abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24996417
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:17 schreef Bassie_NL het volgende:
Ik kruip in bed, veel plezier met jullie ontkennings-fase...
ontkenningsfase ik hoop niet dat je denkt dat ik in niet in de holocaust geloof want dan geef ik de moed echt op..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:22:50 #52
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24996436
En waarom ontkennen ze het? Daar zit een reden achter. En dat is niet omdat de feiten niet kloppen...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_24996511
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:21 schreef machteld het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel verstandig om het ontkennen van de genocide tegen de Armeniers strafbaar te stellen.

Je bent overigens nog steeds niet met 'eenzijdig' bewijsmateriaal gekomen dat de holocaust bevestigd.
Simpel.. al het bewijsmateriaal wat wij hebben verzameld is afkomstig van de geallieerden (door hen verzameld, gevonden etc..) en een handjevol nazi-overlopers. Naar mijn weten is er nooit een geallieerde vervolgd voor oorlogsmisdaden. Zou dit dan de eerste oorlog zijn geweest waarin slechts 1 partij de gruwelijkste misdaden pleegde?
Ik ben ook geneigd om alles te geloven wat ik op Discovery zie, en wat in onze geschiedenisboeken staat, maar een ander is vrij om dat niet te doen wat mij betreft.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24996528
quote:
Palestina wordt al sinds 1948 bezet beste man, dus get your facts straight!

ps. vergelijk het aantal Palestijen in Irsrael in 1948 en het aantal nu, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Goed, zoiets dan?

Independent analyses by SIPRI, B’Tselem, and other agencies indicate that no more than 20,000 Palestinians have been killed by Israeli forces since 1948. Meanwhile, Israel has lost 20,297 military personnel since the 1948 War of Independence.
(http://www.ajn.com.au/pages/archives/feature/feature-01j.html)

Ook veel te veel, maar nauwelijks de "miljoenen" die jij noemt. Weer zo'n over-dramatisering van het Palestijnse leed. Daar zijn ze meer gebaat bij realisme en OPRECHT medeleven lijkt me.
pi_24996550
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:22 schreef gr8w8 het volgende:
En waarom ontkennen ze het? Daar zit een reden achter. En dat is niet omdat de feiten niet kloppen...
Dus moet Nederland gedachtenpolitie hebben die deze mensen straft omdat ze 'onreine' gedachten hebben ofzo? Pas als iemand iets strafbaars onderneemt is hij/zij pas crimineel en dient pas dan gestraft te worden, en ga aub niet Bush als papegaai napraten aangaande zijn pre-emptive ideologie.
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
pi_24996560
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:22 schreef gr8w8 het volgende:
Wat maakt het uit welke reden er achter zit? Zolang ze geen strafbare feiten plegen zie ik het probleem niet. Als ze en publique gaan roepen dat alle joden dood moeten, dan kunnen ze alsnog worden aangepakt om die reden. Maar niet omdat ze de holocaust ontkennen. Laat die mensen gewoon geloven wat ze willen.
pi_24996665
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:25 schreef Bassie_NL het volgende:
Independent analyses by SIPRI, B’Tselem
Wie zijn dit? link?

En by the way, je moet niet de miljoenen vergeten die verjaagd zijn en lange tijd in kampen in Libanon leven, want ook dat zijn mensen.
Iedereen wil dat er een einde aan het terrorisme komt. Wel, dat is heel makkelijk: doe er niet meer aan mee!
Noam Chomsky
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:29:22 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24996689
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nou en? Dan pak je die mensen aan op het moment dat ze een jood de vernieling in slaan, of een joods huis in de fik steken. Niet op het moment dat ze zeggen dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden.
En zoals al eerder gesteld wordt; waarom wordt het ontkennen van andere genocides niet strafbaar gesteld? Ik zal je verklappen waarom; omdat deze naoorlogse wet sterk verouderd is en waarschijnlijk tegen allerlei andere (grond)wetten indruist, maar niemand durft er iets aan te doen, bang om voor racist en nazi te worden uitgemaakt.
nou en, diegene die de holocaust ontkent is ook een (neo)nazi en wat boeit het dat er andere genocides hebben plaatsgevonden, dat feit heeft daar geen bal mee te maken om het dan maar toe te laten te ontkennen... het heeft niets met grondwetten te maken.

Hoeveel genocides gebaseerd op ideologie van deze omvang zijn er eigenlijk geweest?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:31:10 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24996752
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:26 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat maakt het uit welke reden er achter zit? Zolang ze geen strafbare feiten plegen zie ik het probleem niet. Als ze en publique gaan roepen dat alle joden dood moeten, dan kunnen ze alsnog worden aangepakt om die reden. Maar niet omdat ze de holocaust ontkennen. Laat die mensen gewoon geloven wat ze willen.
die mongolen mogen geloven wat ze willen, ze mogen het alleen niet uitdragen en terecht
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:31:17 #60
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24996757
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:26 schreef amazigh80 het volgende:

[..]

Dus moet Nederland gedachtenpolitie hebben die deze mensen straft omdat ze 'onreine' gedachten hebben ofzo? Pas als iemand iets strafbaars onderneemt is hij/zij pas crimineel en dient pas dan gestraft te worden, en ga aub niet Bush als papegaai napraten aangaande zijn pre-emptive ideologie.
Okee, einde gesprek als je met zulke onzin begint. Bush als een papegaai naapraten, toedeledokie!

Dus jij vind mensen met de gedachte dat alle (vul ras, geloof of ander dergelijk onderscheidend kenmerk naar keuze in) de schuld zijn van alle ellende en liefst dood moeten niet verkeerd bezig? het gaat erom dat ze deze ideeen dan ook gaan uitdragen. Dus dat ze ergens ind e media ed een uitlating doen waarin de Holocaus ontkent wordt en eventueel weer wat zieltjes gaan flippen.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_24996939
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:29 schreef Re het volgende:

[..]

nou en, diegene die de holocaust ontkent is ook een (neo)nazi en wat boeit het dat er andere genocides hebben plaatsgevonden, dat feit heeft daar geen bal mee te maken om het dan maar toe te laten te ontkennen... het heeft niets met grondwetten te maken.
Het boeit wel degelijk want de NL wet behoort consequent te zijn en dat is ze niet. En wat is er nu strafbaar? De gehele holocaust ontkennen? Of als ik zeg dat er maar 2 miljoen doden waren ipv 6 miljoen, moet ik dan ook al de cel in? Of is dat pas vanaf 3 miljoen?
quote:
Hoeveel genocides gebaseerd op ideologie van deze omvang zijn er eigenlijk geweest?
Ik gok heel wat; maar ja dat is de Ver Van Mijn Bed Show voor ons Nederlanders, dus dan maakt 't niet uit blijkbaar.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:46:28 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24997427
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:36 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het boeit wel degelijk want de NL wet behoort consequent te zijn en dat is ze niet. En wat is er nu strafbaar? De gehele holocaust ontkennen? Of als ik zeg dat er maar 2 miljoen doden waren ipv 6 miljoen, moet ik dan ook al de cel in? Of is dat pas vanaf 3 miljoen?
[..]
als jij met bewijs kan aankomen dat er maar 2M zijn afgefikt dan kom je er toch mee, dat is wat anders dan ontkennen dat het is gebeurd, dat begrijp je zelf toch ook wel?
quote:
Ik gok heel wat; maar ja dat is de Ver Van Mijn Bed Show voor ons Nederlanders, dus dan maakt 't niet uit blijkbaar.
hmmm volgens mij zijn dat er bar weinig
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:48:16 #63
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24997516
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:25 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Simpel.. al het bewijsmateriaal wat wij hebben verzameld is afkomstig van de geallieerden (door hen verzameld, gevonden etc..) en een handjevol nazi-overlopers. Naar mijn weten is er nooit een geallieerde vervolgd voor oorlogsmisdaden. Zou dit dan de eerste oorlog zijn geweest waarin slechts 1 partij de gruwelijkste misdaden pleegde?
Ik ben ook geneigd om alles te geloven wat ik op Discovery zie, en wat in onze geschiedenisboeken staat, maar een ander is vrij om dat niet te doen wat mij betreft.
Bewijsmateriaal betreffende de holocaust verzameld door geallieerden is volgens jou eenzijdig?
Zo ja, kun jij concrete voorbeelden (met bronvermelding) van bewijsmateriaal geven in deze die jij eenzijdig acht. Of is het voor jou slechts een kwestie van definitie?
Koranfascisme bedankt Islam
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:48:50 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24997547
Bij gebrek aan geschiedenislessen en feitenkennis van de meeste posters hier, trek ik mij alweer terug uit deze 'discussie'.
Te triest voor woorden dat sommige figuren hier nog steeds hun 'feitenmateriaal' halen van Stormfront-achtige sites.
Lees eens wat boeken en verdiep je echt eens in de materie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24997589
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:46 schreef Re het volgende:

[..]

als jij met bewijs kan aankomen dat er maar 2M zijn afgefikt dan kom je er toch mee, dat is wat anders dan ontkennen dat het is gebeurd, dat begrijp je zelf toch ook wel?
Er zijn ook genoeg neonazi's die zeggen dat het wel gebeurd is maar dat er veel minder mensen zijn omgekomen. Dat mag dan weer wel?
Wat ik vreemd vind is dat we allemaal geloven dat het er 6 miljoen waren, terwijl we nu geen zak geloven van de cijfers die we uit Irak krijgen, van Amerikaanse kant.
quote:
hmmm volgens mij zijn dat er bar weinig
Ja dat ging misschien maar over 2 of 3 miljoen dus dat maakt dan niet uit nee.
pi_24997637
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:48 schreef golfer het volgende:
Bij gebrek aan geschiedenislessen en feitenkennis van de meeste posters hier, trek ik mij alweer terug uit deze 'discussie'.
Te triest voor woorden dat sommige figuren hier nog steeds hun 'feitenmateriaal' halen van Stormfront-achtige sites.
Lees eens wat boeken en verdiep je echt eens in de materie.
Triest dat sommige mensen nog steeds niet kunnen lezen. Ik zie hier niemand maar dan ook niemand de holocaust geheel of gedeeltelijk ontkennen en op stortfrontachtige sites kom ik al helemaal nooit.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:52:22 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24997693
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:50 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Triest dat sommige mensen nog steeds niet kunnen lezen. Ik zie hier niemand maar dan ook niemand de holocaust geheel of gedeeltelijk ontkennen en op stortfrontachtige sites kom ik al helemaal nooit.
De posts van amazigh80 ook goed gelezen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24997814
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:48 schreef machteld het volgende:

[..]

Bewijsmateriaal betreffende de holocaust verzameld door geallieerden is volgens jou eenzijdig?
Zo ja, kun jij concrete voorbeelden (met bronvermelding) van bewijsmateriaal geven in deze die jij eenzijdig acht. Of is het voor jou slechts een kwestie van definitie?
Natuurlijk is dat eenzijdig. Snap je dat niet? Na elke oorlog wordt de overwinnaar verheerlijkt en de verliezer verguisd. Dat is altijd al zo geweest.
Is er soms ooit een geallieerde soldaat aangeklaagd voor oorlogsmisdaden in WOII? Denk je dat er in WOII oorlogsmisdaden door geallieerden gepleegd zijn?
Zijn niet in alle oorlogsfilms over WOII de Duitsers lelijke rotzakken en de Amerikanen stoere knappe aardige mannen?
Voor mij is het inderdaad een definitie. Verslaggeving van WOII is per definitie eenzijdig. En dat geldt ook voor WOI. Maar ook voor de Golfoorlog en de Irak-oorlog.
pi_24997922
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb weinig verstand van dat hele israel-palestina conflict dus daar kan ik me niet over uitlaten en daar gaat het hier niet over, maar wat betreft vrijheid van meningsuiting, daar heeft ie gelijk in.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:57:56 #70
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24997987
Ik vindt dit maar een vaag topic.Ts gelooft zelf wel in de Holocaust, maar vindt dat de wet die het strafbaar stelt van het ontkennen ervan geschrapt moet worden.Humm eigenlijk ben je gewoon een beetje zand aan het rondschoffelen en kijken hoeveel mensen een beetje in een stofwolk gaan lopen happen

Anyway, je hebt wel totaal gelijk dat niemand ooit die wet zomaar gaat schrappen gewoon uit angst dat ze als nazi worden neergezet.De wet is een beetje raar hetzelfde geld dat veel landen Mein Kampf verbieden why? Ik kan er met miijn eigen gevoel ook niet helemaal mee uitkomen.De holocaust is voor mij een soort voorbeeld van het slechtste wat de mens in zich heeft en ik kan me dan ook wel ergens vinden in een wet of iets anders dat mensen dwingt z'n dieptepunt in de menselijke geschiedenis te onthouden.Al zijn er nog zoveel andere dieptepunten zelfs op de dag vandaag.

Iedereen wil zo graag een vrijheid van mening en kunnen zeggen wat ze willen zeggen, het alleen zo jammer dat vele er totaal niet mee kunnen omgaan...

Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_24998211
Ik vond het gewoon wel een leuk discussiepunt, omdat ik niet van het bestaan van die wet op de hoogte was en me erover verbaasde.
Als de Duitsers WOII hadden gewonnen hadden we nu een wet gehad die verplichtte de holocaust te ontkennen. Dan was het gewoon niet gebeurd en dat hadden we waarschijnlijk allemaal met z'n allen geloofd. Dat is hoe propaganda werkt. Dus wat is nu waarheid?
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:08:42 #72
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24998418
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Denk je dat er in WOII oorlogsmisdaden door geallieerden gepleegd zijn?
Wat denk je zelf?
Lees er eens wat over!

Nogmaals:Jij beweert dat 'Er zijn mensen die geloven niet in dit eenzijdige bewijsmateriaal' , daarmee geef je aan te geloven in het bestaan van eenzijdig bewijsmateriaal betreffende de holocaust hetgeen je verder niet uitwerkt.

Wil jij het bewijsmateriaal betreffende de holocaust ter discussie stellen omdat het (volgens jouw definitie) eenzijdig is? En omdat het mogelijk is er ander eenzijdig bewijsmateriaal tegenover te zetten? Is dat wat je wilt zeggen?
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:11:52 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24998508
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Dus wat is nu waarheid?
Ik vertrouw, qua waarheid, dus maar op de verhalen van mijn ouders, die de kampen hebben overleefd en uit eerste hand konden vertellen over wat er gebeurd was.
Geen geschiedenisboeken nodig dus om al mijn vermoorde familieleden te herinnerenen geen topics als dit nodig om niet te willen geloven in wat er werkelijk gebeurd is.
Poef.....gone! ©golfer
pi_24998546
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:52 schreef golfer het volgende:

[..]

beste jongen, ik ontken de holocaust niet, ik zeg alleen dat ik het wettelijk verbieden van de ontkenning ervan een beperking van de vrijheid van meningsuiting (het idee van een gedachtenpolitie) en ik vind het inconsequent om alleen het ontkennen van de holocaust te verbieden, want ik kan in NL vrijuit verkondigen dat er geen enkele Hutu of Tutsi is omgekomen rond de periode van '94. Als we toch gaan verbieden dan vind ik dat we wel consequent moeten zijn.
Waaruit haal je dat ik de holocaust ontken of anti-semitisch ben of iets dergelijks?
Noam Chomsky
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:16:23 #75
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24998608
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:27:45 #76
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24998905
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik vond het gewoon wel een leuk discussiepunt, omdat ik niet van het bestaan van die wet op de hoogte was en me erover verbaasde.
Als de Duitsers WOII hadden gewonnen hadden we nu een wet gehad die verplichtte de holocaust te ontkennen. Dan was het gewoon niet gebeurd en dat hadden we waarschijnlijk allemaal met z'n allen geloofd. Dat is hoe propaganda werkt. Dus wat is nu waarheid?
Nu zeg je zelf al te vaak dat je zelf wel in de holocaust geloofd......en dan ga je zoiets schrijven .. met een soort sarcastische laatste zin.Nee idd dan hadden we het lekker nooit geweten dan had er nooit iemand over gepraat en was ook maar zeer de vraag geweest of we nu hier met z'n alle er onzin over zouden kunnen uitkramen. Dus nee het is geen propaganda een holocaust, het zou propaganda geweest zijn als een stel amerikaantjes of britten of russen een kampje hadden gebouwd en dan een paar uitgehongerde duitse krijgsgevangenden ingepropt hadden en dan met een camera er een hele show van hadden gemaakt dat de duitsers het hadden gedaan.Dan was propaganda geweest...maarja we missen helaas een paar miljoen mensen en er zijn genoeg nazi's die er heel trots op zijn dat ze het voorelkaar gekregen hebben....boeken genoeg foto's van lijken en kampen en films van executies en kampen genoeg ... en heel raar ..ook nog genoeg kampen ....:S

Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_24999082
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:08 schreef machteld het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Lees er eens wat over!

Nogmaals:Jij beweert dat 'Er zijn mensen die geloven niet in dit eenzijdige bewijsmateriaal' , daarmee geef je aan te geloven in het bestaan van eenzijdig bewijsmateriaal betreffende de holocaust hetgeen je verder niet uitwerkt.
Klopt het bewijsmateriaal is afkomstig van de geallieerden. Dus eenzijdig. Simpel toch?
quote:
Wil jij het bewijsmateriaal betreffende de holocaust ter discussie stellen omdat het (volgens jouw definitie) eenzijdig is? En omdat het mogelijk is er ander eenzijdig bewijsmateriaal tegenover te zetten? Is dat wat je wilt zeggen?
Dit is nou precies wat ik bedoel. Niemand hier heeft de oorlog meegemaakt maar heeft er op de een of andere manier toch een trauma van lijkt het wel. Het lijkt wel alsof jullie me willen horen zeggen dat de holocaust helemaal niet bestaan heeft, met Golfer voorop.
Maar goed, ik ga dit dus niet zeggen ten eerste omdat ik geloof dat deze wel heeft plaatsgevonden en ten tweede dat dit helemaal niet de strekking van dit topic is (blijft toch erg moeilijk te snappen blijkbaar).
Volgens jullie zouden we de holocaust niet eens mogen onderzoeken, want het onderwerpen van de holocaust aan een onderzoek geeft al aan dat je de mogelijkheid open houdt dat de holocaust minder erg is dan nu wordt voorgesteld of zelfs helemaal niet heeft plaatsgevonden (want houd je deze mogelijkheden niet open, wat voor zin heeft je onderzoek dan nog?). Met deze gedachten in het achterhoofd vraag ik me af hoe er ooit een gedegen onderzoek naar de holocaust plaats heeft kunnen vinden. Hoeveel joden zijn er nu omgekomen? Zijn het er 2, 4 of misschien 6 miljoen? Lijkt me nogal een verschil uitmaken. En we hebben tot nu toe altijd de cijfers van de Amerikanen geloofd; en dat terwijl we van de cijfers uit Irak juist weer helemaal niks geloven. Komt dat in feite niet neer op hetzelfde strafbare feit?? Of zijn de Amerikanen in 60 jaar veranderd van een heldenvolk in een volk van leugenaars?
Laat iedereen gewoon vinden wat 'ie wil, met de grondwet in ons achterhoofd.
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:37:27 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24999190
Het ontkennen van de holocaust is hetzelfde als het ontkennen van de geschiedenis....
Iemand die zoiets ontkent is niet strafbaar, maar het zegt wel iets over zijn SQ/IQ.
Van veel van deze gebeurtenissen zijn verslagleggingen, getuigeverklaringen, missing persons, personalia lijsten, bla bla bla. gevonden.

Als is een leugen zo snel..... de waarheid achterhaald hem wel. Alleen een geestelijk ziek persoon zal blijven ontkennen dat het ooit gebeurd is. Maar strafbaar... nee.!! daarmee creeer je weer een hype.
pi_24999222
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:27 schreef Cappy het volgende:

[..]

Nu zeg je zelf al te vaak dat je zelf wel in de holocaust geloofd......en dan ga je zoiets schrijven .. met een soort sarcastische laatste zin.Nee idd dan hadden we het lekker nooit geweten dan had er nooit iemand over gepraat en was ook maar zeer de vraag geweest of we nu hier met z'n alle er onzin over zouden kunnen uitkramen. Dus nee het is geen propaganda een holocaust, het zou propaganda geweest zijn als een stel amerikaantjes of britten of russen een kampje hadden gebouwd en dan een paar uitgehongerde duitse krijgsgevangenden ingepropt hadden en dan met een camera er een hele show van hadden gemaakt dat de duitsers het hadden gedaan.Dan was propaganda geweest...maarja we missen helaas een paar miljoen mensen en er zijn genoeg nazi's die er heel trots op zijn dat ze het voorelkaar gekregen hebben....boeken genoeg foto's van lijken en kampen en films van executies en kampen genoeg ... en heel raar ..ook nog genoeg kampen ....:S
Het is een psychologisch fenomeen dat de overwinnaar altijd wordt geloofd. En dat werkt ook bij mij blijkbaar.
Veel nazi's zijn ook als honden afgemaakt, maar vindt niemand erg. Terwijl het ook gewone jongens waren die hun militaire plicht vervulden. Als de Duitsers hadden gewonnen, hadden we inderdaad hier met z'n allen op gefocused waarschijnlijk. Dan hadden we niet beter geweten of de Amerikanen hadden Europa willen vernietigen of whatever.
En tuurlijk die executies en kampen die zijn er geweest. Maar dat op zich bewijst nog geen miljoenen doden dus wie daarin niet gelooft moet dat voor zich weten. Waarom moet je iemand verplichten om iets te geloven? Onzinnig is het (en in feite niet eens mogelijk).
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:48:18 #80
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24999514
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens jullie zouden we de holocaust niet eens mogen onderzoeken, (1)
En we hebben tot nu toe altijd de cijfers van de Amerikanen geloofd;. (2)
Je gaat te vaak van verkeerde aannamen uit, waardoor de rest van je betoog ook op z'n gat gaat.
(1) Wie heeft dat gezegd?
(2) Wie is 'we'? Welke zijn 'de' cijfers

Er is door veel mensen veel onderzoek verricht, waarbij zeer verschillende bronnen zijn gebruikt.
Begrijp je het nu wat beter?
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:56:48 #81
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24999750
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Veel nazi's zijn ook als honden afgemaakt, maar vindt niemand erg.
Wie zegt dat?

Je zei ook al eerder: "Denk je dat er in WOII oorlogsmisdaden door geallieerden gepleegd zijn?"
Ik vroeg toen: Wat denk je zelf? Misschien kun je die vraag nog even beantwoorden?
  woensdag 9 februari 2005 @ 01:56:54 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_24999753
quote:
Veel nazi's zijn ook als honden afgemaakt, maar vindt niemand erg.
Uche.... Verdiep je eens in de russische oorlogsvoering vooral de eerste 3 (1941-1944) jaren... wat ze hebben gedaan in Rusland met de Russische krijgsgevangenen en de samenwerking met de Einzatsgruppen...die achter het front opereren.

De oorlog in Rusland was spijkerhard ... maar een mensenleven was gedurende deze oorlog (in oost-europa) niet veel waard ... En ergens kan ik het de russen niet kwalijk nemen dat ze deze weedheid met gelijk munt hebben terug betaald. Om een duidelijk beeld te krijgen van de Duitsers hoef je maar de statistieken van Polen op te zoeken (dat land heeft als geen ander land een heel zware tol voor WO-II betaald).

Omgekeerd waren de bombardementen op Dresden en Hamburg/Kiel ook niet echt bevoordelijk voor het welzijn van de mensheid.
pi_25000208
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:48 schreef machteld het volgende:

[..]

Je gaat te vaak van verkeerde aannamen uit, waardoor de rest van je betoog ook op z'n gat gaat.
(1) Wie heeft dat gezegd?
(2) Wie is 'we'? Welke zijn 'de' cijfers

Er is door veel mensen veel onderzoek verricht, waarbij zeer verschillende bronnen zijn gebruikt.
Begrijp je het nu wat beter?
Ik begrijp het heel goed hoor. Wat men hier onderschat is de geallieerde propaganda. Propaganda heb je in elke oorlog. Kijk naar een willekeurig bericht over nieuws uit de Irakoorlog en iedereen schreeuwt dat het Amerikaanse propaganda is. Niets uit die oorlog wordt geloofd; maar uit WOII wordt alles geloofd. Over Amerikaanse propaganda hoor je dan opeens niets!

En wat betreft 1; als verboden wordt de veronderstellen dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden, hoe kun je dan ooit een gedegen onderzoek plegen? Dat kan niet dus. Bij een wetenschappelijk ga je uit van een schone lei en je begint niet met allerlei door de wet opgelegde aannames.
En 2; Ongeveer alle nazi's zijn vermoord of opgesloten na de oorlog dus veel cijfers van die kanten waren er niet te verwachten en wat er kwam werd niet geloofd; dus logisch dat alle info van de geallieerden kwam.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 02:07:55 #84
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25000224
quote:

[..]

Het is een psychologisch fenomeen dat de overwinnaar altijd wordt geloofd. En dat werkt ook bij mij blijkbaar.
Veel nazi's zijn ook als honden afgemaakt, maar vindt niemand erg. Terwijl het ook gewone jongens waren die hun militaire plicht vervulden. Als de Duitsers hadden gewonnen, hadden we inderdaad hier met z'n allen op gefocused waarschijnlijk. Dan hadden we niet beter geweten of de Amerikanen hadden Europa willen vernietigen of whatever.
En tuurlijk die executies en kampen die zijn er geweest. Maar dat op zich bewijst nog geen miljoenen doden dus wie daarin niet gelooft moet dat voor zich weten. Waarom moet je iemand verplichten om iets te geloven? Onzinnig is het (en in feite niet eens mogelijk).
Vanavond was er toevallig nog een programma over Dresden op. Dat was ook een regelrechte oorlogsmisdaad imo. En dan heb je nog de duizenden Duitse krijgsgevangenen die omkwamen in de gevangenkampen, de boten met vluchtelingen die zonder pardon tot zinken werden gebracht, vele Duitsers die zonder enige vorm van proces werden gefussileerd enz.
En het Amerika dat ons kwam bevrijden was zelf een apartheidsstaat met rassenwetten en tweederangs burgers, vergeet men ook altijd. Churchill was een racist (zoek zijn uitspraken maar eens op) en die als hij zijn zin had gekregen chemische wapens had ingezet. En hij wist bijvoorbeeld al vanaf 1942 van het bestaan van de kampen maar er is nooit ene bom op de spoorlijnen er naartoe gevallen enz.

Over de holocaust zelf. Tja, volgens mij is het de enige gebeurtenis waar een dogma van gemaakt is en een verbod op rust. Hoe kunnen nu dingen nu goed onderzocht worden als de uitkomst van tevoren al bepaald is? Misschien dat we een generatie verder moeten zijn voordat feit en fictie van elkaar gescheiden kunnen worden.
pi_25000245
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:56 schreef machteld het volgende:

[..]

Wie zegt dat?

Je zei ook al eerder: "Denk je dat er in WOII oorlogsmisdaden door geallieerden gepleegd zijn?"
Ik vroeg toen: Wat denk je zelf? Misschien kun je die vraag nog even beantwoorden?
Ik weet wel zeker van wel, maar daar is weinig over bekend. Mensen zijn daarin niet geinteresseerd.
  woensdag 9 februari 2005 @ 02:21:48 #86
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25000441
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:08 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker van wel, maar daar is weinig over bekend. Mensen zijn daarin niet geinteresseerd.
Nee hoor, daar is inmiddels best wel veel over bekend. En mensen zijn daar wel degelijk in geinteresseerd.

Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen/niet voorkomen door geallieerde oorlogsmisdaden denk jij??
  woensdag 9 februari 2005 @ 02:32:25 #87
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25000538
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:41 schreef Bassie_NL het volgende:
Hmm, ik zie er het nut wel van in, van een verbod. Oké, in principe mag je zeker geloven wat je wil, daar ben ik het helemaal mee eens. Echter, het probleem met het idee dat iedereen zijn eigen mening over een onderwerp mag vormen is dat je er daarbij van uit gaat dat iedereen ook in redelijkheid zijn mening vormt. De redelijkheid is bij holocaust-ontkenners echter vaak ver te zoeken. Als je goed gaat snuffelen naar die mensen die de holocaust ontkennen kom je al snel ofwel bij neo-nazi's, ofwel bij Islamitische extremisten uit (of andere zieke figuren). Voornamelijk mensen die de staat Israël alsmede all Joden het liefste van de aardbodem zien verdwijen. De ontkenning van de holocaust is daarmee rechtstreeks verbonden met antisemitisme, iets wat wel degelijk nog bestaat. En om antisemitisme te bestrijden is een verbod op de ontkenning van de holocaust wel degelijk een zinnig middel lijkt me. Extreme problemen vereisen extreme maatregelen. Voor mij is het ontkennen van de holocaust niet veel anders dan haatzaaien.
Niets verkeerd gezegd denk ik zo.

Toch jammer dat we zulke (extreme) regels nodig schijnen te hebben.
pi_25000589
Het is je reinste censuur en fascisme dat je de holocaust niet mag ontkennen. Net zoals bij het verbod op de verkoop van Mein Kampf. Echt te triest voor woorden. Vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed, zelfs als krenk je daar iemand mee. Pech gehad voor de ander, dan. Daarom ben ik het volstrekt met wijlen Fortuijn eens dat het artikel uit de grondwet dat 'mondelinge' discriminatie verbiedt, belachelijk is.

Als ik wil zeggen dat er nul joden zijn omgekomen in WOII en dat de holocaust een sprookje is, dan moet dat gewoon kunnen. Wat een walgelijke censuur en fascisme om dat strafbaar te maken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25000609
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:21 schreef machteld het volgende:

[..]

Nee hoor, daar is inmiddels best wel veel over bekend. En mensen zijn daar wel degelijk in geinteresseerd.

Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen/niet voorkomen door geallieerde oorlogsmisdaden denk jij??
Ik snap niet wat het nut van speculatie daarover is. Volgens mij hebben oorlogsmisdaden nooit positieve gevolgen.
pi_25001619
Even wat feiten recht zetten:
quote:
Overigens is het ontkennen van de holocaust ook in Nederland (en andere westerse landen) strafbaar. Dit blijkt uit het zogenaamde Verbeke-arrest uit 1997 waarin iemand is veroordeeld omdat hij zich 'opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen, te weten Joden, wegens hun ras' door het ontkennen van de holocaust.
Dit houdt in dat er geen Nederlandse wetgeving is die specifiek de holocaust verbiedt. De man is veroordeeld op grond van artikel 1 dat discriminatie verbiedt. In principe zou het dus ook mogelijk moeten zijn om mensen te kunnen veroordelen voor het ontkennen van iedere genocide, omdat dit als zeer beledigend kan worden ervaren door de desbetreffende bevolkingsgroep. De wetgeving is dus niet inconsequent; de uitvoering ervan echter wel.

Er werd gezegd dat we te maken hebben met een verouderde naoorlogse wet. Aangezien de man is veroordeeld in 1997 op grond van een grondwetsartikel dat als ik me niet vergis uit 1848 stamt klopt dit niet.

Aangezien er heel veel bewijs is voor het bestaan van de holocaust wordt aangenomen dat het echt gebeurd is. Men zegt dat het een feit is en dat vrijheid van meningsuiting hier dus geen kwestie is, maar je kan ook stellen dat men het recht tot een mening moet hebben over de al dan niet sluitende bewijsgeving. In Nederland is gebleken dat je veroordeeld kan worden voor het uiten van de mening dat deze bewijsgeving niet sluitend is, omdat dat kwetsend zou zijn voor de Joden.

Ik denk dat het onzin is om te stellen dat het ontkennen van de holocaust per definitie samengaat met anti-semitisme of neo-nazisme. Je kan immers bijvoorbeeld zeggen dat je overtuigd bent van de goedheid van de mens (een principe dat tegenwoordig wel achterhaald is, als je het mij vraagt, maar een ieder is toegestaan dit te geloven ) en dat je dus niet gelooft dat de Duitsers op zulke grote schaal mensen hebben vermoord.

Ik vind dat je niet veroordeeld moet kunnen worden voor het uiten van de mening dat de holocaust niet gebeurd is. Pas als dit gepaard gaat met andere beledigingen aan het adres van de Joden denk ik dat je kan bewijzen dat het hier echt gaat om anti-semitisme en dat dus degene die zoiets gezegd heeft veroordeeld moet worden.
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:45:08 #91
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_25001649
eng topic
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:11:39 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25001844
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 01:33 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Klopt het bewijsmateriaal is afkomstig van de geallieerden. Dus eenzijdig. Simpel toch?
Het bewijsmateriaal is helemaal niet afkomstig van de geallieerden. Het meeste bewijsmateriaal is afkomstig van overlevenden en vooral uit gevonden Duitse documenten. De nazi's hebben zelf het bewijsmateriaal geleverd.

Door deze opstelling in te nemen, ga je gevaarlijk de kant op van het revisionisme a la David Irving en dat soort types. Die roepen ook allemaal dat het bewijsmateriaal te eenzijdig is en dat het dus wel verzonnen zal zijn.

Je opstelling is veel te eenzijdig. heb je trouwens er wel eens over nagedacht waarom er dergelijke wetten bestaan? En realiseer je je wel, dat de 'Holocaust' niet alleen betrekking heeft op Joden, maar ook op Slaven, zigeuners en dergelijke?
quote:
[..]

Dit is nou precies wat ik bedoel. Niemand hier heeft de oorlog meegemaakt
Moet dat dan? Bovendien zijn er genoeg mensen die mensen kennen of hebben gekend die wel de oorlog hebben meegemaakt. In het kader van mijn studie heb ik zowel overlevenden als daders gesproken. Als je dat een keer gedaan hebt, twijfel je nooit meer.
quote:
maar heeft er op de een of andere manier toch een trauma van lijkt het wel. Het lijkt wel alsof jullie me willen horen zeggen dat de holocaust helemaal niet bestaan heeft, met Golfer voorop.
Zie mijn eerdere opmerking.
quote:
Maar goed, ik ga dit dus niet zeggen ten eerste omdat ik geloof dat deze wel heeft plaatsgevonden en ten tweede dat dit helemaal niet de strekking van dit topic is (blijft toch erg moeilijk te snappen blijkbaar).
Wat is dan de strekking van je topic? Waar wil je heen? Dat er blijkbaar een of andere massieve Joodse samenzwering is, die om de een of andere reden dit soort wetten erdoor ramt?
quote:
Volgens jullie zouden we de holocaust niet eens mogen onderzoeken, want het onderwerpen van de holocaust aan een onderzoek geeft al aan dat je de mogelijkheid open houdt dat de holocaust minder erg is dan nu wordt voorgesteld of zelfs helemaal niet heeft plaatsgevonden (want houd je deze mogelijkheden niet open, wat voor zin heeft je onderzoek dan nog?).
Die gedachtengang is loeiende kolder. Als je iets onderzoekt, doe je dat om een beter inzicht in de gebeurtenis te krijgen. Je gaat daarbij natuurlijk wel uit van de basis-premisse, dat wat je onderzoekt ook heeft plaatsgevonden. In het geval van de Holocaust wordt het onderzoek al jaren gedaan naar het aantal slachtoffers. Het aantal slachtoffers van de kampen is ook meerdere malen al bijgesteld (naar beneden), maar daarentegen wordt het aantal slachtoffers van andere acties (zoals Einsatzgruppen) ok regelmatig bijgesteld (naar boven, meestal). Het totaal aantal verandert dus niet zoveel.
quote:
Met deze gedachten in het achterhoofd vraag ik me af hoe er ooit een gedegen onderzoek naar de holocaust plaats heeft kunnen vinden. Hoeveel joden zijn er nu omgekomen? Zijn het er 2, 4 of misschien 6 miljoen? Lijkt me nogal een verschil uitmaken.
Waarom? Wat maakt het voor verschil of het 2 miljoen of 6 miljoen Joden waren? Dat is ook niet de achtergrond van het herdenken van de Holocaust. Die is namelijk gelegen in de simpele zin "Hij die niet leert van de geschiedenis is gedoemd deze te herhalen". Als we niet blijven bekijken hoe het zover heeft kunnen komen, lopen we groot gevaar, weer zover te komen.

En als ik heel eerlijk ben, zou het mij niks verbazen als we in de toekomst inderdaad weer de kant van kampen opgaan, doch nu voor moslims, geïnspireerd door het gebral van Fortuyn, Wilders en dat soor types. Alleen al om dat te voorkomen is het nodig om te blijven hameren op de weg die tot de Holocaust geleid heeft.
quote:
En we hebben tot nu toe altijd de cijfers van de Amerikanen geloofd;
Welke cijfers van de Amerikanen?
quote:
en dat terwijl we van de cijfers uit Irak juist weer helemaal niks geloven. Komt dat in feite niet neer op hetzelfde strafbare feit?? Of zijn de Amerikanen in 60 jaar veranderd van een heldenvolk in een volk van leugenaars?
Afgezien van dat laatste punt, waarop het antwoord een volmondig 'ja' is, hebben we het natuurlijk wel over een andere tijd. tegenwoordig staan de gewone burger veel meer manieren open om aan zijn informatie te komen en is hij niet afhankelijk van 1 bron. Was dat wel het geval, dan zou het me niks verbazen als de VI-day (Victory in Iraq-Day) allang op Madison Avenue had plaatsgevonden en dan hadden we daarna nauwelijks meer iets uti Irak gehoord. Helaas voor onze 'bevrijdende vrienden' zijn er meer manieren om aan nieuws te komen dan via UPI of CNN.
quote:
Laat iedereen gewoon vinden wat 'ie wil, met de grondwet in ons achterhoofd.
Aangezien alle wetten gebaseerd zijn op de Grondwet, is er ook voor deze wet ongetwijfeld een juridische basis in de Grondwet, dus wat is nou je probleem?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 9 februari 2005 @ 09:16:22 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_25001887
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:07 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Vanavond was er toevallig nog een programma over Dresden op. Dat was ook een regelrechte oorlogsmisdaad imo.
Inderdaad. En het feit, dat dit steeds breder als zodanig gezien wordt, is een bewijs van het voortschrijdend inzicht over WO2.

En dan heb je nog de duizenden Duitse krijgsgevangenen die omkwamen in de gevangenkampen,
[/quote]

Bron?
quote:
de boten met vluchtelingen die zonder pardon tot zinken werden gebracht,
Bron?
quote:
vele Duitsers die zonder enige vorm van proces werden gefussileerd enz.
Voornamelijk door SS-ers, ja, maar verder... Bron?
quote:
Over de holocaust zelf. Tja, volgens mij is het de enige gebeurtenis waar een dogma van gemaakt is en een verbod op rust. Hoe kunnen nu dingen nu goed onderzocht worden als de uitkomst van tevoren al bepaald is? Misschien dat we een generatie verder moeten zijn voordat feit en fictie van elkaar gescheiden kunnen worden.
De uitkomst staat zeker niet van te voren vast. Niet voor niets wordt het aantal slachtoffers nog steeds constant herzien en bijgesteld. De geschiedschrijving streeft naar objectiviteit. Net zo goed als er slechte Geallieerden waren, waren er goede Duitsers.
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:24:06 #94
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25002841
Ontkennen van de holocaust is hetzelfde als het ontkennen dat water nat is. Maar om het strafbaar te stellen vind ik toch wat te ver gaan. Zelf ben ik er een voorstander van om een openbaar debat toe te staan waarbij men openlijk het aantal slachtoffers in twijfel kan trekken, indien men dit kan bewijzen uiteraard

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25003072
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:41 schreef amazigh80 het volgende:

De vele miljoenen Palestijnen die deze zionisten hebben vermoord, om maar niet te spreken over het aantal dat verjaagd is en al decennia in kampen leeft.
yeah right, miljoenen Palestijnenzijn vermoord door Zionisten, tuurlijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:56:24 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_25003388
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Zelf ben ik er een voorstander van om een openbaar debat toe te staan waarbij men openlijk het aantal slachtoffers in twijfel kan trekken, indien men dit kan bewijzen uiteraard

Op het moment dat men het aantal slachtoffers kan bewijzen, is er geen sprake meer van 'in twijfel trekken' maar van 'voortschrijdend inzicht'. Helaas zijn de revisionisten erg goed in in twijfel trekken, maar hapert het een beetje op het gebied van bewijzen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:10:10 #97
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25003636
Waarom moet dit zo nodig strafbaar zijn?

Waarom is het niet voldoende dat iedereen denkt (en weet) dat mensen die dit ontkennen idioten met oogkleppen zijn. Waarom moet het zo nodig voor dit specifiek geval strafbaar zijn en voor die duizenden en duizenden andere wansmakelijke gebeurtenissen die dagelijks met een glimlach ontkend worden niet? Vreselijk hypocriet. Ofwel ben je consequent of anders laat je het zo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:46:47 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_25004105
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:39 schreef StefanP het volgende:
Wat een walgelijke censuur en fascisme om dat strafbaar te maken.
grappig, heb je een nieuw woordje geleerd?
pi_25004148
Het moet, naar mijn mening, gewoon legaal zijn om te zeggen dat de Holocaust niet plaatsgevonden heeft.
pi_25004659
Sorry op het gebral van Lord_Vetinari ga ik niet in. Bij elk argument om "bron! bron!" schreeuwen valt imo niet onder discussieren. Bovendien is hij reeds zo geindoctrineerd (zie zijn opmerkingen over Amerikanen, Wilders, Fortuyn en moslims) dat verdere discussie geen zin heeft. Het moet voor figuren van dergelijk niveau zijn geweest dat deze wet ooit in het leven is geroepen.

Verder geeft hij aan dat je de holocaust best mag en kan onderzoeken zolang je er maar vanuit gaat dat hij heeft plaatsgevonden, en het maakt verder ook niet uit of er nou 2 of 6 miljoen joden zijn vermoord. Het meest hilarische is nog dat hij in z'n posts over probeert te komen als een intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')