abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25151732
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:08 schreef N_I_ het volgende:

Een kind kan gewoon verliefde worden op een volwassene en ze kunnen ook gslachtsgemeenschap hebben zonder dat er sprake is van misbruik..
Hier begin je toch heel bizar te klinken...

Snap jij dan werkelijk niet wat het verschil is tussen homoseksualiteit en pedofilie?

Maar goed, het is natuurlijk volslagen absurd om homoseksualiteit te gaan vergelijken met pedofilie. Homoseksualiteit draait immers om seksuele handelingen tussen volwassenen met wederzijdse toestemming. Zodra die wederzijdse toestemming er niet is, ben je over iets anders bezig: verkrachting. Snappie?
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_25151863
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:41 schreef N_I_ het volgende:

En dat doet je niet?
Nee, ik neem de Bijbel serieuzer dan jij. Ik doe bijvoorbeeld mijn best om eens in de grondtekst te duiken. Jij praat klakkeloos je dominee na, zonder te onderzoeken of zijn interpretatie de juiste is.
quote:
Een soortgelijke relatie zou ook kunnen bestaan tussen een plattelandsmeisje en een oliemagnaat. Er zijn wel vaker 'ongelijke verhoudingen' in een relatie. Dat betekent niet dat er sprake is van seksueel misbruik.
Je doet erg je best om pedoseksualiteit en bestialiteit goed te praten.
Wanneer je het goed praat, er geen kwaad in ziet, wat is er dan nog moreel verwerpelijk aan, wat is er dan nog slecht aan, waarom zou je 't afkeuren. .
quote:
Ja, homoseksuele handelingen zijn inderdaad immoreel.
Je onderbouwt het niet. Je blaat maar wat.

Omdat pedoseksualiteit en bestialiteit immoreel zijn (terwijl je ze tevens hierboven goed praat: "Het hoeft geen misbruik te zijn, en zo'n beest heeft er geen last van") is niet automatisch homoseksualiteit ook immoreel. Je zult dan logischerwijs eerst een verband aan moeten tonen. En dat kun je niet.
quote:
Oh ja? Denk je dat een koe veel voelt van zo'n een penis? Wist je dat ze gewoon kunstmatig geïnsimineerd worden? Of dacht jij dat jij je kon meten met een stier van 400 kilo, qua penisgrootte?
Je praat bestialiteit dus goed?
quote:
Wel.
Wanneer argumenten jou niet uitkomen, maakt dat ze nog niet atheïstisch, snuggere.
quote:
Dat zal vast komen doordat ik mijn seksuele geaardheid probeer te verdringen.
Zou kunnen, vanuit frustratie en zelfhaat. Is een bekend psychologisch fenomeen, komt vaak voor, seksuele zelfrepressie.
Maar waarschijnlijker ben je gewoon een angstig 18-jarig jongetje dat al bleek wegtrekt bij het idee dat zijn ideale wereldbeeldje wel eens een scheur zou kunnen vertonen.
quote:
Ooit de film Stigmata gezien?
En dat is relevant, want?

Lees nou eerst maar eens wat Paulus' zelfverzonnen Griekse woorden nou écht betekenden.
pi_25152252
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:41 schreef N_I_ het volgende:

[..]

En dat doet je niet?
[..]

Een soortgelijke relatie zou ook kunnen bestaan tussen een plattelandsmeisje en een oliemagnaat. Er zijn wel vaker 'ongelijke verhoudingen' in een relatie. Dat betekent niet dat er sprake is van seksueel misbruik.
[..]

Ja, homoseksuele handelingen zijn inderdaad immoreel.
[..]

Oh ja? Denk je dat een koe veel voelt van zo'n een penis? Wist je dat ze gewoon kunstmatig geïnsimineerd worden? Of dacht jij dat jij je kon meten met een stier van 400 kilo, qua penisgrootte?
????

En je signature wat je ondertussen veranderd hebt was: (Boycot Israel) allemaal typische uitspraken van een extreme moslim....

Jij bent geen christen maar een fundamentalistische MOSLIM!!!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:27:52 #254
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25152482
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:16 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

????

En je signature wat je ondertussen veranderd hebt was: (Boycot Israel) allemaal typische uitspraken van een extreme moslim....

Jij bent geen christen maar een fundamentalistische MOSLIM!!!
quote:
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
Lijkt mij nog eerder een fundamentalistische AMERIKAAN.

het is in iedergeval stukken beter dan een ondertitel als
quote:
Giga Brain Power
terwijl jij nog nooit verder ben gekomen dan een beetje schelden en rellen.
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2005 @ 22:31:03 #255
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25152542
Laat elkaar anders even met rust als jullie niet bij het onderwerp kunnen blijven.
pi_25152660
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:27 schreef Monus het volgende:

Lijkt mij nog eerder een fundamentalistische AMERIKAAN.
Mja, ti's donker en daar heb je hem weer....

Toen ik hem daar op aansprak, enkele dagen geleden heeft hij hem maar vlug veranderd...opvallend niet?
pi_25153915
quote:
[b]Op vrijdag 18 februari 2005 21:41
Oh ja? Denk je dat een koe veel voelt van zo'n een penis?
Geen idee, ik verwacht dat je hier uit eigen ervaring als gefrustreerde plattelandsgggggristen hier wel een b(r)oekje over open kunt doen.
pi_25158043
quote:
Het rare is men met citaten en verwijzingen naar liefde wordt doodgegooid bij een discussie over homoseksualiteit. Maar je hoort nooit dat pedofielen, dierenneukers of incestplegers geaccepteerd moeten worden. Terwijl het het allemaal aangeboren aandoeningen zijn. 'Ja maar homo's zijn zo geboren, je moet ze accepteren' Seriemoordenaars schijnen ook een aanleg te hebben om te moorden. Net zoals pedofielen zich van nature aangetrokken voelen tot minderjarigen. Het is wel erg incosequent van atheisten om zich op het Christendom te beroepen om zo homoseksualiteit goed te praten, maar andere (Christelijke) zonden niet met 'Christelijke liefde' te overgieten.
Ja, jouw geest maakt geen onderscheid tussen homosexuelen (die zo geboren zijn en geen vlieg kwaad doen behalve dat ze jouw trots krenken) en seriemoordenaars. Bedankt dat je mijn punt nog eens benadrukt. Een vergelijking die tegelijkertijd haatzaaiend en ongelooflijk stompzinnig is.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:07:32 #259
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25158171
quote:
Nee, ik neem de Bijbel serieuzer dan jij. Ik doe bijvoorbeeld mijn best om eens in de grondtekst te duiken. Jij praat klakkeloos je dominee na, zonder te onderzoeken of zijn interpretatie de juiste is.
Dat blijkt wel uit jouw posts aangaande het Christendom.
quote:
Je doet erg je best om pedoseksualiteit en bestialiteit goed te praten.
Wanneer je het goed praat, er geen kwaad in ziet, wat is er dan nog moreel verwerpelijk aan, wat is er dan nog slecht aan, waarom zou je 't afkeuren. .
Omdat het fout is volgens de Bijbel. Daarom keur ik het niet goed. En iedereen die de Bijbel niet als autoritair ziet, zal op den duur die zaken goed gaan praten zoals ik dat deed. En je hebt er geen argumenten tegen. Zelfs in de Mythologische verhalen komt bestialiteit voor. Niet zo lang geleden dus.
quote:
Omdat pedoseksualiteit en bestialiteit immoreel zijn (terwijl je ze tevens hierboven goed praat: "Het hoeft geen misbruik te zijn, en zo'n beest heeft er geen last van") is niet automatisch homoseksualiteit ook immoreel. Je zult dan logischerwijs eerst een verband aan moeten tonen. En dat kun je niet.
Het verband is dat het allemaal in de Bijbel verboden is.
quote:
Je praat bestialiteit dus goed?
Met atheistische argumenten ja. Jouw gebied is het toch? Kun je dit nog weerleggen?
quote:
Wanneer argumenten jou niet uitkomen, maakt dat ze nog niet atheïstisch, snuggere.
Waar beroep jij je dan op?
quote:
Zou kunnen, vanuit frustratie en zelfhaat. Is een bekend psychologisch fenomeen, komt vaak voor, seksuele zelfrepressie.
Maar waarschijnlijker ben je gewoon een angstig 18-jarig jongetje dat al bleek wegtrekt bij het idee dat zijn ideale wereldbeeldje wel eens een scheur zou kunnen vertonen.
Misschien moet je wel psycholoog worden. Oh wacht, er zal dan sprake zijn van een 'ongelijke verhouding' in jullie relatie en dan manipuleer jij vast wel wat jongetjes om verliefde op jou te laten worden. Immorele.
quote:
En dat is relevant, want?
Want het is een interessante film die je aan het twijfelen zet.
quote:
Lees nou eerst maar eens wat Paulus' zelfverzonnen Griekse woorden nou écht betekenden.
Been there, done that. Het enige wat die homo's op die site doen is de vertaling in hun eigen voordeel verdraaien. En laat ze nou gelijk hebben, hypothetisch gesproken. Stel dat het om knapenschenders ging. Het is slechts een voorbeeld om homoseksualiteit aan te duiden.

Als er nou over bestialiteit gepraat werd en er gezegd zou worden dat de vele herders zich schuldig maken aan bestialiteit met schapen. Betekent het dat alleen herders (of in jouw voorbeeld 'mannelijke hoeren of knapenschenders) zich niet mogen vergrijpen aan schapen (andere mannen)? Of dat elke vorm van bestialiteit verboden is?

En jet het me nog steeds niet verteld hoe het kan dat in het OT alle vormen van immoreel geslachtsgemeenschap veroordeeld worden. Dus ook bestialiteit, pedofilie en homoseksualiteit. Maar in het NT homoseksualiteit op een miraculeuze wijze aan dat lot ontsnapt is.

-----------------------------------------------------------------------
quote:
Ja, jouw geest maakt geen onderscheid tussen homosexuelen (die zo geboren zijn en geen vlieg kwaad doen behalve dat ze jouw trots krenken) en seriemoordenaars. Bedankt dat je mijn punt nog eens benadrukt. Een vergelijking die tegelijkertijd haatzaaiend en ongelooflijk stompzinnig is.
Blablabla

------------------------

Er zijn wat opmerking over mijn sig gestrooid. Ik heb het veranderd omdat ik mijn huidige sig beter vind staan. En ik heb het in ieder geval niet veranderd omdat een of andere primaat mij erop 'aangesproken' heeft.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_25158269
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:07 schreef N_I_ het volgende:

Er zijn wat opmerking over mijn sig gestrooid. Ik heb het veranderd omdat ik mijn huidige sig beter vind staan.
Tuurlijk, N_I_
pi_25158396
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:07 schreef N_I_ het volgende:

Dat blijkt wel uit jouw posts aangaande het Christendom.
Ik heb in dit topic nog weinig gepost over het Christendom. Wat wel blijkt is dat ík serieus op Bijbelteksten in wil gaan, terwijl jij het als propaganda wegwuift, en als een langspeelplaat je zelfde riedeltje blijft herhalen.
quote:
Omdat het fout is volgens de Bijbel.
En alléén omdat het in de Bijbel afgekeurd wordt, vind je het fout? Of kun je zelf ook nog nadenken, en tot een beredeneerde conclusie komen?
quote:
Het verband is dat het allemaal in de Bijbel verboden is.
Homoseksualiteit dus niet. Lees de Griekse teksten maar na.
Het is hooguit net zo verboden als het dragen van twee verschillende kledingstoffen, of het eten van bloedworst.
quote:
Met atheistische argumenten ja. Jouw gebied is het toch? Kun je dit nog weerleggen?
Jij zegt hier dus dat atheïsten bestialiteit en pedoseksualiteit prima vinden. Onzin.
quote:
Waar beroep jij je dan op?
Op zélf nadenken, ipv blindelings hetzelfde riedeltje blijven herhalen.
quote:
Misschien moet je wel psycholoog worden. Oh wacht, er zal dan sprake zijn van een 'ongelijke verhouding' in jullie relatie en dan manipuleer jij vast wel wat jongetjes om verliefde op jou te laten worden. Immorele.
Yeah right. Net zoals jij ieder jong meisje verkracht dat je tegenkomt.
quote:
Want het is een interessante film die je aan het twijfelen zet.
Goh, leuk. En toen?
quote:
Been there, done that. Het enige wat die homo's op die site doen is de vertaling in hun eigen voordeel verdraaien.
Het waren meerdere sites, slimmerd. En je hebt ze overduidelijk niet gelezen. Anders ging je er wel wat dieper op in.
quote:
En laat ze nou gelijk hebben, hypothetisch gesproken. Stel dat het om knapenschenders ging. Het is slechts een voorbeeld om homoseksualiteit aan te duiden.
Ja, net zoals overspel en prostitutie een voorbeeld is om heteroseksualiteit aan te duiden he? Geez, logica is niet je sterkste kant.
quote:
Als er nou over bestialiteit gepraat werd en er gezegd zou worden dat de vele herders zich schuldig maken aan bestialiteit met schapen. Betekent het dat alleen herders (of in jouw voorbeeld 'mannelijke hoeren of knapenschenders) zich niet mogen vergrijpen aan schapen (andere mannen)? Of dat elke vorm van bestialiteit verboden is?
Wie zegt dat de mannelijke (tempel)prostituees waar Paulus over spreekt, homo's waren? Waarschijnlijk hadden ze (ook) vrouwelijke klanten. Met andere woorden, je leest wat je wil lezen, omdat je klakkeloos je dominee napraat zonder zelf na te denken.
En dan nog, wat Paulus veroordeelt, is het losbandige gedrag, de prostitutie, het misbruik, en niet het feit dat het om twee mannetjes, of twee vrouwtjes, etc gaat.
quote:
En jet het me nog steeds niet verteld hoe het kan dat in het OT alle vormen van immoreel geslachtsgemeenschap veroordeeld worden. Dus ook bestialiteit, pedofilie en homoseksualiteit. Maar in het NT homoseksualiteit op een miraculeuze wijze aan dat lot ontsnapt is.
Zoals ik al zei, ook bepaalde kleding- en voedselvoorschriften zijn 'op miraculeuze wijze' aan dat lot ontsnapt. Bovendien 'leven we niet meer onder de wet'. Dus Leviticus zou je niet meer gebruiken, zei je.
quote:
Blablabla
Goeie indicatie van jouw niveau. .
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:13:12 #262
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25158815
quote:
En alléén omdat het in de Bijbel afgekeurd wordt, vind je het fout? Of kun je zelf ook nog nadenken, en tot een beredeneerde conclusie komen?
Het is walgelijk. Het is goor. Het is immoreel. Geslachtsgemeenschap hoort alleen plaats te vinden tussen een man en een vrouw. Alle andere vormen zijn weerzinwekkend.
quote:
Homoseksualiteit dus niet. Lees de Griekse teksten maar na.
Het is hooguit net zo verboden als het dragen van twee verschillende kledingstoffen, of het eten van bloedworst.
Zucht het lezen gaat jou niet echt goed af.

Eerder gepost in dit topic:
Welke regels uit Leviticus gelden nu nog wel dan? Ik heb nooit beweerd dat ik homo's moet stenigen. Kleine wettische dingen, zoals kledijvoorschriften en eetvoorschriften (en zware straffen) zijn inderdaad voor het grootste deel vervallen. Maar de kern van het geloof, de omgangsvormen met elkaar en de achterliggende waarden zijn bewaard gebleven.
quote:
Jij zegt hier dus dat atheïsten bestialiteit en pedoseksualiteit prima vinden. Onzin.
Op dit moment niet omdat het Christendom nog steeds redelijk veel invloed heeft op de maatschappij.
quote:
Op zélf nadenken, ipv blindelings hetzelfde riedeltje blijven herhalen.
Nogmaals, op welk waardenstelsel beroep jij je?
quote:
Yeah right. Net zoals jij ieder jong meisje verkracht dat je tegenkomt.
Ik heb een moraal, dus ik doe dat niet.
quote:
Ja, net zoals overspel en prostitutie een voorbeeld is om heteroseksualiteit aan te duiden he? Geez, logica is niet je sterkste kant.
Het was slechts een voorbeeld van homoseksualiteit. Het immorele en losbandige gedrag van homo's toont zich ook nu massaal in de maatschappij.
quote:
Wie zegt dat de mannelijke (tempel)prostituees waar Paulus over spreekt, homo's waren? Waarschijnlijk hadden ze (ook) vrouwelijke klanten. Met andere woorden, je leest wat je wil lezen, omdat je klakkeloos je dominee napraat zonder zelf na te denken.
Jij praat klakkeloos je homosite na.
quote:
En dan nog, wat Paulus veroordeelt, is het losbandige gedrag, de prostitutie, het misbruik, en niet het feit dat het om twee mannetjes, of twee vrouwtjes, etc gaat.
Hij veroodeelt sodomie.
quote:
Zoals ik al zei, ook bepaalde kleding- en voedselvoorschriften zijn 'op miraculeuze wijze' aan dat lot ontsnapt. Bovendien 'leven we niet meer onder de wet'. Dus Leviticus zou je niet meer gebruiken, zei je.
Ik zie Leviticus ook niet meer als Wet. Ik beweer nergens dat homo's afgemaakt moeten worden. Dat was namelijk het zware juk dat niemand kon dragen, tot onze Verlosser kwam. Die wetten zijn afgeschaft. Maar datgene wat ze moesten afdwingen, het voorkomen van incest of eerbied voor je ouders, is heus niet 'vervallen'.

Hebben al die 'regeltje' dan geen betekenis meer? jawel hoor. Kijk maar Dennis.

"Al wat namelijk tevoren geschreven is, werd tot ons onderricht geschreven, opdat wij in de weg der volharding en van de vertroosting der Schriften de hoop zouden vasthouden" (Romeinen 15:4).
quote:
Goeie indicatie van jouw niveau. .
Jij ligt er niet al tever vanaf met dit soort posts:

"Laat je nakijken. "

"En het enige argument dat je daarvoor gaf: "Het is moreel verwerpelijk omdat dat in de bijbel staat".

En daarmee disqualificeer je jezelf in iedere serieuze discussie."

"Achja, met zo'n kronkel in je hoofd als het jouwe, ga je inderdaad zulke verbanden zien.

Was je nou éérst godsdienstwaanzinnige en werd je daarná debiel? Of andersom?"

"Hopelijk ga je het licht zien wanneer je wat ouder wordt. ."

"Ach, zolang christenen nog overhemden van polyesterkatoen dragen, en menstruerende christenvrouwen 's zondags gewoon in de kerkbanken plaatsnemen, maak ik mij niet al teveel zorgen. ."
христианский солдат
pi_25159063
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:13 schreef N_I_ het volgende:

Het is walgelijk. Het is goor. Het is immoreel. Geslachtsgemeenschap hoort alleen plaats te vinden tussen een man en een vrouw. Alle andere vormen zijn weerzinwekkend.
Ja, da's dan jouw bekrompen mening. Ik kan ook wel roepen dat ik het goor vind wanneer jij een vrouw zou liggen beffen. Gelukkig ben ik wat ruimdenkender, en wat minder egocentrisch dan jij.
quote:
Welke regels uit Leviticus gelden nu nog wel dan? Ik heb nooit beweerd dat ik homo's moet stenigen.
Nee, dat durf je dan ook weer niet te roepen, inconsequent.
quote:
Kleine wettische dingen, zoals kledijvoorschriften en eetvoorschriften (en zware straffen) zijn inderdaad voor het grootste deel vervallen.
Omdat ze jou niet goed uitkomen, of omdat ze verboden zijn in Nederland.
Paulus vindt nog steeds dat vrouwen geen mannenkleding (zoals spijkerbroeken) mogen dragen, en met hoedjes op naar de kerk moeten. Dat ben jij dus helemaal met hem eens?
quote:
Maar de kern van het geloof, de omgangsvormen met elkaar en de achterliggende waarden zijn bewaard gebleven.
En dáár heb jij dus geen bál van begrepen, de kern van het geloof.
Jij hebt nog steeds niet door dat het zwaar okay is wanneer twee volwassenen van elkaar houden. Dat dat wellicht het doel is van de Mens. "Het is niet goed dat de Mens alleen zij."
En jij beledigt jouw God, wanneer je denkt dat de Schepper van het Alles zich druk zou maken om het feit dat beiden toevallig een piemeltje hebben, ipv slechts één van de twee.
Een wettische Farizeeër ben je, zo'n persoon waar Jezus op zou kotsen.
quote:
Op dit moment niet omdat het Christendom nog steeds redelijk veel invloed heeft op de maatschappij.
Ah, atheïsten zijn dus allemaal immorele gewetenloze beesten, die alleen dankzij de Christelijke invloeden in onze maatschappij zich nog een beetje weten te gedragen. .
Ga dat maar eens vertellen tegen je vrienden...
quote:
Nogmaals, op welk waardenstelsel beroep jij je?
Waarom moet ik me beroepen op een 'waardenstelsel' dat door een ander bedacht is? Verkrijgt het daarmee legitimiteit ofzo? Moet ik nu met de titel van een eeuwenoud boek komen? .
quote:
Ik heb een moraal, dus ik doe dat niet.
En ik dus ook niet. Simpel.
quote:
Het was slechts een voorbeeld van homoseksualiteit. Het immorele en losbandige gedrag van homo's toont zich ook nu massaal in de maatschappij.
Het immorele en losbandige gedrag van mensen, bedoel je. Geen fundamenteel onderscheid tussen geaardheden.
quote:
Jij praat klakkeloos je homosite na.
Nee, ik lees, informeer mij, en trek een conclusie.
Ik ken beide kanten van het verhaal, na 20 jaar trouwe kerkgang.
quote:
Hij veroodeelt sodomie.
En wat betekent het woord 'sodomie'?
quote:
Ik zie Leviticus ook niet meer als Wet. Ik beweer nergens dat homo's afgemaakt moeten worden. Dat was namelijk het zware juk dat niemand kon dragen, tot onze Verlosser kwam. Die wetten zijn afgeschaft. Maar datgene wat ze moesten afdwingen, het voorkomen van incest of eerbied voor je ouders, is heus niet 'vervallen'.
'Heus niet'. Da's jouw mening, omdat de conclusie je niet aanstaat.
Afmaken gaat je dan net iets te ver. Waarom?
quote:
Hebben al die 'regeltje' dan geen betekenis meer? jawel hoor. Kijk maar Dennis.

"Al wat namelijk tevoren geschreven is, werd tot ons onderricht geschreven, opdat wij in de weg der volharding en van de vertroosting der Schriften de hoop zouden vasthouden" (Romeinen 15:4).
Geez, heb je ook de context van dat vers gelezen? Dat vers gáát helemaal niet over wetten of regels uit het Oude Testament. Het gaat over troost, voornamelijk...
quote:
Jij ligt er niet al tever vanaf met dit soort posts:

"Laat je nakijken. "
Ja, wanneer jij pedoseksualiteit enkel kunt veroordelen omdat het in de Bijbel staat, en niet zélf kunt nadenken, moet je je inderdaad laten nakijken.
quote:
"En het enige argument dat je daarvoor gaf: "Het is moreel verwerpelijk omdat dat in de bijbel staat".
Dat ís ook het enige argument op basis waarvan je het afkeurt.
quote:
En daarmee disqualificeer je jezelf in iedere serieuze discussie."
Inderdaad,
quote:
"Ach, zolang christenen nog overhemden van polyesterkatoen dragen, en menstruerende christenvrouwen 's zondags gewoon in de kerkbanken plaatsnemen, maak ik mij niet al teveel zorgen. ."
Klopt. Beide mag namelijk niet, is een gruwel in God's ogen.
En toch doe je er luchtig over: "Achja, dat was vroeger de wet, regeltjes die we niet meer hoeven te houden."
pi_25160129
@Dennismoore: knap dat je nog steeds op hem reageert, mijn geduld is dat betreft al lang op... het heeft zo weinig zin om er nog tegen in te gaan, hij probeert maar zijn gelijk te krijgen (net als jij ) maar dan met de grootste drogredenen.. (stigamata gezien? en twijfel je nu? duuhhh wat een kut argument... tis maar een hollywoodfilm)
pi_25160576
Mmmm.. dit topic ging toch over moslim homo's? Een nieuw berichtje (van de welbekende bron):

Turkse homo’s willen meer EU-steun

De Turkse homobeweging heeft een beroep gedaan op de Europese Unie om meer steun te ontvangen. Ze doen dit in het kader van de discussie of Turkije wél of niet tot de unie zal worden toegelaten.

Vertegenwoordigers van de Turkse homobeweging menen dat de EU altijd erg goed kijkt naar de situatie van mensenrechten, maar dat de situatie voor homoseksuelen desondanks altijd wordt vergeten.

Het feit dat de Turkse regering geen antidiscriminatie wetten wil aannemen is in zijn ogen een duidelijke boodschap dat de EU deze kwestie wél in de voorvoorden tot toetreding van de Europese Gemeenschap zou moeten meenemen.

"Het lijkt wel of elk onderwerp kan worden besproken, behalve homoseksualiteit”, zo zegt Erol.

In het verleden heeft de International Lesbian and Gay Association (ILGA) er ook al op aangedrongen meer werk te maken van rechten voor homoseksuelen in landen die tot Europa willen toetreden. In Turkije, een overwegend Islamitisch land, is homoseksualiteit weliswaar niet strafbaar, maar homoseksuelen worden er – zeker buiten de grote steden – nog altijd als paria’s behandeld.

Turkije is de enige Europese NAVO-partner die nog steeds homoseksuelen en lesbiennes uit de militaire dienst weert. Ze worden er afgekeurd als “psychisch gestoord”.

De voorzitster van de Europese tak van de ILGA, Patricia Prendiville, hoopt dat bij de discussies over de toetreding van Turkije tot Europa de positie van homoseksuelen nadrukkelijk zal worden meegenomen.

"Laten we ervoor zorgen dat door de gesprekken over de door de Turken zo verlangde toetreding ook de positie van lebo’s en homo’s zal verbeteren”, ze laat Prendiville in een verklaring weten.

In oktober zal er binnen in het Europees Parlement opnieuw over de Turkse toetreding worden gesproken.

****************************************************************************************************************
Dat homoseksualiteit niet strafbaar is in Turkije, is alvast meegenomen.
Er is een apart, populair fenomeen in Turkije, namelijk travestie en transseksualiteit. Trafo en zangeres Bülent Ersoy ziet er uit als een mooie vrouw maar heeft een mannenstem en is waanzinnig populair. Zeki Müren was ook een legende.

De situatie is een stuk beter dan in Marokko, waar homoseksualiteit absoluut onbespreekbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door mineo39-76 op 19-02-2005 13:34:56 ]
pi_25160641

"Zangeres" Bülent Ersoy

Zanger/Zangeres Zeki Müren

zaterdag 19 februari 2005 @ 13:50:06 #267
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25161007
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, da's dan jouw bekrompen mening. Ik kan ook wel roepen dat ik het goor vind wanneer jij een vrouw zou liggen beffen. Gelukkig ben ik wat ruimdenkender, en wat minder egocentrisch dan jij.
Ach ik ben slechts meer betrokken bij de maatschappij dan jij.
quote:
[..]

Nee, dat durf je dan ook weer niet te roepen, inconsequent.
Waarom zou ik dat niet durven? Ik sta er gewoon niet achter omdat dat niet Christelijk zou zijn.
quote:
[..]

Omdat ze jou niet goed uitkomen, of omdat ze verboden zijn in Nederland.
Paulus vindt nog steeds dat vrouwen geen mannenkleding (zoals spijkerbroeken) mogen dragen, en met hoedjes op naar de kerk moeten. Dat ben jij dus helemaal met hem eens?
Ik vind het wel knap van Paulus dat hij spijkerbroeken, die uit eind 19de eeuw stammen, toen als veroordeelde. En hoedjes werden evenmin nauwelijks gedragen in Paulus' tijd door vrouwen. Ik vind inderdaad dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken tijdens een mis. Net zoals mannen niet met een hoofddeksel een Kerk naar binnen mogen.
quote:
[..]

En dáár heb jij dus geen bál van begrepen, de kern van het geloof.
Jij hebt nog steeds niet door dat het zwaar okay is wanneer twee volwassenen van elkaar houden. Dat dat wellicht het doel is van de Mens. "Het is niet goed dat de Mens alleen zij."
En jij beledigt jouw God, wanneer je denkt dat de Schepper van het Alles zich druk zou maken om het feit dat beiden toevallig een piemeltje hebben, ipv slechts één van de twee.
Een wettische Farizeeër ben je, zo'n persoon waar Jezus op zou kotsen.
Er is niks wettisch aan mij. Ik ben wel consequent. En het goedkeuren van homoseksualiteit zou wel erg inconsequent van mij zijn.
quote:
[..]

Ah, atheïsten zijn dus allemaal immorele gewetenloze beesten, die alleen dankzij de Christelijke invloeden in onze maatschappij zich nog een beetje weten te gedragen. .
Geen gewetenloze beesten. Atheisten hebben wel een 'dynamisch' geweten. Daarmee bedoel ik dat het gemakkelijk beïnvloed kan worden door dingen die wij als mensen voor waar aannemen. Onderschat de kracht van de massamedia niet. Ik hou niet van WOII vergelijkingen, maar in de jaren '40 geloofde iedere duitser er heilig in dat duitsers het meesterras waren en dat de oorlog die ze vochten rechtmatig was.
quote:
Ga dat maar eens vertellen tegen je vrienden...
Jouw verdraaide poep no pun intended opmerkingen vertel ik aan niemand. Maak je maar geen zorgen.
quote:
[..]

Waarom moet ik me beroepen op een 'waardenstelsel' dat door een ander bedacht is? Verkrijgt het daarmee legitimiteit ofzo? Moet ik nu met de titel van een eeuwenoud boek komen? .
Atheïstische argumenten dus.
quote:
[..]

En ik dus ook niet. Simpel.
Ok.
quote:
[..]

Het immorele en losbandige gedrag van mensen, bedoel je. Geen fundamenteel onderscheid tussen geaardheden.
Hetero's proberen zich nog min of meer te houden aan bepaalde morele wetten, aangaande seksualiteit. Terwijl homo's massaal alles aan hun laars lappen en met jan en allemaal het bed in duiken.
quote:
[..]

Nee, ik lees, informeer mij, en trek een conclusie.
Ik ken beide kanten van het verhaal, na 20 jaar trouwe kerkgang.
Die conclusie wordt voor jouw getrokken in het door jouw geposte artikel.
quote:
[..]

En wat betekent het woord 'sodomie'?
Sodomie is een term die wordt gebruikt voor verboden seksuele contacten. Hieronder konden worden begrepen homoseksuele contacten. Ook zoöfilie noemde men vroeger sodomie. De naam is afkomstig van de zondige bijbelse stad Sodom.

Sodomie was vroeger strafbaar in onder andere christelijke landen.

Een homoseksueel noemde men vroeger ook wel sodomiet, maar deze term wordt door de negatieve klank niet meer gebruikt. In een meer beperkte, incorrecte, en nog steeds gebruikte vorm wordt de term sodomie gebruikt om anale seks aan te duiden.

Bron
quote:
Homoseksueel gedrag wordt niet door iedereen geaccepteerd. Onder andere diverse religieuze richtingen wijzen homoseksualiteit als zondig af. Dit brengt in bepaalde landen en culturen met zich mee dat homoseksualiteit daar als een misdaad wordt beschouwd.

Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit het bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. Op grond daarvan staan er bepalingen in de Bijbel die homoseksualiteit uitdrukkelijk verbieden (Leviticus 18:22 en 20:13 en Romeinen 1:24-27).

De ondergang van de Oud-Testamentische steden Sodom en Gomorra (Genesis hoofdstukken 18 en 19) uit de tijd van aartsvader Abraham was volgens sommigen te wijten aan homoseksuele activiteiten van die stedelingen.
Bron
quote:
[..]

'Heus niet'. Da's jouw mening, omdat de conclusie je niet aanstaat.
Afmaken gaat je dan net iets te ver. Waarom?
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen

Het is dus nogal walgelijk om te suggereren dat ik dit goed zou keuren:

Homoseksueel bij aankomst in Auschwitz

Bron
quote:
[..]

Ja, wanneer jij pedoseksualiteit enkel kunt veroordelen omdat het in de Bijbel staat, en niet zélf kunt nadenken, moet je je inderdaad laten nakijken.
Wat nog zorgwekkender is is dat argumenten die jij aanvoert om homoseksualiteit goed te praten, net zo goed op toepassing zijn op bepaalde vormen van pedoseksualiteit en bestialiteit.
христианский солдат
pi_25161179
ook jij wordt een beetje saai N_I_, heb jij nou zelf geen aurgumenten, je wappert iedere keer maar met die christelijke print-out.

pi_25161585
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:50 schreef N_I_ het volgende:

Wat nog zorgwekkender is is dat argumenten die jij aanvoert om homoseksualiteit goed te praten, net zo goed op toepassing zijn op bepaalde vormen van pedoseksualiteit en bestialiteit.
Nee, je bent nu te stom voor woorden. Al honderd keer heb ik gezegd dat de monogame liefde tussen twee volwassenen volstrekt anders is dan je pik in een koe steken, of de 'bewondering' van een meisje voor de gymleraar.

Je weigert mijn argumenten te lezen. Ik ben klaar met je, en ga niet meer in op je hersenloze posts.

Veel plezier in je bekrompen wereldje. Gelukkig behoor je tot een uitstervend ras, en kunnen de meeste mensen wat meewarig om je lachen. Misschien kun je goeie vriendjes worden met lui als Bullshitboy en Youssef. Zelfde types ongeveer.

Je bent een nep-christen. .
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:28:46 #270
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25162302
quote:
Nee, je bent nu te stom voor woorden.
Onze debatkampioen.
quote:
Al honderd keer heb ik gezegd dat de monogame liefde tussen twee volwassenen volstrekt anders is dan je pik in een koe steken, of de 'bewondering' van een meisje voor de gymleraar.
En waarom is het anders? Alle drie de aandoeningen zijn aangeboren. Allemaal berokkenen ze geen schade in bepaalde situaties. Alle drie de soorten patienten die hieraan lijden vinden henzelf normaal.
quote:
Je weigert mijn argumenten te lezen. Ik ben klaar met je, en ga niet meer in op je hersenloze posts.
quote:
Veel plezier in je bekrompen wereldje.
Dat zal wel lukken.

quote:
Gelukkig behoor je tot een uitstervend ras,
Gelukkig is het Christendom nog steeds groeiende. Zowel de ledenaantallen als het percentage Christenen over de hele wereld neemt toe. En het overgrote deel daarvan vindt homoseksualiteit moreel verwerpelijk, op wat homochristenen na.
quote:
en kunnen de meeste mensen wat meewarig om je lachen.
Ik ben blij dat ik ze van dienst kan zijn.
quote:
Misschien kun je goeie vriendjes worden met lui als Bullshitboy en Youssef.
Dat betwijfel ik.

quote:
Zelfde types ongeveer.
We hebben een soortelijke mening over homoseksualiteit. Dus we lijken op elkaar?
quote:
Je bent een nep-christen. .
Ja, hoe durf ik homoseksualiteit als Christenzijnde af te keuren.
христианский солдат
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:54:38 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25163499
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:50 schreef N_I_ het volgende:
Hetero's proberen zich nog min of meer te houden aan bepaalde morele wetten, aangaande seksualiteit. Terwijl homo's massaal alles aan hun laars lappen en met jan en allemaal het bed in duiken.
Mwahahaha. Ga voor de gein es de stad in, in het weekend, en kijk hoeveel hetero's zich netjes gedragen, hoeveel hetero's NIET iemand proberen te versieren voor een one night stand vol "losbandige en immorele" sex. Hetero's en homo's zijn mensen, en de meeste mensen willen zo veel mogelijk sex. En als ze geen vaste partner kunnen vinden, dan maar elke nacht een ander. Dat is echt niet voorbehouden aan alleen homo's hoor.

Los daarvan zijn er ook zat homo's die monogaam en in een langdurige relatie leven. Dus je blaat gewoon bullshit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_25163738
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:54 schreef wonderer het volgende:

Los daarvan zijn er ook zat homo's die monogaam en in een langdurige relatie leven. Dus je blaat gewoon bullshit.
maar dat kan hij toch ook niet weten? hij kan er toch ook niks aan doen dat ie een mega plaat voor z'n kop heeft?
pi_25163776
Ach, hij's nog maar 18 jaartjes... .
pi_25163961
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mwahahaha. Ga voor de gein es de stad in, in het weekend, en kijk hoeveel hetero's zich netjes gedragen, hoeveel hetero's NIET iemand proberen te versieren voor een one night stand vol "losbandige en immorele" sex. Hetero's en homo's zijn mensen, en de meeste mensen willen zo veel mogelijk sex. En als ze geen vaste partner kunnen vinden, dan maar elke nacht een ander. Dat is echt niet voorbehouden aan alleen homo's hoor.

Doe geen moeite het is een hopeloos creatuur.
pi_25164597
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ach, hij's nog maar 18 jaartjes... .
En erg bang voor liefde.

Maak je niet moe, DennisMoore.
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: