
Suzanna> ik heb ook het idee dat het er pas tijjjjden later uitkomt, met stukjes enzo. Heel zielig, want toen lag mevrouw dus uren nog te slapen in een plasje (al leek het meer dan het was, vermoed ik). Maar we hebben nog niet veel ervaring met kv, dus heel misschien was het steeds toeval...

Ze is trouwens echt aan het rommelen, maar vanacht wel 7 uur (!!!) geslapen (zij dan, ik was op de normale tijd wakker, maar wel lekker aan het genieten van de minuten die voorbijgingen, me wel aan het afvragend wanneer mn borsten zouden gaan ontploffen overigens). En wil nu om het half uur even lurken, of boertje, of beide. Zou eigenlijk met haar moeten gaan wandelen buiten denk ik. Want dutje doen dat lukt nu niet denk ik.

wel goed trouwens dat t nog gelukt was met bv zelfs. Icaa ik heb dat ook eerder gehoord, die borstvoedingskeurmerken die de ziekenhuizen zouden kunnen halen zijn ook zo wijdverspreid niet als je zou hopen...
..en laat gaan...
  maandag 4 april 2005 @ 15:20:43 #185
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25978021
Icaä: Ik kan het me goed voorstellen van jouw verloskundige...want onzekerheid is echt een van de ergste dingen in het kraambed vind ik...je bent al emotioneel zo zwak door de gebeurtenis en dan ook nog eens te horen krijgen dat je 'geen goede tepels' hebt o.i.d. is niet echt bevorderlijk!
Dat ik heb volgehouden is ook omdat mijn man én m'n familie mij echt aanmoedigden om het te blijven doen. En het is toch echt heel fijn om borstvoeding te geven, ik vind het maar lastig om elke keer zo'n flesje te maken ...

Jdee: ik heb idd het idee dat kunstvoeding slechter verteert, maar idd lijkt de hoeveelheid spuug die eruit komt vaak meer te zijn dan het is. Heb ik gehoord ...
Het is ook heel anders dan bv-spuug he, die is dun en die van KV is vaak heel slijmerig en dik. Niet echt lekker voor Noa, lastiger om te verwerken volgens mij!
  maandag 4 april 2005 @ 20:12:19 #186
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25984656
Dit is de laatste week dat ik borstvoeding ga geven. Vind het echt heel erg jammer, maar Stella heeft zoveel last van eczeem dat we toch een speciale voeding willen proberen. Ik zou met zes maanden toch wel stoppen en is het nu gewoon een beetje eerder.
Moet er denk ik wel echt afscheid van nemen want ik vind het harstikke leuk en het gaat ook goed. Maar ik wil graag zien of Stella nu last heeft van verkeerde voeding of dat het iets anders is. Ze heeft ook echt jeuk nu van het eczeem en krabt zich helemaal open. Het is gewoon zielig om te zien.

Ik wens de rest nog succes en veel plezier.
pi_25987216
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef Icaä het volgende:
Suzanna, zoals ET ook al zei: wat gaat er toch een boel mis in ziekenhuizen bij het aanleren van borstvoeding
Ik had het er over met mijn verloskundige, en zij zei 'kun je je voorstellen dat wij helemaal niet blij zijn als iemand twee dagen in het ziekenhuis moest blijven; dan kunnen wij daarna de scherven [t.a.v. de borstvoeding] bij het kraambed opruimen'. Zo droevig vond ik dat; het lijken geen incidenten meer, maar meer een soort desinteresse of gemakzucht bij (sommige) verpleegkundigen.

Goed van je trouwens dat het je toch gelukt is.
Ik werd in het ziekenhuis goed begeleid, de kraamhulp kwam meteen met een tepelhoedje op de proppen (wat mij op dat moment ook wel de beste oplossing leek, maar naar later bleek voor een hoop ellende heeft gezorgd). De verloskundige heeft zich absoluut niet beziggehouden met mijn borstvoeding trouwens, die heb ik sowieso maar 2x 2 minuten gezien na de bevalling...
pi_25987383
AnnieBaby wat jammer! en vooral wat zielig dat Stella zo'n last heeft van eczeem zeg. kan me voorstellen dat je alles wel wilt doen om dat te verminderen. maar erg balen dat je de goedlopende borstvoeding daarvoor moet stoppen. heb je zelf trouwens ook al een speciaal dieet geprobeerd zodat jouw borstvoeding wat 'hypoallergener' werd?
heel veel succes met afbouwen, en ik hoop dat de speciale voeding snel effect heeft.
pi_25988425
Jammer AnnieBaby! Bix noemde al een hypoallergeen dieet.. ik weet niet hoe lang je de speciale flesvoeding minimaal moet proberen, maar als dat maar voor een korte tijd is en je wilt de mogelijkheid van bv open houden kun je misschien ervoor kiezen om die tijd te kolven zodat de productie wel op gang blijft? Dan kun je na de proefweek (of hoe lang dat ook duurt) nog doorgaan met borstvoeden als de flesvoeding niet bevalt.
Succes
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:53:37 #190
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25993955
Ik heb het met de huisarts erover gehad om mijn borstvoeding hypo-allergener te maken, maar dat betekent dat je een maand lang geen melkproducten kan eten, maar ook moet opletten met andere voeding waar iets van melk in zit. Hij zei dat het best moeilijk is omdat het in meer zit dan je denkt. Als ik haar speciale voeding geef, weet ik tenminste zeker dat het echt goed is.
Dat van het kolven zou nog een idee zijn, maar dat moet ik dan wel een maand doen.
pi_25995573
Oei, een maand is wel lang..
Het gaat dus alleen om een koemelkvrij dieet als je dat zou proberen (dus niet kippenei, noten, soja, tarwe etc ook vermijden)? Daar kun je op deze site meer over vinden. Als je dat wel zou willen proberen kun je vaak wel een verwijzing naar een dietist krijgen.
quote:
Producten die altijd koemelk bevatten, zijn niet toegestaan in een koemelkvrij dieet. Dit geldt voor alle volgende producten die meestal gemakkelijk te herkennen zijn:

* magere melk, halfvolle melk, volle melk
* karnemelk
* kaas, smeerkaas, smeltkaas
* yoghurt, biogarde, vla, kwark, pap, pudding, yoghurtdrank
* kefir, huttenkase, cottage cheese, umer
* roomboter, slagroom, koffieroom, halfroom, koffiemelk, sour cream, zure room, crème fraîche
* roomijs, yoghurtijs
* chocolademelk
* zuivelfrisdranken, frisdranken op weibasis

Hoe kan je herkennen aan het etiket of een product koemelk bevat?
Op het etiket staan dan één van de volgende toevoegingen:

* melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen
* wrongel, wei, weipoeder en melkzout
* melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
* caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
* margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout
* lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
* lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
* broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten

Verwarrend zijn de namen melkzuur, lactaat, cacaoboter en kokosmelk. Deze stoffen hebben niets met koemelk te maken.
Je kunt bij de AH bijvoorbeeld wel koemelkvrij brood en koemelkvrije boter kopen. Mijn moeder heeft een koemelkallergie, vandaar.
Als je ook tarwe ed moet vermijden wordt het lastiger, dan kom je bij de glutenvrije producten en die zijn vaak voornl in natuurvoedingswinkels te koop.
Succes & beterschap voor Stella!

/edit
PS: Ik weet niet hoe erg Stella's eczeem is, maar vind 't jammer dat de huisarts je blijkbaar al bij voorbaat ontmoedigd heeft voor een koemelkvrij dieet, vandaar deze info. Je zou evt misschien ook een weekje een koemelkvrij dieet kunnen proberen, als je dat te ingewikkeld vindt kun je daarna altijd nog overstappen op hypoallergene flesvoeding.
Succes met je beslissing/keuze!

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 05-04-2005 11:25:15 ]
pi_25998689
hier op J&J het berichtje van een moeder die in dezelfde situatie zit als jij nu, misschien kun je daar nog wat mee.
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:02:17 #193
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25999269
He Poejmon bedankt voor wat je hebt uitgezocht. Wat ik wel raar vind iedere keer als ik dit lees is dat Stella alleen maar eczeem heeft, maar voor de rest erg vrolijk is en nergens last van heeft. Maar ja, hoe dat komt kan jij ook niet weten
Ik denk dat ik wel stop, maar zeker nog een week blijf kolven zodat ik terug kan komen op mijn beslissing. Op zich ga ik dan ook weer aan het werk, dus het is wel een mooi symbolisch einde...
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 08:01:31 #194
7074 moussy
kuttekop
pi_26015905
Van de Frontpage

In het Aziatische land Myanmar, een buurland van onder meer China en Thailand, geeft een vrouw borstvoeding aan twee Bengaalse tijgerwelpjes. De 40-jarige Hla Htay zoogt de welpen vier keer per dag gedurende 30 minuten. De beestjes krijgen daarnaast ook flesvoeding.

De tijgertjes zijn geboren in een dierentuin. De twee werden bij hun moeder weggehaald nadat een derde welpje door de tijgermoeder was gedood. De kleintjes blijven borstvoeding krijgen totdat hun tanden beginnen te groeien.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 09:37:04 #195
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_26016935
Ik vind dit niet natuurlijk...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_26018688
Ik heb idd geen idee hoe dat kan AnnieBaby. Een droge huid komt verder niet voor in jullie familie?

Moussy
'k Heb ooit wel eens een foto gezien waarop een vrouw een biggetje borstvoeding gaf, maar dat was vanuit de praktische redenering 'zo mest ik hem gratis vet en kan hij over een paar maanden geslacht worden en ons tot voedsel dienen'. Mij niet gezien.
  woensdag 6 april 2005 @ 20:49:35 #197
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_26032698
Poemjon, ik heb zelf eczeem gehad als baby dus ik weet wel waar het vandaan komt. Alleen ik kreeg het van teveel in bad gaan met slechte producten en dat vermijden we al met Stella. Nou wil ik het met voeding gaan proberen. Je had in het andere topic ook gezegd dat Myrthe hypo-allergene voeding niet lekker vond en dat vind Stella ook niet. Maar ik denk dat we dat toch moeten gaan proberen voordat we verder gaan. En uit het flesje drinken gaat nu heel goed, dus ik hoop dat het lukt.
pi_26033036
Succes ermee!
pi_26033047
Het abces in m'n linkerborst is weer gegroeid dus ik vrees dat ik morgen weer een nachtje in het ziekenhuis mag logeren
  woensdag 6 april 2005 @ 21:57:14 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_26034148
Nee toch, Ladybos. Jij wordt wel keihard geconfronteerd met je lichaam sinds de geboorte van Myrthe.
Hopelijk houdt het snel een keer op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')