Er staat juist expliciet in het openingsbericht dat de eisen niet bijgesteld zullen worden. Dat betekent dat sollicitanten nog steeds een goede politieagent moet zijn en niet een matige politieagent die toch wordt aangenomen omdat hij toevallig moslim is.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:39 schreef Captain_Chaos het volgende:
Zo een 'inhaalslag' kan ik me van een jaar of 15 geleden nog heel goed herinneren.
Ik vraag me steeds af wat zo een organisatie belet de meest geschikte aan te nemen in plaats van de politiek meest correcte.
Belachelijke redenatie. Die groep mensen moeten de cultuur en levenswijze van de mensen die hier al eeuwen wonen respecteren, aanpassen. Daar hebben we echt geen extra allochtoonse agenten voor nodig.quote:"Het is zo belangrijk dat wij meer leren van de cultuur en levenswijze van de mensen die inmiddels met honderdduizenden in deze stad wonen"
Dat is nou net het politiek correcte addertje onder het realiteitsgras.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:56 schreef IntroV het volgende:
[..]
Er staat juist expliciet in het openingsbericht dat de eisen niet bijgesteld zullen worden. Dat betekent dat sollicitanten nog steeds een goede politieagent moet zijn en niet een matige politieagent die toch wordt aangenomen omdat hij toevallig moslim is.
De hoofdcommissaris doet hier juist een unieke en verstandige aanzet tot een vreedzamere en meer verlichte maatschappij, en laat ons zien dat Cohen met hem niet alleen een bekwame politiemanager maar ook een diepe denker over onze samenleving naar Amsterdam heeft gehaald. Een politiekorps is veel meer dan een organisatie die misdaadbestrijding en hulpverlening als bestaansgrond heeft, maar voor alles een afspiegeling is, een groot spiegeloppervlak waar de samenleving zichzelf op wonderbaarlijke wijze weerspiegeld ziet. Deze weerspiegeling van maatschappij in politieorganisatie, in Amsterdam tot stand komend door een toestroom van moslimdienders, heeft een kalmerende, onrust bezwerende werking waaraan het gewone politiewerk niet kan tippen. Sterker nog: strak politiewerk kan onrust doen toenemen, en onrust moet ten koste van alles voorkomen worden. Veel bekeuren kan tot onrust leiden; de burger kan van teveel strafbare feiten kennis nemen en daardoor onrust ondervinden (de Amsterdamse voorlichting voorziet hierin gelukkig ook door de burger tegen zichzelf te beschermen en hem gedoseerd van nieuwsfeiten te voorzien). Beter is het hem of haar te attenderen op de verrukkingen die de heerlijk reflecterende politieorganisatie hem of haar kan bereiden; verrukkingen die goed vergelijkbaar zijn met de zonsondergangen van Monet of het unieke camerawerk van Bert Haanstra (jammer dat zij zijn werk niet meer mogen meemaken) en ons doen beseffen dat in het Amsterdamse hoofdbureau een groot kunstenaar zetelt die met zijn spiegelende diendermozaïek wellicht het belangrijkste hoofdstuk in de grote geschiedenis van dit korps schrijft.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:41 schreef Stuart het volgende:
Eigenlijk vind ik dit helemaal geen gezonde ontwikkeling. Het zgn. positieve discrimineren moet maar eens afgelopen zijn. Dit dwangmatige gedrag zal naar mijn idee niet de gewenste effecten opleveren![]()
Dit is een zodanig poetisch stuk knuffelonzin dat ik eigenlijk geen idee heb of ik het serieus moet nemen.quote:
quote:Op maandag 7 februari 2005 18:06 schreef vanvugh het volgende:
"De komende jaren wil hij het percentage 'ariers' onder de agenten fors verhogen" >> Adolft Hitler
"De komende jaren wil hij het percentage 'allochtonen' onder de agenten fors verhogen" >> korpschef A'dam
Als je moslim door criminelen vervangt, krijg je ook een plausibel verhaal.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:01 schreef Amando het volgende:
In de toekomst meer [b]Criminele- agenten[/b]
De Amsterdamse politie moet meer Crimineleagenten aannemen. Dat zegt hoofdcommissaris Bernard Welten zaterdag in een interview met De Telegraaf.
"Het is zo belangrijk dat wij meer leren van de cultuur en levenswijze van de mensen die inmiddels met honderdduizenden in deze stad wonen", zegt de korpschef. Politieagenten die zelf uit die bevolkingsgroep afkomstig zijn, kunnen een brugfunctie vervullen.
De komende jaren wil hij het percentage Criminelen onder de agenten fors verhogen, vooral door onder Criminelen te werven. De selectie-eisen wordt echter niet aangepast. BRON : AT 5 Tekst.
Als hierdoor straatjochies makkelijker aangehouden kunnen worden, dan wel? Marokkaanse hangjongeren hebben meer sympathie en respect voor een Marokkaanse agent dan een Nederlandse. Zij kennen de taal, de culturele verschillen en weten dus makkelijker om te gaan. Wat dat betreft lijkt het op projecten met journalisten van allochtone afkomst. Die projecten hebben bewezen dat je makkelijker tot een andere cultuur kunt doordringen. En waarom is positieve discriminatie altijd slecht?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:13 schreef RigorMortis het volgende:
Ben fel tegen deze onzin gasten!
Flauwe kul met die positieve discriminatie. Geen behoofddoekte agentes, en geen rechters met een kruisje om de nek. Scheiding kerk en staat, laat staan geïndoctrineerde geloofsfanatici.
Omdat het prevaleren van de ene groep andere uitsluit.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En waarom is positieve discriminatie altijd slecht?
die gasten horen gewoon nederlands te spreken en als ze geen respect hebben voor nederlanders en hun cultuur horen ze hier zowiezo niet thuis. positieve discriminatie is slecht omdat een BETERE kandidaat dan afgewezen wordt puut omdat hij hollands of chinees is. en waarom? omdat ze een marokkaan aan MOETEN nemen...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als hierdoor straatjochies makkelijker aangehouden kunnen worden, dan wel? Marokkaanse hangjongeren hebben meer sympathie en respect voor een Marokkaanse agent dan een Nederlandse. Zij kennen de taal, de culturele verschillen en weten dus makkelijker om te gaan. Wat dat betreft lijkt het op projecten met journalisten van allochtone afkomst. Die projecten hebben bewezen dat je makkelijker tot een andere cultuur kunt doordringen. En waarom is positieve discriminatie altijd slecht?
Waar bij je aan het belangrijkste punt voorbij gaat, de groep in kwestie dient namelijk eerst achtergesteld (ondervertegenwoordigd) te zijn voordat hij/zij postief gediscrimineerd kan worden...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Onzin als je bedenkt dat een politieagent van bijvoorbeeld islamtische afkomst andere specialiteiten heeft. Je neemt hem niet aan om moslims een eerlijke kans te geven maar omdat ie op sommige punten beter zijn werk kan doen dan blanke Nederlandse agenten. In de vacature kun je dat gerust aangeven. Je kunt het nauwelijks positieve discriminatie noemen. Net zo min als je bijvoorbeeld iemand met een rijbewijs eerder aanneemt dan iemand zonder rijbewijs.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die gasten horen gewoon nederlands te spreken en als ze geen respect hebben voor nederlanders en hun cultuur horen ze hier zowiezo niet thuis. positieve discriminatie is slecht omdat een BETERE kandidaat dan afgewezen wordt puut omdat hij hollands of chinees is. en waarom? omdat ze een marokkaan aan MOETEN nemen...
Mee eens, het gaat niet om ras, maar om bepaalde vaardigheden ze nou eenmaal hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Onzin als je bedenkt dat een politieagent van bijvoorbeeld islamtische afkomst andere specialiteiten heeft. Je neemt hem niet aan om moslims een eerlijke kans te geven maar omdat ie op sommige punten beter zijn werk kan doen dan blanke Nederlandse agenten. In de vacature kun je dat gerust aangeven. Je kunt het nauwelijks positieve discriminatie noemen. Net zo min als je bijvoorbeeld iemand met een rijbewijs eerder aanneemt dan iemand zonder rijbewijs.
Dat lijkt me nou niet echt een probleem, dat is niet afhankelijk van ras.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat werkt wel meer corruptie in de hand bij het korps, gezien de grotere familiedruk die bij moslims heerst.
Familie gaat daar voor alles, dus als er een 'vriendendienst' voor een neef geregeld moet worden dan ga je daar niet tegen in.
Hetzelfde effect zag je al bij de Schipholmedewerkers. Godsamme 700 man garresteerd!!!
Wat een onzin weer, jij denkt dat een geloof iemand zijn beroep slechter uit kan oefenen dan een ongelovige of zich er negatief door laat leiden?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:13 schreef RigorMortis het volgende:
Ben fel tegen deze onzin gasten!
Flauwe kul met die positieve discriminatie. Geen behoofddoekte agentes, en geen rechters met een kruisje om de nek. Scheiding kerk en staat, laat staan geïndoctrineerde geloofsfanatici.
Dan weet je waarschijnlijk niet wat discriminatie is.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is geen discriminatieLees mijn twee post in dit topic maar nog eens.
Wie heeft het dan ook over terroristen?quote:Op maandag 7 februari 2005 19:42 schreef GewoneMan het volgende:
ik vind dit een heel slecht plan, aangezien we gigantische moslim problemen hebben (hofstad groep en 150.000 moslims die de sharia willen invoeren enz enz) lijkt het me verstandig er juist zorg voor te dragen dergelijke types NIET in het justitie apparaat te laten werken.
of zijn we het uitlekken van AIVD informatie al vergeten ?
Aha, dus volgens jou is discriminatie als je bijvoorbeeld gaat solliciteren voor een baan als koerier en jij en een tweede persoon moeten het tegen elkaar afleggen. Jij hebt geen rijbewijs en die andere persoon wel. Dan vind jij het discriminatie als jij de baan niet krijgen omdat je iets niet bezit dat wel vereist is.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:54 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Dan weet je waarschijnlijk niet wat discriminatie is.
Deze voorbeelden slaan als natuurlijk nergens op. We hebben het hier over het feit dat allochtonen (in dit voorbeeld bij de politie) voorrang krijgen bij het vergeven van een functie. Dit is volgens mij discriminatie t.o.v. van de allochtone sollicitant. Ik zie niet in waarom een allochtone sollicitant voorrang zou moeten krijgen op een autochtone sollicitant.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Aha, dus volgens jou is discriminatie als je bijvoorbeeld gaat solliciteren voor een baan als koerier en jij en een tweede persoon moeten het tegen elkaar afleggen. Jij hebt geen rijbewijs en die andere persoon wel. Dan vind jij het discriminatie als jij de baan niet krijgen omdat je iets niet bezit dat wel vereist is.
Zelfde geldt voor een journalist op een krantenredactie. Jij bent sportverslaggever en wilt op de economische redactie. Toch wordt een econoom aangenomen, simpelweg omdat deze bepaalde capaciteiten bezit die jij niet hebt.
Als je het nu nog niet snapt, dan weet ik het ook niet meer.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:43 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Deze voorbeelden slaan als natuurlijk nergens op. We hebben het hier over het feit dat allochtonen (in dit voorbeeld bij de politie) voorrang krijgen bij het vergeven van een functie. Dit is volgens mij discriminatie t.o.v. van de allochtone sollicitant. Ik zie niet in waarom een allochtone sollicitant voorrang zou moeten krijgen op een autochtone sollicitant.
Omdat ik in een goede bui ben én omdat ik denk dat jullie iets gemist hebben:quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:57 schreef Dutch_Courage het volgende:
Het is logisch dat degene die de beste kwailificaties voor een baan de baan ook krijgt. Bij positieve discriminatie zou degene met mindere kwalificaties aangenomen worden boven de best gekwalificeerde puur en alleen omdat hij tot een bepaalde groep behoort (hetzelfde geldt bij situaties van gelijkwaardigheid). Dat is gewoon racisme, klaar uit.
Een allochtoonse agent moet precies dezelfde wetten handhaven als een autochtoonse. Je kan dan dus niet aankomen met het verhaaltje dat de allochtoonse agent beter zou kunnen functioneren omdat hij van dezelfde afkomst is als de mensen waar hij mee te maken krijgt.
Sorry, maar artikel 1 van de grondwet werkt twee kanten op. Je verhaal over het wel of niet hebben van een rijbewijs bij een sollicitatie als koerier slaat nergens op.
Dat waar jij het over hebt is geen VAARDIGHEID waarop een agent zou moeten worden geselecteerd. Hij moet worden geselecteerd op het feit hoe hij/zij de functie van agent uitoefent. Dat criminele moslims geen respect zouden hebben voor niet-moslim agenten is geen reden om moslims voorrang te geven bij het solliciteren bij de politie. Deze criminele moslims hebben voor niemand respect dus daar los je het probleem niet mee op. Met jouw drogredenen zou je moslims ook voorrang moeten geven bij het solliciteren bij de overheid, het leger of het onderwijs.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik in een goede bui ben én omdat ik denk dat jullie iets gemist hebben:
Je moet even de begrippen moslim en allochtonen vergeten. Je moet je voorstellen dat de politie op zoek is naar mensen die kunnen communiseren met jonge lastpakken met een islamitische achtergrond. Om beter met deze groep om te kunnen gaan, om ervoor te zorgen dat ze respect krijgen voor een andere autoriteit (dan bijv. de familie) in dit geval de politie, moet je dus mensen hebben met dezelfde achtergrond, zelfde taal, zelfde cultuur. Dat zijn vaardigheden die toevallig agenten met een islamitische bezitten. Agenten van autochtone afkomst zal dat nooit lukken omdat de lastpakken vaak al een beeld zich gevormd hebben van de blanke Nederlandse inwoner. Voor die groep is het dus goed om deze agenten in te zetten. Het is heeft dus niks met discriminatie te maken als de politie juist op zoek is met agenten met die belangrijke vaardigheden. Communicatie is belangrijk en het communicatieprobleem is groot in Nederland.
Elders wordt ook geprobeerd om zo een kloof te overbruggen. Zoals het voorbeeld dat ik eerder gaf met de journalist. Bij de Haagsche Courant werkt een journalist van Turkse origine die puur is aangenomen omdat ie beter met de Turkse minderheid kan communiseren dan een Nederlandse journalist. Je moet namelijk denken zoals de andere groep, je in hun situatie verplaatsen. Zij hebben argwaan als er een Nederlandse journalist op hun afstapt (weet ik ook uit eigen ervaring, ze zijn dan veel terughoudender, bang dat je iets verkeerd opschrijft). Want als iets goed mis is gegaan is dat mensen van beide kanten in WIJ en ZIJ denken.
'Moslimagenten' zijn daarom een goede stap in de richting van wederzijds respect.
god ik klink als Ali B.
Doe jij dat dan ook? Want dan zou je weten dat de politie wel méér doet dan het opsporen van criminelen. Laat het opsporen van criminelen maar over politieagenten met ervaring over, of ze autochtoon zijn of niet. Het gaat mij om overtredingen, burenruzies, verkeerspolitie, evenementenassistentie, controles of als onderhandelaar, tolk bij ondervragingen. Daar zou je allemaal ook achter zijn gekomen als je net zover vooruit had gekeken als ik. Om mezelf maar eens tot jouw discussieniveau te verlagen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:00 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Het zou de discussie een stuk makkelijker maken als je gebruik zou maken van die grijze massa onder je hersenpan.
Ik ben niet naief. Niemand is vrijgewaard van dit gevoel maar als een moslimagent zijn baan wil behouden moet ie toch z'n best doen en z'n principes opzij zetten, hoe moeilijk dat ook kan zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sjonge, net of een moslimagent gegarandeerd gevrijwaard zal zijn van het 'wij' 'zij' gevoel, hoe naief kun je wel zijn....
Je leeft echt in een ander landquote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:39 schreef op_dreef het volgende:
Slimme zet van deze Welten.
Het maakt onderdeel uit van het PvdA-masterplan wat het totaal klem zetten van de Nederlandse samenleving tot doelstelling heeft. Moslims moeten overal wat in de melk te brokkelen krijgen, van agent tot aan de politiek. Op die manier wordt het aanspreken van moslims steeds moeilijker.
Nederland, wordt wakker en stem (god bless!) niet op die door en door rotte PvdA.
De criminaliteit is niet zo zeer aan het begrip "allochtoon" gelieerd, dat is namelijk gewoon een verzamelnaam voor migranten. Het probleem zit hem bij moslims en hun achterlijke cultuur die totaal niet strookt met de westerse. Men wil niet aanpassen, wil eigen waarden kost wat kost behouden, en is verantwoordelijk voor een groot deel van de criminele delicten in dit land omdat men gewoon letterlijk lak heeft aan het westen en daarmee Nederland. Ongelovige honden mag je als oud vuil behandelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[quote]
Maar vooruit... wat zou jij doen om criminaliteit en onregelmatigheden onder allochtonen op te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |