abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:25:20 #76
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25252747
Ladybos, ik heb geen goede tip voor je, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Zoals jij jouw situatie omschrijft, vind ik het alleen maar heel knap dat je het probeert. Maar als het echt niet gaat...
Ben nu zelf aan het afbouwen maar echt heel langzaam. Bij het consultatiebureau raden ze aan om ongeveer 3 a 4 dagen per voeding te doen, maar ik denk dat gezien je pijn te langzaam gaat.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:16:18 #77
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25253434
Ladybos, ik snap dat het een moeilijke beslissing is. Natuurlijk zou je liever niet stoppen. Maar lieverd, je hebt het al zo zwaar. Als je stopt en daardoor weer zelf wat meer lucht en energie overhoudt, komt dit ook ten goede aan Myrthe. Een voordeel bij een nadeel dus.
Good luck.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:58:22 #78
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25255973
Even over abrupt stoppen, ik heb dat zelf ook gedaan, en ik kan het niemand aanraden, echt niet.
De pijn was niet te harden (en ik ben toch echt wel wat gewend) met als toetje een pracht van een borstontsteking.
Wat ik begrepen heb van mijn HA is dat als je zo abrupt stopt, de kans op borstontsteking ontzettend groot is, zeker als je weerstand al niet zo denderend is, en dat lijkt me bij Ladybos eigenlijk wel het geval.
Probeer, als je besluit te stoppen, toch af te bouwen! Zeker als je al niet goed op de been bent, is een borstontsteking het laatste wat je kunt gebruiken, daar kun je goed ziek van zijn, en dat komt je herstel niet ten goede.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 21:02:45 #79
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25256045
ik ben ook abrupt gestopt met borstvoeding . bij het CB hadden ze me het ook afgeraden maar ja er zaten geen voedingsstoffen is dus waarom zou ik het hem geven als hij er niks aan heeft ik bedoel kyllian viel zoveel af dat kon ik hem niet aan doen dus zette ik hem gelijk over op de fles.
wat ik gedaan had was elke avond met een warme douche over mijn borsten en zachtjes masseren en de melk eruit knijpen . heerlijk was dat het heeft een weekje geduurt en toen was het gestopt en had nergens last van..
pi_25256865
ladybos, wat klinkt dat zwaar zeg... veel sterkte ermee, en afbouwen lijkt me echt een heel redelijke optie nu hoor. je hebt 't echt met alle macht geprobeerd, maar als het zoveel pijn & moeite kost lijkt 't me niet vol te houden. succes met afbouwen dus. myrthe wordt ook echt wel groot met kunstvoeding, en heeft ook veel aan een wat uitgeruste mama. hopelijk neemt je pijn dan ook snel wat af (mag je dan ook weer meer pijnstillers?).

jdee, klinkt zeer herkenbaar die drinkgewoontes van Ela. Anna wil de laatste tijd ook ontzettend vaak drinken, ook in meerdere etappes, en ik vind dat vreselijk vermoeiend. zolang ze 's nachts goed slaapt gaat het nog maar we hebben een paar nachten achter de rug dat ze voortdurend huilde en alleen getroost kon worden met de borst. lastig om te bepalen of 't dan verstandig is om die dan ook steeds te geven, want ze heeft ook last van krampjes dus meer melk zou dat ook weer erger kunnen maken. maar ze lijkt bijna nooit echt verzadigd na een voeding, valt wel in slaap, maar alleen kort en meer van vermoeidheid van 't vele zuigen volgens mij dan van het lekker vol zitten. alle onzekerheden van de BV-periode met Piet kwamen dus terug de afgelopen dagen. na 2 nachten (en dagen) nauwelijks geslapen te hebben kreeg ik er een fikse hoofdpijn bij, en gisteren bleek mevrouw ook nog te zijn afgevallen.
kortom: ik was ook ernstig aan het twijfelen over het wel of niet voortzetten van de borstvoeding. vanaf komende maandag sta ik er overdag ook weer alleen voor, ik zag het erg somber in hoe ik dat moest gaan doen met Piet erbij. maar vannacht hebben we gelukkig wel weer goed geslapen en vandaag bleek ze ook weer goed te zijn aangekomen, dus ik heb toch weer wat goede moed. maar het blijft lastig dat we Anna tussen de voedingen momenteel maar erg moeilijk te slapen kunnen leggen. ze valt wel in slaap tijdens 't voeden, maar als ik haar dan (na korte of lange tijd) in d'r bedje leg begint ze in no time te kreunen/krijsen. lekker dicht bij me slaapt ze wel, maar dan slaap ik zelf dus nauwelijks. iemand tips voor hoe dit aan te pakken?
pi_25256892
wie weet trouwens hoe lang het ongeveer duurt voordat het voedsel dat je eet in de borstvoeding terecht is gekomen?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:02:36 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25257006
Bix, baby had dat hier ook, ik zag me al een jaar met een slapend kind op mijn buik liggen , maar na een week of twee ging het beter. Ik denk dat ze ook nog veel behoefte heeft om bij je te zijn, zo net uit die warme buik (daarom wou ze er vast ook niet uit ).

Over voeding, ik zou het niet weten, ik heb wel begrepen dat alles wat je in de zwangerschap at, geen problemen zou moeten geven in de bv, maar ik heb geen idee of dat een bakerpraatje is....
pi_25257379
ja, dat heb ik ook gehoord. maar ik at bijv. weinig kiwi tijdens de zwangerschap en nu zit dat regelmatig door m'n "kraam-fruithap". ik vroeg me af of ze daar misschien last van kon hebben.

en inderdaad logisch dat ze nog veel dichtbij me wil zijn, maar dat ze steeds maar zo kort slaapt tussen de voedingen is wel erg vermoeiend (als 't aan haar ligt krijgt ze elk uur te eten).
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:47:48 #84
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25257651
Misschien moeten we dit even verplaatsen naar het babytjestopic, maar gezien de ervaringen met Freek heb ik baby al vrij vlot ingebakerd, baby wordt duidelijk wakker van de eigen handjes. Werkt hier als een tierelier moet ik zeggen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 07:52:36 #85
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25262229
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:54 schreef bixister het volgende:
wie weet trouwens hoe lang het ongeveer duurt voordat het voedsel dat je eet in de borstvoeding terecht is gekomen?
Ik dacht 4 tot 6 uur.
Overigens kan ik me niet voorstellen dat kiwi krampjes kan veroorzaken.
Bix, misschien vindt Anna het vervelend om vanuit d'r warme holletje tegen jou aan in een koud bedje gelegd te worden?
... ♥ ik mis je ♥
pi_25268504
ja, daar is al rekening mee gehouden: bedje wordt voorverwarmd. maar dat is kennelijk niet genoeg...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:10:39 #87
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25270072
Ik bedoel trouwens niet ingebakerd zoals het in het andere topic staat. Ik wikkel baby in een omslagdoek, en dat lijkt net wat meer warmte/begrenzing te geven.
pi_25270156
thanks meiden, voor jullie lieve reacties. Ik sta nog steeds in dubio. Heb al wel 100x de beslissing genomen om te stoppen maar ga toch door met kolven en twijfel dan weer. De gewrichtspijnen zijn erg heftig, gelukkig ging het vannacht iets beter maar het is eigenlijk geen doen zo. Ik heb vanochtend om half 9 gekolfd, en om half 7 vanavond. Ik stel het gewoon zo lang mogelijk uit, ik neem aan dat door de volle borsten de produktie dan vanzelf afneemt. Alhoewel ik net wel in no time 125 cc gekolfd had. Maar ja, zo modderen we maar weer verder, in 1 keer stoppen kan toch niet vanwege de medicijnen die ik slik en die in de mm terechtkomen, die moeten voor Myrthe ook langzaam afgebouwd worden en niet in 1x.
pi_25270322
Sterkte, Ladybos.
Omdat je zo twijfelt over wel/niet stoppen; stel je stopt en wilt daarna weer beginnen dan kan dat de eerste zes weken meestal zonder teveel moeite, pas daarna wordt het lastiger opnieuw borstvoeding te gaan geven. Evt is er dus nog een weg terug.

Bix, gewoon uitproberen.. Heeft ze veel last van buikpijn? Succes
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:34:00 #90
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_25270427
LadyBos.. doe wat het beste voor jezelf is !!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_25271031
Poemojn, dat wist ik niet ! Fijn om te weten !!
pi_25272672
oja leah, ik was nog niet op 't inbakeren ingegaan, sorry, ben hier zo 'hap-snap'pig... maar die omslagdoek doen wij ook ja. helpt soms wel, soms niet.

poemojn, ik denk wel dat ze vaak krampjes heeft, maar ik vind 't moeilijk in te schatten (soms is 't alweer honger, of gewoon ander verdriet in 't algemeen). en natuurlijk proberen we 't een en ander uit qua eten, maar 't scheelt als we weten in welke voeding ze ongeveer mijn eten doorgegeven krijgt. ach, we modderen gewoon weer ff verder (het gaat nu trouwens weer een stuk beter, tussen de afgelopen voedingen zat weer genoeg tijd, dan werkt alles meteen zoveel beter!).
pi_25272920
Misschien heb je nog iets aan de tips in dit artikel, Bix?

Ladybos, zelfs vrouwen die een baby adopteren geven die soms borstvoeding. Dan beginnen ze al maanden vantevoren mbv kolven met het opwekken vd melkproductie. Ze kunnen de baby dan niet altijd 100% borstvoeding geven maar wel gedeeltelijk.
Als je zelf een kind hebt gekregen, en zeker de eerste weken na de bevalling, is dat makkelijker.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:10:14 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25273013
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:52 schreef bixister het volgende:
oja leah, ik was nog niet op 't inbakeren ingegaan, sorry, ben hier zo 'hap-snap'pig... maar die omslagdoek doen wij ook ja. helpt soms wel, soms niet.
Begrijp ik , effe gauw nog Fok!ken voor de laatste voeding hè? Het zal echt met de week beter gaan hoor! We krijgen hier al beduidend meer rust in de tent .
pi_25273020
ja, daar had ik zeker wat aan poemojn, bedankt!
  zondag 27 februari 2005 @ 18:23:57 #96
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_25284804
Ladybos> vervelend, de keuze waar je voor staat. Zolang je bv blijft geven 'stel je hem nog even uit' eigenlijk, maar luister vooral goed naar je hart erin. Welke voeding Myrthe ook krijgt, ze wordt groot en ze heeft tot dusver al de extra's van bv binnengehad, dat telt weldegelijk mee (al is het maar voor je gevoel en jullie gehechtheid (ehhh, zeg je dat zo?) aan elkaar). Wat je ook besluit, als je er maar samen achter staat. That's all that matters, m.i.. Sterkte met je besluit en je fysieke gesteldheid en een grote en , ik heb er echt bewondering voor hoe je het tot dusver doet.
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:52 schreef bixister het volgende:

jdee, klinkt zeer herkenbaar die drinkgewoontes van Ela. Anna wil de laatste tijd ook ontzettend vaak drinken, ook in meerdere etappes, en ik vind dat vreselijk vermoeiend.(...)
iemand tips voor hoe dit aan te pakken?
Bixister! Ik ben echt zoooo slecht met bijlezen geweest de laatste tijd, dus nog even een totaal offtopic zijnde van harte gefeliciteerd met Anna! En een dikke knuffel aan Piet, dat ie maar een goede mooi-weer-papa (moederen maar als ze huilt haar teruggeven ) is en plezier met zijn zus gaat maken later. voor jou en vaders...

Verder, wat naar dat Anna ook 's nachts komt, daar wordt je echt niet gelukkig van en ik herken ook ontzettend de onzekerheid of dat je dan wel de borst moet geven of juist niet. Zeker als je de krampjes niet wil verergeren. Hier hielp haar echt 1 borst geven, en dan proberen alles eruit te masseren terwijl ze drinkt. Ze drinkt dan echt minder lang aan de andere toetjesborst, krijgt meer achtermelk (denk ik) dan als ik haar eerder het toetje geef, en heeft minder last van krampjes. Vaak. Niet altijd. Maar vaak genoeg dat we deze manier erin houden.
Krampjes ook hier huilreden no.1, zelfs ook diarree (vanwege de verkoudheid ook, denk ik) gehad, echt heel naar voor haar. Als ze zich ontspant (zoals in bad, fijn....) wil het weleens loskomen. (kun je je kind dus WEER schoonmaken en badje doen )

Helpt een badje met natusan-bedtime-spul wellicht met in slaap komen? Slaapt ze toch een half uur-uur langer aan een stuk van...
Ook valt Ela in slaap als ze in de draagdoek gewikkeld ligt, is lekker warm, ruikt vertrouwd. Ze heeft nu 's ochtends (uur of 3 tussen 10 en 1 ongeveer) en 'savonds (16-19 ongeveer) rommeltijden, lijkt een soort van ritme te zijn (*O* geef me een r, geef me een i, geef me een t, geef me een m, geef me een e! ), waarin ik ofwel om het uur madam een 20 minuten'durende snack kan geven (niet handig) ofwel haar in de draagdoek kan wikkelen en dan wandelen/hobbelen/stofzuigen. in het laatste geval wil ze nog steeds wel drinken, maar niet om het uur. Scheelt weer met hoe vol mijn borsten zijn en dat ze dan inderdaad minder vermoeid is en dus meer energie steekt in het drinken.
Bijkomend voordeel is dan dat ik 2 handen (of 1 als ik een pink moet lenen als sabbelspeen) over heb. Nadeel is dat het erg warm kan zijn voor haar, zeker als ik in een warme ruimte ben.

Wens je goede nachten met 3 voedingen of minder toe en een uitgeruste Anna, dan komt het met jou rust ook in orde, al blijft het niet superhandig...
..en laat gaan...
pi_25296225
Ladybos....ik las dat je een extreem laag HB hebt (toch?). Wat bij mij erg heeft geholpen (ik had het de eerste week na de bevalling alleen) is 'Floradix' , een kruidendrankje die helpt om je hb te verhogen (dmv ijzer) en het helpt beter dan de staaltabletten (ook minder last van verstopping).
Misschien een idee?

Floradix is verkrijgbaar bij reformzaken etc. als het goed is, maar misschien ook wel gewoon bij de apotheek.

(misschien heb je het allang, sorry voor m'n spuit-elf dan)
pi_25346253
Nou tis officieel... vanaf gisteren geen BV meer. Ik wist het vantevoren, maar toch onderschat hoe snel het teruggelopen is. Ik heb nog wel geprobeerd om in het weekend en doordeweeks Benthe extra aan te leggen om alles op peil te houden, maar helaas is het me niet gelukt. Jammer vind ik het toch wel, het intieme en vooral het gemak 's nachts. Maar aan de andere kant moet ik er nu niet aan denken om te gaan kolven op mijn werk.
Iedereen succes met BV, tis iets ontzettends mooi van moeder natuur
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:09:07 #99
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25346701
Ah Stiekemurd wat jammer nou. Was al benieuwd hoe het met jou en het afbouwen ging. Maar je hebt het toch een lange tijd gedaan en dat geeft vast een goed gevoel. Mooi is het he?

Hier heb ik nu twee voedingen afgebouwd en gaat het nog wel goed. Kan me dus best voorstellen dat je het gaat missen, want ik moet er ook wel aan wennen. Maar aan de andere kant vind het nog leuker om die overgebleven voedingen te geven en heb ik vooral laat op de avond echt een gevoel van vrijheid. Heb gisteren zelfs weer een wijntje gedronken
pi_25346833
Stiekemurd, jammer dat 't zo snel is teruggelopen. Hou je jezelf goed in de gaten? Schijnt dat je een week na de laatste voeding nog ineens weer rode harde plekken kunt krijgen.

Anniebaby, ik weet niet hoe snel jij wilt afbouwen, maar als je langere tijd gedeeltelijk bv en fv wilt geven kun je vaak het beste de ochtend- en nachtvoedingen zo lang mogelijk erin houden (van 2-6u 's morgens is het prolactineniveau het hoogst en dat is belangrijk voor de melkproductie).

Lekker he, wijn? Ik drink 't zo af en toe ook. Kan gewoon, als je daarna 2-3 uur wacht met de volgende voeding. (En Myrthe is nu zo zwaar dat ik al lang dood zou zijn voor zij genoeg alcohol binnen krijgt om schade te veroorzaken, dus dat ga ik niet uitproberen. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')