abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2005 @ 02:42:13 #1
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000598
quote:
UTRECHT - Moslimhomo's zijn niet gebaat bij emancipatie naar westers model. Zij hebben er meer belang bij dat medemoslims hen erkennen als een minderheid met wie ze rechtvaardig moeten omgaan, ook al accepteren ze hun levenswijze niet. "Als moslim hoef je iemand niet te accepteren, maar je moet wel rechtvaardig met hem omgaan", moet de basis van zo'n "status aparte" zijn.

Dat schrijft Omar Nahas, studiesecretaris van islamitische homo-organisatie Stichting Yoesuf in het boek Homo en moslim - hoe gaat dat samen. Dat verschijnt donderdag bij het instituut voor multiculturele ontwikkeling FORUM . Homo-emancipatie betekent volgens Nahas in de islam: "Wie homoseksueel is, leidt zijn leven als homo zonder anderen ermee te belasten. En omgekeerd: niet-homo's hoeven niet met homoseksualiteit in contact te komen als ze dat niet willen."

Westers model

Door het verbod op homoseksualiteit in de islam is emancipatie naar westers model voor moslimhomo's volgens Nahas niet haalbaar. "Daar komt bij dat de meeste moslims weinig op hebben met het provocerende, exhibitionistische vertoon waarmee homo-emancipatoire activiteiten in het westen vaak gepaard gaan. Moslimouders zullen niet méér begrip voor homoseksualiteit gaan opbrengen als hun zoon bij de Canal Pride halfnaakt en tongzoenend met een vriendje door de Amsterdamse grachten vaart."

Aparte voorzieningen

Nahas is geen voorstander van een speciale homomoskee of de aanstelling van een homo-imam. Een gebedshuis alleen voor homo's zou hen verder vervreemden van de islamitische gemeenschap, aldus de auteur.

Ook aan een apart opvanghuis voor allochtone homoseksuelen die hun huis wegens mishandeling zijn ontvlucht, waar het Amsterdams Centrum Buitenlanders plannen voor heeft, kleven volgens Nahas bezwaren. "Er kan zich al gauw een negatief groepsgevoel ontwikkelen, waardoor een mogelijke verzoening met de ouders en de omgeving verder bemoeilijkt wordt."

Hulpverleners en docenten
Het boek is vooral bestemd voor hulpverleners en docenten die met het thema islam en homoseksualiteit te maken hebben. Nahas geeft enige achtergrondkennis over homoseksualiteit in de islam, maar waarschuwt hulpverleners dat ze niet "de grote korankenner of islamitische psycholoog" moeten gaan uithangen.

Nahas tornt niet aan het verbod op homoseksualiteit in de koran, maar laat zien dat de islam de gelovige homo de ruimte laat om over zijn geaardheid zelf met God in het reine te komen. Hij betoogt ook dat het woord dat moslims voor homoseksualiteit gebruiken, weinig met de liefde tussen mensen van hetzelfde geslacht te maken heeft.

Koran

Het Arabische woord liwat stamt uit het verhaal in de koran over de schanddaden van de inwoners van Sodom en Gomorra. Het staat voor (gewelddadige) anale penetratie, seks met kinderen en dieren en andere bandeloosheid. Mohammed heeft volgens Nahas nooit over homoseksualiteit gesproken. "De koppeling tussen elkaar liefhebbende seksegenoten en anale verkrachters is niet door hem gelegd, maar door latere moslimgeleerden."
bron: http://www.nu.nl

Kort samengevat: je mag homo's gerust minachten, haten en ze uit de weg gaan, zolang je ze maar niet te lijf gaat. Ik vraag me trouwens af welke docent/hulpverlener in godsnaam dit soort minachtende lektuur als hulpmiddel gebruikt.
pi_25000623
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:42 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Kort samengevat: je mag homo's gerust minachten, haten en ze uit de weg gaan, zolang je ze maar niet te lijf gaat. Ik vraag me trouwens af welke docent/hulpverlener in godsnaam dit soort minachtende lektuur als hulpmiddel gebruikt.
daar ben ik het helemaal mee eens. Als je een hekel hebt aan homo's, het zij zo. Je mag toch ook een hekel hebben aan kampers enzo? Ze daadwerkelijk kwaad doen vanwege hun geaardheid is natuurlijk onacceptabel
  woensdag 9 februari 2005 @ 02:52:12 #3
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000660
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:46 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

daar ben ik het helemaal mee eens. Als je een hekel hebt aan homo's, het zij zo.
Inderdaad, maar moet je je dan geen vragen gaan stellen over je verblijf in een Westerse samenleving als Nederland waar homo's gewoon geaccepteert worden ? Bovendien getuigd het niet van goede wil naar een samenleving toe om er dergelijke (radicale) opvattingen op na te houden.
quote:
Je mag toch ook een hekel hebben aan kampers enzo?
Zeker, ik wil mezelf dan ook niet in de rol van "gedachtenpolitie" wurmen. Ik vraag me gewoon af of dit soort opvattingen wel goed te combineren zijn met een verblijf in een land als Nederland. Ik sta er in ieder geval niet van te kijken dat de emancipatie van Moslims nauwelijks van de grond komt. Men wil (uitzonderingen daargelaten) simpelweg geen enkele concessie doen.
pi_25000689
Emancipatie heeft tijd nodig. Er zijn genoeg Nederlanders die een hekel hebben aan homo's, om maar te zwijgen over andere westerse landen. Een paar decennia geleden werd je hier ook in elkaar gemept omdat je homo was (gebeurt vast nog steeds).

Ik heb persoonlijk geen probleem met homo's. Zolang ze maar niet zo irritant nichterig gaan doen....maar dat heb ik met alle overdreven typetjes....
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:01:14 #5
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25000702
Moslimhomo's moeten gewoon hun plaats kennen en zich laten penetreren door hun heterosexuele moslimbroeders zoals gebruikelijk is.
Koranfascisme bedankt Islam
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:05:55 #6
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_25000734
Verandering van opvattingen gaat langzaam. De schrijver lijkt te willen zeggen dat er met het onderwerp omgegaan moet worden op zo'n manier dat de emancipatiepoging het meest effectief is. Kleine deukjes slaan duwt het probleem eerder in de richting van een oplossing dan de botte-bijl methode. De acceptatie van de gemeenschap en de familie is voor hen bijvoorbeeld belangrijk, en daar willen ze zo voorzichtig mogelijk mee omgaan. Autochtonen zeggen eerder, nou dan bekijkt m'n familie het maar, maar voor deze mensen is dat lastiger. En van dat soort dingen wil hij dat een hulpverlener zich bewust is. Niets mis mee, lijkt me zo.
iedereen is uniek behalve ik
pi_25000740
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:01 schreef machteld het volgende:
Moslimhomo's moeten gewoon hun plaats kennen en zich laten penetreren door hun heterosexuele moslimbroeders zoals gebruikelijk is.
mooie reactie! en nu terug onder je rots
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:11:24 #8
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000760
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:58 schreef HeyFreak het volgende:
Emancipatie heeft tijd nodig
Nou, bepaalde dingen zijn tijdloos. Als de moslimgemeenschap wil dat de kloof tussen moslims en niet moslims niet nog groter wordt, zal men nu de hand in eigen boezem moeten steken. Ik zie dit boek dan ook als de zoveelste dikke middelvinger naar onze westerse cultuur.
quote:
Een paar decennia geleden werd je hier ook in elkaar gemept omdat je homo was .

Klopt. Een paar decennia geleden had je ook nog de VOC en de slavenhandel. Wat dat aangaat speelt "ons eigen verleden" totaal geen rol in de benadering van dit dilemma nu. Wij hebben ons ontwikkeld naar moderne, westerse maatstaven. Een andere cultuur vestigt zich hier en weigert die maatstaven te aanvaarden, dat is de discussie!
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:11:55 #9
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25000762
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:52 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Inderdaad, maar moet je je dan geen vragen gaan stellen over je verblijf in een Westerse samenleving als Nederland waar homo's gewoon geaccepteert worden ? Bovendien getuigd het niet van goede wil naar een samenleving toe om er dergelijke (radicale) opvattingen op na te houden.
Volgens mij waren de christenen ook niet zo happig op homos.
Moeten we hun ook vragen gaan stellen over hun verblijf in een westerse samenleving.
quote:
Zeker, ik wil mezelf dan ook niet in de rol van "gedachtenpolitie" wurmen. Ik vraag me gewoon af of dit soort opvattingen wel goed te combineren zijn met een verblijf in een land als Nederland. Ik sta er in ieder geval niet van te kijken dat de emancipatie van Moslims nauwelijks van de grond komt. Men wil (uitzonderingen daargelaten) simpelweg geen enkele concessie doen.
In welke rol wil je dan wel wurmen?

euuh Marijuana is bad...
euuh Drugs are bad...
euuh Moslim is bad...
euuh Gay is cool...
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:16:25 #10
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000779
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:11 schreef Monus het volgende:

[..]

Volgens mij waren de christenen ook niet zo happig op homos.
Moeten we hun ook vragen gaan stellen over hun verblijf in een westerse samenleving.
Toch heeft het christendom de verlichting doorgemaakt. Zeker vergeten ?
quote:
In welke rol wil je dan wel wurmen?

euuh Marijuana is bad...
euuh Drugs are bad...
euuh Moslim is bad...
euuh Gay is cool...
Ik wil je in geen enkele rol wurmen. Ik wil je wel onder je neus wrijven dat er in dit land bepaalde gebruiken en maatstaven gelden. Als jij die binnen de grenzen van onze wet negeert, heb ik daar geen problemen mee. Verwacht dan echter niet dat een samenleving je met zo'n instelling accepteert en volledig opneemt. Segregatie is ook goed, maar dan moet de moslimgemeenschap dit duidelijk aangeven. Dan weten we in ieder geval allemaal waar we aan toe zijn, en kunnen we ons migratiebeleid hier in de toekomst aan aanpassen!
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:19:14 #11
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_25000788
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:11 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Een andere cultuur vestigt zich hier en weigert die maatstaven te aanvaarden, dat is de discussie!
Open daar dan een topic over.

Ik vind dat die moslim-homo van dat boek wel zinnige dingen zegt, vanuit dat perspectief bezien. Maar jij wilt het volgens mij helemaal niet vanuit zijn perspectief zien. Je ziet er alleen maar een reden in om een heel andere discussie te voeren met een vooropgezette conclusie, waar het bericht uit je openingspost evidentie voor zou zijn.
pi_25000800
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:11 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nou, bepaalde dingen zijn tijdloos. Als de moslimgemeenschap wil dat de kloof tussen moslims en niet moslims niet nog groter wordt, zal men nu de hand in eigen boezem moeten steken. Ik zie dit boek dan ook als de zoveelste dikke middelvinger naar onze westerse cultuur.

[..]

Klopt. Een paar decennia geleden had je ook nog de VOC en de slavenhandel. Wat dat aangaat speelt "ons eigen verleden" totaal geen rol in de benadering van dit dilemma nu. Wij hebben ons ontwikkeld naar moderne, westerse maatstaven. Een andere cultuur vestigt zich hier en weigert die maatstaven te aanvaarden, dat is de discussie!
Zo zie ik het dus niet

Je kunt ze het niet door de strot duwen. Mensen moeten zelf weten of ze homo's accepteren of niet. Dat is voor mij 'westers'. Zelf bepalen wat je denkt en niet meelopen met de massa omdat het zo politiek correct is. Zolang je er niemand mee kwaad doet is er geen probleem.

Met enkele decennia bedoelde ik zo'n 20 jaar ofzo en wij zijn nog wel het meest vooruitstrevende land qua homosexualiteit. De VS is ook een westers land en daar stond met op het punt om het homohuwelijk te verbieden in de grondwet.
pi_25000816
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:16 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Toch heeft het christendom de verlichting doorgemaakt. Zeker vergeten ?

Wat homosexualiteit betreft leven de meeste Christenen volgens mij nog in de middeleeuwen hoor...
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:24:41 #14
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000822
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:19 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Open daar dan een topic over.
[quote]
Ik vind dat die moslim-homo van dat boek wel zinnige dingen zegt, vanuit dat perspectief bezien. Maar jij wilt het volgens mij helemaal niet vanuit zijn perspectief zien.
Ik bekijk het vanuit het perspectief waarin het gebracht wordt. De auteur doet geen enkele concessie en verwacht dit ook niet van de moslimgemeenschap. Tenzij jij iemand heel laten een geweldig groot offer vind, natuurlijk!
quote:
Je ziet er alleen maar een reden in om een heel andere discussie te voeren met een vooropgezette conclusie, waar het bericht uit je openingspost evidentie voor zou zijn.
Mag ik vragen waar jij de arrogantie vandaan haalt om: A voor mij te denken. B: de context waarin ik dingen plaats/bedoel te kunnen beoordelen/kwalificeren ? Jij bent de kortzichtige partij in dit geheel, niet ik.
pi_25000835
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:24 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Wat homosexualiteit betreft leven de meeste Christenen volgens mij nog in de middeleeuwen hoor...
Volgens mij niet hoor. Ik noem een Jos Brink, een Karl Noten, wijlen Pim Fortuyn..... het Christendom en homo's gaan hand in hand
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:28:56 #16
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000836
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:21 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Zo zie ik het dus niet

Je kunt ze het niet door de strot duwen. Mensen moeten zelf weten of ze homo's accepteren of niet. Dat is voor mij 'westers'. Zelf bepalen wat je denkt en niet meelopen met de massa omdat het zo politiek correct is. Zolang je er niemand mee kwaad doet is er geen probleem.
Zie mijn eerdere post. Het laat onverlet dat je als gemeenschap dan afstreeft op segregatie en weinig acceptatie van een land hoeft te verwachten.
quote:
Met enkele decennia bedoelde ik zo'n 20 jaar ofzo en wij zijn nog wel het meest vooruitstrevende land qua homosexualiteit. De VS is ook een westers land en daar stond met op het punt om het homohuwelijk te verbieden in de grondwet.
De VS staat hier geheel buiten. Het gaat nou over onze cultuur.
pi_25000878
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:28 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere post. Het laat onverlet dat je als gemeenschap dan afstreeft op segregatie en weinig acceptatie van een land hoeft te verwachten.
Ik vind het dan kortzichtig van beide kanten...

Wat als dierensex legaal was in Nederland, moet dan ook iedereen het maar accepteren dat sommige mensen het met hun cocker spaniel doen? Nee, veel mensen zullen het een smerig idee vinden. Zelfde is met homosexualiteit. Sex met iemand van het zelfde geslacht is smerig en diegene zal volgens veel moslims en christenen branden in de hel...
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:45:15 #18
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_25000895
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:24 schreef op_dreef het volgende:
Ik bekijk het vanuit het perspectief waarin het gebracht wordt. De auteur doet geen enkele concessie en verwacht dit ook niet van de moslimgemeenschap. Tenzij jij iemand heel laten een geweldig groot offer vind, natuurlijk!
Als er rechtvaardig denken richting homo's de norm wordt onder moslims dan is er veel bereikt na de ophef erover van vorig jaar. Rome is niet in 1 dag gebouwd.
quote:
Mag ik vragen waar jij de arrogantie vandaan haalt om: A voor mij te denken. B: de context waarin ik dingen plaats/bedoel te kunnen beoordelen/kwalificeren ? Jij bent de kortzichtige partij in dit geheel, niet ik.
Goed, ik zal het even volledig uitschrijven.

"Maar jij wilt het volgens mij helemaal niet vanuit zijn perspectief zien. Je ziet er volgens mij alleen maar een reden in om een heel andere discussie te voeren met een vooropgezette conclusie, waar volgens mij volgens jou het bericht uit je openingspost evidentie voor zou zijn."

Wat je natuurlijk best mag corrigeren.
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:45:41 #19
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25000900
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:11 schreef Monus het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat jij in dit topic zou verschijnen (daar homosexualiteit en alles wat ermee samenhangt op je warme belangstelling kan rekenen) eigenlijk verwachtte ik dat je al in je bedje lag en dat je komende middag pas zou reageren maar blijkbaar is je homo-obsessie zo sterk en ziekelijk dwangmatig...

En dan te bedenken dat je al die tijd lekker achter de vrouwtjes aan had kunnen zitten of met je eigen vrouw/vriendin (mocht je die hebben) leuke en lekkere dingen zou kunnen doen (of lekker had kunnen liggen pitten) of is dag en nacht achter je pc zitten juist een manier om moeder de vrouw te ontvluchtten of je onvermogen om een vrouw te versieren te doen vergeten, vraag ik me verder alleen nog af waar die homo-obsessie/fixatie bij jou nou vandaan komt?

[ Bericht 4% gewijzigd door MasterPeace op 09-02-2005 03:56:27 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:45:47 #20
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000902
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:40 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Ik vind het dan kortzichtig van beide kanten...

Wat als dierensex legaal was in Nederland, moet dan ook iedereen het maar accepteren dat sommige mensen het met hun cocker spaniel doen?
Nee hoor, maar dan kom je toch gewoon niet of vertrek je naar betere oorden ? Ik zou niet graag wonen in een land waar dergelijke praktijken gemeengoed zijn. By the way: ga jij vaak op vakantie met mensen waar je een rothekel aan hebt ?
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:47:03 #21
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000906
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:45 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Als er rechtvaardig denken richting homo's de norm wordt onder moslims dan is er veel bereikt na de ophef erover van vorig jaar. Rome is niet in 1 dag gebouwd.
[..]

Goed, ik zal het even volledig uitschrijven.

"Maar jij wilt het volgens mij helemaal niet vanuit zijn perspectief zien. Je ziet er volgens mij alleen maar een reden in om een heel andere discussie te voeren met een vooropgezette conclusie, waar volgens mij volgens jou het bericht uit je openingspost evidentie voor zou zijn."

Wat je natuurlijk best mag corrigeren.
Ook goed. Wij zijn verder uitgepraat, vriend!
pi_25000919
stel je voor dat er iemand in deze samenleving zegt 'je moet moslims minachten maar wel accepteren' wat voor een gevoel geef je de moslims dan? En waarom alleen moslim homoseksueelen?
quote:
Moslimouders zullen niet méér begrip voor homoseksualiteit gaan opbrengen als hun zoon bij de Canal Pride halfnaakt en tongzoenend met een vriendje door de Amsterdamse grachten vaart."
Het zou in ieder geval wel een hele verbetering zijn.

Bovendien krijg ik het gevoel dat moslims denken dat homoseksualiteit alleen bij mannen voorkomt
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25000925
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:45 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nee hoor, maar dan kom je toch gewoon niet of vertrek je naar betere oorden ? Ik zou niet graag wonen in een land waar dergelijke praktijken gemengoed zijn. By the way: ga jij vaak op vakantie met mensen waar je een rothekel aan hebt ?
Omdat je het met één ding niet eens bent hoef je maar niet te komen? Ik ben het niet eens met een aantal zaken in de VS (vuurwapenbezit bijvoorbeeld), dat zou mij er niet van weerhouden om daarheen te verhuizen als ik het daar beter zou kunnen hebben. Geen enkel land past 100% bij jouw politieke/maatschappelijke voorkeuren.

Jij vindt dat iedereen die in Nederland homo's moet respecteren. Ik vind dat je het zelf moet weten of je homo's wil respecteren. Zolang er niemand kwaad gedaan wordt is er geen probleem. Als jij een gemeenschap van je af wil duwen alleen omdat ze het niet met dit onderwerp met je eens zijn, dan zit jij in het verkeerde land. Misschien dat Noord Korea dan beter bij je past. (no offence)
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:55:36 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25000932
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden. Homo's haten mag, zolang je maar niemand pijn doet... Dat sommige moslims dat beginnen in te zien is al heel wat, gezien de opmerking dat je ze gewoon met het hoofd naar beneden van een flat af mag donderen... In Nederland zijn zat niet-moslims die er hetzelfde over denken. Dat heb je gewoon met mensen die heel erg aan hun geloof hangen. Maar ja... als het er in jouw land niet aan toegaat zoals je in je geboorteland gewend was heb ik zoiets van FLIKKER DAN OP als het je niet zint. Niemand dwingt je hier te blijven. Maar ja, da's niet PC enzo.

Ik vraag me wel af of homosexuele moslims ook verstoken blijven van heterosexuele uitingen. Niemand is verplicht naar de Gay Parade te gaan (vond het eerlijk gezegd nogal tam vorig jaar...) maar ik hoor eigenlijk nooit homo's die klagen over al dat vertoon van heterosex.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:57:18 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25000938
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Omdat je het met één ding niet eens bent hoef je maar niet te komen? Ik ben het niet eens met een aantal zaken in de VS (vuurwapenbezit bijvoorbeeld), dat zou mij er niet van weerhouden om daarheen te verhuizen als ik het daar beter zou kunnen hebben. Geen enkel land past 100% bij jouw politieke/maatschappelijke voorkeuren.

Jij vindt dat iedereen die in Nederland homo's moet respecteren. Ik vind dat je het zelf moet weten of je homo's wil respecteren. Zolang er niemand kwaad gedaan wordt is er geen probleem. Als jij een gemeenschap van je af wil duwen alleen omdat ze het niet met dit onderwerp met je eens zijn, dan zit jij in het verkeerde land. Misschien dat Noord Korea dan beter bij je past. (no offence)
Ik denk echter niet dat jij effectief gaat lobbyen om die wapenwet afgeschaft te krijgen, en DAT is het verschil. Sommige moslims zijn het niet gewoon oneens met wat hier gebeurt, maar ze willen het naar hun maatstaven aanpassen. En dat komt me nu onderhand wel enorm de keel uit, eigenlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:59:03 #26
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25000944
Moslims zijn niet gebaat bij emancipatie naar westers model. Zij hebben er meer belang bij dat Christenen hen erkennen als een minderheid met wie ze rechtvaardig moeten omgaan, ook al accepteren ze hun levenswijze niet. "Als Christen hoef je iemand niet te accepteren, maar je moet wel rechtvaardig met hem omgaan", moet de basis van zo'n "status aparte" zijn.

"Daar komt bij dat de meeste Christenen weinig op hebben met het provocerende vertoon waarmee moslim-emancipatoire activiteiten in het westen vaak gepaard gaan.
Koranfascisme bedankt Islam
  woensdag 9 februari 2005 @ 03:59:31 #27
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000946
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Precies, en een aantal van die dingen moet je dan maar voor lief nemen. Het leven is geven en nemen.
quote:
Jij vindt dat iedereen die in Nederland homo's moet respecteren. Ik vind dat je het zelf moet weten of je homo's wilt respecteren.
Ik (tot op zekere hoogte) ook. Echter vind ik ook dat je daar de consequenties (segregatie en maatschappelijke uitsluiting) van moet dragen.
quote:
Zolang er niemand kwaad gedaan wordt is er geen probleem. Als jij een gemeenschap van je af wil duwen alleen omdat ze het niet met dit onderwerp met je eens zijn, dan zit jij in het verkeerde land. Misschien dat Noord Korea dan beter bij je past. (no offence)
Die conclusie laat ik enkel en geheel voor jouw rekening.
pi_25000960
Die zullen er vast wel zijn, net zoals er in de VS ook activisten zijn die een verbod willen op wapens. Van mij mogen ze willen dat wij ons aanpassen aan hun, maar dat betekent niet dat wij dat ook moeten doen. De meerderheid beslist en dat zijn nog steeds de autochtone nederlanders (en dat zal ook wel zo blijven). Als het aan mij lag zou Nederland er ook anders uitzien, maar ik heb het dus niet voor het zeggen, net zo min als de moslimgemeenschap het hier voor het zeggen heeft.
pi_25000975
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:59 schreef op_dreef het volgende:

Ik (tot op zekere hoogte) ook. Echter vind ik ook dat je daar de consequenties (segregatie en maatschappelijke uitsluiting) van moet dragen.
Segregatie en maatschappelijke uitsluiting gaat wel erg ver voor enkel anti-homo gevoelens.
  woensdag 9 februari 2005 @ 04:24:09 #30
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25000996
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 04:13 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Segregatie en maatschappelijke uitsluiting gaat wel erg ver voor enkel anti-homo gevoelens.
Het gaat voor mij meer om het totaalplaatje: Anti-homo gedrag in combinatie met andere Anti-westerse sympathieen die binnen de Islamitische gemeenschap een breed draagvlak vinden. Daarbij gaat het hier niet enkel om alleen gevoelens: een hele bevolkingsgroep negeert namelijk een andere bevolkingsgroep, enkel en alleen op basis van geaardheid en/of geloof. Zoiets vind ik verdomd veel overeenkomsten hebben met de apartheid!
pi_25001027
Daar heb je gelijk in, maar vergeet niet, die immigranten zijn hier (relatief) net uit hun eigen land en cultuur heen gekomen. Om van een bevolkingsgroep te verwachten dat ze zich helemaal aanpassen aan een andere cultuur is iets wat volgens mij onhaalbaar is. Zo heb je in andere landen ook Nederlandse 'kolonies' waarin men vaak nog hun trots op hun achtergrond laten blijken.

Geef ze de tijd en ik denk dat ze gewoon op zullen gaan in de samenleving. Ik ben het helemaal met je eens dat als iemand hier alles zit te verketteren enzo, dat diegene dan net zo goed op kan rotten, maar de meerderheid zal, wellicht met wat gesputter, meegaan in de samenleving. Ze hebben gewoon geen keus, het is meedoen of de boot missen en ik denk dat de meesten wel bereid zijn om mee te doen...

En zoniet...dan hebben zij pech...
  woensdag 9 februari 2005 @ 05:16:51 #32
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25001095
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 04:34 schreef HeyFreak het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar vergeet niet, die immigranten zijn hier (relatief) net uit hun eigen land en cultuur heen gekomen.

Maak het even. We hebben inmiddels te maken met de derde generatie!
Tot nu toe keert men zich in mijn beleving juist steeds meer af van de westerse maatschappij en gaat het in sommige gevallen zelfs zo ver, dat men de eigen roots/godsdienstintrepretatie aan Nederland wil opleggen. Dergelijke taferelen neem ik in ieder geval niet waarbij andere groepen migranten. Dat gedrag heeft dan ook helemaal niks meer met "aan een samenleving wennen" te maken!
quote:
Om van een bevolkingsgroep te verwachten dat ze zich helemaal aanpassen aan een andere cultuur is iets wat volgens mij onhaalbaar is.
100% aanpassen is inderdaad niet haalbaar. Desalniettemin mag je nu onderhand toch wel verwachten dat mensen om kunnen gaan met zaken als vrouwenemancipatie, homosexuelen en mensen die niet geloven. Hetgeen we nu zien bij veel Moslims, is dat men helemaal niet wil aanpassen en de eigen achtergrond kost wat kost wil behouden. Bovenstaand boek is hier een mooi voorbeeld van.

quote:
Zo heb je in andere landen ook Nederlandse 'kolonies' waarin men vaak nog hun trots op hun achtergrond laten blijken.
Klopt, en zo hebben we ook een Surinaamse, hindoestaanse en Amerikaanse gemeenschap in Nederland. Houden die volgens jou (globaal genomen) ook zo halsstarrig vast aan hun principes en, last but not least, minachten die Nederlanders en de Nederlandse cultuur ?
quote:
Geef ze de tijd en ik denk dat ze gewoon op zullen gaan in de samenleving.
Daar zit hem nou net het probleem. Ik ben van mening dat (in tegenstelling tot andere groepen migranten) Islamitische bevolkingsgroepen (uitzonderingen daargelaten) hier nooit goed zullen kunnen aarden omdat er een gigantische kloof zit tussen hun opvattingen en onze opvattingen. Wat we nu zien is dat veel Moslims zich nog meer op hun geloof gaan richten en nog meer tegenover onze cultur komen te staan dan voorheen al het geval was. Ik denk dan ook dat er voor een groot deel van de Islamieten gewoon geen toekomst is in Nederland.
quote:
Ik ben het helemaal met je eens dat als iemand hier alles zit te verketteren enzo, dat diegene dan net zo goed op kan rotten, maar de meerderheid zal, wellicht met wat gesputter, meegaan in de samenleving. Ze hebben gewoon geen keus, het is meedoen of de boot missen en ik denk dat de meesten wel bereid zijn om mee te doen...

En zoniet...dan hebben zij pech...
Niet alleen hun. Wij zullen als samenleving de consequenties gaan ondervinden van een steeds radicaler wordende gemeenschap die zich steeds verder isoleert en afkeert van onze samenleving. Noem mij een doemdenker: ik denk echt dat het twee voor twaalf is!
pi_25001518
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 04:24 schreef op_dreef het volgende:
Het gaat voor mij meer om het totaalplaatje: Anti-homo gedrag in combinatie met andere Anti-westerse sympathieen die binnen de Islamitische gemeenschap een breed draagvlak vinden.
Ofwel: De OP was eigenlijk een verkapte "Alle moslims het land uit!" post zoals er hier al honderden rond waren. Spijtig. Het had een leuke discussie kunnen worden, als TS on topic was gebleven...
pi_25001703
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 05:16 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Maak het even. We hebben inmiddels te maken met de derde generatie!
Tot nu toe keert men zich in mijn beleving juist steeds meer af van de westerse maatschappij en gaat het in sommige gevallen zelfs zo ver, dat men de eigen roots/godsdienstintrepretatie aan Nederland wil opleggen. Dergelijke taferelen neem ik in ieder geval niet waarbij andere groepen migranten. Dat gedrag heeft dan ook helemaal niks meer met "aan een samenleving wennen" te maken!
Dat is mischien jouw beleving maar ondertussen zit ik bij de mac donalds en terwijl de vaders nog onderling marokkaans praten zitten de kinderen ondertussen met een zwaar rotterdams accent nederlands te lullen met elkaar. Je moet niet vergeten dat een deel van de immigranten mischien wel radicaal is maar een veel groter deel gewoon woont en werkt in Nederland. Daar merk en hoor je eigenlijk nooit wat van, alleen van de mensen waar je 'last' van hebt wat je beeld kleurt.
quote:
100% aanpassen is inderdaad niet haalbaar. Desalniettemin mag je nu onderhand toch wel verwachten dat mensen om kunnen gaan met zaken als vrouwenemancipatie, homosexuelen en mensen die niet geloven. Hetgeen we nu zien bij veel Moslims, is dat men helemaal niet wil aanpassen en de eigen achtergrond kost wat kost wil behouden. Bovenstaand boek is hier een mooi voorbeeld van.
Het boek hierboven is juist een voorbeeld van hoe gelovigen proberen een acceptatieproces op gang te brengen. Vergeet niet dat ook christenen hier nog lang niet uit zijn en die zijn er al veel langer mee bezig. Dat zie je in de VS veel ernstiger dan hier maar ook hier komt het voor kijk anders bijvoorbeeld eens hier:
http://www.christiananswers.net/q-eden/edn-f019.html
of hier waar ze je afleren homo te zijn:
http://www.different.nl/
quote:
Daar zit hem nou net het probleem. Ik ben van mening dat (in tegenstelling tot andere groepen migranten) Islamitische bevolkingsgroepen (uitzonderingen daargelaten) hier nooit goed zullen kunnen aarden omdat er een gigantische kloof zit tussen hun opvattingen en onze opvattingen. Wat we nu zien is dat veel Moslims zich nog meer op hun geloof gaan richten en nog meer tegenover onze cultur komen te staan dan voorheen al het geval was. Ik denk dan ook dat er voor een groot deel van de Islamieten gewoon geen toekomst is in Nederland.
Dat hangt er sterk vanaf wie je spreekt. Ik ken veel heel normale moslims die hier gewoon leven en werken. Het moskee bezoek ondere jongere moslims is dalende de vraag is of het dan wel waar is dat moslims zich steeds meer op geloof richten. Wat wel gebeurd is dat gebrek aan acceptatie van een bevolkingsgroep ertoe kan leiden dat deze zich afzondert wat inderdaad zich zou kunnen uiten in meer moskeebezoek of andere gezamelijke activiteiten.
quote:
Niet alleen hun. Wij zullen als samenleving de consequenties gaan ondervinden van een steeds radicaler wordende gemeenschap die zich steeds verder isoleert en afkeert van onze samenleving. Noem mij een doemdenker: ik denk echt dat het twee voor twaalf is!
Dat afkeren en isoleren ben je zelf bij denk ik dan. Het is niet verboden om met je islamitische medemens om te gaan. Het simpel laten merken dat iemand er 'bijhoort' kan al voldoende zijn. Doe eens een bakkie met de turkse collega zou ik zeggen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:07:13 #35
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_25001808
quote:

[..]

Heb je zelf t stuk wel gelezen?
Lang leve mij! *O*
pi_25001847
Overheid (en samenleving) moet randvoorwaarden scheppen, en bepaalde initiatieven stimuleren.

Rest is toch aan 'de gemeenschap' zelf.
pi_25001937
Kan iemand even uitleggen hoe dat kan: moslim homos ?
Heb je ook moslims die niet in Allah geloven ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:46:43 #38
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_25002240
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:22 schreef Oud_student het volgende:
De studententijd heeft je hersens overduidelijk aangetast.
Lang leve mij! *O*
pi_25003131
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:22 schreef Oud_student het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.
pi_25006066
God zegt in de Koran "ik veracht u handelswijze" over de seksuele daden van het volk waar een man met 'het' met een man doet, het woord HOMOFILIE komt ook niet in de Koran voor, alleen de handelswijze dus.

Voor de rest staat er nergens dat we homos moeten haten, afmaken, doodstenigen of van een flat afgooien...dat maken mensen er zelf van.
X
  woensdag 9 februari 2005 @ 14:39:56 #41
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_25006697
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:58 schreef Alulu het volgende:
God zegt in de Koran "ik veracht u handelswijze" over de seksuele daden van het volk waar een man met 'het' met een man doet, het woord HOMOFILIE komt ook niet in de Koran voor, alleen de handelswijze dus.

Voor de rest staat er nergens dat we homos moeten haten, afmaken, doodstenigen of van een flat afgooien...dat maken mensen er zelf van.
Wat ook al buitengewoon kinderachtig is natuurlijk... Laat iedereen gewoon zelf bepalen hoe die zijn seksleven wil vormgeven, zolang hij daar geen anderen tegen hun wil bij betrekt.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_25007349
Iedereen moet ALLES zelf bepalen, eigen verantwoordelijkheid.. ik zeg toch ook niet dat dat NIET zo is..

Mij gaat het niet aan wat iemand anders op seksueel gebied doet, ieder zijn eigen keuze en is niet aan mij om een homo de seks te verbieden of iets dergelijks. Alleen ik doe er niet aan mee en zal er nooit aan mee doen, voor de rest is het mijn zaak niet wat de ander doet in zijn slaapkamer.
X
pi_25007474
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:58 schreef Alulu het volgende:

Net alsof de meerderheid van de moslims alleen maar de Koran volgt.

Maar los daarvan, lekker boeiend wat de Koran zegt, we leven hier in Nederland en iedereen die zijn heilige boek(en) boven de grondwet plaatst is in mijn ogen een potentieel gevaar voor de democratie zoals wij die hier vandaag de dag beleven, en daar zou wat mij betreft best hard tegen op getreden mogen worden. Iedereen die een religie aanhangt welke discrimineerd en mensen in groepen indeeld heeft wat mij betreft totaal geen recht van spreken als we het over discriminatie of gelijke behandeling hebben; het is tijd geworden om met gelijke munt te gaan betalen.
eeeh
pi_25007988
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:39 schreef klez het volgende:

[..]

Wat ook al buitengewoon kinderachtig is natuurlijk... Laat iedereen gewoon zelf bepalen hoe die zijn seksleven wil vormgeven, zolang hij daar geen anderen tegen hun wil bij betrekt.
Niets aan toe te voegen.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:17:25 #45
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25009113
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:45 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat jij in dit topic zou verschijnen (daar homosexualiteit en alles wat ermee samenhangt op je warme belangstelling kan rekenen) eigenlijk verwachtte ik dat je al in je bedje lag en dat je komende middag pas zou reageren maar blijkbaar is je homo-obsessie zo sterk en ziekelijk dwangmatig...

En dan te bedenken dat je al die tijd lekker achter de vrouwtjes aan had kunnen zitten of met je eigen vrouw/vriendin (mocht je die hebben) leuke en lekkere dingen zou kunnen doen (of lekker had kunnen liggen pitten) of is dag en nacht achter je pc zitten juist een manier om moeder de vrouw te ontvluchtten of je onvermogen om een vrouw te versieren te doen vergeten, vraag ik me verder alleen nog af waar die homo-obsessie/fixatie bij jou nou vandaan komt?
Ik dank je voor jouw hartelijke belangstelling naar mijn persoonlijk leven, ik werk vooral s'nachts en op het internet.

Het valt me wel op dat je wel erg laat achter je computer bent, en dan ook nog met zo veel energie, is het niet beter al die energie in je vriendje te steken, ik denk dat hij daar erg blij mee zal zijn.

En dan te bedenken dat je al die tijd lekker achter de mannetjes aan had kunnen zitten of met je eigen man/vriend (mocht je die hebben) leuke en lekkere dingen zou kunnen doen of is dag en nacht achter je pc zitten juist een manier om moeder de man te ontvluchtten of je onvermogen om een man te versieren te doen vergeten.

Maar wat je ook doet, alles is beter dan iemand s'nachts te stalken.
pi_25009238
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:40 schreef HeyFreak het volgende:
Wat als dierensex legaal was in Nederland, moet dan ook iedereen het maar accepteren dat sommige mensen het met hun cocker spaniel doen? Nee, veel mensen zullen het een smerig idee vinden. Zelfde is met homosexualiteit. Sex met iemand van het zelfde geslacht is smerig en diegene zal volgens veel moslims en christenen branden in de hel...
Er zit natuurlijk nogal een verschil in. Die cocker spaniel geeft geen toestemming, in het geval van homosexualiteit zijn beide partijen het er (als het goed is) mee eens. Als we alles moesten gaan verbieden wat veel mensen vies vonden zou het mooi worden zeg.

Eerlijkgezegd kan ik me niet zo heel druk maken over de uitspraken van die man. Als iedereen er zo over dacht zouden we al een heel eind verder zijn. Ergens vind ik het ook wel hypocriet dat er zo op moslims gereageerd wordt terwijl nog genoeg autochtonen behoorlijk antihomo zijn. Al snap ik ook ergens wel dat mensen zeggen dat moslims hier niet heen moeten komen als ze niet kunnen leven met de acceptatie van homosexualiteit. Van sommige moslims begrijp ik ook niet wat ze hier komen doen, maar ze zijn er toch dus laten we dan op z'n minst proberen er wat van te maken in plaats van elkaar uit te kafferen en voor vanalles en nog wat uit te maken.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:54:28 #47
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25009712
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:17 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik dank je voor jouw hartelijke belangstelling naar mijn persoonlijk leven, ik werk vooral s'nachts en op het internet.

Het valt me wel op dat je wel erg laat achter je computer bent, en dan ook nog met zo veel energie, is het niet beter al die energie in je vriendje te steken, ik denk dat hij daar erg blij mee zal zijn.

En dan te bedenken dat je al die tijd lekker achter de mannetjes aan had kunnen zitten of met je eigen man/vriend (mocht je die hebben) leuke en lekkere dingen zou kunnen doen of is dag en nacht achter je pc zitten juist een manier om moeder de man te ontvluchtten of je onvermogen om een man te versieren te doen vergeten.

Maar wat je ook doet, alles is beter dan iemand s'nachts te stalken.
Het was te verwachtten dat ik weer geen zinnig antwoord zou krijgen (ik stelde geen vragen over je werk of werktijden, maar goed), in plaats daarvan ontwijk je de vragen en draait het om naar de ander toe, typisch de tactiek van een klein gefrustreerd pubertje (ook al ben je al 30). Origineel ben je ook al niet, net zoals je kijk op homo's ooit door anderen door je strot is gedauwd en jij het kritiekloos hebt overgenomen als zijnde jouw eigen opinies zo quote je mijn tekst en zet voor het woord vrouw/vriendin het woord vriend in de plaats (ik heb overigens geen vriend, maar dat is niet omdat ik een relatie met een man onbewust saboteer omdat ik eigenlijk stiekem naar een vrouw verlang zoals jij stiekem naar een man verlangt. Bij mij is er wat dat betreft geen sprake van verdringing, zelfverloochening en gehuichel zoals bij jou het geval is.)

Maar je ziekelijke dwangneurose en geobsedeerd zijn is al in een zo ver gevorderd stadium dat je niet het verschil ziet tussen iemand die zelf homo is en die reageert op de onzin en hypocrisie van iemand die beweert hetero te zijn en homosexualiteit te verafschuwen maar wel onvoorstelbaar veel tijd besteed in het posten en lezen in topics over homo onderwerpen, mij daarentegen zul je niet tot nauwelijks zien posten in topics over hetero lifestyle en de geneugtes van het hetero bestaan of de problemen van het heterobestaan omdat dat me weinig interesseert, jij daarentegen zit dag en nacht voornamelijk in topics aangaande homosexualtiteit te posten en het internet af te struinen op zoek naar informatie over homo's en aids, homosexualiteit in het dierenrijk enz. terwijl je pretendeert hetero te zijn. That doesn't make any sense to me (tenzij je dus idd zelf een verkapte homo bent die daar zwaar gefrustreerd over is en toch meent iets met die verkapte homosexualiteit te moeten doen in de vorm van het lekker van je af schrijven in ontelbare 'homo' topics)

Zal nog ff een voorbeeld geven; ik zelf heb niks met voetbal, heb er zelfs een hekel aan, maar dat betekent niet dat ik me tijd ga verspillen door dag in dag uit in topics over voetbal te posten, argumenten te verzinnen en te ventileren tegenover voetballiefhebbers en het internet af ga struinen op zoek naar informatie over voetbal& massa psychologisch gedrag of over de ontstaansgeschiedenis van het voetbal. Iets wat jij allemaal wel doet ten opzichtte van homosexualiteit, wat veel mensen op dit forum doet afvragen of je zelf stiekem geen homosexuele gevoelens/verlangens hebt, vreemd hè dat jouw ACTIES dergelijke REACTIES opleveren!?!

[ Bericht 4% gewijzigd door MasterPeace op 09-02-2005 19:10:06 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:37:10 #48
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25012487
Dit vraagt om een zwart wit voorbeeld:

Meneer de Islamiet heeft een bedrijfje een paar personeelsleden nodig. Meneer homo solliciteert maar word niet aangenomen. Bij de vraag waarom niet, krijgt hij het antwoord 'omdat je een homo bent'. Meneer de Islamiet valt niets te verwijten, hij ging meneer de homo toch niet te lijf?
Toch?
pi_25012708
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Ik noem een Jos Brink, een Karl Noten, wijlen Pim Fortuyn..... het Christendom en homo's gaan hand in hand
Karl Noten is volgens mij allesbehalve homoseksueel. Wel erg christelijk.

Verder kan ik mij wel vinden in de opvattingen van die jongen van Yousuf. Hij is een dappere dodo die al jaren tegen de stroom inroeit en dat op een zorgvuldige manier doet. Hij zou ook door roeien en ruiten kunnen gaan maar op termijn is dit het meest zinvol, denk ik.
pi_25013071
quote:

[..]

Haal je dat uit die dikgedrukte stukjes? Want dan vind ik 't een klein beetje overdreven. Moslims hoeven homo's niet te accepteren, en hoeven niet met hen om te gaan. Dat is niet 'minachten, haten' volgens mij. En de provocerende manier waarop westerse homo's zichzelf laten zien ( ik noem 'n gayparade) vind ik eerlijk gezegd ook niet zo nodig

Verder, ja, ik ben 't niet zo eens met dat homo's niet geaccepteerd hoeven te worden (dat moeten ze wel, deal with it gewoon en behandel ze als gelijke) maar jouw interpreatie is volgens mij ietsje overdreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')