Mooi fotoquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
[..]
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Ik ben er lekker nog niet uitquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:04 schreef Shark.Bait het volgende:
Maandelijkse discussie over? Mooi, dan kan ie de koekast in zodat ie over een maand weer vers gepost kan worden
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:47 schreef Briggy het volgende:
Ik zag de foto van Offy niet, tot ik de link in IE plakte
Daarna kreeg ik um pas ook in dit topic te zien, hoe kan dat, iemand een idee?
ik zie dat Puckzzz er ook last van heeft
Eerder stil.....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:35 schreef Briggy het volgende:
Misschien dat de heren hier rustig van worden...
[afbeelding]
Hmmmm....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:54 schreef Briggy het volgende:
Dat had ik geprobeerdmaar dat hielp ook niet
![]()
Kijk hier maarquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zal aan Pbase liggen denk ik, maar ik zie de foto ook niet wanneer ik 'm in IE plak hoor
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm....
de helpdesker gaat spreken
PC al herstart![]()
Browser al herstart
Spyware verwijderd
Misschien ff Windows opnieuw installeren
Gewoon IE gebruiken
Alle non-MS-spullen verwijderen
Ik ben dan natuurlijk ook maar een wannabe-helpdeskerquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:14 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Goede helpdesker hoor die klanten van de wal in de sloot helpt!![]()
Precies. Als je een mooie natuurfoto maakt en er ligt een geel blikje op de grond dan kan dit een storende factor zijn. Die kloon je dan simpelweg weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben er lekker nog niet uit![]()
Waar ik nou wel eens benieuwd naar ben aangezien deze discussie idd bijna elke maand voorbij komtis wat men dan in PS anders wil doen dan nu
Nu zijn daar de mogelijkheden om te levellen, te croppen, contrastverhogingen uit te voeren, kleuren bij te stellen etc. Wat wil je dan nog meer doen
Wegclonen van dingen
![]()
klikkerdeklikquote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:00 schreef Offy het volgende:
Lieve Puckzzz, je mist niets hoor, doe geen moeite
snel naar een volgende pagina kletsen
In plaats van selectief te quoten kun je ook lezen waarom.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
PardonJe loopt maandenlang te klepzeiken dat ik archiefwerk moet gaan verbieden en vervolgens lever je ineens zelf een archiefstuk in.
En toch ben je daar blijkbaar ook overheen gestapt. Misschien moet je dat dan nu ook doen, en gewoon megaan met de tijd. Als je aan dit principe blijft vasthouden, dan heb je dadelijk alleen nog maar een stel bleke fletse platen met slechte composities, scheve horizons en stapels storende elementen als inzendingen.quote:Als je nog wat tijd over hebt, en dat heb je, dan zou je die oude fotosoepdiscussies voor de gein eens door moeten lezen. Het is een geluk dat je hier sowieso nog foto's mag inleveren, nog maar een paar maanden geleden was zelfs croppen en levellen nog een discussiestuk.
Aan de hand van een foto kan ik wel de skills van een fotograaf afleiden ja. Lijkt me niet zo raar. En de oorzaak van het feit dat er zo'n afschuw van photoshop is bij bepaalde mensen kan in dit tijdperk van digitale fotografie niets anders betekenen dan onkunde op dat gebied bij die mensen. Misschien wordt het tijd dat die mensen zich dan ook eens gaan verdiepen in PS, in plaats van weer een enorm fletse plaat in te leveren die eruit ziet alsof ie op een mistige dag gemaakt is (zie inzendingen).quote:Verder vind ik het uiterst triest dat jij meent te moeten bepalen wie er hier met een camera om kan gaan of met fotosoep. Klinkt een beetje alsof er zo'n zondagsschilder van DPZ hier zit te oreren.
Het is zeker iets anders. Maar de foto wordt er mooier door naar mijn mening. Wat is er dan op tegen om het niet te doen (behalve de drogreden dat het in de regels staat)? Het is toch niet duidelijk een montageplaat oid? En het ultieme doel van de wedstrijd is toch om de mooiste foto te kiezen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:13 schreef Briggy het volgende:
Op de foto van het landschap zie je gewoon hoe het op het moment van de foto was.
Dat je camera ivm met licht dit niet vast kan leggen en je daar PS voor gebruikt heb ik totaal
geen moeite mee. Contrast, levels e.d. moet gewoon kunnen... ook op delen van een foto.
Op de foto van de auto haal je iets weg, dat vind ik toch iets heel anders dan het aanpassen
van de belichting.
goede oplossingquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:36 schreef Briggy het volgende:
Ik denk dat je hier nooit uit komt...
Ik ben iemand die gewoon niet iets weghaalt of iets toevoegt aan een foto.
Voor mij is een foto het vastleggen van wat ik zie.
Een mooie foto wil ik hebben op het moment van afdrukken niet door dingen weg te halen
(of toe te voegen).
Ik ken echter zat mensen die lantaarnpalen, verkeersborden e.d. weghalen, voor mij gaat
dat tegen mijn gevoel in. Je verandert de werkelijkheid.
En juist omdat het om een gevoel gaat, kom je nooit uit deze discussie.
Mijn mening is... levels/contrast/kleur bewerken... prima maar dingen weghalen (tenzij het
krasjes zijn) niet. Maar dat is MIJN mening.
En er zijn nou eenmaal in het verleden, na voldoende overleg, regels vastgesteld, het is erg vermoeiend om elke maand weer die hele discussie over die regels te zien.
Kunnen we die regels niet voor een jaar vastzetten, dan hoeft die discussie nog maar 1 keer per
jaar gevoerd te worden
Even één ding goed begrijpen: Ik heb hier de regeltjes niet zelf verzonnen, die hebben we bij het begin van de wedstrijden gewoon met de community zelf bepaald. Ik heb de fotosoepregels zelfs nog losser weten te maken, aanvankelijk wilde 'men' fotoshopgebruik hier helemaal verbieden. Wat mij betreft zou je dus naar eigen inzicht best een end weg mogen soepen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:20 schreef American_Nightmare het volgende:
een tirade die de indruk zou moeten wekken dat ik hier de regels zelf heb verzonnen
Kan je voor jezelf blijven spreken als het gaat over compositie, scheef en storende elementen in onbewerkte foto's.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
...........
En toch ben je daar blijkbaar ook overheen gestapt. Misschien moet je dat dan nu ook doen, en gewoon megaan met de tijd. Als je aan dit principe blijft vasthouden, dan heb je dadelijk alleen nog maar een stel bleke fletse platen met slechte composities, scheve horizons en stapels storende elementen als inzendingen.
........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |