Maar beste pyl, we zijn immers nog làng niet aan de finaleplaat toe! Dus maak je niet druk. Plaats een plaatje!.quote:trouwens, dát is pas een finaleplaat
Was het Bimmel? Ik dacht dat het Ollie was. Nou ja, die twee zijn ook vrijwel niet uit elkaar te houden, behalve dat Ollie alles weet dan.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:27 schreef Z het volgende:
BernadetteDie had bimmel overigens niet al te lang geleden ook al eens geplaatst.
Oe, die zagen Maria in Portugal, toch?quote:
Zeker, in Fatima in 1917. Het rechtermeisje, Lucia dos Santos, schijnt nog altijd in leven te zijn, een kloosterzuster in Coimbra.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oe, die zagen Maria in Portugal, toch?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:58 schreef Gellius het volgende:
Ik hoop niet dat ze de Heilige Moeder toen ook zò hebben aangekeken. Dan was ze snel weer vertrokken, denk ik.
"Mot je?!"
Weldra ging het fout.quote:Op 13 mei 1917 is de eerste verschijning van de Heilige Maagd. De herderkinderen zijn aan het spelen, toen zij plots een bliksemschicht zagen. Bang voor aankomend onweer, dreven ze de schapen bij elkaar om huiswaarts te gaan. Opnieuw volgt bliksem en kort daarop zien Jacinta, Francisco en Lucia een Dame, geheel in het wit en stralender dan de zon, boven een steeneik. De Dame zei: 'Wees niet bang. Ik doe jullie geen kwaad." Op de vraag van Lucia waar de Dame vandaan komt, antwoordt zij: "Uit de Hemel". Lucia: "Wat wilt U van mij?" De Dame: "Ik wil dat jullie drie zes achtereenvolgende maanden, telkens op de dertiende op hetzelfde uur hier terugkomen. Dan zal ik zeggen wie ik ben en wat ik wil. Daarna zal ik nog een zevende keer komen." Lucia: "Kom ik ook in de Hemel?" De Dame: "Jawel". Lucia: "En Jacinta?" De Dame: "Ook." Lucia: "En Francesco?" De Dame: "Ook, maar dan moet hij nog veel rozenhoedjes bidden." Daarna vraagt Lucia of twee meisjes ook in de hemel zijn, waarop Maria antwoordt, de ene wel, de andere niet.
Maar Maria had nog meer in petto:quote:Jacinta sterft spoedig, zoals Maria haar had verteld, op 20 februari 1920 in een ziekenhuis in Lissabon. Francesco is dan al in de hemel; hij stierf een jaar eerder op 4 april 1919.
Kom daar nog 'ns om!quote:Op 13 mei 1981 wordt paus Johannes Paulus II neergeschoten. De paus wordt gered van de dood toen hij opkeek naar een jong meisje dat een poster van Onze Lieve Vrouw van Fatima bij zich droeg. De paus draaide zich om, zodat een geloste kogel zijn hoofd net miste. Een jaar later bezoekt de paus Fatima, en bedankt Maria om zijn leven te sparen.
Beckett?quote:
hmmzz, Sint is goed, maar Servaas kan ik niet goed rekenen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:07 schreef pyl het volgende:
Sint Servaas?
quote:
Ja dus.quote:St. Thomas Becket
Martyr, Archbishop of Canterbury, born at London, 21 December, 1118 (?); died at Canterbury, 29 December, 1170.
M'neer had een missie. Geheel in de geest van die tijd zal m'neer bij het vervullen van die missie enig geweld niet geschuwd hebben. om eens een understatement te hanteren M'neer beschikte over de nodige wereldlijke machtquote:Op woensdag 9 februari 2005 10:08 schreef Gellius het volgende:
Dit lijkt me een heilige die van wanten wist, Bool. Een wilskrachtige blik, een scherpe neus, priemende baard, modern behang, achteloos een stadje in de hand: monseigneur was geestelijke-veroveraar, dunk me?
Het lijkt mij een kerk, zo op het eerste oog.quote:Of is dat geen stadje?
Geheel correct, mijn waarde pyl.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:15 schreef pyl het volgende:
Nog één gokje: Sint Willibrord?
Hmmm...Catharina van Siena wordt ook vaak met een witte lelie afgebeeld en is ook, net als mevrouw, een kloosterlinge...Gokje dan maar.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:02 schreef Gellius het volgende:
Florence is in ieder geval het juiste land, Para,
Wat heb jij toch met Clara, Z?quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:12 schreef Z het volgende:
Is de rechter dame wellicht Clara?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:12 schreef Z het volgende:
Is de rechter dame wellicht Clara?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:36 schreef Gellius het volgende:
En haar naam was niet Clara.
Ach jong, jong, wat heet jong? Ze is al eeuwen dood, en inderdaad jong gestorven.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:25 schreef Z het volgende:
Is zij niet een beetje jong voor jou, Parabola?
Er zijn zeker overeenkomsten, heer pyl, de periode is ongeveer gelijk, en de leeftijd en doodsoorzaak komen overeen. Beide stierven naar verluid zelfs in dezelfde plaats.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:34 schreef pyl het volgende:
Die pijlen kan ik niet thuisbrengen, maar haar schoonheid, haar leeftijd en haar kuisheidsgebaar: de Heilige Agnes?
Technisch gesproken was haar dood snel en relatief pijnloos. Wel was zij een martelaar en is zij in de aanloop naar haar dood gemarteld.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:37 schreef Z het volgende:
Ze is een marteldood gestorven, dat moge duidelijk zijn.
Hier, pylke.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:25 schreef pyl het volgende:
Gellius: wat zien we nu in jouw plaatje? Een visioen van Catharina waarschijnlijk, maar welk? En van wie is het schilderij? Waar hangt het?
Welneen, mijn waarde pyl, die is het geheel niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:44 schreef pyl het volgende:
Dan zal het de Heilige Christina zijn.
Nou ja, verwarrend is het ook wel: Christina was derde-eeuws, kuis, mooi en een martelares. Bovendien:quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:48 schreef Parabola het volgende:
Welneen, mijn waarde pyl, die is het geheel niet.
Maar we gaan rustig door. Vooral dit:quote:Christina wordt afgebeeld met attributen, ontleend aan haar martelingen. In haar opgestoken linkerhand draagt ze pijlen en in de rechterhand een palmtak, teken van haar overwinning.
intrigeert.quote:Haar levensverhaal is echter minder bekend dan het verhaal van haar relikwieën. M'vrouw verrichte haar wond'ren pas vele eeuwen na haar dood.
Ik zou het godslastering vinden als je je niet aan zo'n lekkere heilige maagd zou verlustigen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 08:54 schreef pyl het volgende:
Overigens stuitend hoe sommige heren hier zich menen te kunnen verlustigen aan de heilige Bernadette!
Ik vraag me gewoon af waarom ze daar in het nieuwe koninkrijk nog stadsmuren nodig hebben. Of ben ik nu weer te pessimistisch?quote:Even eerder was de houtsnede van Gustave Doré, waarop Johannes het nieuwe Jeruzalem wordt geopenbaard, ook al niet aan Beeer besteed...(trouwens, dát is pas een finaleplaat). Je zou er waarempel een cultuurpessimist van worden.
Natuurlijk wil ik je van dienst zijn, Z, maar over welk schilderij heb je het?quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:54 schreef Z het volgende:
Als je een plaat van het hele schilderij gevonden hebt Pyl, plaats dan even een linkje aub
In de roos, Z, helegaar recht in het oog van de stier, zogezegdquote:Op woensdag 9 februari 2005 11:54 schreef Z het volgende:
Als je een plaat van het hele schilderij gevonden hebt Pyl, plaats dan even een linkje aub
Weigerde mevrouw te trouwen met één of ander onverlaat, en werd zij daarom de dood ingejaagd?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:56 schreef pyl het volgende:
[..]
Natuurlijk wil ik je van dienst zijn, Z, maar over welk schilderij heb je het?
quote:
Ik ben er niet zeker van dat m'vrouw gymnasiaste was, hoewel het mij duidelijk lijkt dat zij zowel het Grieks als het Latijn machtig was.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:57 schreef Gellius het volgende:
Wat een àchterlijke cultuur trouwens zeg, met al dat gemartel van pas ontloken gymnasiummeisjes!
Die is warm 'ius. M'vrouw's wond'ren deden nogal wat stof opwaaien en zij werd heftig vereerd. Op enig moment is zij van de liturgische kalender verwijderd. Of er een verband is, weet ik niet, maar ik wil dat zeker niet uitsluiten.quote:Betreffende het meisje: heeft zij een cultus gekregen, naderhand? Zoeetje die het vaticaan eigenlijk niet zo leuk vind?
heeerbeeermeneeer, u stelt mij voor raadselen. Is het scherts, een slechte gok, of een kundig verpakt stukje ironsiche maatschappijkritiek dat u hier beoogt? Goed is het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:00 schreef beeer het volgende:
Ha dan is het de heilige Juliana.
Het hád gekund; sterker, ik dacht dat het goed was.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:04 schreef Parabola het volgende:
heeerbeeermeneeer, u stelt mij voor raadselen. Is het scherts, een slechte gok, of een kundig verpakt stukje ironsiche maatschappijkritiek dat u hier beoogt? Goed is het in ieder geval niet.
Hmmmz, ja, er zijn meerdere Sinten Juliani:quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Het hád gekund; sterker, ik dacht dat het goed was.
Ik raad u dan ook aan niet te focussen op haar leven, maar op haar wond'ren, eeuwen later. En haar naam klinkt minder Italiaans, daar zij geen Italiaanse was.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:09 schreef pyl het volgende:
De Heilige Cecilia, nog al zoeen.
Een Britse Heilige.quote:Uw zoekbewerking - beschermheilige gymnasiummeisjes - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
- Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
- Probeer andere zoektermen.
- Maak de zoektermen algemener.
- Gebruik minder zoekwoorden.
Eerder aan een Belgische, naar ik aanneem?quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:16 schreef Z het volgende:
Bij mevrouws naam moet je nou niet direct aan een engelse denken. 4e eeuw Pyl!
11000 maagden!quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:11 schreef OllieA het volgende:
...
Grmbl en mopper. Gymnasiummeisjes, martelaressen en wrede mannen... Grmbl.
Of zij maagd was, doet dit keer eens niet ter zake; martelares was ze uiteraard wel.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:37 schreef Parabola het volgende:
En alweerom een schone deerne. Maagd, naar wij aan mogen nemen, en het slachtoffer van een snodaard.
Zeer scherp, heer Parabola, zeer scherp.quote:Devoot knielend bij een... ja wat eigenlijk? Het oogt metalerig, een soort tang?
Die tang is een martelwerktuig zonder weerga! Heel goed, Z. Mevrouw is echter niet met zo'n tang behandeld; bij haar ging het er nóg pijnlijker aan toe.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:47 schreef Z het volgende:
Die tang, is ze dan daarmee gemarteld of is er een andere reden voor het aanwezig zijn ervan. Het is jammer dat we weer niet niet kunnen zien wat er op de achtergrond gebeurd...
quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:50 schreef Parabola het volgende:
Saint Apollonia derhalve, de heilige tegen kiespijn
quote:Apollonia leefde tot 249 na Christus in Alexandrië. Zij was christin en weigerde terug te keren tot het heidense geloof van de Romeinen. Daarvoor werd zij veroordeeld tot de brandstapel, maar eerst werden haar de tanden uit de mond geslagen. Zij werd de beschermheilige van mensen die tand- en kiespijn hadden en van de tandartsen. Ze wordt meestal afgebeeld met een tang in de ene hand en een palmtak in de andere. In de tang zit vaak een tand of kies. De heilige Apollonia wordt vooral sinds de zestiende eeuw veel aangeroepen door mensen met tand- en kiespijn. Haar feestdag is 9 februari.
Heur tanden, Z, heur tanden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:55 schreef Z het volgende:
En naast die tang, zijn dat snippers? Van een brief, een boek, ef misschien van mevrouw zelf?
Letterlijk in Bijbelse zin, zogezegd. Maria Magdalena?quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:16 schreef Z het volgende:
Nee, ze heeft Jezus nog gekent.
Ik vind toch dat mijn Catharina het fijnste profieltje heeft, wat jij Ollie?quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:11 schreef OllieA het volgende:
Godverdomme, zit ik heel even te spijbelen, zie ik dat ze allemaal geile plaatjes aan het doen zijn, vandaag. Heus niet leuk voor de nachtploeg hoor, dit.
Jullie doen het expres.
Nou, ik werk wel weer verder.
Grmbl en mopper. Gymnasiummeisjes, martelaressen en wrede mannen... Grmbl.
quote:Mien lutje lanteern
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern,
doe daanst deur de straot'n
dat kist ja nait loat'n
Mien lutje lanteern,
ik zai die zo geern
Als overtuigd atheist kan ik deze beslissing slechts toejuichenquote:Op donderdag 10 februari 2005 08:56 schreef Gellius het volgende:
Ik trek m'neger in. Het is niet elke dag heiligen-dag tenslotte.
Ik vind iedere aandacht voor heiligen en (indirect) de (m.n. Katholieke) Kerk te veelquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:07 schreef Gellius het volgende:
Wat is dat nu weer voor onzin. Alsof je gelovig moet zijn om van Heiligen te kunnen genieten.
Klinkt als het eerste het beste dogma....quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:We moeten af van elk geloof als we als mensheid een kans op overleven willen hebben en elke aandacht perpetueert slechts de macht en overmacht die religie tot op dit moment gehad heeft.
Helaas. M'neer is wel 16e eeuws. Maar geen Benedictijn.quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:41 schreef pyl het volgende:
Ja, dat zal 'm zijn, Z!
Ik vind wel een zestiende-eeuwse St Benedict the Black.
Nee, het was een Dominicaan - en dat maakt het googlen zo lastig....quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:43 schreef Gellius het volgende:
Helaas. M'neer is wel 16e eeuws. Maar geen Benedictijn.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:33 schreef Gellius het volgende:
Maar zelfs een zuiver historische aandacht voor de heiligen is je nog teveel?
Correctie: Ik zou liever gezien hebben dat de Katholieke Kerk nooit had bestaan. Maar het is als met de Holocaust: je kunt het bestaan ervan nu eenmaal niet ontkennen door de overweldigende hoeveelheid informatie die het tegendeel bewijstquote:Tsk. U zou liever doen alsof de Katholieke Kerk nooit bestaan heeft zeker, ouwe Leninist.
Ik behoud mij inderdaad het recht voor om Martin de Porres Sint Maarten te noemen. Dat buitenlandse gedoe altijd hier.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:04 schreef pyl het volgende:
Jawel, maar het is wél Saint Martin de Porres, ofwel de Heilige Martinus van Porres - en ik neem toch aan dat Ollie, die inderdaad wel opvallend vaak gelijk heeft, op hem doelde.
Enfin.
Het Groningse cultuurgoed dient verspreid, vandaar dat rijmpje. Vooruit, ik doe es gek: nog eentje.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Gellius het volgende:
Hm, zou het? En dan dat malle Groningse rijmpje? het zou kunn'n natuurlijk. Sint Martinus bisschop komt uit verre landen, tenslotte.
Daar kunn'n de Friez'n 'n p'ntje aan zuig'n.quote:GRÖNNENS LAID
Van Lauwerzee tot Dollard tou,
Van Drente tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
Rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
Is Grönnen, Stad en Ommelaand;
Is Stad en Ommelaand!
Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rustig waarkt en wuilt het volk,
Het volk van Loug en Stad.
Is Grönnen, Stad en Ommelaand
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaaid
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
In richt- en slichte toal.
Is Grönnen, Stad en Ommelaand;
Is Stad en Ommelaand!
Nee, beeer, al is die vraag alleszins redelijk.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:16 schreef beeer het volgende:
Hé is dat niet Karl Gambolputty?
Nee, mijnheer, op een eiland geboren.quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:16 schreef Gellius het volgende:
De verleiding is natuurlijk al te groot, sugarcoated en van blauwe zwaailampen voorzien om te zeggen dat dit de vader van Anna Freud is. Maar een mooie witte baard is het wel.
Continentaaltje hè?
Uw durf verdient een beter antwoord, heer pyl.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:44 schreef pyl het volgende:
Ik weet bijna zeker dat-ie het niet is, maar toch waag ik een gokje: George Bernard Shaw?
Dat was hij zeker.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:15 schreef Gellius het volgende:
Moedeloos voorwaarts maar, denk ik. Is uw mijnheer een politiker?
Ik noop u om uw gymnasiale opvoeding weer levendig te maken. Het alfabet verschilt niet op alle punten van dat van de O-Hers.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:26 schreef Gellius het volgende:
Hm, een politiker met een ander alfabet van een eiland. U noopt mij om hem tot Japanner te bestempelen. Er is echter vast een nooduitgang, die ik nu alleen even niet vinden kan.
Het is weer een week vol diepgevoelde arbeidsvreugd' geweest, voelt u wel?
Si.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:31 schreef Gellius het volgende:
't Is een Griek? Ik zeg maar wat hoor. Grote scholengemeeschap enzo.
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:51 schreef Gellius het volgende:
Wàt is hij aan het doen, dan?
'Onbedoeld' door de fotograaf? Of 'onbedoeld' door meneer?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:05 schreef Gellius het volgende:
Ik vertel er even bij dat dit vlekkerige plaatje een uitsnede is van een veel grotere foto, waar m'neer min of meer onbedoeld op terecht is gekomen.
Nee, die kant moeten we niet op.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:08 schreef Bimmel het volgende:
Meneer laat onverstoorbaar zijn schoenen poetsen te midden van een grote rel of natuurramp?
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:08 schreef pyl het volgende:
[..]
'Onbedoeld' door de fotograaf? Of 'onbedoeld' door meneer?
En offerde hij, al schoenen laten poetsend, zijn leven nou, of niet?
Tsj, wat is zuid-eurpees?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:22 schreef Z het volgende:
De omvang van de tegels doet mij vermoeden dat dit alles zich afspeelt in een Zuid-Europees land.
Parijs of Londen?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:34 schreef Gellius het volgende:
De foto is genomen in één van de bekendere steden van Europa, laat ik het zo maar formuleren.
Het poetsen van de schoenen is zo echt als maar zijn kan. En waarom een anachronisme? Liet men toen zich de schoenen niet poetsen? De stad is overigens niet-Londen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:17 schreef Bimmel het volgende:
Het poetsen van de schoenen op de foto toont aan dat de foto niet echt kan zijn. Het was een foto van een of ander mysterieuze verschijning, maar het schoenenpoetsen zal dan wel een anachronisme zijn met de rest van de plaat....
(net als een film waarin alle christenen die voor de leeuwen werden gegooid dit met een puik klokje om deden)
Klopt bijna. Het is zeker niet de eerste foto ooit (die zijn van rond 1824 denk ik) Het bijzondere van dèze vroege foto is dat deze m'neer, die zich op een vroege ochtend op een Parijse boulevard de schoenen liet poetsen, naar alle waarschijnlijkheid de eerste gefotografeerde mens is.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:53 schreef Bimmel het volgende:
Ik weet het al...Het is onderdeel van de eerste foto ooit genomen door Louis-Jacques Daguerre op een Boulevard in Parijs in 1838.
Doordat de sluitertijd zo groot was is alles op de foto wazig maar deze meneer stond blijkbaar meer dan 8 minuten stil en is zodoende wel op de foto opgenomen.
En dat kunnen we bepaaldelijk niet zeggen van het ingedommelde clubje heren dat zich gewoon is trots en fier als de wakkere " dagploeg" te kwalificeren.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:10 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer zat vol wilde plannen, Bimmel!
Update: mevrouw is gisteren overleden, hoorde ik zojuist op de radio. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn.... Is Lord-Vetinari op vakantie naar Portugal?quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:56 schreef pyl het volgende:
Zeker, in Fatima in 1917. Het rechtermeisje, Lucia dos Santos, schijnt nog altijd in leven te zijn, een kloosterzuster in Coimbra.
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:17 schreef pyl het volgende:
[..]
Update: mevrouw is gisteren overleden, hoorde ik zojuist op de radio. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn.... Is Lord-Vetinari op vakantie naar Portugal?![]()
quote:Die meneer van Gellius is - uiteraard - een Fransman, met wilde plannen op het vlak der liefde. Maar daarmee redt je het niet om in RLP te verschijnen. Geen idee dus.
Speciaal voorquote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:38 schreef pyl het volgende:
Dat Lucia een mooi wederzien met de Heilige Maagd, Moeder Gods moge hebben! Aan RJP zal het niet liggen.
Uiteraard. De rest is maar schoenpoetserijquote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:38 schreef pyl het volgende:
Die meneer zijn wilde plannen, waarde Gellius, lagen die op het vlak van de schone kunsten?
Hmz ja, dat is op zich wel het juiste antwoord ja. Ik had hem zeker al 'ns geplaatst niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:51 schreef OllieA het volgende:
Tss, als dat Rosetti niet is...
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:17 schreef pyl het volgende:
[..]
Update: mevrouw is gisteren overleden, hoorde ik zojuist op de radio. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn.... Is Lord-Vetinari op vakantie naar Portugal?![]()
Mijn vrouw zegt altijd dat ik een engeltje ben, vandaar dusquote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:50 schreef Gellius het volgende:
Wat moet dat aureooltje eigenlijk boven je hoofd, Lord_V?![]()
In 'Nam, man, in 'Nam.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:29 schreef Gellius het volgende:
Wanneer is de thousand yard stare eigenlijk voor het eerst omschreven? Het huidige tempo van het spel laat een kleine terzijde wel toe, dunkt me.
Maar heer Gellius toch! Vergelijkt u dat hysterisch aangezicht eensmet dat onvergelijkelijke amor fati dat uit de blik van deze veronderstelde Tachtiger spreekt:quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:44 schreef Gellius het volgende:
Nou-nou, tut-tut, hoef je niet gelijk boos over te worden. Het is toch best mogelijk dat dit fenomeen ook al bekend was onder loopgraafsoldaten in de Grote Oorlog?
[afbeelding].
Maar goed, is ook zo, dit-en-me-dat: toen heette het nog shell shock.
Op Fok! valt bar weinig te winnen dat weet je, want anders zou je je niet verstoppen in 'raad je plaatje'.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:46 schreef OllieA het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of ik nu eindelijk een keer iets gewonnen heb. Of zo.
Ha die Stali.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:49 schreef Stali. het volgende:
Ps. zomaar een avondgedachte hoor....
Jij en Ryan... stelletje horken!!quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ha die Stali.Hoe is het met het Hondje?
Op Fok! moet je je - juist in deze tijd - wel verstoppen natuurlijk.
En daarom heet Ollie geen Gellius.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:56 schreef Gellius het volgende:
Plaatjes plaatsen, dàt moet je op Fok.
Ja, ja, ik ben het land al uit.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:05 schreef Gellius het volgende:
En daarom is niet monet niet niet-monet, en een niet-plaatje niet-niet niet gewenst.
hmm..., je moet altijd iets te raden overlaten als kut-Stali... wie weet.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:13 schreef Gellius het volgende:
Altijd maar haastig en drastisch. Je kunt ook niet een niet-plaatje wel-plaatsen, niet? Of wel? Of desnoods een wel-plaatje niet-plaatsen, niet?
Vooruit, een drastisch plaatje.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 00:13 schreef Gellius het volgende:
drastisch.
Je mag een kopie van de Gereformeerde Dogmatiek declareren bij het RJP fonds.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:46 schreef OllieA het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of ik nu eindelijk een keer iets gewonnen heb. Of zo.
Nee, dat is 'm wel ...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is dat niet Marcel Proust?
Nou "Dan liever de lucht in!" zal het vast niet geweest zijn, daarvoor klinkt dat iets te gemaakt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:27 schreef beeer het volgende:
Bonuspunten voor degene die zijn laatste woorden kan reciteren; en een koperen fluit van verdienste voor degene die de daad bij die woorden voegt.
Niks mis mee, hoor. Leest lekker weg. Beetje gedateerd, maar ja...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |