Dan zal jij Les Clan des Siciliens ook wel waarderen, net als L'Armée des ombresquote:Op zondag 31 juli 2005 12:20 schreef kamagurka het volgende:
[..]
What's your pleasure?
Ik noem een aantal puntgave "oldies" dan maar:
Le Samouraï
Die laatste zeker!! Die eerste ken ik eigenlijk nietquote:Op zondag 31 juli 2005 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zal jij Les Clan des Siciliens ook wel waarderen, net als L'Armée des ombres
Maar wel op DVD goed te krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:43 schreef kamagurka het volgende:
Zo heb ik ook mooie herinneringen aan Amarcord en Novecento, maar die komen idd ook nooit meer voorbij op tv![]()
Beide uitstekende films, heb ze allebij verscheidene malen gezien. zowel als Le Gitan, Borsalino & Co en Police Python 357.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zal jij Les Clan des Siciliens ook wel waarderen, net als L'Armée des ombres
Vind simone signoret zo verschrikkelijk goed spelen in L'Armée des ombres, hoe de spoken uit het verleden in haar hoofd gaan. Prachtig.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:49 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Beide uitstekende films, heb ze allebij verscheidene malen gezien. zowel als Le Gitan, Borsalino & Co en Police Python 357
Was inderdaad ook een prachtige film, Simone Signoret is dan ook één van de iconen van de Franse film. In Le Chat, vond ik haar ook goed spelen met Jean Gabin ook een uitstekende acteur.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind simone signoret zo verschrikkelijk goed spelen in L'Armée des ombres, hoe de spoken uit het verleden in haar hoofd gaan. Prachtig.
Kan me niet herinneren of ik die gezien heb, maar klinkt de moeite waard, hoewel je hem met een lantaarntje zal moeten zoeken.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:19 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Was inderdaad ook een prachtige film, Simone Signoret is dan ook één van de iconen van de Franse film. In Le Chat, vond ik haar ook goed spelen met Jean Gabin ook een uitstekende acteur.
het mijne ook nietquote:Op zondag 31 juli 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn frans is niet goed genoeg voor zonder ondertitels..
Le Chat is een juweeltje, twee grootheden van de Franse Cinema hier samen in een film. . Een soort novelle tussen romans. Zeer effectief in beeld gebracht, dit bittere echtpaar in een afbraakbuurt. Zo veel gemoedstoestanden als schaamte, trots, woede, onrust, verbitterdheid, schuld, koppigheid en bezorgdheid komen aan bod en de acties van de hoofdpersonen zijn zo gemeen en grappig. Het wordt sober maar meeslepend verteld in bijna alleen maar beelden, en het voldoet. Ik wil haar en hem toeschreeuwen: 'wees niet zo trots en benader elkaar', maar ik weet ook wel dat ik hun zwakheden deel. Mooie muziek ook van Philippe Sarde.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren of ik die gezien heb, maar klinkt de moeite waard, hoewel je hem met een lantaarntje zal moeten zoeken.
precies.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:50 schreef Posdnous het volgende:
Hetzelfde geldt vaak voor niet-Engelstalige films.
Maar ja, your loss denk ik altijd maar.
en volgens mij is dát dus een vooroordeelquote:Op zondag 31 juli 2005 16:15 schreef ShaoliN het volgende:
Ben niet per definitie tegen oude films, maar ik heb wel het idee dat een hoop van die zogenaamde filmcritici een film die wat ouder is al gauw overraten.
Dat is bij films natuurlijk altijd het geval. Het blijft een kwestie van smaak. Maar sommige oude films die zo gigantisch de hemel in geprezen worden vind ik vaak niet meer dan middelmatig.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:18 schreef milagro het volgende:
[..]
en volgens mij is dát dus een vooroordeel
het blijft een kwestie van smaak en de mening van 1 of enkelen wb filmcritici.
dat de film toevallig oud is, betekent toch niet dat ze hem dáárom enkel mooier vinden dan hij volgens jou verdient?
Hier klopt iets niet... vind je dat nu soms of vaak?quote:Op zondag 31 juli 2005 16:20 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Maar sommige oude films die zo gigantisch de hemel in geprezen worden vind ik vaak niet meer dan middelmatig.
Dat heb ik dus niet. Nieuwe films die echt goede recensies krijgen vind ik eigenlijk bijna altijd ook wel goed. En dat heb ik met oude films niet.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Van sommige nieuwe films vind ik dat ook niet. Nou en?
Lees hem nog 2x Misschien begrijp je hem dan wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:22 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Hier klopt iets niet... vind je dat nu soms of vaak?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |