Nee hoor, Einstein hoeft het niet met je eens te zijn, ik was even bang dat je dat dacht.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:54 schreef rudeonline het volgende:
Moet Einstein het met mij eens zijn?
Als jij begrijpt dat wij de grens van het heelal zijn, en dat de ruimte om ons heen het verleden is, dan begrijp je wat de 4e dimensie is. Hij wordt dat opeens heel duidelijk, het zal alleen even duren voordat je dat gaat inzien. Maar goed, het gebeurt niet al te vaak dat ons wereldbeeld volledig wordt verstoord.
Let op:quote:Op zondag 6 februari 2005 13:08 schreef rudeonline het volgende:
Niemand kan verklaren hoe het kan dat 2 lichtstralen in tegengestelde richting samen 600.000km afleggen terwijl ze samen nooit sneller als 300.000kmsec gaan t.o.v elkaar.
Volgens jullie wetenschap is 300.000+300.000=600.000. Dacht je nou echt dat in een oneindig universum er zoiets bestond als een maximale snelheid? Dat is wel erg tegenstrijdig.
Juist, afstanden kun je gewoon bij elkaar optellen. En aangezien snelheden ook voor afstanden staan ( een afstand over een bepaalde tijd) kun je snelheden t.o.v elkaar ook gewoon bij elkaar optellen. Wanneer 2 voorwerpen tegen elkaars richting in bewegen kun je elkaar afgelegde weg gewoon bij elkaar optellen. De 2 hebben immers niks met elkaar te maken. Wanneer 2 auto's met tegengestelde richting beide 100km/u rijden is hun snelheidsverschil gewoon 200km/u.quote:Op woensdag 9 februari 2005 18:01 schreef pfaf het volgende:
Rude haalt snelheden en afstanden wel vaker door elkaar. Wat hij bedoelt is dat als wij beiden een andere kant op reizen je de individuele afstanden bij elkaar op kan tellen. Dit geldt uiteraard ook voor relative snelheden.
jullie begrijpen ook een theorie..namelijk die van de kuch "wetenschap"quote:Je gelooft niet in een theorie,Rude, je begrijpt een theorie. Rare kronkeltjes heb jij toch.
jawel voor jullie is het heilig..quote:Nee, wetenschap is geen geloof.
waar maak je je druk om pietje krom?quote:Jij weet dat helemaal niet, jij weet het alleen zo krom te praten dat je je zelf laat geloven dat je dat weet.
hij bedenkt het in ieder geval nog zelf..jullie blaten elkaar alleen maar na van wat jullie geleerd hebben van "de gevestigde orde" die jullie zo serieus nemen.quote:Je wilt toch niet zeggen dat Einstein het met jou eens zou zijn ej ? Want je zit hier nu wel heel erg vreemde uitspraken te doen, en ik vraag me serieus af of je dit allemaal meent....
arrogantie ten top.quote:Arrogantie is een slechte eigenschap.
jij en je vriendjes zullen het nooit weten man..ja als je de pijp uit ben zul je het weten, maar dat laat de wetenschap jullie niet begrijpen he..dit gaat de wetenschap te ver, daar kan geen wis en natuurkunde tegenop dus je bent gewoon te laat..quote:Wie zegt dat het heelal verklaren met wiskunde, hetzelfde is als je huis schilderen met een hamer?
leuk voor aardse zaakjes maar wanneer het serieus wordt sta je met je kennis bek vol tanden..quote:Ik heb het idee dat je én de wiskunde én de elegantie van de Natuurkunde onderschat.
goed voor jou boy..ik lees deze topic ook en ik vind dat jij simpel denkt..quote:Ja, heel goed. Ik heb in deze topic alleen al meerdere vragen gesteld die, als jij er je nietige breintje ook maar even om zou buigen, definitief zouden aantonen dat jij uitsluitend weerlegbaar of onverifiëerbaar geleuter uitkraamt.
dit heb ik ook al duizend keer gelezen van jullie..quote:Ik ben klaar met jou. Veel plezier met je betekenisloze verzinseltjes.
je zit altijd in het nu verleden en toekomst bestaan niet. .ja we doen net als of..quote:Hoe dieper we het heelal in kijken, des te meer we in het verleden kijken. Alles wat we zien heeft dus al plaats gevonden. Hoe kijk je in de toekomst?
dus zonder tijd geen ruimte? welke is belangrijker voor jou en waarom?.quote:De tijd creeert ruimte.
er zijn geen grenzen maar vooruit op jouw manier dan...quote:Nu moet je je ervan bewust worden dat wij ons op de grens van het heelal begeven. En dat kost even tijd om dat tot je in te laten werken.
Dit vind je zeker ook onzin, JoZzephus?quote:Op woensdag 9 februari 2005 17:39 schreef Haushofer het volgende:
Kijk , jij denkt dat jij het begrijpt, en ik denk dat ik het begrijp. Wat je dan doet, is waarnemingen doen. En kijken wie er gelijk heeft
hoezo?quote:Dit vind je zeker ook onzin, JoZzephus?
jawel,quote:Uit het experiment komt A, kan theorie B nu behouden worden volgens jouw?
Beiden personen voorspellen wat volgens hun theorie uit het experiment komt en bepalen dus dat het experiment het juiste experiment is, het staat iedereen vrij om elk ander experiment te verzinnen (en uit te voeren) om de theorieën te toetsen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:30 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
jawel,
wie bepaalt dat experiment A de juiste is?
wie bepaalt dat er één waarheid is?
wie bepaald dan de beste beschrijving?quote:Waarheid is een vrij vaag begrip in dit geval, er is niet iets als "de waarheid". Er is hooguit een theorie, die tot op dit moment de beste beschrijving is
Een topic is geen voetbal. Alleen moet dit geen gewoonte gaan worden; in welk geval ik dat standpunt zal herzienquote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:08 schreef displission het volgende:
Waarom verplaats je het dan niet? Jij bent de mod
Niet dat het van mij geband hoeft te worden. Ik vind zijn theorien op zich best interessantquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:48 schreef iteejer het volgende:
en ook niet om het van FOK! te bannen. Tenzij hij dit spamt etc.
Ik heb dit heel bewust naar Tru gedaan. Rude wil niets te maken hebben met wat de wetenschap over zijn ideeen zegt, en staat daar niet voor open. Sommigen zijn van mening dat je er dan op een quasi-filosofische manier iets over kunt zeggen. Dat is prima, maar iets dat de wetenschap op zo'n behoorlijke manier tegenspreekt hoort niet in WFL thuis. Bovendien staan de mensen in WFL, waaronder ik, niet meer open voor zijn ideeen. omdat Rude niet in staat is om normaal een discussie te voeren. Daarom dacht ik dat hij het hier kon proberen. Overigens gaat zijn topic naar mijn mening allang niet meer over abstracte denksystemen, maar ej, ik ben meer een WFL-erquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:48 schreef iteejer het volgende:
Waarom staat dit niet in WFL?
Dit gaat over abstracte denksystemen (al dan niet inconsistent) en hoort derhalve in WFL. Naar mijn mening moet er in WFL ook een plek zijn waar mensen als Rude-online hun ideeen kwijt kunnen, ook al stemmen die ideeen niet overeen met de gangbare, en wordt een terminologie gebruikt waarin bekende begrippen een andere betekenis krijgen.
Zolang je hem niet duidelijk kunt maken dat zijn ideeen (volgens jou) niet kloppen, heb je die ideeen niet begrepen, immers je kunt jezelf niet uitdrukken in zijn termen om daarmee in zijn taal en context hem van zijn ongelijk te overtuigen.
Dat is allemaal geen reden om het in TRU te flikkeren, en ook niet om het van FOK! te bannen. Tenzij hij dit spamt etc.
Ik denk dat je hier toch wel de kern hebt. Ik hoop dat Rude hier ook even naar wil kijken.quote:Hij heeft een eigen filosofie - das prima, iemand die nadenk is altijd goed - maar gebruikt termen die voor 99,9% van de mensheid iets anders betekenen dan de betekenis die hij er aan geeft.
Daarmee zijn zijn beelden niet overdraagbaar. En dat is jammer, want ze blijven zo bijna onopgemerkt en ongelezen: het enige wat steeds centraal staat is het oneigenlijk gebruik van strak gedefinieerde mathematische en fysische termen.
Tja, als je het al niet leest, dan komen we natuurlijk geen stap verder.quote:En dat is jammer, want ze blijven zo bijna onopgemerkt en ongelezen:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |