Maar beste pyl, we zijn immers nog làng niet aan de finaleplaat toe! Dus maak je niet druk. Plaats een plaatje!.quote:trouwens, dát is pas een finaleplaat
Was het Bimmel? Ik dacht dat het Ollie was. Nou ja, die twee zijn ook vrijwel niet uit elkaar te houden, behalve dat Ollie alles weet dan.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:27 schreef Z het volgende:
BernadetteDie had bimmel overigens niet al te lang geleden ook al eens geplaatst.
Oe, die zagen Maria in Portugal, toch?quote:
Zeker, in Fatima in 1917. Het rechtermeisje, Lucia dos Santos, schijnt nog altijd in leven te zijn, een kloosterzuster in Coimbra.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oe, die zagen Maria in Portugal, toch?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:58 schreef Gellius het volgende:
Ik hoop niet dat ze de Heilige Moeder toen ook zò hebben aangekeken. Dan was ze snel weer vertrokken, denk ik.
"Mot je?!"
Weldra ging het fout.quote:Op 13 mei 1917 is de eerste verschijning van de Heilige Maagd. De herderkinderen zijn aan het spelen, toen zij plots een bliksemschicht zagen. Bang voor aankomend onweer, dreven ze de schapen bij elkaar om huiswaarts te gaan. Opnieuw volgt bliksem en kort daarop zien Jacinta, Francisco en Lucia een Dame, geheel in het wit en stralender dan de zon, boven een steeneik. De Dame zei: 'Wees niet bang. Ik doe jullie geen kwaad." Op de vraag van Lucia waar de Dame vandaan komt, antwoordt zij: "Uit de Hemel". Lucia: "Wat wilt U van mij?" De Dame: "Ik wil dat jullie drie zes achtereenvolgende maanden, telkens op de dertiende op hetzelfde uur hier terugkomen. Dan zal ik zeggen wie ik ben en wat ik wil. Daarna zal ik nog een zevende keer komen." Lucia: "Kom ik ook in de Hemel?" De Dame: "Jawel". Lucia: "En Jacinta?" De Dame: "Ook." Lucia: "En Francesco?" De Dame: "Ook, maar dan moet hij nog veel rozenhoedjes bidden." Daarna vraagt Lucia of twee meisjes ook in de hemel zijn, waarop Maria antwoordt, de ene wel, de andere niet.
Maar Maria had nog meer in petto:quote:Jacinta sterft spoedig, zoals Maria haar had verteld, op 20 februari 1920 in een ziekenhuis in Lissabon. Francesco is dan al in de hemel; hij stierf een jaar eerder op 4 april 1919.
Kom daar nog 'ns om!quote:Op 13 mei 1981 wordt paus Johannes Paulus II neergeschoten. De paus wordt gered van de dood toen hij opkeek naar een jong meisje dat een poster van Onze Lieve Vrouw van Fatima bij zich droeg. De paus draaide zich om, zodat een geloste kogel zijn hoofd net miste. Een jaar later bezoekt de paus Fatima, en bedankt Maria om zijn leven te sparen.
Beckett?quote:
hmmzz, Sint is goed, maar Servaas kan ik niet goed rekenen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:07 schreef pyl het volgende:
Sint Servaas?
quote:
Ja dus.quote:St. Thomas Becket
Martyr, Archbishop of Canterbury, born at London, 21 December, 1118 (?); died at Canterbury, 29 December, 1170.
M'neer had een missie. Geheel in de geest van die tijd zal m'neer bij het vervullen van die missie enig geweld niet geschuwd hebben. om eens een understatement te hanteren M'neer beschikte over de nodige wereldlijke machtquote:Op woensdag 9 februari 2005 10:08 schreef Gellius het volgende:
Dit lijkt me een heilige die van wanten wist, Bool. Een wilskrachtige blik, een scherpe neus, priemende baard, modern behang, achteloos een stadje in de hand: monseigneur was geestelijke-veroveraar, dunk me?
Het lijkt mij een kerk, zo op het eerste oog.quote:Of is dat geen stadje?
Geheel correct, mijn waarde pyl.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:15 schreef pyl het volgende:
Nog één gokje: Sint Willibrord?
Hmmm...Catharina van Siena wordt ook vaak met een witte lelie afgebeeld en is ook, net als mevrouw, een kloosterlinge...Gokje dan maar.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:02 schreef Gellius het volgende:
Florence is in ieder geval het juiste land, Para,
Wat heb jij toch met Clara, Z?quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:12 schreef Z het volgende:
Is de rechter dame wellicht Clara?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:12 schreef Z het volgende:
Is de rechter dame wellicht Clara?
quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:36 schreef Gellius het volgende:
En haar naam was niet Clara.
Ach jong, jong, wat heet jong? Ze is al eeuwen dood, en inderdaad jong gestorven.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:25 schreef Z het volgende:
Is zij niet een beetje jong voor jou, Parabola?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |