Dat zijn de betere ideeen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Een WFL-BBQ ! [afbeelding]
En het is geen verkapte manier om aan inspiratie te komen voor je oplevering?quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:33 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Beide! Het gaat prima alleen ik moet dinsdag wat opleveren waarvoor ik in tijdnood ga komen. Maar de adrenaline die dit opwekt maakt me heel blij![]()
![]()
Nu heb ik alleen geen zin om te beginnen en de druk is nog net niet genoeg op de ketel dus ga ik topics openen terwijl. Eerdaags is de druk voldoende en ram ik het op papier
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb niet echt het idee dat er sprake is van kliekvorming. Er is momenteel weinig participatie, kan gebeuren denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:35 schreef livEliveD het volgende:
Mag ik gaan zeuren over het kliekgehalte in WFL? Dit lijkt me ongewenst namelijk. Hoe zien de anderen dit?
Nee ik moet testresultaten beschrijven in een engels verslag van een kantje of 25. Is niet echt een topic wat ik daarover kan openen. Tis puur de test beschrijven, keuzes onderbouwen, belangrijke kereltjes quoten, tekst eromheen verzinnen om het gedane werk te verkopen, grafieken en tabellen. Mja dat was het wel zo'n beetje.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:46 schreef Alicey het volgende:
En het is geen verkapte manier om aan inspiratie te komen voor je oplevering?
Er is gewoon kliekvorming. Of je het wilt of niet. En is dit ooit wenselijk? Zorgt dit ervoor dat het subforum meer gesloten is? Let's debatequote:Op donderdag 10 februari 2005 12:50 schreef Alicey het volgende:
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb niet echt het idee dat er sprake is van kliekvorming. Er is momenteel weinig participatie, kan gebeuren denk ik.
De test zelf is wel al gedaan, en de resultaten zijn enigszins bekend?quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nee ik moet testresultaten beschrijven in een engels verslag van een kantje of 25. Is niet echt een topic wat ik daarover kan openen. Tis puur de test beschrijven, keuzes onderbouwen, belangrijke kereltjes quoten, tekst eromheen verzinnen om het gedane werk te verkopen, grafieken en tabellen. Mja dat was het wel zo'n beetje.
Doel je nu op de SC, of doel je op het subforum als geheel?quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:54 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Er is gewoon kliekvorming. Of je het wilt of niet. En is dit ooit wenselijk? Zorgt dit ervoor dat het subforum meer gesloten is? Let's debate
Deels. Het zijn in totaal uiteindelijk 39195 testen die er toedoen (veel testresultaten worden uiteindelijk gemiddeld en die scores zeggen het meest) . Verder een hele hoop uitproberen voordat je weet welke testen er zinvol zijn (het aantal combinaties is namelijk nog veel hoger en ondoenlijk voor huidige computers). Vanacht is ie tot 4/5 gekomen. Vanacht en morgen de rest en dan maar eens een keer wat leuke kleurenplaatjes maken. (Het draait wel op een mega geile comp trouwens).quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:56 schreef Alicey het volgende:
De test zelf is wel al gedaan, en de resultaten zijn enigszins bekend?
Vast een vrij fors testje als ook een systeem dat niet direct in de HTK-klasse valt er zo lang over doet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Deels. Het zijn in totaal uiteindelijk 39195 testen die er toedoen (veel testresultaten worden uiteindelijk gemiddeld en die scores zeggen het meest) . Verder een hele hoop uitproberen voordat je weet welke testen er zinvol zijn (het aantal combinaties is namelijk nog veel hoger en ondoenlijk voor huidige computers). Vanacht is ie tot 4/5 gekomen. Vanacht en morgen de rest en dan maar eens een keer wat leuke kleurenplaatjes maken. (Het draait wel op een mega geile comp trouwens).
Wat is dit voor veggie-dictatuur?quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:42 schreef ReCreative het volgende:
Niet dus. Maar als jullie in de buurt zijn kun je altijd een bakkie halen natuurlijk.
SC creeert de kliek van het subforumquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:59 schreef Alicey het volgende:
Doel je nu op de SC, of doel je op het subforum als geheel?
Maar is slowchat dan gewenst? En bevordert dit de discussie over een onderwerp of gaat dit het juist tegen?quote:Ik denk dat het in beide gevallen moeilijk is om tegen te gaan. Er zitten een aantal deelnemers die elkaar beter kennen dan anderen, en ook elkaars standpunten, motivatie en overtuiging beter kennen. Dit zorgt er toch voor dat diegenen in discussies altijd een zekere voorsprong hebben t.a.v. "nieuwkomers".
Ja voor <vul een selectieve persoonsbeschrijving in> wel. Maar is het in het algemeen toegankelijk? Ik denk van wel trouwens hoor maar weet niet hoe de rest erover denktquote:Aan de andere kant denk ik niet dat WFL ontoegankelijk is. Wie geinteresseerd is, heeft denk ik weinig last van dat feit.
Ik zie dat zelf eigenlijk niet echt direct terug. De rest van het subforum bevat geen echte verwijzingen naar "de kliek". Verder is WFL een erg topic-gebonden subforum, en heeft eerder ieder soort topic zijn eigen "kliek" (quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
SC creeert de kliek van het subforum
Slowchat krijg je vanzelf van tijd tot tijd. Op deze manier is het gecentraliseerd, en blijft het uit de overige topics.quote:[..]
Maar is slowchat dan gewenst? En bevordert dit de discussie over een onderwerp of gaat dit het juist tegen?
Ik denk dat het subforum wel toegankelijk is, maar dat het imago van het forum te zwaar is. Degenen die niet in WFL schrijven weten over het algemeen niet eens dat het WFL subforum bestaat, of halen WFL en TRU door elkaar (Zelfs forum admins heb ik hier met enige regelmaat op kunnen betrappen).quote:[..]
Ja voor <vul een selectieve persoonsbeschrijving in> wel. Maar is het in het algemeen toegankelijk? Ik denk van wel trouwens hoor maar weet niet hoe de rest erover denkt
Mja paar biljoen berekeningen. Is voor AI idd. Trainen van een systeem en de optimale generaliserende config zien te vinden.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:05 schreef Alicey het volgende:
Vast een vrij fors testje als ook een systeem dat niet direct in de HTK-klasse valt er zo lang over doet.
Je deed toch iets met A.I. als ik me niet vergis?
Das wel waar.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:22 schreef Alicey het volgende:
Slowchat krijg je vanzelf van tijd tot tijd. Op deze manier is het gecentraliseerd, en blijft het uit de overige topics.
Je kunt kijken of actionradio er een keer aandacht aan wil besteden. Verder een duidelijke faq anders met het verschil tussen truth en wfl (desnoods blijven jullie topics schoppen. Zoals die van Rudequote:Ik denk dat het subforum wel toegankelijk is, maar dat het imago van het forum te zwaar is. Degenen die niet in WFL schrijven weten over het algemeen niet eens dat het WFL subforum bestaat, of halen WFL en TRU door elkaar (Zelfs forum admins heb ik hier met enige regelmaat op kunnen betrappen).
Hoe dat precies komt weet ik niet, laat staan wat hier aan te doen is. Ik weet niet of jij suggesties hebt daarvoor?
Leren ging bij mij makkelijker geloof ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:23 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja paar biljoen berekeningen. Is voor AI idd. Trainen van een systeem en de optimale generaliserende config zien te vinden.
Populaire wetenschap is ook wetenschap.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:29 schreef livEliveD het volgende:
Verder hier aandacht vragen voor nieuwe topic ideeen. Het liefst heel laagdrempelig. Dus Haus stop die formules waar de zon niet schijnt!Beetje huis tuin en keuken wetenschap. Dat loopt vaak wel goed. .
Zou kunnen, maar dan moet ik straks zelf ook op de radio.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:29 schreef livEliveD het volgende:
Je kunt kijken of actionradio er een keer aandacht aan wil besteden.
Ik denk dat de FAQ op zich redelijk duidelijk is.. Hoewel suggesties voor verbetering natuurlijk altijd welkom zijn.. Een groot probleem is denk ik ook dat veel mensen niet weten wat wetenschap precies is.quote:Verder een duidelijke faq anders met het verschil tussen truth en wfl (desnoods blijven jullie topics schoppen. Zoals die van Rude)
Hier twijfel ik wel een beetje. Er moet denk ik wel wat afwisseling zijn. HTK-wetenschapstopic zijn vaak wel leuk, aan de andere kant is het ook weer niet de bedoeling dat "de wetenschappers" (haus en co.quote:Verder hier aandacht vragen voor nieuwe topic ideeen. Het liefst heel laagdrempelig. Dus Haus stop die formules waar de zon niet schijnt!Beetje huis tuin en keuken wetenschap. Dat loopt vaak wel goed.
Dat zou inderdaad best leuk zijn. Op dat gebied mis ik ook eigenlijk een heleboel users die er in het verleden wel waren. Ik noem bijv. een Lotte, ds_polleke, MacMeester, ReReformed (Ik vergeet er vast nog een aantal). Dat waren stevige discussies, maar wel met veel inhoud.quote:En natuurlijk een flinke geloofsbattle op zijn tijd om de vingerspieren te trainen.
Voor beide 'groepen' moet er wat te vinden zijn. Dat ben ik met je eens. Het gaat om balans (en dan kom je ergens weer in truth uitquote:Op donderdag 10 februari 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
Hier twijfel ik wel een beetje. Er moet denk ik wel wat afwisseling zijn. HTK-wetenschapstopic zijn vaak wel leuk, aan de andere kant is het ook weer niet de bedoeling dat "de wetenschappers" (haus en co.) wegblijven omdat er geen topics van niveau meer aanwezig zijn.
Jaquote:Dat zou inderdaad best leuk zijn. Op dat gebied mis ik ook eigenlijk een heleboel users die er in het verleden wel waren. Ik noem bijv. een Lotte, ds_polleke, MacMeester, ReReformed (Ik vergeet er vast nog een aantal). Dat waren stevige discussies, maar wel met veel inhoud.
Natuurlijk gaat het om balans. Hmmm... Ik zal eens nadenken over middelen om WFL te "promoten".quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:47 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Voor beide 'groepen' moet er wat te vinden zijn. Dat ben ik met je eens. Het gaat om balans (en dan kom je ergens weer in truth uit)
Maar ik ben juist heel lang uit WFL gebleven omdat ik hier heel snel in de grond werd gedrukt door de ' hogere' wetenschappers. Tja ik heb ook maar 3e klas middelbaar schoolniveau natuurkunde.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
Hier twijfel ik wel een beetje. Er moet denk ik wel wat afwisseling zijn. HTK-wetenschapstopic zijn vaak wel leuk, aan de andere kant is het ook weer niet de bedoeling dat "de wetenschappers" (haus en co.) wegblijven omdat er geen topics van niveau meer aanwezig zijn.
Is die sfeer er volgens jou nog steeds?quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:55 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Maar ik ben juist heel lang uit WFL gebleven omdat ik hier heel snel in de grond werd gedrukt door de ' hogere' wetenschappers.
Ik heb ook maar middelbare school natuurkunde. Weliswaar voor geslaagd, maar toch.quote:Tja ik heb ook maar 3e klas middelbaar schoolniveau natuurkunde.
Hoe vond je op dat gebied het topic "Relativiteit voor rudeonline"? (In de 2-3 pagina's voor het ontspoorde?)quote:Ik vind dat er ook meer 'instap' topics moeten zijn voor mensen die wetenschap wel interessant vinden maar niet alle theorien van Einstein kennen. En naast die topics gewoon de topics van het 'hogere' niveau. Allebei dus.
Ik geef toe dat die minder is geworden ja.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is die sfeer er volgens jou nog steeds?
Ik heb het laten vallen na de 3e klas. Het interesseerde me destijds helemaal niet. Maar nu vind ik de 'grote' theorien over hoe het universum in elkaar steekt altijd erg interessant.quote:Ik heb ook maar middelbare school natuurkunde. Weliswaar voor geslaagd, maar toch.
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar het begin was erg goedquote:Hoe vond je op dat gebied het topic "Relativiteit voor rudeonline"? (In de 2-3 pagina's voor het ontspoorde?)
Voor zover ik het kan zien zijn het bepaalde mensen die die attitude hebben. Vreemd genoeg zijn dat ook over het algemeen mensen die iets meer weten dan de gemiddelde mens, maar absoluut gezien helemaal niet zoveel weten.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik geef toe dat die minder is geworden ja.Maar bij vlagen komt het nog wel eens voorbij.
Ja, ik heb hetzelfde ongeveer.. Pas in het examenjaar werd het een beetje interessant met een klein stukje kernfysica enzo.. Mij interesseerde het wel, maar vind dat je niet genoeg leert op middelbare school.quote:[..]
Ik heb het laten vallen na de 3e klas. Het interesseerde me destijds helemaal niet. Maar nu vind ik de 'grote' theorien over hoe het universum in elkaar steekt altijd erg interessant.Wij hadden op school altijd alleen maar autotjes met een bepaalde snelheid en massa en dan moest je daar een berekening mee maken en blahdieblah.
You get the point.
![]()
Ik denk dat het dan een leuk idee is om meer van dat soort topics te maken. Het viel mij ook dat er meer geinteresseerden waren. Ik zal eens kijken of het relativiteitstopics voortgezet kan worden waar we ongeveer gebleven waren, en ook denken over andere onderwerpen.quote:[..]
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar het begin was erg goed. Eerst lekker instap en dan opbouwen naar een hoger niveau. Dan trek je ook opeens mensen die het wel willen leren, maar het eerst nooit begrepen.
![]()
Het valt mij op dat de mensen die een poging doen om gehakt te draaien van een bepaalde theorie (of dat nou relativiteit of evolutie is), er vaak nog veel minder van af weten.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:16 schreef Alicey het volgende:
Voor zover ik het kan zien zijn het bepaalde mensen die die attitude hebben. Vreemd genoeg zijn dat ook over het algemeen mensen die iets meer weten dan de gemiddelde mens, maar absoluut gezien helemaal niet zoveel weten.
Herkenbaarquote:Ja, ik heb hetzelfde ongeveer.. Pas in het examenjaar werd het een beetje interessant met een klein stukje kernfysica enzo.. Mij interesseerde het wel, maar vind dat je niet genoeg leert op middelbare school.
Ja dat viel mij ook al op.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:16 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het dan een leuk idee is om meer van dat soort topics te maken. Het viel mij ook dat er meer geinteresseerden waren.
Goed ideequote:Ik zal eens kijken of het relativiteitstopics voortgezet kan worden waar we ongeveer gebleven waren, en ook denken over andere onderwerpen.
Ik maak me niet zo druk over de grenzen van jouw kennis. Volgens mij zit dat wel goed.quote:Een en ander hangt trouwens wel af van "onze wetenschappers". Op een bepaald punt houdt mijn kennis ook op.
Dat is ook zo, maar dat was even niet van belang.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:21 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het valt mij op dat de mensen die een poging doen om gehakt te draaien van een bepaalde theorie (of dat nou relativiteit of evolutie is), er vaak nog veel minder van af weten.![]()
Ik denk ook wel dat iemand het dan overneemt. Leer ik ook weer wat bij.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik maak me niet zo druk over de grenzen van jouw kennis. Volgens mij zit dat wel goed.En als je op een punt komt waar toch je kennis ophoudt dan dient zich wel een andere user aan die voor je verder kan gaan.
![]()
Sorry. Ik ga nu eenmaal graag offtopicquote:Op donderdag 10 februari 2005 14:42 schreef Alicey het volgende:
Dat is ook zo, maar dat was even niet van belang.
Koffie is vegetarischquote:Op donderdag 10 februari 2005 13:08 schreef Doffy het volgende:
Wat is dit voor veggie-dictatuur?[afbeelding]
Goed puntquote:
quote:Vlees wordt er niet gegeten in mijn huis. Zelfs niet op mijn dakterras of in mijn tuin. Punt.
Ik denk dat die bloedspetters het niet aantrekkelijker gaan maken.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:06 schreef Doffy het volgende:
[..]
Goed punt![]()
[..]
Ook niet als ik mijn eigen koe meeneem? [afbeelding]
Tenzij het zo'n horrorhuis wordtquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:11 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat die bloedspetters het niet aantrekkelijker gaan maken.
Bloedspetters!? Wat was jij van plan met mijn knuffelkoe?quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:11 schreef Alicey het volgende:
Oh, je wilt samen met je knuffelkoe een kippetje eten?quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Bloedspetters!? Wat was jij van plan met mijn knuffelkoe?![]()
![]()
Dat valt toch wel mee? Als je de koe eerst doodt met de pin en schietmasker en vervolgens pas hangend laat uitbloeden kun je het bloed uistekend opvangen (voor bloedworst) of afvoeren. Ik heb nog wel wat afbeeldingen mocht je geïnteresseerd zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:11 schreef Alicey het volgende:
Nouja zeg.. Ik wilde je net vragen of je toevallig een pin en schietmasker had liggen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:35 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee? Als je de koe eerst doodt met de pin en schietmasker en vervolgens pas hangend laat uitbloeden kun je het bloed uistekend opvangen (voor bloedworst) of afvoeren. Ik heb nog wel wat afbeeldingen mocht je geïnteresseerd zijn.
Probleem is alleen dat je A. niet zomaar dieren mag slachten en B. in mijn huis geen dieren om zeep mag helpen.
Dan zijn ze veilig bij mij in de tuinquote:Op donderdag 10 februari 2005 15:42 schreef Doffy het volgende:
Mijn knuffelkoetjes zijn heilig, en iedereen blijft er dus af![]()
Is dat incl. of excl. voedseltoeslag?quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:30 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dan zijn ze veilig bij mij in de tuin. Mag je ze komen knuffelen wanneer je wilt voor ¤ 3.50 ex. btw per keer
.
Dank voor het aanbod, maar ik kan ze nu al elke dag gratis knuffelen in mijn eigen slaapkamerquote:Op donderdag 10 februari 2005 16:30 schreef ReCreative het volgende:
Dan zijn ze veilig bij mij in de tuin. Mag je ze komen knuffelen wanneer je wilt voor ¤ 3.50 ex. btw per keer
.
Exlcusief alles, het enige dat je krijgt is een beschermde groenomgeving voor je diertjequote:Op donderdag 10 februari 2005 16:49 schreef Alicey het volgende:
Is dat incl. of excl. voedseltoeslag?
Graag gedaanquote:Op donderdag 10 februari 2005 16:50 schreef Doffy het volgende:
Dank voor het aanbod, maar ik kan ze nu al elke dag gratis knuffelen in mijn eigen slaapkamer
Wil jij PR-manager worden? Hoeveel verdien je nu?quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
In de randstad hebben we geen koeien men
Briljant!quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:08 schreef ReCreative het volgende:
Graag gedaan. Het brengt me weer op een geniaal idee: Koe-opvang!!
Opvanghuis Koe(n)vreugd. Voor gestresste randstadkoeien die willen ontstressen.
Geniaal. Nou heb ik een analyse, een marktonderzoek, een business case en een prototype nodig
. Even wat mensen aan het werk zetten hier
.
Ik wel...quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:10 schreef Alicey het volgende:
In de randstad hebben we geen koeien men
quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:21 schreef Doffy het volgende:
Briljant!Misschien moet je, om inspiratie op te doen, eerst maar eens een cursus koe-knuffelen gaan doen
quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:30 schreef ReCreative het volgende:
Vertel eens wat meer over je koeien? Je lijkt erg van ze te houden.
Dat lijkt me een gave cursus! RC, wij dat doen voor valentijnsdag?quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:21 schreef Doffy het volgende:
[..]
Briljant!Misschien moet je, om inspiratie op te doen, eerst maar eens een cursus koe-knuffelen gaan doen
* qu63 wil wel!quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:11 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Wil jij PR-manager worden? Hoeveel verdien je nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |