abonnement Unibet Coolblue
pi_24943034
Ik heb me pas aangemeld als beenmergdonor en nu moet ik maandag langskomen bij de bloedbank ergens voor. Maar ik ben alleen vergeten te vragen wat ze nu eigenlijk precies gaan doen!
Als ik op www.beenmergdonor.nl kijk, dan gok ik dat ze alleen maar wat bloed gaan afnemen om te analyseren.

Wie weet wat ze echt gaan doen?
En is er iemand die wel eens opgeroepen is om te doneren??

Het lijkt mij het mooiste wat je kunt doen: door iets van jezelf af te staan het leven van een ander te redden. De kans dat ze mijn beenmerg ooit kunnen gebruiken is heel klein, maar je weet het maar nooit!
pi_24943064
Ik ben idd ook benieuwd hoe het precies in z'n werk gaat. Zeker even laten weten als je er bent geweest

Verkropte tvp
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_24943112
Jij wordt donor, zonder dat je weet wat er gedaan wordt? handig!
pi_24943171
Neejoh, als ik eenmaal echt opgeroepen ga worden om echt te gaan doneren, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren.
Maar ik weet dus niet wat ze maandag gaan doen. Ze zullen wel wat gaan onderzoeken voordat ik in de donorbank geplaatst kan worden.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:26:15 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24943289
Dan zagen ze je voet eraf om het beenmerg uit je tibia en fibula te kunnen halen

Serieus: wel cool dat je dat doet voor een ander
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24943597
Ik heb het gelezen, wel raar dat je alleen donor mag zijn als je ook bloeddonor bent. Ik zou beide graag willen zijn, punt is alleen dat ik bloed erg slecht trek en neig flauw te vallen zodra ik die naald in me arm zie die volstroomt met bloed. Maar goed, beenmergdonatie gebeurt onder narcose, zou daar dus geen problemen mee hebben.
pi_24943614
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb me pas aangemeld als beenmergdonor en nu moet ik maandag langskomen bij de bloedbank ergens voor. Maar ik ben alleen vergeten te vragen wat ze nu eigenlijk precies gaan doen!
Als ik op www.beenmergdonor.nl kijk, dan gok ik dat ze alleen maar wat bloed gaan afnemen om te analyseren.

Wie weet wat ze echt gaan doen?
En is er iemand die wel eens opgeroepen is om te doneren??

Het lijkt mij het mooiste wat je kunt doen: door iets van jezelf af te staan het leven van een ander te redden. De kans dat ze mijn beenmerg ooit kunnen gebruiken is heel klein, maar je weet het maar nooit!
Bij de bloedbank nemen ze een aantal buisjes bloed af voor onderzoek. Van alles wat. Besmettelijke ziektes tot en met je lichamelijke gesteldheid. Kom je daar positief uit dan mag je doneren. En vergeet de de kostbare witte bloedgroepen bepaling niet.

Zie ook http://www.europdonor.nl/edfolder.html
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 22:21:09 #8
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_24944116
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:11 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb me pas aangemeld als beenmergdonor en nu moet ik maandag langskomen bij de bloedbank ergens voor. Maar ik ben alleen vergeten te vragen wat ze nu eigenlijk precies gaan doen!
Als ik op www.beenmergdonor.nl kijk, dan gok ik dat ze alleen maar wat bloed gaan afnemen om te analyseren.

Wie weet wat ze echt gaan doen?
En is er iemand die wel eens opgeroepen is om te doneren??

Het lijkt mij het mooiste wat je kunt doen: door iets van jezelf af te staan het leven van een ander te redden. De kans dat ze mijn beenmerg ooit kunnen gebruiken is heel klein, maar je weet het maar nooit!
Knap dat je dat doet.

Door jou, en vele anderen, zullen wij langer leven.
Mag ik je, op voorhand, alvast hartelijk danken voor het geven van mijn, en vele andere met mij, leven..

Kusje heb je sowieso al.
  zondag 6 februari 2005 @ 00:20:49 #9
76783 rezjeh
"maņana maņana"
pi_24946185
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Bij de bloedbank nemen ze een aantal buisjes bloed af voor onderzoek. Van alles wat. Besmettelijke ziektes tot en met je lichamelijke gesteldheid. Kom je daar positief uit dan mag je doneren. En vergeet de de kostbare witte bloedgroepen bepaling niet.

Zie ook http://www.europdonor.nl/edfolder.html
ik hoop liever dat de test negatief voor ts uitpakt anders is ze wel de lul maar even ot, zeer goed en open even topicje als het gebeurd is
pi_24949144
Dat is toevallig!

Ik heb me 2 jaar geleden aangemeld en ik moet ook aanstaande maandag in Leiden om 11.00 uur me melden om een buisje bloed af te nemen en waarschijnlijk een gesprek, ik vindt het wel eng omdat ik had gedacht eigenlijk gezien de statustiken dat ik misschien nooit op geroepen zou worden.

Ik hoef gelukkig nu nog niet te beslissen maar ze gaan eerst mijn bloed met dat van 9 anderen opsturen naar dat zhs waar die persoon ligt om te kijken wie het beste bij die persoon past qua bloed ed.

Waar moet jij
pi_24949318
Ik ga naar Den Haag, maar dat is dus niet om te kijken of mijn bloed past bij iemand, dat is nog gewoon om opgenomen te worden in de databank. Ik was geloof ik een beetje onduidelijk!

Wel spannend voor je! Hou je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd hoe zoiets nu eigenlijk loopt!
  zondag 6 februari 2005 @ 12:00:55 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24950601
Ze nemen je bloed af om te controleren of alles goed is en om te controleren aan wie je zou kunnen geven.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 6 februari 2005 @ 12:03:55 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24950650
Gelukkig heb ik een 1-eiige tweelingzus dus ik heb mijn eigen donor al .
Maar wel goed dat je dat doet, hoor! Ik stond er niet eens bij stil dat er zoiets bestaat.
pi_24973189
Ze hebben alleen maar 3 buisjes bloed afgenomen!
En nu kom ik in het donorregister!

Maar wat ik wel opvallend vond, was dat je dus kennelijk bij je eerste keer bloed doneren de vraag krijgt of je ook geregistreerd wilt worden als beenmergdonor, maar dat kan ik me dus helemaal niet herinneren!
pi_24974147
Halllo

Bij mij hebben ze eerst een gesprekje gedaan om wat dingen te vragen over mijn lichamelijke gesteldheid ed. En toen zijn er 8 buisjes bloed afgenomen. En die sturen ze samen met nog 9 anderen personen naar het desbetreffende zhs
Het kan wel tot 3 maanden duren eer er een reactie komt of ze me nodig hebben of niet maar het kan ook volgende week zijn als mijn bloedbeeld het beste overeen komt.

Ik wacht het maar af. Verder zijn er 2 manieren waarop het beenmerg afgenomen kan worden.
1: Via gaatjes in je bekkenrand te maken en het opgezuigen (onder narcose)
2: Je krijgt een week van te voren elke dag een injectie die ervoor zorgt dat het beenmerg opgenomen wordt in je bloedbaan. Vervolgens als er voldoende in je bloed zit dan wordt het gefilterd dmv donatie zoals je bloedplasma geeft ongeveer. In een arm zit een naald waar het bloed uitstroomd en in je andere arm zit een naald waarlangs je het gefilterde bloed weer terug krijgt
Ik heb geen voorkeur maar het zhs kan een voorkeur hebben voor het een of het ander of ze laten het aan de donor over.

Al met al, ik hoor het wel. En als ik wat weet dan post ik weer een bericht op het forum.
Desnoods met een nieuw kopje als deze al weg is.

Ik hou jullie op de hoogte.
Marja
pi_24974223
Spannend Marjaa!
Hoe ben jij eigenlijk in het donorbestand terecht gekomen? Doordat de bloedbank het ooit aan je heeft gevraagd of doordat je later hebt aangegeven beschikbaar te zijn voor donatie?
pi_24975278
Mag ik jullie allemaal een hart onder de riem steken? Goed dat jullie je hiervoor opgeven. Het aantal beenmergdonoren is helaas veel minder dan eigenlijk nodig is in Nederland.

Afgelopen jaar heb ik in de directe omgeving (zwager) gezien dat beenmerg 'zomaar' iemands leven kan redden! Wij hadden gelukkig een familiedonor, maar het is niet vanzelfsprekend dat er altijd een familiedonor te vinden is.

Cool
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 7 februari 2005 @ 21:15:18 #18
108257 Vla
het lekkerste toetje...
pi_24976955
Heftig zeg... Ik zou ook wel bloeddonor willen worden, loop al een aantal jaar met het idee.
Ik zal eens op die site gaan kijken.
pi_24978093
Ik geef al enkele jaren bloed in leiden en sinds 2 jaar geef ik nu bloedplasma.
Op een gegeven moment lagen er informatie formulieren waarin ze uitleg gaven over beenmergdonaties en de organisatie Europdonor.
Heb het doorgelezen en het formulier om mij aan te melden ingevuld.

Toen is er wat bloed afgenomen voor de registratie en ingeschreven was ik toen, eigenlijk net als jouw Liejannuh
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:46:02 #20
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_25009551
Hmm.. Goed dat ik dit lees! Heb in t boekje van de bloedbank al gelezen over de beenmergdonoren, maar nog nooit iets over nagevraagd ofzo. Maar als ik daar iemands leven mee kan redden, dan heb ik dat er wel voor over! Ik ga t dus nog maar eens ff uitzoeken!
En vind t ook heel prettig dat t tegenwoordig via t bloed kan. Uit t bot halen, schijnt nogal pijnlijk te zijn!
pi_25009620
dat laatste gebeurt nog steeds, mits je een match hebt.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:23:05 #22
111383 ink
Op zoek naar een plaatje..
pi_25010137
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:49 schreef Passione het volgende:
dat laatste gebeurt nog steeds, mits je een match hebt.
Ja, dat t nog steeds gebeurt, dat weet ik ook wel. Maar er schijnt sinds kort ook n andere methode te zijn en dat is dus om t beenmerg uit t bloed te halen (zie ook t berichtje van Marjaa). En dat lijkt mij n stuk prettiger dan uit t bot!! En ook veel minder belastend!
pi_25010888
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:46 schreef ink het volgende:
En vind t ook heel prettig dat t tegenwoordig via t bloed kan. Uit t bot halen, schijnt nogal pijnlijk te zijn!
Afgelopen mei (LUMC) ging het bij ons uit het bloed. De donor heeft medicijnen (soort groeihormonen) gekregen om de aanmaak van stamcellen te versnellen. Op een gegeven moment zijn er zo veel stamcellen dat het 'overstroomd' naar de bloedbaan toe. Door een bloedafname kan het dan van de donor worden afgenomen.

Helemaal pijnvrij is de methode niet, maar de donor heeft maximaal 1 week last (botpijn en griepgevoel), en je redt er een leven mee!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_25415888
Hallo

Nou ik heb ondertussen bericht gekregen van het zhs.
Ik ben een match (tot nu toe het best bijpassend)
Ik krijg op 10 maart as. een algehele keuring in het Europdonor centrum in Leiden.
Dan als alles goed gaat is de afname van beenmerg eind maart.
Ze hebben nu in de eerste instantie gevraagt om beenmerg via het bloed, maar dat kan nog veranderen tijdens de keuring.
Ik krijg eerst een gesprek, en dan keuring en als laatste wordt er een halve liter bloed afgenomen zodat ik die eind maart bij de donatie weer terug krijg.

We wachten het maar weer af.
De arts heeft wel gezegd dat het hier gaat om een zeer ernstig ziek persoon, en dat de kans bestaat dat die persoon de donatie niet redt en komt te overlijden.

Ik kan nog nee zeggen na het gesprek, maar dat doe je toch met al je verstand niet en zeker niet als je weet dat je aan iemand geeft die heel erg ziek is.
Maar ja de mogelijkheid heb ik nog, maar ik zeg absoluut geen nee.

Zodra ik weer iets weet dan zal ik het plaatsen hier..

Groetjes marja
pi_25416413
Wat spannend!!!!
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')