abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26762897
nog even uit het baby-topic van gisteravond:
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:54 schreef poemojn het volgende:
probeer desnoods eens met haar te douchen/badderen en kijk of ze dan extra wil drinken.
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:57 schreef bixister het volgende:
toevallig heb ik haar vanavond in de tummytub gedaan, en probeerde ze wel wat van het water te drinken. of bedoel je dat niet? (nou ja, kolftijd. bye!)
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 00:03 schreef poemojn het volgende:
Hahaha.. nee, ik bedoelde samen met jou, huid-op-huidcontact werkt vaak stimulerend voor een baby om extra te drinken.
Veel moeders lezen trouwens het bv-forum terwijl ze kolven, misschien kun jij op Fok?
geen vrij stopcontact hier op een handige plaats helaas, maar ik heb altijd wel wat (op papier) te lezen tijdens 't kolven hoor.
en oooh bedoelde je dat! nou, daar heeft Anna weinig aansporing voor nodig hoor, die heeft altijd wel zin om te drinken! het lijkt me ook niet zo'n heel handige plek om te voeden eigenlijk. maar wie weet gaan we 't eens proberen. wat ik wel regelmatig doe is lekker een paar uur samen in bed liggen 's middags, en dan mag ze ook lurken wat ze wil.
pi_26763139
Dat laatste komt op hetzelfde neer. Maar ik dacht dat je pas zei dat ze naar minder voedingen was teruggegaan (of heb ik dat verkeerd onthouden?) vandaar die tip voor douchen/badderen & voeden om er toch wat extra's in te krijgen.
Geef je 1 of 2 borsten? Als je nu steeds 1 kant geeft kun je misschien nog de 2e erna aanbieden, krijgt ze weer wat extra vocht binnen.
Nou.. succes & sterkte, komt vast wel goed, en het is al bijna dinsdag.
pi_26763366
ja, ze drinkt ook niet meer de hele dag en avond door, slaapt beter tussendoor, etc. maar als ik haar aanleg wil ze altijd wel drinken eigenlijk. en nee, ik geef altijd 2 borsten, had ik er maar meer!
pi_26763450
Gewoon weer bij de 1e verdergaan (wisselvoeden)
pi_26763822
jaja, ik ken 't.
pi_26791844
Phluphy, hoe gaat het nu met je kloven? Geneest het al?
Op het bv-forum vertelt iemand dat zij eucerine smeerde tegen de kloven, te krijgen bij de apotheek, en dat dat goed hielp. Misschien ook het proberen waard als de Bepanthen niet goed genoeg helpt? De apotheker kan waarschijnlijk wel vertellen wat het precies is, en of je het moet afwassen voor je kolft of niet. Het wordt iig niet in Bepanthen verwerkt (heb het even nagekeken).
pi_26796730
ff een vraagje hoor.....
Mijn schoonzus is 5 weken geleden bevallen van een dochter en geeft borstvoeding. Nu is het zo dat de kleine een paar keer afgevallen is (dus ook na die eerste week) en geeft behoorlijk wat terug. De kleine sliep ook al na een paar weken "door". Van 2300 uur tot 6 uur. Johannesbroodpitmeel al geprobeerd, en nu haar bedje bij hoofdeind om hoog. Ze geeft nu 6 voedingen per 24 uur. Nu is het zo dat ze in die 5 weken nog maar 300 gram aangekomen is. Volgens haar cb is 6 voedingen voldoende.... Maar is dat wel zo??????

Ik wil absoluut niet de bemoeizieke schoonzus uithangen en overladen met advies, want had/heb ik zelf ook een schurfthekel aan... maar ik zit er toch een beetje mee....
pi_26797970
Spugen is niet erg bij borstvoeding, zolang de baby geen pijn heeft. Jbpm geven hoeft dan dus niet. Hij mag zo veel en zo vaak drinken als hij wil, je hebt nl niet het gevaar van overvoeden (bij fv mag je niet meer dan 1 liter geven ivm de koemelkeiwitten en de nieren vd baby, die limiet heb je met borstvoeding niet). 300 gram is niet erg veel nee, ik dacht dat 90-200 gram/week normaal is. Zes voedingen is bij bv ook erg weinig, 8 is logischer. En een nachtvoeding ook.. Voedt ze op verzoek of op schema? Borstcompressie helpt misschien ook.
Misschien wil je schoonzus wel op het bv-forum vertellen hoe het gaat en vragen wat ze ervan denken?
Wat vervelend logisch dat je ermee zit, het gaat toch om je nichtje..
pi_26798628
Poemojn ik hoopte al dat je zou reageren. BV-goeroe

Ze voedt op schema. Nu zou ik zelf eerst op verzoek gaan voeden en daarna pas de regelmaat er in brengen, maar ja dat ben ik... Toen Benthe nog bv kreeg, kreeg ze ook verzoek met als gevolg dat ze 1200 per maand aankwam Miin schoonzus is ook heel erg onzeker en gaat 2 keer per week naar het CB toe. Dat is prima natuurlijk, beter dan iedereen zijn advies opvolgen.
Ik zal haar idd het BV forum als tip meegeven, maar ze is helemaal niet in-to internet en computers.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:39:06 #285
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26798820
Volgens de bv-goeroes is voeden op schema de doodsteek voor het wel of niet slagen van de bv.
En idd.. 6 voedingen per 24 uur vind ik errug weinig.. (volgens mij is het cb daar niet zo bv-minded.. wat ik zo lees is dat ze fv-schema's aanhouden)

en zoals poemojn al zei.. 90 - 200 gram per week is normaal voor een kleintje om aan te komen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26798884
Dan komt de papa in beeld kan die ook wat doen voor z'n kind.. papa's hebben vaak meer verstand van computers en internet..
Weet je schoonzusje wat regeldagen zijn, en hoe borstvoeding werkt (vraag en aanbod-principe)? Wijs haar anders eens op Borstvoedingverdienttijd.nl op de animatie 'Zo wordt moedermelk gemaakt' onderaan, daarin wordt dat heel duidelijk uitgelegd.
Succes!
pi_26799332
Ja ik vond het ook meer een fv schema, maar goed. Ik zal ook die url aan haar doorgeven. Ik zei al tegen mijn schoonmoeder (in de hoop dat zij dit tegen schoonzus zegt), ze misschien beter contact op kan nemen met een lactatie deskundige of een BV stichting/organisatie....
Toen ik laatst zat te praten over voormelk en achtermelk keek ze me ook zo aan...

Ennieweej, toch heb ik er bewondering voor dat ze nog door gaat met de BV, ik denk dat een hoop nieuwbakken mama's zich allang aan de fv gegrepen hadden!
pi_26799522
5 weken is nog hartstikke piep! hopelijk gaat je schoonzus 't proberen met meer aanleggen, en gaat de productie dan omhoog.

poemojn ik vind die uitleg over borstcompressie niet zo heel duidelijk, althans, het deel over hoe de baby moet drinken: 'open-pauze-sluiten'.
pi_26799737
Ow ja, schiet me ineens te binnen. Het CB aldaar had gezegd dat 6 voedingen genoeg waren, want anders was ze de hele dag aan het voeden. Dat is toch een advies van lik me reet!!!
Lekker stimulerend maar niet heus.
Ze moest trouwens nu gaan kolven om de productie omhoog te krijgen, maar dat doe je toch niet met kolven?????? Dat is toch totaal andere "techniek" dan aanleggen?
pi_26800118
kolven kan ook wel helpen hoor. maar aanleggen is nog beter. alleen is het soms voor jezelf en het kind fijner dat hij/zij een keer goed vol zit (en dan lekker kan slapen), dus dan kun je na de bv het gekolfde voorraadje van daarvoor geven. tenminste dat was bij mij bij Piet destijds de overweging om tussendoor regelmatig te kolven.
pi_26800860
Meer aanleggen of anders kolven idd. 6 voedingen vind ik ook erg weinig. Tomas is nu ook 5 weken en ik zit zeker op de 8 voedingen per dag (heb overigens helemaal niet het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben hoor!). En dan slaapt hij net als de baby van je schoonzus ook door 's nachts..
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:52:45 #292
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26808391
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:50 schreef poemojn het volgende:
Phluphy, hoe gaat het nu met je kloven? Geneest het al?
Op het bv-forum vertelt iemand dat zij eucerine smeerde tegen de kloven, te krijgen bij de apotheek, en dat dat goed hielp. Misschien ook het proberen waard als de Bepanthen niet goed genoeg helpt? De apotheker kan waarschijnlijk wel vertellen wat het precies is, en of je het moet afwassen voor je kolft of niet. Het wordt iig niet in Bepanthen verwerkt (heb het even nagekeken).
Bepanthen hielp niet.
Purclan ook niet (gebruiken ze op kraamafdeling in Radboud zkh)

Maandagochtend neem ik contact op met de lactatiekundige. Ik zal Eucerine voorstellen, want verder heb ik zelf toch geen opties of ideeën.
Tepel begint langzaamaan ontstoken te raken, niet zo zeer zichtbaar, maar wel qua gevoel.
Ik kolf (al tandenknarsend) toch maar door, hopende dat het net zo spontaan ophoudt als het begonnen is.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 8 mei 2005 @ 00:11:11 #293
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_26814614
Phluphy, kan het geen spruw zijn?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 8 mei 2005 @ 09:21:37 #294
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26818440
Zoals het eruit ziet lijkt het meer op kloven: "barstjes" rondom zeg maar.
Vanochtend leek het trouwens wel eindelijk iets minder te zijn. Ik heb er niets meer op gesmeerd, alleen zo lang mogelijk aan de lucht gelaten, en 's nachts een steriel gaasje ertegen.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 09:53:56 #295
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_26818665
quote:
Op zondag 8 mei 2005 09:21 schreef phluphy het volgende:
en 's nachts een steriel gaasje ertegen.
probeer ervoor te zorgen dat een gaasje niet gaat "vastplakken"
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 8 mei 2005 @ 10:04:32 #296
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_26818752
Deze tip komt te laat, dit heb ik nl. vanochtend al ondervonden

Maar het was wel mooi droog. Nadeel daarvan is weer dat zich een mooi korstje vormt dat erom vraagt eraf gepulkt te worden...
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 10:07:26 #297
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_26818779
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:04 schreef phluphy het volgende:
Nadeel daarvan is weer dat zich een mooi korstje vormt dat erom vraagt eraf gepulkt te worden...
niet pulleken!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_26818806
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:04 schreef phluphy het volgende:
Deze tip komt te laat, dit heb ik nl. vanochtend al ondervonden

Maar het was wel mooi droog. Nadeel daarvan is weer dat zich een mooi korstje vormt dat erom vraagt eraf gepulkt te worden...
gewoon denken aan hoe het voelt tijdens het kolven. Dan blijf je er wel vanaf mag ik hopen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26827704
Je hebt ook een soort variatie op 't ouderwetse thee-ei om op je borst te doen zodat er lucht bij kan komen. Oja, borstschelpen noemen ze die dingen, dit is die van Avent:

En niet pulken Phluphy.

Bixister, ik vond ook niet alles even duidelijk, maar het idee is gewoon met de hand kolven terwijl de baby drinkt, en dan wel zo dat de extra melk eruit komt als de baby z'n mond open heeft.. lijkt me.
pi_26944074
Jonnetje, heb je eigenlijk nog iets van de lactatiekundige gehoord? Ik heb wel gekeken of ik iets kon vinden, maar kwam niet verder dan dat melk sneller gaat schiften bij grote temperatuurverschillen (bijv als de flesjes net uit de koelkast komen, of nog heet zijn van het steriliseren). Ik heb zo ook geen andere ideeen dan wat toen gedacht is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')