Zoals ik het lees zijn er enkele oude, hoog gewaardeerde films die jij vaak niet goed vindt, maar soms ook wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Lees hem nog 2x Misschien begrijp je hem dan wel.
Die films scoren hoger of lager op imdb?quote:Op zondag 31 juli 2005 16:26 schreef Sokolsky het volgende:
Films met het grootste verschil tussen IMDB-rating en mijn eigen votes:
Grease (1978)
Akira (1988)
Evil Dead II (1987)
Liar Liar (1997)
Ace Ventura: Pet Detective (1994)
Gold Rush, The (1925)
Tonari no Totoro (1988)
Parenthood (1989)
Metropolis (1927)
Fantasia (1940)
Da's aardig gemêleerd. Overigens staat The Butterfly Effect () ook erg hoog in dat rijtje.
Miereneuker.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:28 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Zoals ik het lees zijn er enkele oude, hoog gewaardeerde films die jij vaak niet goed vindt, maar soms ook wel.
(lees jij hem nog eens)
Ligt mischien aan de bron die je leest? Ik bedoel, je kijkt de nieuwe recencies altijd naar enkele recencenten, bv van een krant, maar naar oudere films naar een veel breder spectrum aan recencies?quote:Op zondag 31 juli 2005 16:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet. Nieuwe films die echt goede recensies krijgen vind ik eigenlijk bijna altijd ook wel goed. En dat heb ik met oude films niet.
Ik gok allemaal lager, alleen dat verbaasd me enorm van Metropolis, hoe dat zo?quote:
vind jij , ja , zij dus niet.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat is bij films natuurlijk altijd het geval. Het blijft een kwestie van smaak. Maar sommige oude films die zo gigantisch de hemel in geprezen worden vind ik vaak niet meer dan middelmatig.
Welke versie heb je geprobeerd dan? Toch wel de prachtig gerestaureerde versie?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:13 schreef Sokolsky het volgende:
(in ieder geval in de versie die ik gezien heb).
Nee hoor. La Passion de Jeanne d'Arc, Sunrise: A Song of Two Humans, Bronenosets potyemin en City Lights staat er ook in.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. geweldige film! En met Metropolis de enige stomme film in de IMDB top 250
Alleen Caligari moet ik nog steeds eens zien. Chien Andalou vond ik eerder vreselijk vaag dan goed. Laatst Persona weer eens gezien en vond Bergman's impersonage van Bunuels filmpje een stuk geslaagderquote:Op zondag 31 juli 2005 18:59 schreef Sokolsky het volgende:
Ik weet niet welke versie het was. Visueel had ik er in ieder geval geen problemen mee.
Ik heb ook liever gesproken film, maar kan stomme films wel waarderen. Caligari, Nosferatu en Chien Andalou staan in mijn top-250, Jeanne d'Arc (=uitzondering op het actrices in stomme films-verhaal) daar net onder. Ook General en Potyomkin vond ik goed.
En wat dacht je van The Gold Rush, Modern Times en The General?quote:Op zondag 31 juli 2005 20:14 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee hoor. La Passion de Jeanne d'Arc, Sunrise: A Song of Two Humans, Bronenosets potyemin en City Lights staat er ook in.
Komt er van jou eigenlijk ook nog een top 100 oid voor de Fok! Film Top 100?
oh, sja, ben vandaag al de hele dag een beetje gammel, had een feestje gisternquote:Op zondag 31 juli 2005 20:14 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee hoor. La Passion de Jeanne d'Arc, Sunrise: A Song of Two Humans, Bronenosets potyemin en City Lights staat er ook in.
Poeh, zal er eens over nadenken.quote:Komt er van jou eigenlijk ook nog een top 100 oid voor de Fok! Film Top 100?
Inderdaad. Maar gelukkig zijn er veel Franse klassiekers op dvd verschenen. Zo heb ik Le Clan des Siciliens en Les Choses de la Vie vanuit Frankrijk laten komen ( de eerste MET ned. subs ook al staan die niet vermeld). Ik ben een groot fan van Melville en gelukkig hebben Criterion en BFI al menig film van hem uitgebracht. En Renoir, Vigo, Bresson, Godard, Carne etc worden ook goed op dvd vertegenwoordigd (wel met Eng subs). En dan nog films als Rififi en Pepe le Moko....ach 't valt allemaal wel mee (eng subs vind ik voldoende) met de verkrijgbaarheid van klassieke Franse (en ook Italiaanse) cinema.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Les Clan des Siciliens is een klassieke franse gangsterfilm, kende hem van 20 jaar geleden laat op de NCRV of zo, die zonden destijds nog wel eens een oude franse films uit. Heb hem recent op DVD gekocht uit een grabbelbak bij een supermarkt.
L'armée des ombers ken ik ook van die tijd, maar nog niet op DVD tegen gekomen.
Iedere sjit wordt tegenwoordig op DVD uitgebracht, maar vrees dat voor liefhebbers van Europese films, in zwart wit, wordt het moeilijk. Vroeger werd dat soort films nog wel eens op TV uitgezonden, maar dat kan je tegenwoordig ook shaken.
Sowieso franse of italiaanse films worden nauwelijks eens op tv vertoont.
quote:Op zondag 31 juli 2005 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Les Clan des Siciliens is een klassieke franse gangsterfilm, kende hem van 20 jaar geleden laat op de NCRV of zo, die zonden destijds nog wel eens een oude franse films uit. Heb hem recent op DVD gekocht uit een grabbelbak bij een supermarkt.
Realquote:
Ik niet, maar ik hecht ook lang niet altijd evenveel waarde aan recensies. Zelfs recensenten waarmee ik het vaak eens ben blijken dan toch weer vreemde voorkeuren te hebben voor films die ik vaak middelmatig tot beroerd vind.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet. Nieuwe films die echt goede recensies krijgen vind ik eigenlijk bijna altijd ook wel goed. En dat heb ik met oude films niet.
Oeh.. voor 9 euro is wel goed te doen .quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Real
Hij is ook op ebay duitsland te koop voor weinig.
Bij www.Amazon.de is ie ook te koop als Der Clan der Sizilianer, met de Duitse, franse, italiaanse soundtrack en met Duitse, franse italiaanse en nederlandse ondertitels.
TNXquote:Op zondag 31 juli 2005 12:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
What's your pleasure?
Ik noem een aantal puntgave "oldies" dan maar:
night of the hunter
Rebecca
The Big Sleep
angels with dirty faces
12 angry men
rope
Le Samouraï
The Wild Bunch
witchfinder general
M
The wicker man
the masque of the red death
Vanavond komt er trouwens ook een erg goede, en onderschatte, film op den buis:
Bad Timing
Ja, ik zag laatst Bacall nog in Birth en dacht nog van 'jezus, deze film is uit 2004 en zij heeft gewoon nog met Bogart gespeeld'quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh trouwens, wat te denken van to have and have not, een vrij onbekende Bogard film(heb jaren op een release op DVD gewacht). Hij is prachtig, je ziet dat Bogard en Bacall ongelofelijk verliefd op elkaar worden, niet alleen voor de rol, maar echt. Zij straalt echt. Het was destijds een enorm schandaal. Bogard was getrouwt en verliet zijn vrouw uiteindelijk voor Bacall.
Bacall, of eigenlijk Betty Joan Perske was 19, Bogard 45
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |