Ladybos> vervelend, de keuze waar je voor staat. Zolang je bv blijft geven 'stel je hem nog even uit' eigenlijk, maar luister vooral goed naar je hart erin. Welke voeding Myrthe ook krijgt, ze wordt groot en ze heeft tot dusver al de extra's van bv binnengehad, dat telt weldegelijk mee (al is het maar voor je gevoel en jullie gehechtheid (ehhh, zeg je dat zo?) aan elkaar). Wat je ook besluit, als je er maar samen achter staat. That's all that matters, m.i.. Sterkte met je besluit en je fysieke gesteldheid en een grote
![]()
en
![]()
, ik heb er echt bewondering voor hoe je het tot dusver doet.
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:52 schreef bixister het volgende:jdee, klinkt zeer herkenbaar die drinkgewoontes van Ela. Anna wil de laatste tijd ook ontzettend vaak drinken, ook in meerdere etappes, en ik vind dat vreselijk vermoeiend.(...)
iemand tips voor hoe dit aan te pakken?
Bixister! Ik ben echt zoooo slecht met bijlezen geweest de laatste tijd, dus nog even een totaal offtopic zijnde
van harte gefeliciteerd met Anna! En een dikke knuffel aan Piet, dat ie maar een goede mooi-weer-papa (moederen maar als ze huilt haar teruggeven
) is en plezier met zijn zus gaat maken later.
![]()
voor jou en vaders...
Verder, wat naar dat Anna ook 's nachts komt, daar wordt je echt niet gelukkig van en ik herken ook ontzettend de onzekerheid of dat je dan wel de borst moet geven of juist niet. Zeker als je de krampjes niet wil verergeren. Hier hielp haar echt 1 borst geven, en dan proberen alles eruit te masseren terwijl ze drinkt. Ze drinkt dan echt minder lang aan de andere toetjesborst, krijgt meer achtermelk (denk ik) dan als ik haar eerder het toetje geef, en heeft minder last van krampjes. Vaak. Niet altijd. Maar vaak genoeg dat we deze manier erin houden.
Krampjes ook hier huilreden no.1, zelfs ook diarree (vanwege de verkoudheid ook, denk ik) gehad, echt heel naar voor haar. Als ze zich ontspant (zoals in bad, fijn....) wil het weleens loskomen. (kun je je kind dus WEER schoonmaken en badje doen
![]()
)
Helpt een badje met natusan-bedtime-spul wellicht met in slaap komen? Slaapt ze toch een half uur-uur langer aan een stuk van...
Ook valt Ela in slaap als ze in de draagdoek gewikkeld ligt, is lekker warm, ruikt vertrouwd. Ze heeft nu 's ochtends (uur of 3 tussen 10 en 1 ongeveer) en 'savonds (16-19 ongeveer) rommeltijden, lijkt een soort van ritme te zijn (*O* geef me een r, geef me een i, geef me een t, geef me een m, geef me een e!
![]()
), waarin ik ofwel om het uur madam een 20 minuten'durende snack kan geven (niet handig) ofwel haar in de draagdoek kan wikkelen en dan wandelen/hobbelen/stofzuigen. in het laatste geval wil ze nog steeds wel drinken, maar niet om het uur. Scheelt weer met hoe vol mijn borsten zijn en dat ze dan inderdaad minder vermoeid is en dus meer energie steekt in het drinken.
Bijkomend voordeel is dan dat ik 2 handen (of 1 als ik een pink moet lenen als sabbelspeen) over heb. Nadeel is dat het erg warm kan zijn voor haar, zeker als ik in een warme ruimte ben.
Wens je goede nachten met 3 voedingen of minder toe en een uitgeruste Anna, dan komt het met jou rust ook in orde, al blijft het niet superhandig...