abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:59:42 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26257117
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:42 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou, wat ik er mee bedoelde is natuurlijk dat er minder vliegtuigen met GPS guided bommen nodig zijn omdat het atillerie nu wat nauwkeuriger is
Nu nog een cam erop en het HQ kan ook meteen zien of "het raak is"
TV-guided artillery shell?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:00:04 #252
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_26258450
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:34 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
U.S. has successfully tested first GPS-guided artillery shell
GPS technology is used to deliver a range of payloads up to 40 kilometers when fired from the new 155-mm light howitzer XM777.

Best intressant dit, zo kun je er voor zorgen dat veel vluchten met bv F16's onnodig zijn
Nou, das best oud.

met de munitie van de PzH2000 is ook GPS gestuurd.
De KL krijgt deze ook bij invoering van de PzH2000

Save a mouse, eat a pussy.
  zaterdag 16 april 2005 @ 10:29:20 #253
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26265983
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:59 schreef RonaldV het volgende:

TV-guided artillery shell?
Hell yeah
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26266279
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 22:00 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Nou, das best oud.

met de munitie van de PzH2000 is ook GPS gestuurd.
De KL krijgt deze ook bij invoering van de PzH2000

[afbeelding]

[afbeelding]
Da's geen GPS maar een doelzoekend projectiel dat tanks kan herkennen. Tegen een tentje met Bin Laden erin doet die niks.
  zaterdag 16 april 2005 @ 18:50:08 #255
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26277356
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:55 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Da's geen GPS maar een doelzoekend projectiel dat tanks kan herkennen. Tegen een tentje met Bin Laden erin doet die niks.
Da's een kwestie van herprogrammeren
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator zondag 17 april 2005 @ 18:50:38 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26303013
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 10:55 schreef CeeJee het volgende:

[..]

och daar hebben we artillerie waarnemers voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 april 2005 @ 20:34:43 #257
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26305770
Zojuist las ik dat onze commando's tijdens hun opleiding opeens in een kamer geduwd worden om 1 op 1 te vechten tegen bv Orhan Delibas en Gilbert Ijvel en dat er weleens neuzen breken

Da's best stoer eigenlijk
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 17 april 2005 @ 20:37:01 #258
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_26305833
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:34 schreef HarigeKerel het volgende:
Zojuist las ik dat onze commando's tijdens hun opleiding opeens in een kamer geduwd worden om 1 op 1 te vechten tegen bv Orhan Delibas en Gilbert Ijvel en dat er weleens neuzen breken

Da's best stoer eigenlijk
Dat zijn de CT-Teams in opleiding idd
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 18 april 2005 @ 17:27:32 #259
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26326933
De Luftwaffe is gestopt met het phliegen van de Phaboulous Phantom op Holloman AFB in januari na het afleveren van de laatste F-4F Phantom IIs op AMARC. Hier zijn wat video clips van de Phly-out.

Http://www.5053phantoms.com/Movies/F-4F_Holloman_Memories_1.wmv

Http://www.5053phantoms.com/Movies/F-4F_Holloman_Memories_2.wmv

Http://www.5053phantoms.com/Movies/F-4F_Holloman_Memories_3.wmv

Http://www.5053phantoms.com/Movies/F-4F_Holloman_Memories_4.wmv

http://www.5053phantoms.com/Movies/F-4F_Holloman_last_to_go.wmv

Bye, bye Phantom!
- Privacy Matters
  Moderator dinsdag 19 april 2005 @ 10:54:11 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26342859
welke landen vliegen er nu eigenlijk nog met de phantom???

Turkije en Iran?
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:33:42 #261
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26357351
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:54 schreef sp3c het volgende:
welke landen vliegen er nu eigenlijk nog met de phantom???

Turkije en Iran?
Binnen de NAVO:
- Duitsland - Luftwaffe/GEAF (F-4F ICE)
- Griekenland - HAF (F-4E en RF-4E)
- Turkije - TAF (F-4E en RF-4E)
- Spanje - SAF (RF-4C, F-4E en RF-4E - maar van die laatste ben ik niet helemaal zeker)
- VS - USAF (QF-4E, QF-4G drones)

daarbuiten:
- Iran - IRIAF (diverse versies)
- Zuid-Korea - RoKAF (diverse versies)
- Israel - IDF-AF (Kurnass 2000)
- Privacy Matters
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 13:49:29 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26373852

check
misschien handig voor de Chinooks die met de Commando's mee naar Afghanistan gaan
die shit zit vol guns!

iemand er meer info over?

foto lijkt me vietnam tijdperk achtig
pi_26373916
Heren, in de OP staat op het einde bij de website over de opleiding van het kct; http://www.inhail.com/inhail.html/. De website is veranderd en moet dus worden; http://www.inhail.com/

edit:

En zie hier een website over de lichting die nu bezig is, met een soort dagboek dat elke week geupdate wordt; http://members.home.nl/commando-opleiding/

Onder het kopje 'Commando-Opleiding' kan je het lezen, ze zitten nu in week 2 (week 16 op de site) van de ECO.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  Moderator woensdag 20 april 2005 @ 13:59:12 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26374127
http://www.chinook-helicopter.com/chinook/gunsagogo.html

imo bouwen we ook zoiets, alleen zorgen dat er ruimte is voor die nieuwe mercedessen van rheinmetall
pi_26383575
De Verenigde Staten doen wederom een beroep op Nederland voor deelname van de Koninklijke Marine aan de operatie Enduring Freedom; het controleren en in kaart brengen van scheepvaartverkeer rondom het Arabisch Schiereiland. Dit maal is niet alleen de inzet van een fregat gevraagd, maar bieden de VS Nederland de kans om de leiding over CTF 150 over te nemen.

Enduring Freedom bestaat grofweg uit 3 delen:
- Het Amerikaanse hoofdkwartier in het Midden-Oosten, gevestigd in Manama, Bahrein.
- CTF 150, een maritime taskforce onder Amerikaans bevel met als inzetgebied de Perzische Golf (het binnenbad)
- CTF 152, een maritime taskforce onder Brits bevel met als inzetgebied de Golf Van Oman, de Arabische Zee en de Golf Van Aden (het buitenbad)

De laatste deelname van de Koninklijke Marine aan Enduring Freedom was de inzet van het M-fregat Hr.Ms. Tjerk Hiddes, die van oktober 2004 t/m januari 2005 rond het Arabisch Schiereiland patrouilleerde. Voor het overnemen van het commando van CTF 150 wordt gedacht aan het LCF Hr.Ms. De Zeven Provinciën, welke momenteel een opwerktraject binnen de Koninklijke Marine volgt en in de 2e helft van dit jaar als eerste LCF operationeel inzetbaar verklaard wordt.
Als de Tweede Kamer instemt met deelname zal het LCF samen met de bevoorrader Hr.Ms. Amsterdam en wellicht een Walrus-klasse sub ingezet worden. Het commando van CTF 150 ligt momenteel bij het vliegdekschip USS Harry S. Truman.

Hr.Ms. De Zeven Provinciën

Hr.Ms. Amsterdam

Walrus-klasse (Hr.Ms. Dolfijn)

Hr.Ms. Tjerk Hiddes langszij de USS Harry S. Truman in de Perzische Golf

[ Bericht 1% gewijzigd door ToXiCitY op 20-04-2005 19:51:49 (linkje) ]
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:27:10 #266
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26388334
Ja hoor, Eric O. moet hangen.
Ik zeg: stuur het OM maar mee naar Irak, of Afghanistan, of waar ook. En als ze dat niet willen komen we terug uit Afghanistan en doeken Defensie op.

Stelletje kansloze prutsers daar bij het OM
- Privacy Matters
  Moderator donderdag 21 april 2005 @ 10:24:10 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26397745
of we doen de huidige vorm van militair strafrecht op de schop ipv defensie
pi_26399574
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:50 schreef ToXiCitY het volgende:
De Verenigde Staten doen wederom een beroep op Nederland voor deelname van de Koninklijke Marine aan de operatie Enduring Freedom; het controleren en in kaart brengen van scheepvaartverkeer rondom het Arabisch Schiereiland. Dit maal is niet alleen de inzet van een fregat gevraagd, maar bieden de VS Nederland de kans om de leiding over CTF 150 over te nemen.

Enduring Freedom bestaat grofweg uit 3 delen:
- Het Amerikaanse hoofdkwartier in het Midden-Oosten, gevestigd in Manama, Bahrein.
- CTF 150, een maritime taskforce onder Amerikaans bevel met als inzetgebied de Perzische Golf (het binnenbad)
- CTF 152, een maritime taskforce onder Brits bevel met als inzetgebied de Golf Van Oman, de Arabische Zee en de Golf Van Aden (het buitenbad)

De laatste deelname van de Koninklijke Marine aan Enduring Freedom was de inzet van het M-fregat Hr.Ms. Tjerk Hiddes, die van oktober 2004 t/m januari 2005 rond het Arabisch Schiereiland patrouilleerde. Voor het overnemen van het commando van CTF 150 wordt gedacht aan het LCF Hr.Ms. De Zeven Provinciën, welke momenteel een opwerktraject binnen de Koninklijke Marine volgt en in de 2e helft van dit jaar als eerste LCF operationeel inzetbaar verklaard wordt.
Als de Tweede Kamer instemt met deelname zal het LCF samen met de bevoorrader Hr.Ms. Amsterdam en wellicht een Walrus-klasse sub ingezet worden. Het commando van CTF 150 ligt momenteel bij het vliegdekschip USS Harry S. Truman.

Hr.Ms. De Zeven Provinciën
[afbeelding]

Hr.Ms. Amsterdam
[afbeelding]

Walrus-klasse (Hr.Ms. Dolfijn)
[afbeelding]

Hr.Ms. Tjerk Hiddes langszij de USS Harry S. Truman in de Perzische Golf
we hadden toch al lcf dacht ik (en anders waar staat het voor)

maar wel apart dat de marine de controle krijgt over een cbg.

kunnen ze alvast oefenen voor als chavez lastig begint te doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 21 april 2005 @ 12:08:43 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26400118
ja we hadden al LCF's maar die zijn nog niet operationeel inzetbaar (de matrozen moeten oefenen met de nieuwe spulletjes) en zo heel apart is het nu ook weer niet, Nederland heeft de afgelopen maanden regelmatig de leiding over verschillende internationale maritieme taakgroepen
pi_26406581
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:33 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Binnen de NAVO:
- Duitsland - Luftwaffe/GEAF (F-4F ICE)
- Griekenland - HAF (F-4E en RF-4E)
- Turkije - TAF (F-4E en RF-4E)
- Spanje - SAF (RF-4C, F-4E en RF-4E - maar van die laatste ben ik niet helemaal zeker)
- VS - USAF (QF-4E, QF-4G drones)

daarbuiten:
- Iran - IRIAF (diverse versies)
- Zuid-Korea - RoKAF (diverse versies)
- Israel - IDF-AF (Kurnass 2000)
Japan vliegt ook met F-4, ook een paar RF-4's zoals eentje hier onder.

Spanje heeft de RF-4 wel gehad, maar ik weet niet of ze die nu nog hebben.
V10
  donderdag 21 april 2005 @ 22:59:57 #271
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26417345
Je hebt gellijk, zowel over de Japanners (hoe kan ik die nou vergeten ), als over de Spanjaarden (de RF-4 was als laatste van de Phantoms in 2002 al teruggetrokken) bron
- Privacy Matters
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:04:57 #272
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26426687
Mr Knoops heeft de tegenaanval ingezet tegen het OM door de zaak boven de aanklacht uit te trekken. Het OM brengt buitenlandse missies in gevaar met dit soort zaken, zo vindt Knoops.
quote:
ARNHEM, vrijdag
Tegen beter weten in heeft justitie de strafvervolging van marinier Eric O. (44) doorgezet, vindt zijn advocaat mr.dr. G.G.J. Knoops.
In een zes uur vergend pleidooi noemde hij dit gisteren onverantwoordelijk. „Het heeft de toekomst van militaire missies in gevaar gebracht, het aanzien van Nederland geschaad en het rechtsgevoel van de burger aangetast. Dit is onvoorstelbaar in een fatsoenlijke rechtsstaat.”

Werkstraf
Tegen sergeant-majoor Eric O., vrijgesproken in oktober jl., is deze week in hoger beroep zes maanden voorwaardelijk geëist en een werkstraf van 240 uur, omdat hij eind december 2003 in Irak zonder noodzaak een waarschuwingsschot zou hebben gelost. De kogel zou op de grond zijn afgeketst en zou Irakees Abdullah Moushar Aadhafa (32) noodlottig zijn geworden.
Knoops verwees naar het verslag van een bijeenkomst van vertegenwoordigers van de krijgsmacht en van het openbaar ministerie in juni vorig jaar, enkele maanden vóórdat de strafzaak tegen O. begon. De officier van justitie signaleerde toen dat binnen de krijgsmacht niet eenduidig werd gedacht over waarschuwingsschoten. Een collega concludeerde dat voor de militair geen onduidelijkheid mocht bestaan en kennelijk was die er wél.

Dat Eric O. inderdaad het schot heeft afgevuurd waardoor Aadhafa is omgekomen, staat overigens allerminst vast, zei de advocaat die zich baseerde op rapporten van wereldvermaarde experts. Wie een kogel in zijn rug krijgt die via het linkeroog het lichaam weer verlaat, is absoluut onmiddellijk dood, zo is hem verzekerd. Na O.’s schot echter werd het slachtoffer door metgezellen nog naar O. toe versjouwd en levend voor hem neergelegd om vervolgens in een pick-up te worden geladen op weg naar een ziekenhuis.
Telegraaf restricted editie

Ik vraag me af hoe Kamp kan blijven volhouden dat de instructies WEL eenduidig zijn, zowel voor defensie personeel als voor het OM.
- Privacy Matters
pi_26433662
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:08 schreef sp3c het volgende:
ja we hadden al LCF's maar die zijn nog niet operationeel inzetbaar (de matrozen moeten oefenen met de nieuwe spulletjes) en zo heel apart is het nu ook weer niet, Nederland heeft de afgelopen maanden regelmatig de leiding over verschillende internationale maritieme taakgroepen
Klopt, de commandant van het NAVO-eskader SNMG-1 (voorheen STANAVFORLANT) was een Nederlander (hij is 2 weken terug afgelost door een Duitser).

De leiding over CTG 150 is wel net iets andere koek en het zal in de politiek ongetwijfeld een heet hangijzer worden. De Hr.Ms. Tjerk Hiddes bijvoorbeeld viel wel onder CTG 150, maar mocht om politieke redenen niet in bepaalde gebieden komen waar andere eenheden van CTF 150 wel konden komen. Er was een grens getrokken in de Perzische Golf op de 29e breedtegraad geloof ik. Wij waren niet de enigen met zulk soort beperkingen trouwens; de Japanners mochten in beginsel van hun leiders niet door de Straat van Hormuz varen.

Het LCF Hr.Ms. De Zeven Provinciën is in 2002 al in dienst gesteld, maar hij is nog steeds niet operationeel doordat hij nog een hoop mankementen vertoonde. De 4 schepen van deze klasse hebben elk eerst een hoop noodzakelijke tests uitgevoerd om te kijken hoe de schepen zich gedragen onder verschillende omstandigheden. Hr.Ms. De Zeven Provinciën heeft meerdere keren Evolved Sea Sparrows en Standard Missle-2`s afgeschoten, erg belangrijk omdat dit weer nieuwe types raketten zijn. Koudweerbeproeving bij IJsland door Hr.Ms. De Ruyter, warmweerbeproeving bij Puerto Rico door Hr.Ms. Evertsen, dat soort dingen.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:50:17 #274
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26449668
Kamp heeft geleerd van Irak. De commando's in Afghanistan zijn in staat van oorlog.
quote:
DEN HAAG, zaterdag
De Nederlandse commando’s die maandag naar Afghanistan zijn vertrokken om op terroristen te jagen, verkeren daar in ’staat van oorlog’, zo blijkt uit een brief van minister Kamp (Defensie) aan de Tweede Kamer.
Het is in de recente geschiedenis niet voorgekomen dat zo’n verklaring is afgegeven, maar de bewindsman vindt dat de uitgezonden militairen recht hebben om te weten waar ze juridisch aan toe zijn.
Het afroepen van de ’staat van oorlog’ betekent dat bepaalde gevechtshandelingen niet bestraft kunnen worden, maar ook dat militairen tijdens hun uitzending bijvoorbeeld geen ontslag kunnen nemen.

De afgelopen dagen was er veel discussie over de aard van de operatie. Zo sprak de generaal- majoor Pieter Cobelenz, verantwoordelijk voor operaties, bij het vertrek van de commando’s vanaf vliegbasis Eindhoven nog van een crisisbeheersingsoperatie, waarbij mogelijke strafvervolging heel anders geregeld is.
In andere operaties, zoals in Irak, was de ’staat van oorlog’ niet van kracht. Zo kon het gebeuren dat bijvoorbeeld Erik O. door het openbaar ministerie wordt vervolgd omdat een afgeketst waarschuwingsschot een plunderaar zou hebben gedood.

Bron: Telegraaf restricted editie
Als het goed is lopen we nu dus niet tegen nieuwe Eric O.'s aan. Jammer dat Eric deze regels niet meehad toen hij naar Irak vertrok.
- Privacy Matters
pi_26459928
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 10:50 schreef RonaldV het volgende:
Kamp heeft geleerd van Irak. De commando's in Afghanistan zijn in staat van oorlog.
[..]

Als het goed is lopen we nu dus niet tegen nieuwe Eric O.'s aan. Jammer dat Eric deze regels niet meehad toen hij naar Irak vertrok.
Ze blijven echter onder toezicht van het O.M. die controleerd of ze de regels die ze nu hebben niet overtreden. (blijft dus knudde, maar d'r mag wat meer).

Eric O. zat niet in de zelfde situatie als de commando's in Afghanistan. Vandaar dat ze niet de zelfde regels mee krijgen. Actief zoeken naar taliban-strijders/terroristen is wat anders dan de orde handhaven.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')