abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:31:26 #176
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25465377
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:24 schreef M5 het volgende:

[..]

De reden dat ze die kist met 'haast' gekocht hebben is het feit dat er maar weinig originele DC-10-30CF's zijn. Je kunt een gewone DC-10-30 kopen en die naar een Combi-Freighter ombouwen, maar dat was te duur.

Naar mijn mening moet je gewoon investeren in je vloot en 2ehands MD-11's kopen (van swiss staan er nog wel een paar in de woestijn of te koop op zurich kloten airport .) Die KDC-10's zijn werkelijk stok-oud.
Op zich heb je gelijk, maar ze zijn wel de meest compatibele versie als je ze tegen de KC-10 houdt, die is gebaseerd op de DC-10-30F. Dat garandeert tot in lengte van jaren onderdelen. Kijk maar naar de KC-135 serie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25465531
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar ze zijn wel de meest compatibele versie als je ze tegen de KC-10 houdt, die is gebaseerd op de DC-10-30F. Dat garandeert tot in lengte van jaren onderdelen. Kijk maar naar de KC-135 serie.
Onderdelen zijn niet het probleem. Het airframe (dragende constructie) wel. Dat is op een aantal vlieguren/cycles ontworpen. Ga je daar overheen dan zul je flink moeten investeren. Zie wat NL nu doet met de F-16's. Diverse projecten die haarscheurtjes aan het licht moeten brengen en stoppen. Kun je beter een nieuwere kist kopen als het maar om 2 of 3 kisten gaat.

Compatibiliteit is wel een probleem als je 1 MD-11CF en 2 KDC-10's zou hebben. Maar je kan ook die 2 KDC-10's in ruilen voor 2 MD-11(F/CF)'s en die ombouwen naar KMD-11's. De boom en andere apparatuur kun je zo op de andere kisten plaatsen omdat het om bijna de zelfde kisten gaat.
Verder is compatibiliteit ook niet zo'n heel groot probleem aangezien het meeste onderhoud van de KDC-10's uitbesteed wordt.
V10
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:54:01 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25465891
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:38 schreef M5 het volgende:

[..]

Onderdelen zijn niet het probleem. Het airframe (dragende constructie) wel. Dat is op een aantal vlieguren/cycles ontworpen. Ga je daar overheen dan zul je flink moeten investeren. Zie wat NL nu doet met de F-16's. Diverse projecten die haarscheurtjes aan het licht moeten brengen en stoppen. Kun je beter een nieuwere kist kopen als het maar om 2 of 3 kisten gaat.

Compatibiliteit is wel een probleem als je 1 MD-11CF en 2 KDC-10's zou hebben. Maar je kan ook die 2 KDC-10's in ruilen voor 2 MD-11(F/CF)'s en die ombouwen naar KMD-11's. De boom en andere apparatuur kun je zo op de andere kisten plaatsen omdat het om bijna de zelfde kisten gaat.
Verder is compatibiliteit ook niet zo'n heel groot probleem aangezien het meeste onderhoud van de KDC-10's uitbesteed wordt.
Ik bedoelde compatibiliteit met de kisten van de USAF. Die houden de KC-10s (de laatst gebouwde DC-10s) nog wel enige decennia in dienst. Van commerciële DC-10s moet je dat maar afwachten. De KC-10s garanderen door hun compatibiliteit onderdelen voor de NL KDC-10s. En het onderhoud wordt inderdaad wel uitbesteed, maar ook die moeten onderdelen inkopen, en die moeten gewoon betaald worden. Dus het speelt wel degelijk

Iets soortgelijks zie je met de B-707. Militiare gebruikers waren de laatsten die 707's aanschaften (eind jaren 80) in de vorm van de E-3, E-6 en E-8. Deze toestellen zijn vergeleken met hun commerciele broertjes nog lang niet op, en dus blijven er onderdelen voor op de markt. De militaire markt garandeert de weinige overgebleven civiele gebruikers een constante onderdelenstroom. Van de MD-11 zijn geen militaire varianten gemaakt, dus de kans dat daar iets soortgelijks gebeurt is klein, zo niet geheel afwezig. De B-767 zou daarentegen weer wel een optie zijn: in gebruik bij de Japanse Luchtmacht als AWACS, en binnenkort bij de Italianen (en mogelijk de USAF) als tanker.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 11 maart 2005 @ 10:34:55 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25470444
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 22:10 schreef Wuder het volgende:

[..]

Zijn ze nou aan het proberen Shields te bouwen?

Maar als dit lukt, geweldig!
nee het is een rookgranaatwerpertje en een 360 graden radar eraan, de radar zoekt het inkomende projectiel op, het granaatwerpertje schiet een granaat die kant op, het rookgranaatje ontploft zo dicht mogelijk in de buurt van het inkomende projectiel waardoor die ontploft of uit zijn baan wordt geslagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_25490254

Nieuwe F-16's voor UAE Air Force.
V10
  zaterdag 12 maart 2005 @ 16:37:59 #181
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25490959
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 15:46 schreef M5 het volgende:
[afbeelding]
Nieuwe F-16's voor UAE Air Force.
Block 60 toch?

Wel meesterlijk

Die bol op de neus, is dat zo'n IRST sensor net als die op de Sukhoi en Mig 29's?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_25491188
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 16:37 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Block 60 toch?

Wel meesterlijk

Die bol op de neus, is dat zo'n IRST sensor net als die op de Sukhoi en Mig 29's?
Block 60 ja. Maar heet officeel F-16F. De single seater is dan de F-16E.

Ik heb alleen geen idee wat die bol op de neus precies doet.
Echt helemaal nieuw is het niet meer, ergens vanaf half 2004 vliegen ze al rond.

[ Bericht 9% gewijzigd door M5 op 12-03-2005 20:35:54 ]
V10
  zaterdag 12 maart 2005 @ 19:47:35 #183
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25493466
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 16:59 schreef M5 het volgende:

[..]

Block 60 ja. Maar heet officeel F-16F. De single seater is dan de F-16E.
[afbeelding]

Ik heb alleen geen idee wat die bol op de neus precies doet.
Echt helemaal nieuw is het niet meer, ergens vanaf half 2004 vliegen ze al rond.
De F-16E/F vliegt al een poosje bij Lockheed-Martin met civiele registraties omdat ze direct bij de fabriek zijn besteld, in plaats van (zoals normaal geproken) via de USAF. Reden is dat dit de eerste F-16s zijn waarin de modificaties dermate afwijkend zijn van de standaard vloot van de USAF dat de USAF ze niet kon aanschaffen zonder eerst een geheel nieuwe subversie door het congres te moeten loodsen. Door ze direct van de fabriek te betrekken kon dit worden vermeden. De UAE heeft zo'n beetje alle opties besteld die in 2003 in het programmaboekje van Lockeed-Martin leverbaar stonden aangegeven.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25494280
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De F-16E/F vliegt al een poosje bij Lockheed-Martin met civiele registraties omdat ze direct bij de fabriek zijn besteld, in plaats van (zoals normaal geproken) via de USAF. Reden is dat dit de eerste F-16s zijn waarin de modificaties dermate afwijkend zijn van de standaard vloot van de USAF dat de USAF ze niet kon aanschaffen zonder eerst een geheel nieuwe subversie door het congres te moeten loodsen. Door ze direct van de fabriek te betrekken kon dit worden vermeden. De UAE heeft zo'n beetje alle opties besteld die in 2003 in het programmaboekje van Lockeed-Martin leverbaar stonden aangegeven.
Dat van die civiele registraties wist ik al, maar verklaar me deze foto dan eens:

UAE AF F-16F met USAF reg.

Andere F-16E/F pics, met detail van dat ding op de neus:


V10
  zaterdag 12 maart 2005 @ 21:03:14 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25494638
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 20:40 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat van die civiele registraties wist ik al, maar verklaar me deze foto dan eens:
[afbeelding]
UAE AF F-16F met USAF reg.
The AZ ANG is het opleidingsinstituut voor het grootste deel van de buitenlandse F-16 gebruikers. Alleen op Luke AFB zit nog een deel voor de Republic of Singapore Air Force, maar die zijn tevens operationeel squadron, en bedoeld om wat meer luchtruim ter beschikking te hebben dan ze in Singapore hebben. In Cazaux (Frankrijk) hebben ze nog een A-4 eenheid, en bij de Army NG hebben ze nog een CH-47 detachement.
quote:
Andere F-16E/F pics, met detail van dat ding op de neus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeie platen, met dank aan http://www.F-16.net natuurlijk
Dat ding op de neus is een IRST, InfraRed Search and Track, idd net zoiets als op de MiG en Sukhoi. Verder zie ik nog wat ECM/ESM sensoren opzij van de neus, de 'birdslicers' (IFF antennes) en wat testprobes op de pitot-tube. En de FAST-packs natuurlijk, die zijn niet te missen. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen zijn de uitsteeksels waarop de navigatie verlichting zit: bij de KLu F-16s zaten die altijd direct op de inlaat, en hier op 10cm lange uitstulpingen. Enig idee?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25494774
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 21:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

The AZ ANG is het opleidingsinstituut voor het grootste deel van de buitenlandse F-16 gebruikers. Alleen op Luke AFB zit nog een deel voor de Republic of Singapore Air Force, maar die zijn tevens operationeel squadron, en bedoeld om wat meer luchtruim ter beschikking te hebben dan ze in Singapore hebben. In Cazaux (Frankrijk) hebben ze nog een A-4 eenheid, en bij de Army NG hebben ze nog een CH-47 detachement.
[..]

Goeie platen, met dank aan http://www.F-16.net natuurlijk
Dat ding op de neus is een IRST, InfraRed Search and Track, idd net zoiets als op de MiG en Sukhoi. Verder zie ik nog wat ECM/ESM sensoren opzij van de neus, de 'birdslicers' (IFF antennes) en wat testprobes op de pitot-tube. En de FAST-packs natuurlijk, die zijn niet te missen. Het enige wat ik niet helemaal kan plaatsen zijn de uitsteeksels waarop de navigatie verlichting zit: bij de KLu F-16s zaten die altijd direct op de inlaat, en hier op 10cm lange uitstulpingen. Enig idee?
Een reden die ik kan bedenken voor de uitstulpingen van de nav. verlichting lijkt me verbeterde zichtbaarheid. (ivm met alle andere uitstekende zeken op de E/F modellen) Maar misschien ook geintegreerd met een antenne of een sensor.
V10
  zondag 13 maart 2005 @ 20:08:03 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25508927
En dan het nieuws:

Brazilië heeft de competitie voor een nieuwe fighter, die al sinds 2002 om financiele redenen in de koelkast stond, definitief gestopt. Op de short-list van het USD 800mil programma stonden de Mir2000, F-16, JAS39 en Su-35. De braziliaanse overheid overweegt nu om gebruikte toestellen aan te schaffen. Lockheed heeft hiervoor een aanbod gedaan op basis van 18 gebruikte ex-KLU F-16s.

Ik heb het gemist, maar op eBay stond vorige maand een model van de voorgestelde F/B-23 RTA (Rapid Theater Attack), een vroeg concept ter vervanging van de F-15E/F-111. Het toestel was gebaseerd op basis van de Northrop/McDD YF-23A.


De foto van het model heb ik helaas alleen op papier, maar dit is ongeveer hoe het model eruitzag.

Het Verenigd Koninkrijk heeft haar lease-contract met Boeing voor de Globemaster-III aan moeten passen. De toestellen worden veel zwaarder gebruikt dan verwacht, waardoor Boeing het 3 voudige aan onderhoud moet doen. Het onderhoudscontract was voor 3000 vlieguur per jaar, en het is nu op 9000 vllieguur per jaar gebaseerd.

Het schandaal rond de geplande aanschaf van 100 KC-767 toestellen door de USAF kan Boeing mogelijk 5 miljard dollar gaan kosten. Een ex-USAF insider voorzag Boeing van informatie die concurrenten niet hadden, waardoor Boeing veel betere aanbiedingen kon doen dan de concurrentie. Behalve dat de tanker-deal niet doorging loopt Boeing nu ook risico's bij het opgraden van de C-130 Avionics Modernisation Program (waarde 4.2 miljard) en het contract voor de Small Diameter Bomb (waarde 2.7 miljard) die beiden mogelijk op gezag van de Amerikaanse Rekenkamer opnieuw aanbesteed moeten gaan worden (maar dan tegen lagere prijzen). Andere 767 gerelateerde programma's die in de problemen dreigen te komen zijn de E-10A (JSTARS vervanging), E-10B (AWACS vervanging) en E-10C (RC-135V/W Rivet Joint ELINT vervanging). Ondertussen is wel de eerste KC-767 tanker voor de Italiaanse luchtmacht de fabriek uit gerold. Als echter de problemen niet snel worden opgelost zou het goed kunnen dat over 2 jaar de laatste 767 van de band loopt. Civiele verkopen gaan slecht, en Boeing overweegt om de lijn helemaal om te bouwen naar een militaire productie.

Canada heeft aangekondigd uitgesmeerd over de komende 5 jaar zo'n C$13miljard (ongeveer 8miljard Euro) meer uit te gaan geven aan defensie. In de budget voorstellen van 23 februari is sprake van een nieuwe medium lift helicopter en een toestel om Arctische missies te ondersteunen. Er is echter nog altijd geen sprake van de vervanging van de verouderde DHC C-8A Buffalos in de SAR rol (waarvoor de kandidaten C-27J en C-295 geschikte kandidaten leken), of de cervanging van verouderde C-130 Hercules toestellen.

De USAF is bezig om een nieuwe variant van de B-52 bommenwerper te krijgen: De B-52 Stand-Off Jammer (eerder bekend als de EB-52 upgrade). Ongeveer 16 toestellen moeten deze upgrade gaan krijgen. 92 toestellen zijn nog operationeel, plus nog 1 in dienst van de NASA.

Japan's eerste van een geplande 14 KHI-01 helicopters (een lokale versie van de EH-101) heeft een vlucht van 30 minuten gemaakt in het Verenigd Koninkrijk. Het toestel is bedoeld als vliegende mijnenveger en support helicopter voor de Japanse Zuidpool missie. De resterende 13 toestellen zullen geassembleerd worden door Kawasaki Heavy Industries (KHI). De eerste daarvan moet volgend jaar worden afgeleverd.

Het is bijna zover: de eerste ASTOR (Sentinel R.1 in service) is bijna klaar voor aflevering aan de RAF. De sensoren (zo'n 60-70% van het totale systeem) zullen in het derde kwartaal worden toegevoegd, zodat het testprogramma met twee toestellen en twee grondstations kan gaan beginnen. In totaal worden er vijf toestellen en 8 grondstations gebouwd.

India's LCA zal aangedreven worden door de GE F404-GE-IN20 motor, en de naam Teja dragen. De order voor 40 van deze motoren is bijna rond, en komt als vervanging voor de Indiase lokaal ontwikkelde Kaveri motor, die vertraging heeft opgelopen. Wel is het de bedoeling om latere varianten met de Kaveri uit te rusten.

Ondanks sancties van de VS is Venezuela druk in gesprek met IAI over het upgraden van 21 F-16s. Venezuela heeft weliswaar geen formeel wapen-embargo van de VS tegen zich, maar de US Defense Security Co-operation Agency (die FMS verkopen onder zich heeft) zegt dat het land mogelijk de gevolgen ondervindt van de Amerikaanse Trafficking in Persons Act, waardoor het FMS privileges heeft verloren. venezuela is ook in gesprek met Rusland over de mogelijke aanschaf van 50 MiG-29s, met Italie over de levering van AMX-T fighter trainers, en met EADS/Casa over de levering van zes C-295 tactical transports. Het leger ontvangt daarnaast binnenkort 20 Mi-17 transport- en 13 Mi-35 aanvalshelikopters.

Naar nu blijkt is de crash van een groot deel van Canada's Sperwer UAVs niet te wijten aan het toestel, maar aan de plek waar ze worden ingezet. Een groot aantal systemen is gecrashed in Afghanistan, waar geopereerd wordt vanaf Kaboel, op 3 KM hoogte tussen de bergen. Sagem, die het systeem gebouwd heeft, heeft het systeem daar echter nooit op ontworpen en getest, en is nooit hoger gekomen dan een kilometer. Alhoewel Sperwer daar goed tegen blijkt te kunnen zaten veel van de fouten in de bediening van het systeem, na een twee-weekse intensieve cursus in Frankrijk werden ze op pad gestuurd in Afghanistan. "De eerste week vliegoperaties was om te zien wat ze hadden geleerd in Frankrijk, en om zich aan te passen aan de lokale omstandigheden, " aldus een Canadese majoor. "Darna bleken er procedurele fouten gemaakt te worden. De missieplanner zette bijvoorbeeld zijn cursor op de juiste plek, maar vergat op enter te drukken. Dat soort kleine, maar soms catastrofale dingen." Andere crashes vonden plaats door de turbulentie die inherent is aan operaties in de bergen.

De C-130E toestellen die recent door Irak in dienst zijn genomen, blijken te zijn gedoneerd door de VS nadat gebleken was dat de Jordaanse C-130Bs na 10 jaar in de woestijn te hebben gestaan niet meer luchtwaardig te maken waren. De toestellen zijn na een ceremonie -waarbij traditioneel 5 schapen werden geslacht waarvan met bloed handafdrukken op de romp werden gedrukt voor voorspoed- in dienst gekomen bij 23Squadron. 65 Irakezen, waaronder 4 crews zijn inmiddels opgeleid om met hun "nieuwe" toestellen te opereren. Zodra de training compleet is gaan ze naar hun uiteindelijke thuisbasis New Al Muthana AB, op het internationale vliegveld van Irak. Ze zullen daar vergezeld worden van 3Squadron met 4 jetRangers (nu nog CompAir 7SLs). Op Basrah zijn de eerste 2 (van in totaal 8, met opties voor nog 8) SAMA CH2000 verkenningstoestellen overgedragen aan 70Squadron. Een tweede Sqaudron met deze toestellen zal gebaseerd worden op Kirkuk.

Nieuws uit Flight International en Air Forces Monthly

[ Bericht 76% gewijzigd door RonaldV op 13-03-2005 21:15:34 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25511658
Cool !
quote:
March 9, 2005: The U.S. Navy is going to sink a decommissioned aircraft carrier, the USS America, during six weeks of tests, to how well the 80,000 ton carrier could survive torpedoes, cruise missiles, and suicide boat attacks. These tests will take place in the Atlantic ocean, and cost $22 million, before the carrier is deliberately sunk in 6,000 feet of water. This is actually cheaper than scrapping the carrier, as environmental rules make scrapping prohibitively expensive. The 1060 foot long America served from 1965-96. The ship carried a crew of 5,400, and was one of the few ships to serve as long as it did without going through a refurbishment program (SLEP , or Service Life Extension Program). As a result, the carrier is pretty decrepit, and does not contain a lot of small safety and protection improvements normally added during a SLEP. Nevertheless, the tests will be important. No one has been able to land a punch on an American carrier for over half a century. So there is no practical knowledge about exactly how sturdy, or not, these big ships are. The tests on the America will administer a reality check to decades of theoretical calculations about the effects of weapons on carriers.
Jammer dat er wel nooit beelden van vrij zullen worden gegeven.
  maandag 14 maart 2005 @ 22:42:50 #189
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25514246
Ik denk dat die beelden wel zullen komen. Daarnaast weet ik dat de USN van plan is om nog en behoorlijke hoeveelheid andere schepen (ook carriers) af te zinken als kunstmatige riffen, in de buurt van Florida en Californië.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 15 maart 2005 @ 10:10:53 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25518179






Mang00sta in Irak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_25519831
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:10 schreef sp3c het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mang00sta in Irak
lijken veel op de apache
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 15 maart 2005 @ 17:08:04 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25522919
begin je nu alweer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:41:16 #193
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25523491
Voor de genen die niet meer weten waar Sp3c het over heeft, zie Deel 27
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Moderator dinsdag 15 maart 2005 @ 18:29:08 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25523980
0w sorry bout that, ik dacht dat dat dezelfde user was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 20:40:47 #195
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_25524418
quote:
Op maandag 14 maart 2005 08:33 schreef CeeJee het volgende:
Cool !
[..]

Jammer dat er wel nooit beelden van vrij zullen worden gegeven.
Gaan ze ook proberen een Sunburn (Als de Amerikanen eentje hebben...) tegen de carrier schieten?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator woensdag 16 maart 2005 @ 09:39:50 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25528889
och in een enkel ongewapend schip zou zelfs russische technologie gaten kunnen slaan

als ze al ergens een sunburn raket vandaan hebben gehaald dan zullen ze er wat meer mee willen doen denk ik (gateguardian op een marinevliegkamp oid )
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 16 maart 2005 @ 09:47:36 #197
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_25528982
Zo'n carrier zink je niet met één enkele torpedo, of je moet wel heel erg veel geluk hebben. Volgens mij testen ze meer dan één wapen tegen die schuit. Wel zonde trouwens...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_25532393
Carriers zijn best wel taai. De USS Saratoga heeft er 8 uur over gedaan te zinken nadat er een 23 kiloton atoombom op 300 meter afstand af is gegaan bij de atoombomtesten in 1946. De America is bijna 3 keer zo groot en gebouwd om atoomexplosies beter te doorstaan.
pi_25541462
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:18 schreef CeeJee het volgende:
Carriers zijn best wel taai. De USS Saratoga heeft er 8 uur over gedaan te zinken nadat er een 23 kiloton atoombom op 300 meter afstand af is gegaan bij de atoombomtesten in 1946. De America is bijna 3 keer zo groot en gebouwd om atoomexplosies beter te doorstaan.
ach wat is taai
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:21:30 #200
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25541802
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:18 schreef CeeJee het volgende:
Carriers zijn best wel taai. De USS Saratoga heeft er 8 uur over gedaan te zinken nadat er een 23 kiloton atoombom op 300 meter afstand af is gegaan bij de atoombomtesten in 1946. De America is bijna 3 keer zo groot en gebouwd om atoomexplosies beter te doorstaan.
Nu vraag ik me af of het een airburst was (denk het niet maar je weet maar nooit) of was het een ondergrondse detonatie?
"Go Ahead, Make My Day !!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')